Gå til innhold

Prolaps i ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger også som Maleficent, men på en yogamatte på gulvet og med bena i 90 graders vinkel, enten oppi sofaen eller i en slynge. Jeg har mini redcord sling i stuen, så jeg kan henge meg opp og slappe av ryggen litt.

Ellers må jeg bare si at jeg også har god erfaring med operasjon, jeg ble operert i 2004 etter å ha vært nærmest sengeliggende et år. Jeg var på bena allerede dagen etter, og selv om jeg fremdeles ikke har smertefri rygg, så er det ok.

Jeg har fått flere mindre prolapser etter operasjonen, men stort sett har de gitt seg etter noen dager i verste fall uker.

I den første akutte fasen etter at du har fått en prolaps er det viktig å avlaste, bruk smertestillende med betennelsesdempende effekt (voltaren, ibux), og tenk på prolapsen som et sår som må gro. For det er i praksis det det er. Som myggestikk du klør på varer det lenger om du klør og klør..

God bedring og lykke til!

Har nå vært hos legen og fått resept på smertestillende og betennelsesdempende med beskjed om å bevege meg det jeg orker og hvile :) Har også fått ny henvisning til fysioterapeut, så håper jeg kan finne en som er god på dette med rygg og nakke, samt har ledig kapasitet :) Håper dette vil være nok i første omgang for å unngå operasjon. Slynger var også en god ide, det kan være en god investering for fremtiden.

Også skal jeg passe på å ikke klø for mye på myggstikket, men faktisk prøve å hvile litt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...