Gå til innhold

Økonomisk utroskap - tvangssalg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå funnet ut at mannen har saker hos namsmannen på tilsammen 120 000, og om det er flere på vei vet jeg ikke. Prøver å finne utav dette.

 

Han har jo ikke råd til å betale ned alt dette på en gang, han har fått trekk i lønn også og kreditorer har tatt pant i huset. Blir gal. Det er tre barn som bor her, kan de virkelig tvangsselge huset da? Hvor skal vi bo? Jeg har heller ikke råd til og betale ut sakene hans, har bare lyst å rømme fra alt.

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de kan tvangsselge huset. Om dere er smarte så selger deres huset selv på det åpne markedet og kjøper / leier noe rimeligere etter at all gjeld er betalt.



Anonymous poster hash: 071c3...4f8
Skrevet

Det står i disse brevene jeg fant gjemt bort at det ikke er lov å selge det de har tatt pant i.

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Skrevet

Det står i disse brevene jeg fant gjemt bort at det ikke er lov å selge det de har tatt pant i.

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

 

Åhh, ok. Da får dere enten gjøre opp gjelda eller vente på et eventuelt tvangssalg. Ta kontakt med namsmannen i morgen den dag.

 

Anonymous poster hash: 071c3...4f8

Skrevet

De kan tvangsselge delen av huset det er tatt pant i, ja. Dersom han eier hele huset, kan de tvangsselge hele. Eier du en del av huset, kan de ikke selge denne uten ditt samtykke. Aksepterer du salg, kan du framlegge krav om erstatningsbolig. Da må namsmannen finne en egnet leiebolig til deg og barna (regner strekt med at mannen ikke blir med på flyttelasset) før huset blir solgt. Dersom du ikke er medeier, bør du kanskje begynne å saumfare leiemarkedet allerede nå, for å skape en trygg ramme rundt deg og barna.

 

Anonymous poster hash: 3fd6c...f9a

Skrevet

Vi er eier huset sammen og jeg er hovedlånetaker og han medlånetaker. Vet ikke om det har noe å si. Og nei, om det blir salg blir ikke mannen med på flyttelasset vårt. Dette er bare grusomt.

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Skrevet

Vi er eier huset sammen og jeg er hovedlånetaker og han medlånetaker. Vet ikke om det har noe å si. Og nei, om det blir salg blir ikke mannen med på flyttelasset vårt. Dette er bare grusomt.

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Nå skal det faktisk endel til før det blir vedtatt at huset skal tvangsselges. Så lenge alle kreditorer med pant i huset får inn penger via hans lønnstrekk, vil de ikke begjære huset tvangssolgt.

 

Men dersom det skulle gå så langt, vil du kunne la dem legge hans andel ut for salg. Å selge halvparten av et hus som allerede er bebodd, er ikke helt enkelt. Det vil si at dersom du har økonomi til det, kan du legge inn et skambud på hans andel og kjøpe den billig. Har du mottatt varsel om tvangssalg, eller er det foreløpig "bare" lønnstrekk? Og hva sier mannen til alt dette?

 

 

Anonymous poster hash: 3fd6c...f9a

Skrevet

Jeg har ingen råd til deg, for jeg har aldri opplevd slikt selv. Men jeg fikk helt vondt i magen, og fikk ekstremt vondt av deg og barna deres nå. For et surr, og så utrolig dårlig gjort av mannen din.

 

Jeg håper dette ender så godt som det kan, og at du ikke har tillitsproblemer resten av livet ditt. Jeg ser for meg at jeg ville hatt det. Økonomisk utroskap må være noe av det jeg frykter aller mest om jeg først skal frykte noe.

 

 

Masse lykke til, og en god hard klem til deg og alle barna.

Skrevet

Nei, frem til nå er det kun trekk i lønn. Eller dvs ytelsene han får fra nav, aap. Men jeg fant tre brev hvor det sto sakene var sendt til namsmannen, så jeg tenker det er vel en grense for hva de kan trekke i lønn? Prøver å sette meg inn i dette.

 

Men med alle sakene og så mange som vil ha pengene sine så må de vel til slutt selge huset? Jeg prøver å holde meg rolig pga barna, men har bare lyst å kaste han ut!!

 

HI

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Skrevet

Oi,dette opplevde mamma da vi var små. Huset ble solgt på tvangsauksjon og vi flyttet med mamma fra pappa. Jeg husker det ikke,men det var fryktelig for mamma. Husker ikke så mye. Men vil bare ønske deg masse lykke til!:(

 

Anonymous poster hash: 2506e...38f

Skrevet

Ja, er det ikke nok inntjening til at alle får sitt, vil huset bli begjært tvangssolgt.

 

Du sier du har funnet tre brev, og at gjelden tilsammen er på 120.000 kr. Vet du hva pengene har gått til? Og hvor fant du brevene? I forkant av disse har jo mannen din mottatt utallige betalingsoppfordringer, purringer, brev fra inkassoselskaper, varsling om rettslige tiltak osv. Har han skjult alt dette for deg? I såfall mistenker jeg at de tre brevene du har funnet bare er toppen av isfjellet. Men igjen, hva sier mannen din om alt dette?

 

Anonymous poster hash: 3fd6c...f9a

Skrevet

Han sier ikke så mye, bare at han skal ringe namsmannen imorgen og han tar fagbrevet denne uken så skal han ut i jobb. Da skal han liksom ordne alt.

 

Jeg vil bare grave meg ned. Jeg vet at mine foreldre har over en halv million på konto, men kan ikke i min villeste fantasi spør dem om hjelp. Jeg har nok med boliglån og billån så jeg får ikke mer lån, og vil ikke ha det heller.

 

Jeg vil bare ikke miste huset! Bare bodd her i to år.

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Skrevet

Han sier ikke så mye, bare at han skal ringe namsmannen imorgen og han tar fagbrevet denne uken så skal han ut i jobb. Da skal han liksom ordne alt.

Jeg vil bare grave meg ned. Jeg vet at mine foreldre har over en halv million på konto, men kan ikke i min villeste fantasi spør dem om hjelp. Jeg har nok med boliglån og billån så jeg får ikke mer lån, og vil ikke ha det heller.

Jeg vil bare ikke miste huset! Bare bodd her i to år. Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Snakk med han og overfør alt på deg inntil mølla er ordna. Så lenge dokke har barn i lag kan dei ikkje ta alt frå lønna hans. Så lenge det står på deg har inkasso problemer og ta. Men er dokke gifte ?

 

Anonymous poster hash: 5606c...dea

Skrevet

Nei du må fort all del ikke spørre foreldrene dine om å betale gjelden hans, og du må aldri finne på å ta opp lån i ditt navn for å betale den heller.

 

Har han sagt hva han skal snakke med namsmannen om i morgen? Høres ut som han sier det han kan for å dytte dette under teppet igjen.

 

Dersom jeg var deg, ville jeg ringt banken i morgen. Jeg ville forklart situasjonen, og bedt om å få opplysninger om hvor mange som har pant i hans andel av leiligheten, samt hva totalbeløpet er. Da vet du med sikkerhet hvor dypt dere sitter i gjørma.

 

Anonymous poster hash: 3fd6c...f9a

Skrevet

Jeg har nå funnet ut at mannen har saker hos namsmannen på tilsammen 120 000, og om det er flere på vei vet jeg ikke. Prøver å finne utav dette.

 

Han har jo ikke råd til å betale ned alt dette på en gang, han har fått trekk i lønn også og kreditorer har tatt pant i huset. Blir gal. Det er tre barn som bor her, kan de virkelig tvangsselge huset da? Hvor skal vi bo? Jeg har heller ikke råd til og betale ut sakene hans, har bare lyst å rømme fra alt.

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Hei du !

Jeg forstår godt at du blir bange og frustrert og føler du har et kjempe ansvar. Jeg har flere som sliter med utroskap og som har nytte av parterapi for å komme igjennom dette. Der er mange følelser involvert og i dit tilfelle også mange penge.. Men det krever selvfølgelig enighet å finne ut av om dette er en mulighet å forsøke å løse opp for disse problemer i fellesskap og søke hjelp hos en parterapeut.  Det kan bli en viktig investering i fremtiden å få løst dette nå.  Jeg har ingen konkret råd andet en å lade ham betale det han skylder. Det må ikke gå ut over deg eller barnene.   

Skrevet

Det er liksom ikke ett valg han har å ikke si eller snakke så mye akkurat nå. Først og fremst må du finne ut hva pengene går til, er det forbruk eller andre problemer som pengespill ect. I morgen er vel dagen å finne ut av hvor mye dette summer seg opp til. Vet du om huset deres er begjært tvangssolgt i tingretten ? I såfall må han ta kontakt å be saken stilles til bero frem til dere får oversikt over gjelden og om dere eventuelt kan unngå tvangssalg. IKKE under noen omstendigheter be dine foreldre dekke gjelden.

 

Ring namsmann, ring banken og begynn oppryddingen, han blir bare nødt  ta ansvar så dere slipper å stå på bar bakke. Fagbrev eller ei, gjelden må ryddes opp i så snart som mulig.



Anonymous poster hash: 7d174...b52
Skrevet

Han sier han skal spør om de kan trekke litt på hver sak slik at alle kreditorer får noe frem til han får seg jobb og mer inntekt og kan betale ut en og en.

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Skrevet

Hvis dere ikke klarer å unngå tvangssalg må dere selge frivillig før det går så langt. Normalt selges boliger på tvangssalg endel under takst så dere vil normalt få mer for boligen ved frillig salg

 

Anonymous poster hash: 3aa16...ea6

Skrevet

Han sier han skal spør om de kan trekke litt på hver sak slik at alle kreditorer får noe frem til han får seg jobb og mer inntekt og kan betale ut en og en. Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Har du følt med på luksusfellen. Der blir du råda og ikkje bet ut en og en. Samordn.

 

Anonymous poster hash: 5606c...dea

Skrevet

Hva er rådet på luksusfellen da? Han har brukt penger på fiskeutstyr, bilpoleringsmidler og gudene vet hva. Han er en god kandidat for luksusfellen.

 

Hvordan har jeg ikke sett dette før? Jeg har nå funnet regninger i klesskapet hans, nattbordskuffen hans og under mattene i bilen. Jeg vil bare gråte.

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Alle økonomiske råd mottas med takk!!

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Skrevet

Økonomiske råd er jo ikke noe du trenger, annet enn å komme deg ut av denne suppa fort som f...! 

 

Sett deg ned, ta en kopp te og pust med magen. Forsøk å se deg selv i fugleperspektiv akkurat nå. Du er kjempebekymret, leter etter regninger, stresser på deg magesår og ser hele familien falle i grus. Hva gjør mannen din for å hjelpe deg? Dette er hans rot, hans ansvar og hans problem å ordne opp i. Du skulle ikke lete etter regninger under mattene i bilen, han skulle lagt seg langflat, hentet regningene og vist deg hvor ille dette faktisk er.

 

Det du nå må gjøre, er å tenke på hvordan du kan berge deg selv og barna uten å bli dratt lengre ned i uføret enn dere allerede er. For min del ville beslutningen falt etter å ha observert hvilke tiltak mannen setter i gang i løpet av de neste par dagene. Forhold deg som en passiv tilskuer og la ham ta initiativene selv, du vil oppdage det ganske snart dersom det kun er brannslokking han driver med nå. Om han forholder seg passiv, unnlater å informere deg eller snakke om dette, ville jeg begynt å lete etter en annen plass å bo, og bedt om salg av huset.



Anonymous poster hash: 3fd6c...f9a
Skrevet

Aldri i livet om det er snakk om "bare" 120 000kr.. Det må være mer, totalt sett er ikke 120 000kr så veldig mye. Det kan hvem som helst med normal inntekt osv få refinansiert i banken, og det er absolutt ikke umulig å komme til en nedbetalingsordning med kreditorer med så liten sum. Om det så bare er 200kr i mnd så er det hvertfall noe.

 

Du bør være der når han snakker med namsmannen, hadde ikke latt ham ta en eneste avgjørelse alene på lange lange tider..



Anonymous poster hash: 8ca51...6ef
Skrevet

Han sier han skal få avtale med alle kreditorer og ringe dem imorgen + namsmannen. Kom med en bærepose med regninger og det ser ut til at der er nærmere 200 000 i gjeld.

 

Skal jeg virkelig vente og se hva han gjør? Vet ikke om jeg klarer det. Det kommer jo til å ta mange år for å bli kvitt denne gjelden! Herregud...

 

Anonymous poster hash: dd6fc...f00

Skrevet

Han kan jo begynne med å selge alt han har brukt pengene på. Ellers kan du prøve å selge unna alt dere ikke må ha for å overleve. Det er ikke sikkert det utgjør all verden, men det er et sted å begynne.

 

Så kan han begynne å jobbe innenfor feltet han har tatt fagbrev og i tillegg skaffe seg en ekstrajobb.

 

Anonymous poster hash: 1e68d...698

Skrevet

Jeg syns det første du skal tenke på er om du klarer å tilgi dette.

Jeg personlig syns økonomisk utroskap er mye verre enn vanlig utroskap. Jeg kunne ikke tilgitt noe slikt.

Jeg ville reddet min økonomi ved å selge unna og ta mine penger. Kjøpt eller leid eget og skapt en trygg tilværelse for barna.



Anonymous poster hash: d7a3c...90e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...