Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #1 Skrevet 29. september 2014 Er det frekt å sende melding og invitere en kompis på dugnad til hagearbeid som fikk baby for 12 dager siden? Anonymous poster hash: 8e525...dc9
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 29. september 2014 #2 Skrevet 29. september 2014 Er det dugnad til et lag/forening som han selv er med i? I så fall vil jeg ikke si det er frekt.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #3 Skrevet 29. september 2014 Er privat dugnad som en vennetjeneste. Anonymous poster hash: 8e525...dc9
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Hvis det dreier seg om "dugnad" i di egen hage er det frekt uansett om han har fått barn eller ikke. Er det dugnad for en forening han er medlem i og dugnadsinvitasjonen sendes til alle medlemene, er det ikke frekt. Anonymous poster hash: 225b9...130
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 29. september 2014 #5 Skrevet 29. september 2014 Er privat dugnad som en vennetjeneste. Anonymous poster hash: 8e525...dc9 Ja da er det frekt.
*Miss Marple* Skrevet 29. september 2014 #6 Skrevet 29. september 2014 Hvorfor skal vennene deres jobbe for dere? Er det vanlig i deres omgangskrets? Uansett spør man ikke nybakte foreldre om ekstraarbeid uten at det er helt, helt nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #8 Skrevet 29. september 2014 Er privat dugnad som en vennetjeneste. Anonymous poster hash: 8e525...dc9 Ja, jeg vil også si det er frekt. Nesten litt frekt uansett om han hadde fått baby eller ikke. Med mindre det er spesielle hensyn å ta som at dere nylig fikk trillinger, en av dere har vært alvorlig syke eller andre årsaker til at dere ikke har fått ordnet opp i hagen deres selv. Vi hjelper gjerne søsken/foreldre osv, men har aldri hjulpet eller fått hjelp av venner til slikt. Anonymous poster hash: d1715...4e5
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #9 Skrevet 29. september 2014 Vil gjerne ha mange svar Anonymous poster hash: 8e525...dc9
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #10 Skrevet 29. september 2014 Jeg synes det er, om ikke frekt, så veldig unødvendig. Det kan føles ubehagelig for dem å si nei, selv om de overhodet ikke orker å komme. Anonymous poster hash: 9f041...26d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #11 Skrevet 29. september 2014 Men mindre det er helt vanlig å ha årlige dugnaden hos hverandre i deres vennegjeng, så synes jeg det er litt frekt. Vi har hatt "dugnad" hos hverandre (venner) f.eks i forbindelse med flytting, større rivninger osv. Vi spør hverandre om hjelp dersom vi har store behov. Men jeg ville neppe sendt rundt sms og invitert til ranking og rydding i hagen! Anonymous poster hash: 599e0...ba6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #12 Skrevet 29. september 2014 I bygda her er det helt vanlig å tromme ihop venner og familie på privat dugnad. Det er fint å få hjelp, fint å hjelpe, det går mye raskere å få jobben gjort og det er sosialt. Har både deltatt på private dugnader og har arrangert selv. Neim jeg synes ikke det er frekt. Er bare å takke nei dersom det ikke passer. Det er sjelden det alltid passer for alle. Anonymous poster hash: eb39d...c9d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #13 Skrevet 29. september 2014 Man spør da virkelig ikke nybakte foreldre om å stille opp på slikt. Anonymous poster hash: 6b467...530
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #14 Skrevet 29. september 2014 Jeg hadde ikke svart deg på en sånn melding engang om du visste jeg fikk baby for 12 dager siden. Anonymous poster hash: a217c...566
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #15 Skrevet 29. september 2014 Samboer fikk sms av en kompis som lurte på om han kunne komme og hjelpe han med hagearbeid på onsdag. Jeg fødte for ti dager siden og syns det var litt frekt å spørre han. Nå er jeg bitch som ikke syns han skal reise. Anonymous poster hash: 8e525...dc9
Liv & Røre Skrevet 29. september 2014 #16 Skrevet 29. september 2014 Både frekt og ubetenksomt. Frekt fordi dugnaden er privat, og ikke i regi av forening etc. Ubetenksomt fordi de nettopp har fått barn. Er det dere som har blitt spurt siden du vil ha mange svar?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #17 Skrevet 29. september 2014 Jeg opplevde at en kompis av mannen i fullt alvor ba ham kjøre til Finland for å hente et flyttelass og ta det med hjem til Oslo to dager før termin med førstemann. La folk være i fred rundt fødsel og i barselperioden. Men skal dere ha noe sosialt i forbindelse med dugnaden, så be den gjerne på det, og presiser at de ikke skal jobbe. Anonymous poster hash: cddb7...7bd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #18 Skrevet 29. september 2014 Det er superfrekt! Usikker på om jeg hadde svart engang... Mulig bare svart at det er temmelig hektisk her i huset med den nyfødte... Tipper de ikke har barn selv når de spør om noe så sært? Anonymous poster hash: 75fc2...40e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #19 Skrevet 29. september 2014 Ja det er frekt. Jeg hadde nok heller ikke svart deg. Anonymous poster hash: 20d76...116
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #20 Skrevet 29. september 2014 Det kommer an på forholdet dem i mellom. Det er ikke frekt å be om en vennetjeneste hvis det er sånn at de pleier å hjelpe hverandre. Å invitere til en større dugnad, derimot, ville jeg oppfattet som frekt. Hvis jeg forstår det riktig at det er HI i svar nr 15 her, og at han bare har fått en sms fra en kompis om å komme å hjelpe med noe, oppfatter jeg ikke det som en dugnad. Men mulig du ikke forteller alt rundt selve hendelsen her. Anonymous poster hash: 1feb5...6f6
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #21 Skrevet 29. september 2014 Både frekt og ubetenksomt. Frekt fordi dugnaden er privat, og ikke i regi av forening etc. Ubetenksomt fordi de nettopp har fått barn. Er det dere som har blitt spurt siden du vil ha mange svar? Er samboer som har blitt spurt ja. Jeg syns det er merkelig at de spør oss om det når vi har en ganske fersk baby.. Anonymous poster hash: 8e525...dc9
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #23 Skrevet 29. september 2014 Må han virkelig sitte hjemme og holde mor og barn i hånden? Her var far på jobb etter en dag og ville han tatt seg en tur for å hjelpe en kompis i hagen noen timer en lørdag hadde det ikke vært noe problem. Hvor hjelpeløse er folk egentlig?? Anonymous poster hash: ec05c...a40
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #24 Skrevet 29. september 2014 Mannen har en bror som forventer at alle skal slippe det de har i hendene og komme med en gang han "kaller inn" til dugnad. For han spiller det ingen rolle om man har en nyfødt baby. Frekt, ja! Anonymous poster hash: 5ac4c...f15
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #25 Skrevet 29. september 2014 Må han virkelig sitte hjemme og holde mor og barn i hånden? Her var far på jobb etter en dag og ville han tatt seg en tur for å hjelpe en kompis i hagen noen timer en lørdag hadde det ikke vært noe problem. Hvor hjelpeløse er folk egentlig?? Anonymous poster hash: ec05c...a40 Jeg var ganske hjelpeløs da jeg fikk mitt første barn hvertfall... Hadde null peiling på hva jeg holdt på med, og det kom som et sjokk at vi fikk en baby som sov maks en time i strekk (noe som var sjeldent), og da ikke nødvendigvis om natten... Og ettersom mannen på ingen måte fungerte om natten, så var jeg helt avhengig av å ha ham der til å ta over når morgenen kom så jeg fikk sove da. Han hadde permisjon de to første ukene, og jeg vet seriøst ikke hvordan jeg skulle klart meg ellers. Han sa nei til alt annet i den perioden heldigvis, helt på eget initiativ. Ikke fordi han måtte være hjemme og "hjelpe til" 100% av tiden, men fordi han også var utslitt og overveldet i denne perioden, og trengte tiden som var til overs til å sove, spise, eller bare puste ut litt og klarne tankene. Anonymous poster hash: 66f89...5a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå