Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #26 Skrevet 29. september 2014 Må han virkelig sitte hjemme og holde mor og barn i hånden? Her var far på jobb etter en dag og ville han tatt seg en tur for å hjelpe en kompis i hagen noen timer en lørdag hadde det ikke vært noe problem. Hvor hjelpeløse er folk egentlig?? Anonymous poster hash: ec05c...a40 Hvorfor mener du mor skal være hjemme med barn slik at mannen kan holde hånden hjemme? Kanskje mor er på spa og far passer barnet sitt. Å nei du mener vel at der bare er mor som skal passe nyfødt baby og far skal være med kompiser. Anonymous poster hash: 238bc...ef3
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #27 Skrevet 29. september 2014 Tja... En kamerat av mannen min ba om hjelp da babyen vår var 10 dager gammel. Siden det var en god kamerat og vi kom til å trenge hjelp noen uker senere, dro mannen min. Mannen min leverte storesøsken i bhg mens jeg lå hjemme etter ks og niammet babyen som tapte altfor mye vekt etter fødsel. Han hentet i bhg på vei hjem fra kameraten. To dager trengte kameraten hjelp. To dager fikk han hjelp. Så langt alt vel... Et par uker senere trengte vi hjelp i ca. tre timer. Kom kameraten? Nei, det var tross alt bare tre uker til konas termin (skulle ha hjemmefødsel), så han kunne ikke være hos oss, ti minutter unna, i tilfelle fødselen startet. Anonymous poster hash: 09d4b...c89
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #28 Skrevet 29. september 2014 Tja... En kamerat av mannen min ba om hjelp da babyen vår var 10 dager gammel. Siden det var en god kamerat og vi kom til å trenge hjelp noen uker senere, dro mannen min. Mannen min leverte storesøsken i bhg mens jeg lå hjemme etter ks og niammet babyen som tapte altfor mye vekt etter fødsel. Han hentet i bhg på vei hjem fra kameraten. To dager trengte kameraten hjelp. To dager fikk han hjelp. Så langt alt vel... Et par uker senere trengte vi hjelp i ca. tre timer. Kom kameraten? Nei, det var tross alt bare tre uker til konas termin (skulle ha hjemmefødsel), så han kunne ikke være hos oss, ti minutter unna, i tilfelle fødselen startet. Anonymous poster hash: 09d4b...c89 For et rasshøl. Håper ikke dere er venner i dag. Anonymous poster hash: 9ef9d...08a
Preggie Skrevet 29. september 2014 #29 Skrevet 29. september 2014 Ja, det er frekt! Han har helt andre ting å være opptatt av!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #30 Skrevet 29. september 2014 Det er frekt ja. Antakeligvis spurt av noen uten barn? Men mannen din må jo klare å si nei selv. Er jo like mye hans ansvar å være hos babyen. Hvis du føler du kan klare deg noen timer uten han og han absolutt vil dra, så la han gjøre det, så lenge du også får gjøre noe for deg selv noen timer (feks sove til langt på dag en helg der han bare kommer inn med baby ved amming). Om han velger å bruke sin fritid på arbeid så tenker jeg det blir hans valg men da må han heller ikke klage på at han ikke orker å opp på natta dagen etter med baby feks. Anonymous poster hash: 2bc37...4c0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #31 Skrevet 29. september 2014 Jeg tenker jo at det er en grunn til at han har fått 2 uker fri fra jobb i forbindelse med fødsel. Det er vel for å bidra i eget hjem, ikke hos andre? Vi har en datter på 2 år også, så det er nok å gjøre hjemme om dagen. Jeg føler ikke jeg gjør stort annet enn å amme både natt og dag. Og nei, han trenger ikke å holde meg i handa, men det er mye jeg ikke får gjort selv her hjemme nå, så er jo best å være to hjemme for å avlaste hverandre best mulig. Jeg syns ikke det er ille om han hjelper kompisen en liten time eller to heller, jeg reagerer bare på at kompisen spør han. Jeg hadde aldri spurt en nybakt forelder om noe sånt. Samboer skjønner ikke at det er litt frekt av kompisen heller. Er vel det og hele spørsmålet som irriterer nest, ikke om samboer er borte et par timer. HI Anonymous poster hash: 8e525...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå