Gå til innhold

Disse redebyggeinstinktene...


ms.Pond

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med deg, Helle! 

Har vel blitt veldig slapp selv, men det er som du sier, når det er lite respons å få, så mister man litt gløden og gnisten til å skrive om hverdagslige ting og tralter, dagens elsk og hat osv, sånt som var så koselig å lese om til kaffekoppen om morgenen. 

 

Har tatt meg selv i å lure på om jeg står alene på utsiden av muren som skiller lukket forum fra åpent, men på den annen side så jeg er såpass sta at jeg nekter å la meg presse til å betale for en tjeneste jeg mener skal være gratis. 

 

Men det er unektelig trist å se at krangle støver bort, og at det blir lengre og lengre mellom innleggene og aktiviteten her. Café krangle var det koseligste stedet på nettet en lang stund! Og selv om jeg skjønner folks ønske om privatliv på nett veldig godt, så er det dumt at det fører til at enkelte blir stående på utsiden (men for min del er det kanskje like mye fordi jeg er sær og står på krava mine, istedet for å betale de 99 kronene i måneden). Likefullt vet jeg jo heller ikke om folk faktisk er der eller om de bare har reist sin vei fra hele forumet...  

 

Ble litt hjertesukk her også gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helle_Høygir

Jeg også har den følelsen av at man står utenfor og lurer - det er som å se i et speil som "de andre" kan se deg, men du ser ikke de.

 

For sånn blir det når gruppene er lukket og i tillegg hemmelige. Vi skal be om invitasjon, men vi vet ikke hvem skal spørre eller hva vi skal spørre om. Nei det er å vente på de bevingede ord fra gruppens admin som aller nådigst lar deg slippe inn i dette hemmelighetens kammer..

 

Mama F det er 149 kr for et år - feil per prinsipp, men ikke så ille som en månedspris på 99 kr.

 

Forøvrig ser jeg jo flere av krangles tidligere faste svare på tråder inne på anonym, men her ikke ikke et pip. Så enten skyr de unna her eller så er det lukket forum for alle penga..

 

For all del folk må gjøre som de vil, men det er bare så kjipt å se den fine cafeen gå konk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt uenig med dere, men det er nå engang sånn det lukkede forumet er lagt opp fra forumadministrasjonens side, det er ikke noe vi brukere kan regulere.

Dermed står det enhver der fritt til å starte de gruppene de vil og invitere dem de vil.

 

Hvorfor den eller den inviterer eller ikke inviterer må de nesten svare for selv. Jeg tror ikke det handler så mye om å skulle stenge ute noen eller noe slikt, men for noen iallfall et genuint ønske om "privatliv" og at man vet at de som leser er folk man faktisk kjenner og vet hvem er irl også. Og det å kunne skrive noe personlig uten å oppleve hets, personangrep og det at alt man skriver logges og overvåkes. Det første slipper vi unna her på krangle, men ikke det siste. Dessverre.

 

Når det gjelder grupper er det jo også som sagt bare å starte en selv og invitere dem man vil. At de man ikke er medlem av er skjulte er nå engang sånn admin har bestemt at det skal være. Jeg er medlem i noen grupper, men det finnes sikkert noen jeg hverken ser eller er ønsket i også, uten at jeg lar det gå inn på meg.

 

Angående aktivitetsnivå her går det for meg mest på tid og kapasitet etter at jeg begynte i jobb igjen. Jeg er mye mindre her, både på krangle, anonym og grupper enn før, og når jeg først er det er det nesten lettere å skrive noe intetsigende på Gaustad enn noe dypere her eller andre steder. Og så har jeg en som følger med på alt jeg skriver her, helt ned til dato og klokkeslett. Da frister det ikke helt å legge ut om så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, da har jeg misforstått prisen. Men likevel, prinsippfast kommer jeg til å være,  og gidder ikke betale for en tjeneste som i utgangspunktet bør være (og er) gratis i mine øyne. Og å være noen form for "vip-medlem" eller "superbruker" det har jeg ingen interesse av. Jeg deler uansett ikke på nettfora ting jeg ikke kan dele med alle, uavhengig om det er lukket eller ei. Men det høres jo ut som et bakvendt system. Burde vært mulig å se topics eller brukernavn f.eks og så kunne søke på å få være med i ei tråd eller bli venn med en bruker. Men er det bare en tom side og du må vente på å bli invitert så er det dårlig brukervennlighet for de som er nye og leter etter kjente. 

 

Ja det er synd å se at det går nedover med krangle. Har også sett kjente jeg trodde  var borte svare i tråder på anonym, så det er nok mulig det er som du tenker - lukket forum lokker mer. Men ja, folk må få gjøre som de vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg lar det ikke gå inn på meg, men selv om jeg er pluss medlem, så gidder jeg faktisk ikke å tigge om å få bli med. Det føles feil fra ende til annen.. Gruppene har klart seg helt fint uten meg så lenge :)

 

Jeg skjønner ønsket om private grupper og bakgrunnen for det for all del og at oppsettet kan ikke andre enn admin gjøre noe med - det er mer det at den fine gruppa her dør sakte men sikkert ut. Plutselig en dag i juni så stakk en gruppe av, så da blir det jo åpenbart at dette var og kanskje er klikken som krangle har blitt beskyldt for å være..

 

Som sagt folk får gjøre som de vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - jeg kjenner at dette blir litt dumt. Det er en helt ærlig sak å ha et prinsipp og det er en like ærlig sak å ville bli invitert. Akkurat som det er en ærlig sak å tenke at man til en viss grad ønsker å delta i en gruppe der det ikke er så mange medlemmer. Selv er jeg litt aktiv både på krangle og anonym fortsatt og tenker ikke at det er meg det refereres til, men hvis dere savner noen, så synes jeg en PM til den eller de det gjelder er bedre. Ved å "klage" uten å ville stå for at man er lei seg, opprettholdes kanskje bare det dere vil at skal endres? Jeg tror ingen holder seg borte for å markere avstand til de som har vært aktive på krangle, jeg tror bare at bruken av krangle og de lukkete gruppene blir temmelig lik. Her inne har vi vært på grensen til personlige og det har vært snakk om annet enn overskrifter og tilspissete meninger. Aktiviteten på anonym har vel for svært mange vært en helt annen. Dermed kan en lukket gruppe ivareta den funksjonen krangle hadde, mens anonym ivaretar et annet behov.

 

Hvis det er noen trøst, er det ikke masse aktivitet i den lukkete gruppen jeg er med i heller. Kanskje litt mer enn på krangle, men kun marginalt. Min erfaring er at sommerferie alltid er lavaktivitetsperiode i slike nettfora, så når + dukket opp samtidig, ble det stille.

 

Jeg synes det er skremmende å se at et innlegg har tre svar og 200 visninger. Da blir jeg sett av så mange og det er så få som viser seg. Når innholdet da har preg av noe som på et vis viser hvem jeg er, så vil jeg ikke. Jeg er god på å anonymisere og skriver aldri annet enn det jeg kan stå for, men allikevel blir det rart for meg. Jeg tror tross alt at krangle kan få hjerte- og lungeredning, men kanskje etter en transplantasjon, det vil være andre som er pådrivere og aktive enn før. Hvis man ønsker det, må man nok både være tålmodig og la være å rope på dem som ikke er her, jeg får i hvert fall en følelse av at min aktivitet ikke er god nok når det spørres etter de to-tre-fire som ikke lenger er aktive på krangle, men kun på +.

Endret av Iiiiik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne egentlig..

 

Ingen av oss har nevnt noe som helst om at de som faktisk svarer ikke er gode nok eller noe i den duren. Det vi har lurt på er hvorfor det er tilsvarende fellesferiefri fortsatt. For det er en markant forskjell; det var daglige nye tråder, noen med mer svar enn andre noen med færre svar enn andre. Men det var liv og det er det mye mindre av nå.

 

Ja selvfølgelig blir man lei seg når man spør og ikke en gang får et svar. Og ja jeg mener da til Luten og ikke til LillaGorilla som begge har fått en pm av meg. Jeg ser at begge svarer på tråder på anonym, men ikke på en pm som attpåtil kom fordi den ene ba meg om å gjøre det. Fikk beskjed om tekniske problemer for flere måneder siden, men kanskje det bare var en unnskyldning - hva vet jeg?

Jeg ser begge sidene mtp betaling og var ikke helt motstander av det, men så langt totalt bortkastede penger. Så om jeg da virker som såra og vonbroten så får det bare være sånn.

 

Slik som det er her så så er vi vel ikke mer maks 5 inkl deg Iiiik som faktisk svarer og starter tråder her og da roper man ikke nødvendigvis etter de som aldri svarer, men etter noen i det hele tatt. Det er så lite liv her og da hjelper det ikke hvor mange tråder vi enn starter dersom det er så få som faktisk vil svare.

 

Det er ikke sånn at vi skal starte gruppe bare for å ha en gruppe eller noe slikt, det er det at man ikke får ta del i det felleskapet som man trodde man var en del av før. Og er vi da sutrete som tar opp dette som et tema og ikke på en pm?

 

De av oss som ikke blir invitert inn- vi vet ikke hvem vi skal kontakte eller hvilken gruppe man skal være med i fordi det hemmelig. Vi vet ikke hvem admin er, så man famler bare i blinde. Det er noe av det vi har poengtert her - man får jo aldri bli med fordi man vet ikke hvem som styrer dette.

 

Og bare for å ha det krystallklart - jeg tigger ikke om å få være med i en gruppe. Det har ikke skjedd og kommer aldri til å skje. Jeg ble en gang tatt godt i mot her og setter pris på de som er igjen.

 

Men nå er jeg litt ferdig med dette - enkelt og greit. Noen er i grupper på lukket, andre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig her. 

Det er ingen klagesang over at visse brukere har sluttet å bruke krangle, men snarere det at aktivitetsnivået generelt er omtrent ikkeeksisterende store deler av tiden. Det er trist med tanke på hvordan det var her før sommeren og i lang tid før det. Så det er et savn etter liv og røre. 

 

Men iiiiik, du har nok rett i at det er de som er igjen som må ta opp pennen og samle de som vil, kanskje noen nye slår seg ned her, og evt skape en ny renessanse for krangle. Jeg ser utfordringen med at innleggene blir lest hundrevis av ganger av folk som ikke svarer eller gir seg til kjenne, men samtidig er jeg nøye på å ikke skrive ting jeg ikke kan stå for og ikke bli for personlig. Så en viss avstand vil det jo være her, i motsetning kanskje til hvordan ting foregår på betalsiden av forumet. Men det er sånn det alltid har vært. 

 

For min del vil jeg bli værende her, jeg setter stor pris på de som er her, og alle svar og innlegg som skrives :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med pm-er kan jeg bare svare for meg selv, jeg har en tendens til å glemme å lese, eller lese dem og tenke at jeg skal svare senere, for så å glemme det. Enkelt og greit. Jeg er akkurat lik når det gjelder tekstmeldinger eller ubesvarte anrop på mobilen.

 

Jeg har heller ikke lengre kapasitet til å skrive like "inngående", iallefall ikke like ofte som før, og da er det jo enklere å legge inn en intetsigende kommentar på anno om at mannen til HI er en dust, at jeg dusjer 12 ganger om dagen eller har på meg prikkete truser idag enn å skrive lengre innlegg andre steder. Det inkluderer i lukkede grupper, for den del.

 

Akkurat det med hvem som inviteres hvor kan jeg som sagt ikke svare for, av den enkle grunn at jeg aldri har startet en gruppe selv og dermed ikke direkte kan invitere noen som helst- eller, jeg kan iallefall ikke gi noen tilgang til noe annet enn det jeg evt selv starter. 

Dette vil jo virke på samme måte dersom andre som er med på forum + starter grupper, da er de eneveldige diktatorer og kan lage grupper med akkurat de de selv ønsker. Inkludert "klikken" sin.

 

Jeg tror som nevnt ikke invitasjoner eller ikke handler noe om hvem man liker bedre enn andre, men om hvem man anser seg å være trygge på eller kjenne personlig. Det er iallefall det inntrykket jeg har.

Det er flere her som har opplevd direkte trusler, også mot ens barn. 

Og vi prøvde en gang å lage en chattegruppe som var åpen for alle her på dib. Det endte med at enkelte der, som da hadde skrevet om litt mer personlige og identifiserbare ting i den tro at det forble i den gruppen, ble truet med at disse tingene skulle offentliggjøres på anonymforum med fullt navn, navn på barn og det hele. Da er det kanskje ikke så rart at man blir litt småredd. 

 

Jeg vet iallefall at den tiden der jeg skriver for inngående her er til dels forbi. Ikke fordi jeg ikke liker de som er her, men fordi, som Iiiiik nevner, en tråd med 3 svar kan ha 800 visninger. Jeg nekter å tro at de få som skriver åpent her er innom samme tråden 250 ganger hver, så det forteller oss noe. Det gjør meg skeptisk. 

Det er synd det skal være sånn, men det er dessverre dette forumets downfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som tom har kjøpt nye stoler til kafeen! Ja, ja. Har jo vært litt off selv i det siste. Travelt i travelby med ny jobb, men veldig kjekt. Kommer nok snart tilbake i rutinene igjen :) Og snart er det jul som jeg skal arrangere for første gang, og da trenger jeg masse moralsk støtte, så stay posted!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte nesa ut av krangle fordi jeg har en overivrig stalker her inne. Stakk nesa innom for å lese og ble faktisk litt forundret over at man henger seg opp i lukket forum. Med all hets som har vært og er i ny og ne av enkelte brukere inne på anonym så er nok lukkede grupper kommet for å bli.

For det er ingen av oss som virkelig tar igjen med annie når hetsen setter i gang. Jeg prøvde meg en gang og fikk noen ganske så ufine mld. Mange av oss på krangle hadde en fin tid her inne, men tider kommer og tider går. Jeg for min del må prioritere helt annerledes enn før. Krevende ny jobb og fritidsaktiviteter for barn som krever tett oppfølging av foreldre for å holde kostnadene på et minimum og gleden på max.

 

Er mange hyggelige på anonym, men de våger nok ikke helt å slippe seg løs på krangle. Cafe krangle er nok inne i en dø-periode, men det kan jo ta seg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som tom har kjøpt nye stoler til kafeen! Ja, ja. Har jo vært litt off selv i det siste. Travelt i travelby med ny jobb, men veldig kjekt. Kommer nok snart tilbake i rutinene igjen :) Og snart er det jul som jeg skal arrangere for første gang, og da trenger jeg masse moralsk støtte, så stay posted!!!

Nye stoler og førjulsstemning er en god plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Så mange som henger seg opp i det? Vi er vel 3 stk som begynte å snakke om det fordi det er så stille her..

 

Det er ingen som tviler på at enkelte har hatt og kanskje enda har det skikkelig dritt med stalkerpsykos, men det er det at folk bare forsvant uten et pip. Vi får tilbake at hvem som helst kan danne grupper, men hvem skal du danne grupper med om det stadig forsvinner folk? Og du får ikke være med i eksisterende grupper enten fordi du ikke blir invitert eller så vet du ikke hvem du skal spørre. Så da står man der da..

 

Kanskje flere enn meg har reagert og innerst inne føler seg snytt og såra fordi folk de var på skikkelig godfot med nå ignorerer dem? Hva vet jeg?

 

Uten å legge noe mer i det, så ser jeg jo en klar betegnelse mellom de som svarer som er gruppemedlemmer og de som står utenfor- jeg vet ikke om vi snakker forbi hverandre her, men noe er det..

 

Forøvrig har denne tråden over 1000 visninger, så noen sitter vel og gnir seg i henda nå..

Sorry men nå føler jeg nesten for å forlate hele dib.. Dette er bare så trist og kjipt som det går an. Jeg vet rett og slett ikke lengre særlig ikke når vi får en så konkret dødsdom som det spås her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Vin gjør fin sies det og jeg er da ikke uenig i det! Kan ta med en boks med sitronjøran og rundstykker jeg da. Er det rød, hvit eller bobler som er mest passende til sånt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin gjør fin sies det og jeg er da ikke uenig i det! Kan ta med en boks med sitronjøran og rundstykker jeg da. Er det rød, hvit eller bobler som er mest passende til sånt??

Bobler passer til alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beef sister

Jeg lever, jeg også, det er bare litt for mye som skjer på hjemmebane og ellers. Tror noen det er mulig å studere 300% samtidig som man har andre forpliktelser som sluker hele fire timer hver dag? For ikke å glemme alt annet som stjeler tid - slik som den familien jeg har skaffet meg. Det er ingen lek å gjennomføre det fire mennesker kunne ha delt på. Vi får se om det går, det er i hvert fall helt sikkert at ingen av studiene får den oppmerksomheten de fortjener. Med andre ord har jeg ikke forlatt med det utvalgte folk, jeg har bare overvurdert hva jeg er kapabel til å gjennomføre (men mulig jeg ser meg nødt til å trappe ned til 200%, da skal jeg si hei oftere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klondrian

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne egentlig..

Ingen av oss har nevnt noe som helst om at de som faktisk svarer ikke er gode nok eller noe i den duren. Det vi har lurt på er hvorfor det er tilsvarende fellesferiefri fortsatt. For det er en markant forskjell; det var daglige nye tråder, noen med mer svar enn andre noen med færre svar enn andre. Men det var liv og det er det mye mindre av nå.

Ja selvfølgelig blir man lei seg når man spør og ikke en gang får et svar. Og ja jeg mener da til Luten og ikke til LillaGorilla som begge har fått en pm av meg. Jeg ser at begge svarer på tråder på anonym, men ikke på en pm som attpåtil kom fordi den ene ba meg om å gjøre det. Fikk beskjed om tekniske problemer for flere måneder siden, men kanskje det bare var en unnskyldning - hva vet jeg?

Jeg ser begge sidene mtp betaling og var ikke helt motstander av det, men så langt totalt bortkastede penger. Så om jeg da virker som såra og vonbroten så får det bare være sånn.

Slik som det er her så så er vi vel ikke mer maks 5 inkl deg Iiiik som faktisk svarer og starter tråder her og da roper man ikke nødvendigvis etter de som aldri svarer, men etter noen i det hele tatt. Det er så lite liv her og da hjelper det ikke hvor mange tråder vi enn starter dersom det er så få som faktisk vil svare.

Det er ikke sånn at vi skal starte gruppe bare for å ha en gruppe eller noe slikt, det er det at man ikke får ta del i det felleskapet som man trodde man var en del av før. Og er vi da sutrete som tar opp dette som et tema og ikke på en pm?

De av oss som ikke blir invitert inn- vi vet ikke hvem vi skal kontakte eller hvilken gruppe man skal være med i fordi det hemmelig. Vi vet ikke hvem admin er, så man famler bare i blinde. Det er noe av det vi har poengtert her - man får jo aldri bli med fordi man vet ikke hvem som styrer dette.

Og bare for å ha det krystallklart - jeg tigger ikke om å få være med i en gruppe. Det har ikke skjedd og kommer aldri til å skje. Jeg ble en gang tatt godt i mot her og setter pris på de som er igjen.

Men nå er jeg litt ferdig med dette - enkelt og greit. Noen er i grupper på lukket, andre er det ikke.

Jeg må si jeg ble litt sjokkert over dette innlegget. Snakk om å pøse på med uthenging av navngitte brukere og antakelser. Det er greit å bli skuffet, lei seg eller hva det måtte være, men dette innlegget var bare ufint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne egentlig..

Ingen av oss har nevnt noe som helst om at de som faktisk svarer ikke er gode nok eller noe i den duren. Det vi har lurt på er hvorfor det er tilsvarende fellesferiefri fortsatt. For det er en markant forskjell; det var daglige nye tråder, noen med mer svar enn andre noen med færre svar enn andre. Men det var liv og det er det mye mindre av nå.

Ja selvfølgelig blir man lei seg når man spør og ikke en gang får et svar. Og ja jeg mener da til Luten og ikke til LillaGorilla som begge har fått en pm av meg. Jeg ser at begge svarer på tråder på anonym, men ikke på en pm som attpåtil kom fordi den ene ba meg om å gjøre det. Fikk beskjed om tekniske problemer for flere måneder siden, men kanskje det bare var en unnskyldning - hva vet jeg?

Jeg ser begge sidene mtp betaling og var ikke helt motstander av det, men så langt totalt bortkastede penger. Så om jeg da virker som såra og vonbroten så får det bare være sånn.

Slik som det er her så så er vi vel ikke mer maks 5 inkl deg Iiiik som faktisk svarer og starter tråder her og da roper man ikke nødvendigvis etter de som aldri svarer, men etter noen i det hele tatt. Det er så lite liv her og da hjelper det ikke hvor mange tråder vi enn starter dersom det er så få som faktisk vil svare.

Det er ikke sånn at vi skal starte gruppe bare for å ha en gruppe eller noe slikt, det er det at man ikke får ta del i det felleskapet som man trodde man var en del av før. Og er vi da sutrete som tar opp dette som et tema og ikke på en pm?

De av oss som ikke blir invitert inn- vi vet ikke hvem vi skal kontakte eller hvilken gruppe man skal være med i fordi det hemmelig. Vi vet ikke hvem admin er, så man famler bare i blinde. Det er noe av det vi har poengtert her - man får jo aldri bli med fordi man vet ikke hvem som styrer dette.

Og bare for å ha det krystallklart - jeg tigger ikke om å få være med i en gruppe. Det har ikke skjedd og kommer aldri til å skje. Jeg ble en gang tatt godt i mot her og setter pris på de som er igjen.

Men nå er jeg litt ferdig med dette - enkelt og greit. Noen er i grupper på lukket, andre er det ikke.

Jeg må si jeg ble litt sjokkert over dette innlegget. Snakk om å pøse på med uthenging av navngitte brukere og antakelser. Det er greit å bli skuffet, lei seg eller hva det måtte være, men dette innlegget var bare ufint!

Kjenner du historikken her? Kjenner du oss eller hva som har skjedd tidligere? Tviler på det faktisk og hadde du lest tråden så hadde du kanskje forstått mer.

 

Pøse på? Det er 1 setning.. Og hvorfor dra opp dette nå? Vi har gjort oss ferdige med dette, så hvorfor komme inn her og fyre opp noe du åpenbart ikke aner noe om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klondrian

 

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne egentlig..

Ingen av oss har nevnt noe som helst om at de som faktisk svarer ikke er gode nok eller noe i den duren. Det vi har lurt på er hvorfor det er tilsvarende fellesferiefri fortsatt. For det er en markant forskjell; det var daglige nye tråder, noen med mer svar enn andre noen med færre svar enn andre. Men det var liv og det er det mye mindre av nå.

Ja selvfølgelig blir man lei seg når man spør og ikke en gang får et svar. Og ja jeg mener da til Luten og ikke til LillaGorilla som begge har fått en pm av meg. Jeg ser at begge svarer på tråder på anonym, men ikke på en pm som attpåtil kom fordi den ene ba meg om å gjøre det. Fikk beskjed om tekniske problemer for flere måneder siden, men kanskje det bare var en unnskyldning - hva vet jeg?

Jeg ser begge sidene mtp betaling og var ikke helt motstander av det, men så langt totalt bortkastede penger. Så om jeg da virker som såra og vonbroten så får det bare være sånn.

Slik som det er her så så er vi vel ikke mer maks 5 inkl deg Iiiik som faktisk svarer og starter tråder her og da roper man ikke nødvendigvis etter de som aldri svarer, men etter noen i det hele tatt. Det er så lite liv her og da hjelper det ikke hvor mange tråder vi enn starter dersom det er så få som faktisk vil svare.

Det er ikke sånn at vi skal starte gruppe bare for å ha en gruppe eller noe slikt, det er det at man ikke får ta del i det felleskapet som man trodde man var en del av før. Og er vi da sutrete som tar opp dette som et tema og ikke på en pm?

De av oss som ikke blir invitert inn- vi vet ikke hvem vi skal kontakte eller hvilken gruppe man skal være med i fordi det hemmelig. Vi vet ikke hvem admin er, så man famler bare i blinde. Det er noe av det vi har poengtert her - man får jo aldri bli med fordi man vet ikke hvem som styrer dette.

Og bare for å ha det krystallklart - jeg tigger ikke om å få være med i en gruppe. Det har ikke skjedd og kommer aldri til å skje. Jeg ble en gang tatt godt i mot her og setter pris på de som er igjen.

Men nå er jeg litt ferdig med dette - enkelt og greit. Noen er i grupper på lukket, andre er det ikke.

Jeg må si jeg ble litt sjokkert over dette innlegget. Snakk om å pøse på med uthenging av navngitte brukere og antakelser. Det er greit å bli skuffet, lei seg eller hva det måtte være, men dette innlegget var bare ufint!

Kjenner du historikken her? Kjenner du oss eller hva som har skjedd tidligere? Tviler på det faktisk og hadde du lest tråden så hadde du kanskje forstått mer.

 

Pøse på? Det er 1 setning.. Og hvorfor dra opp dette nå? Vi har gjort oss ferdige med dette, så hvorfor komme inn her og fyre opp noe du åpenbart ikke aner noe om?

 

 

Ja, jeg kjenner historikken. Ja, jeg vet hva som har skjedd tidligere. Og ja, jeg kjenner mange på Krangle. Derfor kan jeg påstå at jeg vet hva jeg snakker om.

 

En setning? Snakk om årets understatment!

Du sier at du er ferdig med det, men jeg må fortsatt få lov til å si at dette var skikkelig ufint og jeg ble skuffet over deg. Det er min mening uavhengig av om du er ferdig med saken eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

 

 

 

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne egentlig..

Ingen av oss har nevnt noe som helst om at de som faktisk svarer ikke er gode nok eller noe i den duren. Det vi har lurt på er hvorfor det er tilsvarende fellesferiefri fortsatt. For det er en markant forskjell; det var daglige nye tråder, noen med mer svar enn andre noen med færre svar enn andre. Men det var liv og det er det mye mindre av nå.

Ja selvfølgelig blir man lei seg når man spør og ikke en gang får et svar. Og ja jeg mener da til Luten og ikke til LillaGorilla som begge har fått en pm av meg. Jeg ser at begge svarer på tråder på anonym, men ikke på en pm som attpåtil kom fordi den ene ba meg om å gjøre det. Fikk beskjed om tekniske problemer for flere måneder siden, men kanskje det bare var en unnskyldning - hva vet jeg?

Jeg ser begge sidene mtp betaling og var ikke helt motstander av det, men så langt totalt bortkastede penger. Så om jeg da virker som såra og vonbroten så får det bare være sånn.

Slik som det er her så så er vi vel ikke mer maks 5 inkl deg Iiiik som faktisk svarer og starter tråder her og da roper man ikke nødvendigvis etter de som aldri svarer, men etter noen i det hele tatt. Det er så lite liv her og da hjelper det ikke hvor mange tråder vi enn starter dersom det er så få som faktisk vil svare.

Det er ikke sånn at vi skal starte gruppe bare for å ha en gruppe eller noe slikt, det er det at man ikke får ta del i det felleskapet som man trodde man var en del av før. Og er vi da sutrete som tar opp dette som et tema og ikke på en pm?

De av oss som ikke blir invitert inn- vi vet ikke hvem vi skal kontakte eller hvilken gruppe man skal være med i fordi det hemmelig. Vi vet ikke hvem admin er, så man famler bare i blinde. Det er noe av det vi har poengtert her - man får jo aldri bli med fordi man vet ikke hvem som styrer dette.

Og bare for å ha det krystallklart - jeg tigger ikke om å få være med i en gruppe. Det har ikke skjedd og kommer aldri til å skje. Jeg ble en gang tatt godt i mot her og setter pris på de som er igjen.

Men nå er jeg litt ferdig med dette - enkelt og greit. Noen er i grupper på lukket, andre er det ikke.

Jeg må si jeg ble litt sjokkert over dette innlegget. Snakk om å pøse på med uthenging av navngitte brukere og antakelser. Det er greit å bli skuffet, lei seg eller hva det måtte være, men dette innlegget var bare ufint!
Kjenner du historikken her? Kjenner du oss eller hva som har skjedd tidligere? Tviler på det faktisk og hadde du lest tråden så hadde du kanskje forstått mer.

 

Pøse på? Det er 1 setning.. Og hvorfor dra opp dette nå? Vi har gjort oss ferdige med dette, så hvorfor komme inn her og fyre opp noe du åpenbart ikke aner noe om?

Ja, jeg kjenner historikken. Ja, jeg vet hva som har skjedd tidligere. Og ja, jeg kjenner mange på Krangle. Derfor kan jeg påstå at jeg vet hva jeg snakker om.

 

En setning? Snakk om årets understatment!

Du sier at du er ferdig med det, men jeg må fortsatt få lov til å si at dette var skikkelig ufint og jeg ble skuffet over deg. Det er min mening uavhengig av om du er ferdig med saken eller ei.

Og du snakker om personangrep? Hva vil du oppnå med å gå løs på en annen slik? Mitt innlegg er tatt helt ut av kontekst og sammenheng - det har noe med tråden i sin helhet å gjøre.

Vi var flere som tok opp noe som vi ville snakke om og når det ble uklarheter så valgte jeg å være mer klar.

Ingen av de 2 det var snakk om har gitt uttrykk for at dette var dumt/vondt på noe vis.

Og hvis det var slik, så er faktisk både Luten, LillaGorilla og jeg såpass voksne at vi kan finne ut av det og snakke om det. Vi 3 siden det angår faktisk ingen andre. Hvis de føler at de trenger et unnskyld fra meg så skal de få det.

 

Du får ha din mening - jeg aner ikke hvem du er og kan ikke huske deg fra krangle uansett. Ukjente som drar opp dette utelukkende for å skjelle ut andre og lage dritt beklager jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klondrian

Mitt poeng er at du henger ut personer og sutrer slik at jeg skulle tro vi var tilbake på ungdomsskolen. Jeg regner med at alle involverte i saken er såpass voksne at dere kan snakke om det, men du skriver at dette faktisk ikke angår noen andre. Da lurer jeg på hvorfor du postet det innlegget på et offentlig forum som er åpent for alle andre? Over 1400 har vært inne og lest denne tråden, du har postet det slik at alle kan se det også sier du at det ikke angår noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Snakk om å vri på ting! Jeg sa at om jeg skal beklage så angår det de to som er jevnt, ikke alle andre.

 

Dessuten det er ikke 1400 individuelle personer som har lest dette; hver gang du, jeg og andre som har kommentert her er inne så økes det tallet.

 

Jeg skjønner bare ikke greia di- du trekker opp denne tråden utelukkende for å henge ut meg, du anklager meg for hetsing og personangrep og så er du like ille selv om ikke verre. Hva er nødvendigheten? Og ikke minst hvorfor sa du ikke noe når vi faktisk diskuterte dette?

 

Jeg vet ærlig talt ikke hva du vil oppnå her? Annet enn å gå løs på en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...