Gå til innhold

Barnehage - ved hvilken alder....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det kommer an på omstendighetene og hvor mye mulighet barnet har til å omgås andre barn ellers. Her går ALLE i barnehagen fra 1 år, og da er fritiden og helgene familietid, så vi hadde ingen andre barn å være sammen med. Det eksisterer heller ingen lekeplass her i bygda utenom barnehage og skole, eller åpen barnehage eller andre steder hvor vi kunne møtt andre barn. I tillegg er sønnen vår enebarn og har heller ingen søskenbarn.

Han begynte i bhg da han var 2 år, og med disse omstendighetene så syntes jeg det var på høy tid. Han var veldig klar og stortrivdes fra første dag.

Anonymous poster hash: 1b136...87d
Skrevet

Vi bor i en stor by så det er endel lekeplasser rundt her vi bor. Vi treffer andre der på dagene men det er stort sett yngre barn. Han har søsken men de er på skole. Det er ikke åpen barnehage her.

Hi

Anonymous poster hash: 9966e...fc2

Skrevet

Har en 3 åring som skal begynne nå. Jeg angrer på at jeg ikke ventet....

Hi

Er det du som vil gå lengre hjemme eller eller du oppriktig bekymret for at en 3-åring ikke skal tåle barnehagen? Du skriver jo til og med at han kan ha korte dager.

Anonymous poster hash: e7230...a9d

Jeg har ikke skrevet at han kan ha korte dagee.

Ja jeg tenker at kanskje han burde vært hjemme et år til.

Hi

Ditt barn HI, har godt av et sosialt nettverk og sosial omgang uten mamma i sentrum. På et tidspunkt vil nok ikke barnet sette deg først lenger, men det er mange år til enda. Om barnet ditt ikke er klar for barnehage, så er det noe som skurrer et sted. Jeg tror det heller er du som ikke er klar for at barnet ikke skal være avhengig av deg.

Så få barnets skyld, ta i mot plassen.

Anonymous poster hash: 4854e...70a

Skrevet

Vi bor i en stor by så det er endel lekeplasser rundt her vi bor. Vi treffer andre der på dagene men det er stort sett yngre barn. Han har søsken men de er på skole. Det er ikke åpen barnehage her.

Hi

Barnet trenger å øve seg på varige relasjoner til andre barn. Det får en ikke av yngre barn på en lekeplass. Sorry... Du er ikke alt barnet trenger, men h*n trenger deg likevel.

Anonymous poster hash: 4854e...70a

Skrevet

Hvis det hadde gått økonomisk hadde han vert hjemme til han var 3 år,men han begynte nå 19mnd gammel

Skrevet

For barnets del senest ved 4 års alder. Ser de som kommer senere ofte sliter med de sosiale lekekodene. Å ha dette inne før førskolealder er viktig.

Anonymous poster hash: 44d4b...5ea

Skrevet

Har du ikke hatt de eldste i barnehage? Siden du ikke vet når kjernetid er? Hadde tatt imot plassen og hatt korte dager, og fri innimellom.

Anonymous poster hash: ced1b...b88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...