Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #26 Skrevet 28. september 2014 Kan de kreve huset tvangsolgt hvis de ikke har pant i det? Misligholder du huslånet så ser jeg det, men der har du pant i huset. Forbrukslån har så vidt jeg vet ikke pant i boligen...? Anonymous poster hash: 681be...153
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #27 Skrevet 28. september 2014 Kan de kreve huset tvangsolgt hvis de ikke har pant i det? Misligholder du huslånet så ser jeg det, men der har du pant i huset. Forbrukslån har så vidt jeg vet ikke pant i boligen...? Anonymous poster hash: 681be...153 De må selvsagt ha pant i boligen for å kunne kreve tvangssalg. Dersom du har et forbrukslån og misligholder dette, kan inkassobyrået kreve pant i dine eiendeler, for eksempel bolig. For å få dette, må det avholdes utleggsforretning. Der blir det besluttet evt lønnstrekk og pant i bolig. Men før de gjør dette, får du jo utallige betalingsoppfordringer og varsler om videre rettslige skritt. Anonymous poster hash: 3fd6c...f9a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #28 Skrevet 28. september 2014 Hvis du ikke betaler regninger går de til namsmannen og kreditorene får utlegg, dvs pant, i hus og inntekt og alt hva annet den som skyldner eier av verdi. Hvis det er gått til tvangstrekk i lønn er det førstemann til mølla som får trekket. Det fordeles ikke på flere kreditorer. Ta kontakt med de som ikke har tvangstrekk og avtal nedbetalingsavte med de Anonymous poster hash: 3aa16...ea6
Anonym bruker Skrevet 28. september 2014 #29 Skrevet 28. september 2014 Får se i morgen hva som skjer, hva han gjør. Det er tatt pant i bolig av flere ulike kreditorer. Han har per idag to ulike trekk i lønn, men det er nok mange som er på vent. Jeg føler meg helt lammet. Om dette noen gang skal kunne fungere tenker jeg at han må få oversikt over gjelden, avtale nedbetaling med alle kreditorer, og få lommepenger hos meg. Og åpne all post. Dette går bare ikke! Huff.. Anonymous poster hash: dd6fc...f00
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #30 Skrevet 29. september 2014 Hvordan kan det bli tatt pant i bolig som dere begge eier? Da må jo du også skrive under? Har han fordalska signaturen din? Skjønner at dette er fortvilende, og en svært vanskelig situasjon for deg. Stor klem Anonymous poster hash: 1c07f...230
Anonym bruker Skrevet 29. september 2014 #31 Skrevet 29. september 2014 Det blir vel tatt pant i hans halvdel? Anonymous poster hash: dd6fc...f00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå