Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Gjør du? Hva irriterer deg? Anonymous poster hash: 2856f...83f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Ja jeg holder stadig vekk på å bli påkjørt av de når jeg går over gangfelt. Jeg har grønt, de har rødt og sykler i veibanen. Ikke overholder de vikeplikten heller når de bytter mellom å sykle i veien og skal over på fortauet. De sykler for fort og for nærme når de sykler på fortauet. og mye mer. Anonymous poster hash: b95dd...22a
Mother Gothel Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Ja, fordi de sykler midt i veien når det er sykkelvei rett ved siden av. Og når de absolutt skal sykle midt i veien, følger de ikke reglene heller.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Som regel ikke, men de som oppfører seg som idioter irriterer jeg meg over. Og spesielt en syklist! Aner ikke hvem han var eller om jeg har sett han etterpå, men når han sykla inn i bakskjermen på bilen min og stod å gapa til meg at jeg hadde kjørt på han og han var klar til å slå meg holdt begeret på å renne over! En voksen mann som sykla inn i meg og skulle til å slå en mye yngre dame som var høygravid! Anonymous poster hash: e2506...261
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Ja, noen. Jeg irriterer meg over bilister også. De som kjører under fartsgrensen, de som ikke bruker blinklys og noen andre. Det er synd å tro at alle syklistene er idioter. Norske veier er dårlig tilrettelagt for syklister og de er ikke velkommen noen steder. Ikke i veien og ikke på fortauet. Der det er sykkelvei er det som regel for fotgjengere også. Da er det lite effektivt å bruke sykkelen som transportmiddel der. Det er en grunn til at syklister foretrekker veien og noen av oss prøver faktisk å følge trafikkreglene. Anonymous poster hash: 6bc2d...b54
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #6 Skrevet 27. september 2014 Som regel ikke, men de som oppfører seg som idioter irriterer jeg meg over. Og spesielt en syklist! Aner ikke hvem han var eller om jeg har sett han etterpå, men når han sykla inn i bakskjermen på bilen min og stod å gapa til meg at jeg hadde kjørt på han og han var klar til å slå meg holdt begeret på å renne over! En voksen mann som sykla inn i meg og skulle til å slå en mye yngre dame som var høygravid! Anonymous poster hash: e2506...261 Å herregud!! For en IDIOT !! Anonymous poster hash: 8d17e...2bb
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #7 Skrevet 27. september 2014 Ja, det gjør de. Ikke alle, men mange. De tar altfor mye plass i veibanen, slik at det kan være vanskelig å kjøre forbi. Det er plagsomt nok når dette gjelder mopedister, men de kan i det minste holde en litt mer fornuftig fart... Det finnes fortau og sykkelfelt for en grunn. Bruk det! Finnes det ikke der du sykler, hold deg i det minste godt til siden, og følg ellers alle trafikkregler, f.eks vikeplikt! Og jeg forstår at noen fortau er vanskelige å bruke, kanskje er de dårlig velholdt, smale, eller fulle av skolebarn etc... Og da er det ok å bruke veibanen. Men hold deg til siden, og følg trafikkreglene!De stanser ikke på rødt. Her var det mye veiarbeid i sommer, og på vei mot der de arbeidet, kjørte jeg forbi to syklister. Det var lang kø ved det røde lyskrysset som var blitt satt opp ved veiarbeidet, så den ene syklisten kjørte bare forbi alle sammen, og forbi lyskrysset. Den andre kjørte forbi alle bilene, men stanset ved lyskrysset. Begge deler er irriterende, for nå kom de til å sinke 50 biler, fordi alle må foreta en ny forbikjøring på svingete og godt trafikkert vei! Syklisten som bare syklet avgårde, endte med å måtte kaste seg ut av veien (var bare et felt åpent, og det var VELDIG smalt). Arbeidet var i en bratt sving, så bilen som kom kjørende oppover (de som hadde grønt lys, altså), så nesten ikke syklisten engang før de nesten traff hverandre. Det endte altså med at bilen som holdt på å bli truffet av syklisten, ble påkjørt bakfra, og syklisten endte med fullstendig ødelagt sykkel, hjelmen var nærmest pulverisert her og der, og han klarte nesten ikke bevege seg. Han ble sendt til sykehus, men han virket mest i sjokk. Som fotgjenger liker jeg dem heller ikke. De sneier deg når de sykler forbi, holder ei heidundrende fart på smalt fortau hvor jeg leier to små barn, uten å si ifra om at de kommer heller, så jeg hører dem kanskje ikke. De kaster seg ut foran deg, rett og slett for å komme først. Men, bilister er også irriterende. Mer irriterende også, da det finnes så mange flere av dem. Manglende blinklys, trafikkregler som blir dårlig overholdt, unødvendig tuting, hissigpropper som SKAL først, uhøflige som nekter å slippe deg inn ved f.eks fletting. Kjøre feil i rundkjøringer. Kjøre for sakte. Kjøre for fort. Kjøre for nærme. Lista er lang... Anonymous poster hash: b4a9d...701
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #8 Skrevet 27. september 2014 Ja, hvorfor kan de ikke bruke gangfelt??? Anonymous poster hash: 8d17e...2bb
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #9 Skrevet 27. september 2014 Edit, mente sykkelfelt. Anonymous poster hash: 8d17e...2bb
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #10 Skrevet 27. september 2014 I utgangspunktet ikke. Med unntak av de som sykler som noen idioter. Tror generelt mange bilister ikke kan fordra syklister da... Sykler mye selv, og har opplevd mye rart. Bilister som ikke legger seg ut, og nesten presser meg ut av veien. Tar alltid hensyn, og følger trafikkreglene. I mange tilfeller stopper jeg helt opp, og sykler helt ut av veien om det er mulig. Noen bilister er nemlig ufattelig ufine! Anonymous poster hash: 4074a...629
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #11 Skrevet 27. september 2014 Haaaater syklister i veibanen! Sinker ned alt, og har ikke vett til å svinge inn på nærmeste busstopp selv om de har en mil med bilkø bak seg. Ofte er det fristende å "ta dem med døra", hehe. Vet at syklister har like stor rett til veien som en bil, men nå er det nå mye mindre farlig å sykle ned en fotgjenger, enn det er å kjøre ned en syklist. Så kom dere til helsikken opp på fortauet sier nå jeg!! Anonymous poster hash: 7259b...361
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #12 Skrevet 27. september 2014 Ja, noen. Jeg irriterer meg over bilister også. De som kjører under fartsgrensen, de som ikke bruker blinklys og noen andre. Hehe, de som kjører under fartsgrensen faktisk... Du vet at fartsgrensen er en øvre grense? Det er et forbud mot å ha en fart som er over grensa, ikke under. Er fartsgrensa 80, så betyr det at 80 km/t er den absolutt høyeste hastigheten som er tillatt å holde under ideelle kjøreforhold. Anonymous poster hash: 2856f...83f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #13 Skrevet 27. september 2014 Edit, mente sykkelfelt. Anonymous poster hash: 8d17e...2bb Mye småstein og ofte mange folk. Jeg bruker sykkel som et transportmiddel til og fra jobb. Jeg sykler i veien og følger reglene. Jeg merker at jeg er upopulær. Hvorfor det? Jeg har ikke gjort noe galt. Anonymous poster hash: 6bc2d...b54
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #14 Skrevet 27. september 2014 Ja, noen. Jeg irriterer meg over bilister også. De som kjører under fartsgrensen, de som ikke bruker blinklys og noen andre. Hehe, de som kjører under fartsgrensen faktisk... Du vet at fartsgrensen er en øvre grense? Det er et forbud mot å ha en fart som er over grensa, ikke under. Er fartsgrensa 80, så betyr det at 80 km/t er den absolutt høyeste hastigheten som er tillatt å holde under ideelle kjøreforhold. Anonymous poster hash: 2856f...83f Synes du det er greit når en bil kjører 40-45 i 50-sonen? De bilene har ofte mange biler bak.Synes du det er greit når det er tørr på bakken? Når det er fint Vær og klar sikt? Sinker i trafikken lager mye kø. Anonymous poster hash: 6bc2d...b54
valkyrien Skrevet 27. september 2014 #15 Skrevet 27. september 2014 Ja, noen. Jeg irriterer meg over bilister også. De som kjører under fartsgrensen, de som ikke bruker blinklys og noen andre. Hehe, de som kjører under fartsgrensen faktisk... Du vet at fartsgrensen er en øvre grense? Det er et forbud mot å ha en fart som er over grensa, ikke under. Er fartsgrensa 80, så betyr det at 80 km/t er den absolutt høyeste hastigheten som er tillatt å holde under ideelle kjøreforhold. Anonymous poster hash: 2856f...83f Men du skjønner kanskje at de som ligger i 50 i 80-sonen på sommerføre med god sikt er irriterende? Og selvfølgelig ikke slipper forbi der det er mulig...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #16 Skrevet 27. september 2014 Ja, det gjør de. Ikke alle, men mange. De tar altfor mye plass i veibanen, slik at det kan være vanskelig å kjøre forbi. Det er plagsomt nok når dette gjelder mopedister, men de kan i det minste holde en litt mer fornuftig fart... Det finnes fortau og sykkelfelt for en grunn. Bruk det! Finnes det ikke der du sykler, hold deg i det minste godt til siden, og følg ellers alle trafikkregler, f.eks vikeplikt! Og jeg forstår at noen fortau er vanskelige å bruke, kanskje er de dårlig velholdt, smale, eller fulle av skolebarn etc... Og da er det ok å bruke veibanen. Men hold deg til siden, og følg trafikkreglene! Anonymous poster hash: b4a9d...701 Trafikkreglene sier faktisk at syklister skal sykle i veien med mindre det er spesielt tilrettelagt for sykkel. De sier også at syklister ikke skal sykle helt ute på siden av veien. Avstanden til kanten av kjørebanen skal være 1 meter. Ved forbikjøring skal bil ha 1,5 meters avstand til sykkel. Man skal altså over i neste kjørefelt for å kjøre forbi sykkel, akkurat som når man skal kjøre forbi en bil. Fortau er for fotgjengere, ikke for syklister. Det er tillatt å sykle på fortau, men bare hvis det er lite fotgjengere, og man bør ikke sykle fortere enn gangfart. Der det finnes sykkelfelt, bør syklisten selvfølgelig bruke dette. Men gjør de ikke stort sett det da? Anonymous poster hash: 2856f...83f
SagflisiHåret Skrevet 27. september 2014 #17 Skrevet 27. september 2014 Haaaater syklister i veibanen!Sinker ned alt, og har ikke vett til å svinge inn på nærmeste busstopp selv om de har en mil med bilkø bak seg.Ofte er det fristende å "ta dem med døra", hehe. Vet at syklister har like stor rett til veien som en bil, men nå er det nå mye mindre farlig å sykle ned en fotgjenger, enn det er å kjøre ned en syklist. Så kom dere til helsikken opp på fortauet sier nå jeg!! Anonymous poster hash: 7259b...361 Dårligste forslaget noensinne...opp på fortauet? Så de kan sykle i gåfart og egentlig heller la sykkelen stå? Vel, da kan de jo velge bilen og komme frem fortere. Slik som deg...Eller vent, da blir det MER bilkø... Alle bilister burde vært takknemlige for at andre sykler fordi det blir mindre kø i trafikken. Ti syklister er kanskje ti biler mindre. Bedre for alle! Evner ikke bilister å se dette? Hilsen syklist og bilist
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #18 Skrevet 27. september 2014 Ja, noen. Jeg irriterer meg over bilister også. De som kjører under fartsgrensen, de som ikke bruker blinklys og noen andre. Hehe, de som kjører under fartsgrensen faktisk... Du vet at fartsgrensen er en øvre grense? Det er et forbud mot å ha en fart som er over grensa, ikke under. Er fartsgrensa 80, så betyr det at 80 km/t er den absolutt høyeste hastigheten som er tillatt å holde under ideelle kjøreforhold. Anonymous poster hash: 2856f...83f Men du skjønner kanskje at de som ligger i 50 i 80-sonen på sommerføre med god sikt er irriterende? Og selvfølgelig ikke slipper forbi der det er mulig... Ja. Man skal ikke være til hinder for trafikken. Men 45 der det er 50-grense, som ble nevnt over, må jo være greit. En fartsgrense på 50 er et forbud mot å kjøre raskere enn 50, ikke et påbud om å kjøre så fort. Anonymous poster hash: 2856f...83f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #19 Skrevet 27. september 2014 De stanser ikke på rødt. Her var det mye veiarbeid i sommer, og på vei mot der de arbeidet, kjørte jeg forbi to syklister. Det var lang kø ved det røde lyskrysset som var blitt satt opp ved veiarbeidet, så den ene syklisten kjørte bare forbi alle sammen, og forbi lyskrysset. Den andre kjørte forbi alle bilene, men stanset ved lyskrysset. Begge deler er irriterende, for nå kom de til å sinke 50 biler, fordi alle må foreta en ny forbikjøring på svingete og godt trafikkert vei! Å sykle mot rødt lys er selvfølgelig ikke tillatt, men det den andre syklisten gjorde, var helt etter trafikkreglene. Syklister har, i motsetning til biler, lov til å passere andre kjøretøy på både høyre og venstre side. Ved rødt lys anbefales det at syklister passerer bilkøen og kjører først når det blir grønt. Dette fordi syklistene da er langt mer synlige enn de er hvis de kommer innimellom bilene. Anonymous poster hash: 2856f...83f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #20 Skrevet 27. september 2014 Ja, hvorfor kan de ikke bruke gangfelt??? Anonymous poster hash: 8d17e...2bb Du mente sykkelfelt, skrev du i neste innlegg. Men gjør ikke syklister det da, der sykkelfelt finnes? Problemet er vel bare at sykkelfelt finnes ganske få steder, og der det finnes er det gjerne ikke sammenhengende. Plutselig forsvinner det, for så å dukke opp igjen etter en stund. Mange steder er det også et problem at sykkelfeltene er alt for smale, gjerne ikke særlig bredere enn et sykkelstyre, slik at bilene kommer alt for tett innpå. Men jeg har da ikke inntrykk av at sykkelfeltet ikke blir brukt når det finnes. Det måtte i så fall være når syklisten må ut av sykkelfeltet foran kryss fordi høyre felt får påbudt kjøreretning en annen vei enn dit man skal. I slike tilfeller må man jo skifte til riktig felt. Eller snakker du egentlig om andre alternativer, som gang- og sykkelveg, gangveg og fortau? Gang- og sykkelvei er et ok alternativer for syklister som holder lav fart, ettersom man deler den med fotgjengere. Gangveier og fortau er tilrettelegging for fotgjengere, og skal i utgangspunktet ikke brukes av syklister. Anonymous poster hash: 2856f...83f
soleia Skrevet 27. september 2014 #21 Skrevet 27. september 2014 Kan av og til irritere meg når eg må køyre sakte bak ein sykkel og ikkje kjem forbi, men så tenkjer eg på korleis det hadde vore om alle sykla. Det er ikkje vi bilistar som eig vegen, med dei store, bråkete og miljøureinande bilane våre, vegen er felles. Dei som seier ein skal sykle på fortauet må komme seg ut på ein sykkeltur, så skjønar dei fort at det er eit håplaust forslag for folk som syklar på dagleg basis.
Superdolly Skrevet 27. september 2014 #22 Skrevet 27. september 2014 Jeg irriterer meg over de syklistene som prøver alt de kan å gjøre meg til drapsmann. De som driter i trafikkreglene og sykler på rødt lys. De som velger bort vikeplikt. (Hallo! Ordet PLIKT betyr at det har de ikke lov å velge bort!) De som skifter mellom å definere seg selv som kjørende og gående, uten det minste tegn til hva de tenker. Syklister som oppfører seg slik de skal, følger trafikkreglene og tar hensyn, irriterer meg ikke. Dessverre virker det som om disse er i mindretall.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #23 Skrevet 27. september 2014 Ja, noen.Jeg irriterer meg over bilister også.De som kjører under fartsgrensen, de som ikke bruker blinklys og noen andre. Hehe, de som kjører under fartsgrensen faktisk... Du vet at fartsgrensen er en øvre grense? Det er et forbud mot å ha en fart som er over grensa, ikke under. Er fartsgrensa 80, så betyr det at 80 km/t er den absolutt høyeste hastigheten som er tillatt å holde under ideelle kjøreforhold.Anonymous poster hash: 2856f...83f Men du skjønner kanskje at de som ligger i 50 i 80-sonen på sommerføre med god sikt er irriterende? Og selvfølgelig ikke slipper forbi der det er mulig... Ja. Man skal ikke være til hinder for trafikken. Men 45 der det er 50-grense, som ble nevnt over, må jo være greit. En fartsgrense på 50 er et forbud mot å kjøre raskere enn 50, ikke et påbud om å kjøre så fort. Anonymous poster hash: 2856f...83f OMG, det er jo sånne som deg det skulle vært skuddpremie på. Det er faktisk forbudt å kjøre for sakte. Greit å ligge i 40 i 50 sonen ??? Nei, det er faktisk ikke greit. Jeg kjører på en 80-sone vei hver eneste dag til og fra jobb, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg blir liggende bak en idiot som ligger i 60. Skulle faen ikke vært lov. Skam dere dere som er så redde i trafikken at dere ikke kan ligge i fartsgrensa, det er dere som skaper farlig kjøring. Anonymous poster hash: 83847...ece
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #24 Skrevet 27. september 2014 Nei. Ikke syklister generelt men noen. De som sykler tre i bredden. De som sykler i veibanen når de absolutt er så dårlig trent at de burde holde seg på fortauet. (VELDIG lav fart) De som har kondomdrakt for å minske luftmotstanden når de har en pæreformet kropp som alt gir luftmotstanden. (Flaut) Anonymous poster hash: 88fa2...f47
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #25 Skrevet 27. september 2014 Ja, noen.Jeg irriterer meg over bilister også.De som kjører under fartsgrensen, de som ikke bruker blinklys og noen andre. Hehe, de som kjører under fartsgrensen faktisk... Du vet at fartsgrensen er en øvre grense? Det er et forbud mot å ha en fart som er over grensa, ikke under. Er fartsgrensa 80, så betyr det at 80 km/t er den absolutt høyeste hastigheten som er tillatt å holde under ideelle kjøreforhold.Anonymous poster hash: 2856f...83f Men du skjønner kanskje at de som ligger i 50 i 80-sonen på sommerføre med god sikt er irriterende? Og selvfølgelig ikke slipper forbi der det er mulig... Ja. Man skal ikke være til hinder for trafikken. Men 45 der det er 50-grense, som ble nevnt over, må jo være greit. En fartsgrense på 50 er et forbud mot å kjøre raskere enn 50, ikke et påbud om å kjøre så fort. Anonymous poster hash: 2856f...83f OMG, det er jo sånne som deg det skulle vært skuddpremie på. Det er faktisk forbudt å kjøre for sakte. Greit å ligge i 40 i 50 sonen ??? Nei, det er faktisk ikke greit. Jeg kjører på en 80-sone vei hver eneste dag til og fra jobb, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg blir liggende bak en idiot som ligger i 60. Skulle faen ikke vært lov. Skam dere dere som er så redde i trafikken at dere ikke kan ligge i fartsgrensa, det er dere som skaper farlig kjøring. Anonymous poster hash: 83847...ece Helt enig, forbaska uskikk å subbe rundt på E-6 i 65 når skiltet sier 80. Og hva med alle som tror blindt på speedometeret i bilen! De lar nåla touche 80, mens reell fart da er maks 72-73. Hater det! Nåla på 89 i min bil gir reell fart på 80. Hvorfor skjønner ikke subbekjørerne at de kjører for sakte nå køa bak blir lengre og lengre? Suppehuer! Anonymous poster hash: 42ee8...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå