Gå til innhold

Det er MIN nyhet å dele!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 8 uker til termin nå og jeg kommer ikke til å tørre å fortelle en sjel om at jeg er på vei inn til føden når tiden er inne. Selv ikke mine beste venninner vil jeg tørre å fortelle det til. Grunnen er at jeg ser det skje hele tiden, vordende mor eller far forteller én person om at de er på vei inn, eller barnet er født og gratulasjoner ruller inn på Facebook veggen uten at de selv har fått dele sin egen nyhet.. Kommer ikke til å tørre å fortelle en sjel hva som er i ferd med å skje, og jeg tror jeg kommer til å sperre veggen min..

Jeg vet at dette er et skikkelig "first world problem" og egentlig ikke et problem andre ser, men jeg tenkte det sist jeg fødte også. Første lykkeønskningen kom fra mannens bestevenn fordi han fikk mld da knøtt var ute, dermed fikk alle vite det uten at jeg hadde fått delt min egen nyhet..

Anonymous poster hash: 5da2b...536

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke dette tema gammelt nytt?!?!

Anonymous poster hash: 4a6d3...8ea

Skrevet

Enig med deg. Jeg fikk masse gratulasjoner på Facebook til og med før babyen var ute. Foreldrene mine trodde noe var galt siden jeg ikke hadde fortalt noe selv. Folk mangler rett og slett antenner.

Anonymous poster hash: b7ce9...938

Skrevet

Steng veggen slik at ingen kan skrive noe der;-))

Åpne igjen etter du har fått delt nyheten selv:-))

Lykke til ned fødsel:-)

Anonymous poster hash: 22bdf...80a

Skrevet

Det er bare å stenge veggen, veldig mange som gjør det når de skal eller har født.

Du kan også si til folk at de ikke skal dele, sender du en mms med bilde av nurket til søsteren din kan du også skrive at hun ikke skal offentliggjøre før du selv har fått fortalt de nærmeste selv.

Anonymous poster hash: 20f16...ada
Skrevet

Gammel diskusjon og helt uproblematisk: steng veggen.

Anonymous poster hash: 7e6e1...deb
Skrevet

Om DET er ditt største problem så!

Er andre ting å bekymre seg over.

Anonymous poster hash: 2d476...175

Skrevet

Samme med de som skriver "kondolerer" før man vet at en person er død. Det er vel vanlig folkeskikk å la personen selv legge ut ting først eller? Jeg skjønner deg godt, HI. Som de andre sier, steng veggen og legg det ut selv. Akkurat når det passer deg! :)

Skrevet

Facebook er SÅÅÅ viktig assaaa!!! Giiiidameien!

Anonymous poster hash: 8f8eb...81c

Skrevet

Gammel diskusjon!

Hvis man er så redd for gratulasjoner i utide, så får man sørge for at ingen vet. Selv har jeg aldri helt skjønt greia med å fortelle familie og venner at man er på vei INN til føden. Hvis du ikke vil at folk skal vite, så er det jo bare å vente med å fortelle til dere faktisk har fått ungen. Og da laget man en felles melding som du sender "alle" slik at solket har fått samme informasjon samtidig. Problem solved!

Anonymous poster hash: efe7f...bfb

Skrevet

Ser det er mange fjortiser pålogget på DiB i dag... Selvfølgelig bryr man seg om en nettjeneste som man bruker.

Anonymous poster hash: 096db...539

Skrevet

Ser det er mange fjortiser pålogget på DiB i dag... Selvfølgelig bryr man seg om en nettjeneste som man bruker.

Anonymous poster hash: 096db...539

Men hvorfor annonsere til Gud og hvermann at man er på vei inn!?!? Vi ringte foreldrene våre når vi hadde blitt skrevet inn og så etterpå når ungene var født. Facebook hadde vi ikke før med tredjemann og da postet vi selv etterpå. Hva er problemet egentlig???

Skrevet

Jeg forstår ikke behovet for å fortelle det først. Det har kommet et nytt familiemedlem! Hvem som forteller verden det er da fullstendig underordnet.

Anonymous poster hash: a2ccd...58f

Skrevet

Jeg tenker det samme som deg, hi. Vi gleder oss til å fortelle "verden" når baby er kommet ut og vil gjerne gjøre det selv.

Hvordan stenger man veggen? Først innstillinger? Så?

Anonymous poster hash: 1a302...8a6

Skrevet

Sjønner heller ikke vitsen i å fortelle folk at en er på tur til føden.  Når det er sagt. Steng, veggen på FB, da er problemet løst.

Og til slutt. Det er ikke verdens undergang om at andre sier gratulerer meb baby, før dere forteller det selv heller. Det er ingen statshemmelighet.  Og det finnes forrsten mange andre værre ting å bekymre seg for før fødselen. 

Etter selv å ha opplevd det verste som kan skje i forbindelse med en fødsel, så er FB en mega bagatellproblematikk for folk som ikke har møtt særlig mye motgang i livet. 

Anonymous poster hash: 82b1e...f82
Skrevet

Kjenner en dame som stengte veggen. Endte med at ingen gadd å gratulere da hun la ut bilde og den store nyheten. Tror folk blir drittlei av kontrollfriker. Det verste er et hun ble lei seg, hun fikk bare et par likes og ingen kommentater, men tror som sagt folk blir lei av sånt kontrollhysteri. Hvis det er viktigere at gratulasjonene skjer etter din regi enn at du får dem, så lar nok mange heller være.

Anonymous poster hash: 3026d...766
Skrevet

Herregud, spiller det noen rolle da?! Babyen kommer og folk er glade. Tenk å bli sur og sinne fordi man får gratulasjoner. Hjelpes meg vel altså!

Anonymous poster hash: 3d800...4fd
Skrevet (endret)

Er faktisk helt enig med deg. Selv ble jeg lagt brått lagt inn 3 uker føre fødsel og har i tellegg en skvaldresøster som elsker attention! Min mor var med på fødsel / ks siden det tok sin tid føre mannen kom hjem fra jobb, og moren min fortalte at minsten hadde kommet.

Og gjett hvem som postet gratulasjon på veggen min?? JO søster. Og det var jeg som ville gjøre dette først og ikke henne kl 02.00 på natten. Utrolig hvor mange som hadde klart å få med seg ankomsten av den lille.

Blei irritert der og da!

Og det samme gjelder dette RIP, føre liket er kaldt! Makan.... dramakjerringer.

Endret av Gjest
Skrevet

Blir ikke sur av gratulasjoner, men hvorfor har noen behovet for å være den første som gratulerer når foreldrene til den nye skapningen ikke engang har rukket å summe seg..?

Skrevet

Er ikke dette tema gammelt nytt?!?!

Det er kanskje "gammelt nytt", men fortsatt høyaktuelt for den som skal føde, da... Og jeg synes egentlig at det er ganske utrolig at dette fortsatt er et problem i og med at det er "gammelt nytt" - gidder folk bare ikke å ta hensyn til det, da, bare for å være den første ute til å gratulere?!

Skrevet

Kjenner en dame som stengte veggen. Endte med at ingen gadd å gratulere da hun la ut bilde og den store nyheten. Tror folk blir drittlei av kontrollfriker. Det verste er et hun ble lei seg, hun fikk bare et par likes og ingen kommentater, men tror som sagt folk blir lei av sånt kontrollhysteri. Hvis det er viktigere at gratulasjonene skjer etter din regi enn at du får dem, så lar nok mange heller være.

Anonymous poster hash: 3026d...766

Smålig av vennene hennes rett og slett. Merkelig at folk ikke har noen som helst slags forståelse for at de nybakte foreldrene har lyst til å få sjansen til å i formere alle de nærmeste først, før resten av omgangskretsen får vite det.

Synes også det er rart at de som er så ivrige etter å være først ute med å gratulere ikke skjønner at foreldrene selv har lyst til å ha gleden av å spre budskapet. Man kan si hva man vil, men når folk poster gratulasjon på veggen klokken to om natten (slik som i det ene eksemplet som er nevnt her), så kan det ikke være noen tvil om at det er drevet av ønsket om å være først ute - og vise resten av 'verden' at 'jeg visste det før alle dere andre'. Når man har en slik 'driv' selv burde man kanskje klare å forstå foreldrenes ønske om å fortelle det selv? Eller åpenbart ikke, for man skal jo vise at man visste det først selv...

Og hva hvis man har fått informert alle besteforeldre og nesten alle nybakte tanter og onkler, bortsett fra den ene tanta som av en eller annen grunn ikke er mulig å få tak i det første halve døgnet etter fødsel? Så poster en annen tante/onkel gratulasjon på Facebook og den siste tanta får vite om det via Facebook, eller enda værre: via en eller annen perifer felles venn som gratulerer henne? Det er ikke så morsomt faktisk..

Anonymous poster hash: bf481...595

Skrevet

WHATEVER LIKSOM

Anonymous poster hash: 86fd3...87d
Skrevet

Snakk om i-landsproblem! Steng veggen din. Problem solved. Men må innrømme at jeg ikke helt fatter hva som er galt med å få gratulasjoner.

Anonymous poster hash: cc3c3...bcf

Skrevet

mhm... Fikk de 3 første meldingene ca 10 min etter fødsel, hvorav i den første mld sto det: "Gratulerer, snakka AKKURAT med din far". Var faktisk mine foreldre jeg "frykta" skulle spre ryktet først, men neida! Fødte ti dager før, ingen utenom svigermor og mamma visste jeg og samboer dro på føden :) 

Anonymous poster hash: 116ed...a44
Skrevet

Det er 8 uker til termin nå og jeg kommer ikke til å tørre å fortelle en sjel om at jeg er på vei inn til føden når tiden er inne. Selv ikke mine beste venninner vil jeg tørre å fortelle det til. Grunnen er at jeg ser det skje hele tiden, vordende mor eller far forteller én person om at de er på vei inn, eller barnet er født og gratulasjoner ruller inn på Facebook veggen uten at de selv har fått dele sin egen nyhet.. Kommer ikke til å tørre å fortelle en sjel hva som er i ferd med å skje, og jeg tror jeg kommer til å sperre veggen min..

Jeg vet at dette er et skikkelig "first world problem" og egentlig ikke et problem andre ser, men jeg tenkte det sist jeg fødte også. Første lykkeønskningen kom fra mannens bestevenn fordi han fikk mld da knøtt var ute, dermed fikk alle vite det uten at jeg hadde fått delt min egen nyhet..

Vi stengte veggen og blokkerte statister vi ble tagga i til vi hadde godkjent dem da vi fikk vår første. Vi hadde heller ikke nevnt graviditeten på fb før og vi hadde også sagt fra til folk at vi ikke ville dele så personlige ting på fb. Likevel var det to som skrev statister ala "må gratulere NN og NN med pjokken, hurra hurra...". Det føltes ikke helt ok ut egentlig.

Nå har vi ikke fb lengre, så med neste baby blir det jo ikke noe å tagge oss i, men jeg kjenner at jeg synes det er veldig ubehagelig at vi mest sannsynlig blir snakket om "i media" uten at vi vet hva som blir skrevet. Jeg skulle ønske folk holdt seg til å snakke om egne liv på fb...

Anonymous poster hash: 3843c...f6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...