Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #26 Skrevet 29. september 2014 Så flinke treåringer dere ha som klarer å smøre på skiva si selv. Jeg er ikke HI altså men jeg som spurte om akkurat det. Min på 3,5 har ikke sjans i havet finmotorikken i orden til å klare det. Trodde ikke det var normalt å kunne det enda heller, men der tok jeg feil ser jeg.Anonymous poster hash: 357ce...bf7 Sikkert store forskjeller innen normalen. Min bruker kniven fint, skjærer maten med kniv og gaffel selv. Men så liker han ikke å få mat på henda da... Anonymous poster hash: 0921a...f92
Ooops I did it AGAIN Skrevet 29. september 2014 #27 Skrevet 29. september 2014 Nei, hvorfor la unger være små... Fordi vi voksne mener det ikke ser bra nok ut med smokk? Det er selvsagt ikke nødvendig å gå rundt med smokk på dagtid for en treåring. Men mange har ennå behov for deb tryggheten og kosen dette gir. Også i barnehage. Når det gjelder skivesmøring er det jo stor forskjell på unger. Har en femåring som absolutt ikke vil smøre sjøl og må tvinges litt, ig en treåring som absolutt skal gjøre alt selv. Fra ho var 2.5 har ho insistert på å gjøre det sjøl.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #28 Skrevet 29. september 2014 Så flinke treåringer dere ha som klarer å smøre på skiva si selv. Jeg er ikke HI altså men jeg som spurte om akkurat det. Min på 3,5 har ikke sjans i havet finmotorikken i orden til å klare det. Trodde ikke det var normalt å kunne det enda heller, men der tok jeg feil ser jeg.Anonymous poster hash: 357ce...bf7 Jenta mi er under 3 år og klarer å smøre på skiva selv. Jeg viste ikke at hun kunne det engang før her en dag. Hun slo seg skikkelig vrang og SKULLE smøre på smør og leverpostei selv, og hun fikk det til lurer på om hun har lært det i barnehagen eller bare av å oppservere meg?! Anonymous poster hash: ca9ac...dd8
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #29 Skrevet 29. september 2014 Barn bruker smokk som trøst og trygghet. I barnehagen bruker de smokk som "erstatning" for mamma/pappa. Det er fortsatt små barn selv om de er tre år gamle! I bhg jeg jobber bruker barna smokk når de sover, eller de er ekstra lei seg av noen grunner. Tvinger da ikke toåringer til å slutte med smokk! Hva er problemet? Når de nærmer seg fire kan det være på tide da... Ene sønnen min brukte smokk til han var godt over tre. En dag fant han bare ut at nå var det på tide å slutte, og han sluttet på dagen! Kjenner overhodet ikke igjen det du tror er beskrivelse på smokkebRn! Min ville ha både smokk og mammakos, begynte å snakke veldig tidlig og er veldig sosial! Perfekte tenner har han også! Bedre enn storebror som sluttet med smokk av seg selv etter tre mnd. Høres ikke ut som om tantebarna dine har det noe godt da? Beste. Som om foreldrene stapper smokken inn og gidder ikke trøste selv eller noe? vær så snill og følg med på de? trenger selvfølgelig ikke være noe galt.. Anonymous poster hash: 021b0...88b
SuperFries Skrevet 29. september 2014 #30 Skrevet 29. september 2014 Hvorfor skulle der bry deg? Det er ikke dine unger.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #31 Skrevet 29. september 2014 Datteren til ei venninne av meg bruker MYE smokk ennå, det ser ganske merkelig ut med ei jente på over 3,5 år som sitter og sutter på smokken midt på lekeplassen. Ungen skal straks over på storbarnsavd nå, regner med at den uvanen fort forsvinner. Syns det er merkelig at 3-åringer som kan smøre egne brødskiver, rydde vekk tallerkener og ta på egne klær skal sutte på en smokk, sugebehovet tilhører strengt talt babytiden. Tannstillingen blir feil ved overdreven bruk og språket blir dårlig. Og min venninnes datter bærer preg av både svært utydelig tale OG så smått utstående tenner. Trist når ikke foreldre orker å ta kampen med barna sine for også voksentennene blir jo ødelagt av slik overdreven bruk. Anonymous poster hash: 2855e...723 Kan treåringer smøre sine egne brødskiver??Anonymous poster hash: 357ce...bf7 Bare å kjøpe en krakk til dem så de kan stå ved kjøkkenbenken, kjøp barnesmørekniv og la dem prøve seg frem. Blir ofte bare pålegg på halve skiva men who cares, de er stolte og spiser som regel mye bedre også. Du skal se hva barnet ditt klarer i bhg du, som det "ikke klarer" hjemme Anonymous poster hash: 2855e...723 Hvorfor skal de stå ved kjøkkenbenken? Brødskiva smøres ved kjøkkenbordet vel? Anonymous poster hash: 0921a...f92 Hvorfor det? Vi smører ved benken og setter oss ved bordet... Helt normalt. Anonymous poster hash: 3f35f...b8d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #32 Skrevet 30. september 2014 Datteren til ei venninne av meg bruker MYE smokk ennå, det ser ganske merkelig ut med ei jente på over 3,5 år som sitter og sutter på smokken midt på lekeplassen. Ungen skal straks over på storbarnsavd nå, regner med at den uvanen fort forsvinner. Syns det er merkelig at 3-åringer som kan smøre egne brødskiver, rydde vekk tallerkener og ta på egne klær skal sutte på en smokk, sugebehovet tilhører strengt talt babytiden. Tannstillingen blir feil ved overdreven bruk og språket blir dårlig. Og min venninnes datter bærer preg av både svært utydelig tale OG så smått utstående tenner. Trist når ikke foreldre orker å ta kampen med barna sine for også voksentennene blir jo ødelagt av slik overdreven bruk. Anonymous poster hash: 2855e...723 Kan treåringer smøre sine egne brødskiver??Anonymous poster hash: 357ce...bf7 Bare å kjøpe en krakk til dem så de kan stå ved kjøkkenbenken, kjøp barnesmørekniv og la dem prøve seg frem. Blir ofte bare pålegg på halve skiva men who cares, de er stolte og spiser som regel mye bedre også. Du skal se hva barnet ditt klarer i bhg du, som det "ikke klarer" hjemme Anonymous poster hash: 2855e...723 Hvorfor skal de stå ved kjøkkenbenken? Brødskiva smøres ved kjøkkenbordet vel?Anonymous poster hash: 0921a...f92 Hvorfor det? Vi smører ved benken og setter oss ved bordet... Helt normalt.Anonymous poster hash: 3f35f...b8d Så all maten, pålegg osv ligger på benken? Også går dere tilbake dit hver gang dere skal smøre mer? Så rart... Anonymous poster hash: 0921a...f92
Elskerhøsten2014 Skrevet 30. september 2014 #33 Skrevet 30. september 2014 mini her får kun smokk når han sover,eller er syk eller veldig sliten,den skal bort for godt neste sommer,da skal vi til Kristiansand,da er han 2 år og 5mnd
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #34 Skrevet 30. september 2014 Min er 3,5 og bruker smokk også utenom sovetid. Ikke hele tiden, men når han får behov. Han har alltid vært skravlete og skårte høyt allerede på 2 års kontrollen hos helsesøster. Han sier de merkeligste ord, suger til seg alt med perfekt uttale. Så nei, stemmer ikke her. Anonymous poster hash: f6270...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå