Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #1 Skrevet 30. september 2014 Yes, oktober skal være sukkerfritt for meg, bortsett fra EN 86% sjokolade i helga . Vil ha den,så det blir lettere å ikke sprekke. Ellers ikke noe sukker i det hele tatt !! Jeg er veldig avhengig så jeg vet det ikke blir lett,men jeg vil klare det! Er så lei av at sukkeret skal ha slik makt over meg..! Skal skrive her nesten hver dag så jeg forplikter meg. Noen som blir med ?!??! Anonymous poster hash: f877a...cc6
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 Jeg er med Anonymous poster hash: 2f377...c13
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #4 Skrevet 30. september 2014 En hel sjokolade??? Jeg er allerede sukkerfri, men spiser 1 rute mørk sjokolade på lørdag!! Anonymous poster hash: 7d313...6fe
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #5 Skrevet 30. september 2014 Yes, oktober skal være sukkerfritt for meg, bortsett fra EN 86% sjokolade i helga . Vil ha den,så det blir lettere å ikke sprekke. Ellers ikke noe sukker i det hele tatt !! Jeg er veldig avhengig så jeg vet det ikke blir lett,men jeg vil klare det! Er så lei av at sukkeret skal ha slik makt over meg..! Skal skrive her nesten hver dag så jeg forplikter meg. Noen som blir med ?!??! Anonymous poster hash: f877a...cc6 Sukkerfri som i ingen sjokolade og godteri, eller sukkerfri som i totalt sukkerfri fra alt det er sukker i? Anonymous poster hash: 3131e...8f7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #6 Skrevet 30. september 2014 Så bra dere er med! Ja,en hel sjokolade fordelt på hele helga, jeg klare ikke ha en sjokolade i skapet hele uka uten å spise den. Hver og en må lage de "reglene" som passer best for seg selv. Jeg tenker hvertfall å kutte ut alt som er raffinert sukker i, type ferdigmat osv, og ikke spise erstaningsprodukter med kunstig søtningsmiddel heller. Spise godt med fett og proteiner og litt karbohydrater. F.eks en halv potet til middag, en til to frukter i løpet av dagen. Litt nøtter og rosiner hvis jeg MÅ ha noe søtt...men prøve å kutte ned på kosen. Det viktigste er å bli kvitt avhengigheten til sukker, så jeg vet jeg må jobbe med meg selv og tankene mine også..! Anonymous poster hash: f877a...cc6
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #8 Skrevet 30. september 2014 Sukkerfri som i ikke frukt, ketchup, butikkbakt brød, osv? Anonymous poster hash: 4e691...53e
Tyra79 Skrevet 30. september 2014 #9 Skrevet 30. september 2014 Burde så absolutt ha blitt med, men vet ikke om jeg er 100% motivert... Elsker søtsaker!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #10 Skrevet 30. september 2014 Jeg er allerede i gang og snart igjennom dag to som sukkerfri. Ingen frukt og mest mulig mat fra grunnen av, med et minimum av karbohydrater. Jeg er også sukkeravhengig, så litt av og til er ikke mulig for min del. Da havner jeg tilbake til gamle vaner igjen. Har prøvd det før, men en ferietur ødela alt det gode jeg hadde oppnådd. Tilbake til start og Oktober er en fin måned å gjøre det på Anonymous poster hash: 9f0b5...b52
kristinehufine Skrevet 30. september 2014 #11 Skrevet 30. september 2014 (endret) Jeg er med! Sukkerfri fra alt av godis, kaker, snacks, is, brus osv. Frukt slutter jeg aldri med, det er sunt og godt! 😊😊😊 Blir tøft! Endret 30. september 2014 av kristinehufine
Mimzy Skrevet 30. september 2014 #12 Skrevet 30. september 2014 Blir med! Hadde faktisk planlagt dagen i dag som siste "fråtsedag" før jeg starter på en sunnere livsstil i mrg. Ingen raffinert sukker på 12 uker. Unntaket er en rute mørk sjokolade daglig og varer med minimalt innhold av sukker. Litt mindre raske karbohydrater og sunnere fett, frukt, honning, lønnesirup er ok for å kunne bøte på sukkersuget.
SmellyCat Skrevet 30. september 2014 #13 Skrevet 30. september 2014 Kan selvsagt prøve. Målet får være at det går lengre tid enn mitt forsøk på "sukkerfri september"....kom meg vel ni timer inn i september før jeg sprakk
SmellyCat Skrevet 1. oktober 2014 #14 Skrevet 1. oktober 2014 Sånn... Nå har jeg søkt frem denne tråden for å fortelle at jeg har klart en hel dag uten sukker. Tenkte på dere da jeg var i butikken rett etter jobb, og droppa den liiiiiiiille sjokoladen som ofte sniker seg med. Universet har virkelig testet meg også. Rett etter middag (ulvetimen) kom det en gutt på døren som solgte KAKER Det har aldri skjedd før, men måtte skje i dag. Han så på meg med bedende øyne og fortalte at fotballaget skulle på cup så jeg kjøpte en liten kake til jr. Pliiiis lik den, tenkte jeg. Så ikke jeg blir fristet til å spise den opp hvis ikke. Neida, poden likte ikke sånn kake. Faaaader, det tok all min viljestyrke men jeg kastet den i søpla, og tømte klissete gammel suppe over for sikkerhets skyld. Så da er dag en gjennomført... Sukk, dette blir nok en lang mnd
Mimzy Skrevet 2. oktober 2014 #16 Skrevet 2. oktober 2014 Veldig uflaks da at noen kommer med kaker på døra di å tester ut viljestyrken litt ekstra første dagen. Kjempebra jobba at du klarte å stå imot! Jeg våknet syk natt til i går med feber, å da er det jo ekstra godt med litt cola, men klarte å la være. Ingenting annet som fristet så mye, så kom meg gjennom dagen ganske bra.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #17 Skrevet 2. oktober 2014 Sukkerfri som i ikke frukt, ketchup, butikkbakt brød, osv? Anonymous poster hash: 4e691...53e Makrell i tomat, leverpostei, butikklaget skinke osv. Skal du, HI, spise kun ferske grønnsaker, rent kjøtt og selvbakt brød i 1 hel måned? Anonymous poster hash: a6fae...7e8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #18 Skrevet 2. oktober 2014 Sånn... Nå har jeg søkt frem denne tråden for å fortelle at jeg har klart en hel dag uten sukker. Tenkte på dere da jeg var i butikken rett etter jobb, og droppa den liiiiiiiille sjokoladen som ofte sniker seg med. Universet har virkelig testet meg også. Rett etter middag (ulvetimen) kom det en gutt på døren som solgte KAKER Det har aldri skjedd før, men måtte skje i dag. Han så på meg med bedende øyne og fortalte at fotballaget skulle på cup så jeg kjøpte en liten kake til jr. Pliiiis lik den, tenkte jeg. Så ikke jeg blir fristet til å spise den opp hvis ikke. Neida, poden likte ikke sånn kake. Faaaader, det tok all min viljestyrke men jeg kastet den i søpla, og tømte klissete gammel suppe over for sikkerhets skyld. Så da er dag en gjennomført... Sukk, dette blir nok en lang mnd Det slo deg ikke at du kunne gi kaken til noen andre? Å kaste mat som noen har bakt med tid og sjel er bare teit. Anonymous poster hash: a6fae...7e8
SmellyCat Skrevet 2. oktober 2014 #19 Skrevet 2. oktober 2014 Sånn... Nå har jeg søkt frem denne tråden for å fortelle at jeg har klart en hel dag uten sukker. Tenkte på dere da jeg var i butikken rett etter jobb, og droppa den liiiiiiiille sjokoladen som ofte sniker seg med. Universet har virkelig testet meg også. Rett etter middag (ulvetimen) kom det en gutt på døren som solgte KAKER Det har aldri skjedd før, men måtte skje i dag. Han så på meg med bedende øyne og fortalte at fotballaget skulle på cup så jeg kjøpte en liten kake til jr. Pliiiis lik den, tenkte jeg. Så ikke jeg blir fristet til å spise den opp hvis ikke. Neida, poden likte ikke sånn kake. Faaaader, det tok all min viljestyrke men jeg kastet den i søpla, og tømte klissete gammel suppe over for sikkerhets skyld. Så da er dag en gjennomført... Sukk, dette blir nok en lang mnd Det slo deg ikke at du kunne gi kaken til noen andre? Å kaste mat som noen har bakt med tid og sjel er bare teit. Anonymous poster hash: a6fae...7e8 Nei det ønsket jeg ikke. Det var ett stykke ferdigprodusert kake fra Spania. Jeg kjøpte den for å støtte en god sak. Poden tok en bit av den. Jeg synes ikke det var noe å gi videre, men takk for innspill.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #20 Skrevet 2. oktober 2014 I´m in, starta PSMF! Og igår var jeg i butikken - sååå fristaå kjøpe soft is, motsto Mammakg skal vekk.. Spiser karbonadedeig og brokkoli til lunsj. Anonymous poster hash: 90752...c56
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #21 Skrevet 2. oktober 2014 Så flinke dere er! Min første store prøvelse kommer nok i dag når jeg skal på butikken.. ! Jeg leste at viljestyrke,den kan trenes opp. Min viljestyrke er veldig dårlig og svak om dagen,men i løpet av oktober håper jeg den blir sterk! Hver og en må bestemme hvilken " regler" man skal følge, i forhold til hva man tror man klarer. Min erfaring er at det ikke er så lurt å være altfor streng med seg selv... Men jeg personlig skal ikke spise ferdigmat med sukker i. Frukt,honning, rosiner ,dadler etc i små mengder. HI Anonymous poster hash: f877a...cc6
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2014 #22 Skrevet 2. oktober 2014 Blir spennende å se kroppens reaksjoner på en sukkerfri mnd... Både med tanke på vekt og om sukkersuget blir minsket etterpå.. Anonymous poster hash: 712ae...272
Katteskinnet Skrevet 2. oktober 2014 #23 Skrevet 2. oktober 2014 Sukkerfritt i selveste Halloween-måneden?!?
kristinehufine Skrevet 2. oktober 2014 #24 Skrevet 2. oktober 2014 I´m in, starta PSMF! Og igår var jeg i butikken - sååå fristaå kjøpe soft is, motsto Mammakg skal vekk.. Spiser karbonadedeig og brokkoli til lunsj. Anonymous poster hash: 90752...c56 Etter jeg testa PSMF via skolen har jeg kutta kylling, fytti for en drittdiett! Håper du tar det du trenger av omega-3 osv.? Det burde tas i samråd med ernæringsfysiolog!!! Er absolutt ikke anbefalt.....
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #25 Skrevet 5. oktober 2014 Nå fant jeg endelig igjen tråden! Prøver å søke,men den dukker ikke opp.. Ja,helga er over jeg synes jeg har klart meg bra, spist en god 86% sjokolade som var planen. Klarte å gå forbi godterier på butikken,med veldig trege skritt må jeg innrømme. Viljestyrke! Så jeg er fornøyd. Det er mandag i morgen,så man kan jo begynne på nytt da,hvis man har glemt seg bort litt i helga. Jeg er allerede litt lettere til sinns, tror det er pga sukkerkuttet. Jeg må bare fortsette nå! HI Anonymous poster hash: f877a...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå