Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #26 Skrevet 27. september 2014 Ja til syvende og sist er det ditt valg, men vil du la ett barn vokse opp uten far ?Jeg skjønner ikke tanken til mange av damene hær inne. Lurer på om det faktisk er så mange som blir gravid på prev som dere sier hær inne?I så fall så burde produsenten av den eventuelle prevensjon endre sikkerhets prosenten. Eller er det en gjeng med sløve folk hær som ikke orker å være nøye.Syns det er veldig mange kvinner som "lurer" menn til og bli far.Jeg ville tatt abort, ville ikke tvunget en mann til å bli far om han ikke hadde lyst. Ja det er hans ansvar å, da man vet det kan bli barn av sex. Men syns ikke man skal tvinge det ansvaret på noen som ikke er klar for det.Egentlig så syns jeg det er egoistisk om du beholder, men det er min mening da. lykke til Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Ingen -ingen- prevensjon er 100 prosent sikker. Det betyr at noen vil bli gravide til tross for at de bruker den riktig. Slurver man bitte lite grann øker risikoen for graviditet.Jeg lurer imidlertid veldig på hvorfor du legger all skyld påkvinnen. Hvorfor kan ikke menn ta ansvar selv for prevensjon? Ved å bruke kondom vil de i tillegg kunne beskytte seg mot kjønnssykdommer.Er han absolutt ikke klar for ansvaret så, fårmhan selv ta konsekvensene av det. Hvorfor er det kvinnen som må gjennomgå en abort, som hun absolutt ikke ønsker og som ikke er en behagelig opplevelse hverken fysisk eller psykisk, bare fordi skapningens herre ikke gad å tre på seg et kondom? Vil si at en abort ikke er i nærheten av så fysisk tungt som en graviditet og barseltid alene er. Og jeg legger ikke all skyld på kvinnen men mener hun burde se på det fra mann sin side også.Vi har tydeligvis veldigforskjellige meninger på dette punktet og kommer ikke til og bli enig. Det er ikke til og putte under en stol at mange kvinner "lurer" menn i foreldre fella. Enten fordi de ønsker bidrag eller fordi de tror at det kommer til å bli ett varig forhold utav det.Jeg syns rett og slett det er litt ufint å si min kropp mitt valg, å så hyle over hvor psykisk å fysisk tungt det er med en abort. Ett svangerskap er ikke noe mindre tungt, å alle de årene denne damen skal være alene mor.Tror dere ikke det er utrolig psykisk tung for en mann og få vite at han kommer til å bli far til ett barn han ikke ønsker. Mulig har han akkurat innledet ett seriøst forhold med noen han vil starte en famille med, men han har denne situasjon der han må forholde seg til noen han har hatt forhold til tidligere.Jeg syns rett og slett det er mye ego tenking blant kvinner når det kommer til abort. Ett svangerskap er ikke enkelt, og barseltiden alene etterpå.Syns dere som er så streng på abort burde opplyse de dere sprer bena til, at dere kommer til å beholde om pilla "ikke" virker. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Og jeg lurer fortsatt på hvorfor menn ikke kan forventes å ta ansvar selv for å unngå uønsket graviditet hos mer eller mindre tilfeldige sexpartnere. Du henger deg opp i bagateller.. Ansvaret ligger nå hos mor! Er man så bastant på å beholde om man blir gravid så burde man opplyse mannen om dette når man skal til å hoppe i seng ilag. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1
Superdolly Skrevet 27. september 2014 #27 Skrevet 27. september 2014 . lykke til Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Ingen -ingen- prevensjon er 100 prosent sikker. Det betyr at noen vil bli gravide til tross for at de bruker den riktig. Slurver man bitte lite grann øker risikoen for graviditet.Jeg lurer imidlertid veldig på hvorfor du legger all skyld påkvinnen. Hvorfor kan ikke menn ta ansvar selv for prevensjon? Ved å bruke kondom vil de i tillegg kunne beskytte seg mot kjønnssykdommer.Er han absolutt ikke klar for ansvaret så, fårmhan selv ta konsekvensene av det. Hvorfor er det kvinnen som må gjennomgå en abort, som hun absolutt ikke ønsker og som ikke er en behagelig opplevelse hverken fysisk eller psykisk, bare fordi skapningens herre ikke gad å tre på seg et kondom?Tror dere ikke det er utrolig psykisk tung for en mann og få vite at han kommer til å bli far til ett barn han ikke ønsker.. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Og jeg lurer fortsatt på hvorfor menn ikke kan forventes å ta ansvar selv for å unngå uønsket graviditet hos mer eller mindre tilfeldige sexpartnere. Du henger deg opp i bagateller.. Ansvaret ligger nå hos mor! Er man så bastant på å beholde om man blir gravid så burde man opplyse mannen om dette når man skal til å hoppe i seng ilag. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Du skriver at det er fryktelig synd på mannen som må bli far til et barn han ikke ønsker. Burde han ikke da prøve å beskytte seg litt mot nettopp det? Jeg ser at du skriver at jeg henger meg opp i bagateller, men dette er jo nettopp sakens kjerne. Hadde mannen beskyttet seg hadde ham sluppet hele problemet. Vi kommer ikke til å bli enige om dette. Jeg mener at ettersom det er kvinnens kropp og psyke som må gjennomgå et svangerskap eller en abort, må det til syvemde og sist være hennes valg. Du mener at han skal få bestemme, ettersom han tydeligvis ikke kan forventes å ta noe som helst ansvar for å unngå å gjøre henne gravid.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #28 Skrevet 27. september 2014 . lykke til Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Ingen -ingen- prevensjon er 100 prosent sikker. Det betyr at noen vil bli gravide til tross for at de bruker den riktig. Slurver man bitte lite grann øker risikoen for graviditet.Jeg lurer imidlertid veldig på hvorfor du legger all skyld påkvinnen. Hvorfor kan ikke menn ta ansvar selv for prevensjon? Ved å bruke kondom vil de i tillegg kunne beskytte seg mot kjønnssykdommer.Er han absolutt ikke klar for ansvaret så, fårmhan selv ta konsekvensene av det. Hvorfor er det kvinnen som må gjennomgå en abort, som hun absolutt ikke ønsker og som ikke er en behagelig opplevelse hverken fysisk eller psykisk, bare fordi skapningens herre ikke gad å tre på seg et kondom?Tror dere ikke det er utrolig psykisk tungfor en mann og få vite at han kommer til å bli far til ett barn han ikke ønsker.. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Og jeg lurer fortsatt på hvorfor menn ikke kan forventes å ta ansvar selv for å unngå uønsket graviditet hos mer eller mindre tilfeldige sexpartnere.Du henger deg opp i bagateller.. Ansvaret ligger nå hos mor! Er man så bastant på å beholde om man blir gravid så burde man opplyse mannen om dette når man skal til å hoppe i seng ilag. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Du skriver at det er fryktelig synd på mannen som må bli far til et barn han ikke ønsker. Burde han ikke da prøve å beskytte seg litt mot nettopp det? Jeg ser at du skriver at jeg henger meg opp i bagateller, men dette er jo nettopp sakens kjerne. Hadde mannen beskyttet seg hadde ham sluppet hele problemet. Vi kommer ikke til å bli enige om dette. Jeg mener at ettersom det er kvinnens kropp og psyke som må gjennomgå et svangerskap eller en abort, må det til syvemde og sist være hennes valg. Du mener at han skal få bestemme, ettersom han tydeligvis ikke kan forventes å ta noe som helst ansvar for å unngå å gjøre henne gravid. Selvfølgelig er det uansvarlig av mann å ikke beskytte seg, men nå ligge valget hos mor. Skal han måtte lide hele livet på grunn av ett dårlig valg? Hadde fruen opplyst om at om hun ble gravid så ville hun beholde, så kunne han fått valget om å la være å putte tissen i henne. Nei dette blir vi rett og slett ikke enige om. Jeg hadde ikke beholdt ett barn om min samboer ikke ønsket dette barnet. Da hadde jeg tatt abort å funnet meg noen som ønsket en familie. Kunne aldri tvingt ett barn på en mann. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #29 Skrevet 27. september 2014 Jeg kunne aldri ha tatt abort, men hadde nok derfor heller ikke satt meg i en situasjon der jeg kunne risikert å bli gravid uten å ville det. Bruker man f.eks hormonspiral er denne 99,5% sikker. Det samme er kondom. Hvilken "avtale" hadde dere på forhånd? Dersom dere ikke brukte prevensjon har han jo ikke mye han skulle ha sagt. Har du vært uforsiktig syns jeg nok det er litt egoistisk å gjennomføre et svangerskap, samtidig er det jo ikke barnet sin feil. Anonymous poster hash: 75224...92f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #30 Skrevet 27. september 2014 . lykke til Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Ingen -ingen- prevensjon er 100 prosent sikker. Det betyr at noen vil bli gravide til tross for at de bruker den riktig. Slurver man bitte lite grann øker risikoen for graviditet.Jeg lurer imidlertid veldig på hvorfor du legger all skyld påkvinnen. Hvorfor kan ikke menn ta ansvar selv for prevensjon? Ved å bruke kondom vil de i tillegg kunne beskytte seg mot kjønnssykdommer.Er han absolutt ikke klar for ansvaret så, fårmhan selv ta konsekvensene av det. Hvorfor er det kvinnen som må gjennomgå en abort, som hun absolutt ikke ønsker og som ikke er en behagelig opplevelse hverken fysisk eller psykisk, bare fordi skapningens herre ikke gad å tre på seg et kondom?Tror dere ikke det er utrolig psykisk tungfor en mann og få vite at han kommer til å bli far til ett barn han ikke ønsker.. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Og jeg lurer fortsatt på hvorfor menn ikke kan forventes å ta ansvar selv for å unngå uønsket graviditet hos mer eller mindre tilfeldige sexpartnere.Du henger deg opp i bagateller.. Ansvaret ligger nå hos mor! Er man så bastant på å beholde om man blir gravid så burde man opplyse mannen om dette når man skal til å hoppe i seng ilag. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Du skriver at det er fryktelig synd på mannen som må bli far til et barn han ikke ønsker. Burde han ikke da prøve å beskytte seg litt mot nettopp det? Jeg ser at du skriver at jeg henger meg opp i bagateller, men dette er jo nettopp sakens kjerne. Hadde mannen beskyttet seg hadde ham sluppet hele problemet. Vi kommer ikke til å bli enige om dette. Jeg mener at ettersom det er kvinnens kropp og psyke som må gjennomgå et svangerskap eller en abort, må det til syvemde og sist være hennes valg. Du mener at han skal få bestemme, ettersom han tydeligvis ikke kan forventes å ta noe som helst ansvar for å unngå å gjøre henne gravid. Selvfølgelig er det uansvarlig av mann å ikke beskytte seg, men nå ligge valget hos mor. Skal han måtte lide hele livet på grunn av ett dårlig valg? Hadde fruen opplyst om at om hun ble gravid så ville hun beholde, så kunne han fått valget om å la være å putte tissen i henne. Nei dette blir vi rett og slett ikke enige om. Jeg hadde ikke beholdt ett barn om min samboer ikke ønsket dette barnet. Da hadde jeg tatt abort å funnet meg noen som ønsket en familie. Kunne aldri tvingt ett barn på en mann. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Hvordan skulle hun vite om hun ville beholde eller ikke ett fiktivt barn før hun står i situasjonen? Jeg ble gravid med sviktende kondom. Jeg hadde ikke tenkt gjennom i forkant hva jeg ville eller ikke ville gjøre om jeg ble gravid. Jeg fant ut at for meg var det rett å ta abort, men jeg forstår like vel at andre velger å beholde. Han viste at det kan bli barn av sex og han valgte like fult å stikke tissen sin i henne som du så fint skriver. Tror heller ikke at han fortalte henne før de hadde sex at han forventet at hun tok abort om hun ble gravid slik at HUN kunne velge om hun ville ha se med han eller ikke. Dette blir bare tullete anonym ..... ea1 Anonymous poster hash: 70281...9dc
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #31 Skrevet 27. september 2014 haha eneste som er tullete hær er at folk blir irritert på grunn av forskjellige meninger Anonymous poster hash: 0de9c...ea1
Superdolly Skrevet 27. september 2014 #32 Skrevet 27. september 2014 haha eneste som er tullete hær er at folk blir irritert på grunn av forskjellige meninger Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Den som virker aggressiv her er jo du. Jeg er absolutt ikke irritert. Jeg prøver å dra noen svar ut av deg, men lykkes ikke. Jeg kan fint leve med å være uenig med en eller annen anonym på DiB. Du mener tydeligvis at det er for mye å forvente av en mann at han skal tenke gjennom prevensjon og mulig graviditet før han stikker tissen sin inn i en kvinne, mens hun skal ikke bare tenke gjennom alt, hun skal ta det hele og fulle ansvar og bøye seg for hans vilje. Der er vi uenige, og jeg innser at vi ikke kommer noen vei med denne diskusjonen. Nå velger jeg å gå en tur med hunden min i stedet.
Nyttårs barn Skrevet 27. september 2014 #33 Skrevet 27. september 2014 Skal ikke komme med noe råd til HI, men... Jeg har en sønn og når den tid kommer vil jeg fortelle ham i klartekst at ethvert samleie kan føre til graviditet. Da vil han selv ikke ha så mye og si, jenta avgjør om hun ønsker å beholde et ev. uplanlagt barn. Dette er noe alle seksuelt aktive menn bare må ta inn over seg. Den driften vi har er der fordi vi skal forplante oss, vi kvinner har også større seksuell appetitt under eggløsning. Hvis man virkelig ikke under noen omstendighet ønsker seg barn ,får man være avholdende eller sørge for prevansjonen selv.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #34 Skrevet 27. september 2014 Han tok en risiko ved å putte tissen inn i HI. Sånt skjer, han har fint lite han skulle ha sagt. Kjøp seg ei barbara, eller steriliser seg eller dama hvis det er puling uten konsekvenser som er tingen. Eller dobbel prevensjon. P-piller OG kondom. Klarer ikke se at noe er HI sin feil. Hun tar ansvar slik hun føler det. Andre hadde valgt abort. Hennes valg. Gratulerer Hi;) Anonymous poster hash: 203dc...634
Gjest Antarctica Skrevet 27. september 2014 #35 Skrevet 27. september 2014 (endret) "Jeg opplever det som at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt. At det et du som styrer dette og at det er veldig frustrerende. Anonymous poster hash: 8d458...94e Til noe sånt ville jeg faktisk være fristet til å svare "Det du opplever samsvarer med realitetene; jeg styrer dette og du har lite du skulle ha sagt. Det skjer inne i min kropp, slik er den biologiske virkeligheten, og der finnes intet demokrati. Jeg har forståelse for at du føler frustrasjon. Den frustrasjonen utgjør imidlertid bare en brøkdel av de utfordringene som ligger foran oss, og jeg håper du tar det innover deg slik at vi kan begynne å snakke konstruktivt sammen." Endret 27. september 2014 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #36 Skrevet 27. september 2014 "Jeg opplever det som at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt. At det et du som styrer dette og at det er veldig frustrerende. Ber deg på det sterkeste om å ta abort. Jeg er helt sikker på at du får mulighet til å få deg en god familie når tiden er inne. " melding fra en jeg har holdt på med i 1,5 år og nå er gravid med. Jeg har sagt jeg ikke ønsker abort.... Er det jeg som er ond ? Og hvordan kan han vite at jeg får en god familie ? Jeg er 31år... Og er det ikke til syvende og sist mitt valg ? Er så fortvilet, hormonene raser og jeg er kvalm døgnet rundt... Anonymous poster hash: 8d458...94e Ja såklart er det DITT valg! Han høres dog ut som en drittsekk, jeg vet ikke om jeg kunne valgt en sånn mann til mitt barn :-( Men uansett hva du velger vil det løse seg, og du vil klare deg fint som alenemamma! Vil du beholde så hører du ikke på han, han har faktisk INGENTING han skulle ha sagt - det har han rett i. Anonymous poster hash: bb4b3...2ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå