Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 "Jeg opplever det som at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt. At det et du som styrer dette og at det er veldig frustrerende. Ber deg på det sterkeste om å ta abort. Jeg er helt sikker på at du får mulighet til å få deg en god familie når tiden er inne. " melding fra en jeg har holdt på med i 1,5 år og nå er gravid med. Jeg har sagt jeg ikke ønsker abort.... Er det jeg som er ond ? Og hvordan kan han vite at jeg får en god familie ? Jeg er 31år... Og er det ikke til syvende og sist mitt valg ? Er så fortvilet, hormonene raser og jeg er kvalm døgnet rundt... Anonymous poster hash: 8d458...94e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Ditt valg. Kun ditt valg! Anonymous poster hash: 10268...a59
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Selvsagt er det ditt valg. Han valgte å ha sex, her er resultatet gitt. Sånn er det. Anonymous poster hash: d9288...9d2
Elskerhøsten2014 Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Nei synes du ikke er ond,du bestemmer det,men da kan du ikke regne med han stiller opp heller dessverre,hvis han ønsker abort
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Det er din kropp og ditt valg. Han har vært med på dette, så da får han ta konsekvensene av det. Ikke la deg presse. Og gratulerer så mye med baby på vei ❤️ Anonymous poster hash: 89f49...54e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #6 Skrevet 27. september 2014 Du kan ikke forlange mer enn bidrag fra han, men det er jo valget ditt.. Beholde og klare alt selv med evnt. null avlastning fra far osv. Anonymous poster hash: d9288...9d2
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #7 Skrevet 27. september 2014 Du kan ikke forlange mer enn bidrag fra han, men det er jo valget ditt.. Beholde og klare alt selv med evnt. null avlastning fra far osv. Anonymous poster hash: d9288...9d2 Vi si at akkurat det valget er fars. Han kan velge å drite i sin egen unge og ikke stille opp for eget barn. Det er hans valg og hans tap. Anonymous poster hash: 10268...a59
Berta_78 Skrevet 27. september 2014 #8 Skrevet 27. september 2014 Ditt valg og bare ditt. Jeg synes han har lov til å si hva han ønsker, men å sutre over at han føler at han ikke har noe han skulle sagt blir for dumt.
mamma_bergen Skrevet 27. september 2014 #9 Skrevet 27. september 2014 Han har ingenting han skulle sagt ang abort, det er kun ditt valg. Han kan selvsagt velge å ikke ha noe med barnet å gjøre, men det sier jo mye om han som mann. Jeg var oppe i nesten samme situasjon, jeg ble uplanlagt gravid med sengekompisen og valgte å beholde. Han var ikke særlig happy for det, men han støttet meg i valget om å beholde, bare fordi han skjønte at abort ikke var et tema for meg. Jeg var forberedt på å bli alenemor og visste at jeg hadde klart det helt fint, selv om far ikke kom til å være der i hverdagen. Nå viste det seg at jeg var gravid utenfor livmoren, så det ordnet seg selv.. Gratulerer med baby, det kommer til å gå helt fint!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #10 Skrevet 27. september 2014 Takk for svar... Jeg har presisert for han at jeg er innstilt på å klare dette alene, at jeg ikke forventer noen ting fra han, men får likevel sånne meldinger. Jeg vet at jeg ikke klarer å gjennomgå en abort, samtidig klarer jeg ikke å glede meg.. Er 7 uker på vei., Anonymous poster hash: 8d458...94e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #11 Skrevet 27. september 2014 "Jeg opplever det som at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt. At det et du som styrer dette og at det er veldig frustrerende. Ber deg på det sterkeste om å ta abort. Jeg er helt sikker på at du får mulighet til å få deg en god familie når tiden er inne. " melding fra en jeg har holdt på med i 1,5 år og nå er gravid med. Jeg har sagt jeg ikke ønsker abort.... Er det jeg som er ond ? Og hvordan kan han vite at jeg får en god familie ? Jeg er 31år... Og er det ikke til syvende og sist mitt valg ? Er så fortvilet, hormonene raser og jeg er kvalm døgnet rundt... Anonymous poster hash: 8d458...94e Du får skrive tilbake: Du har helt rett. Du har ikke noe du skulle sagt angående min kropp. Det er ene og alene mitt valg nå. Det du kan velge er om du vil eller ikke vil være i livet til barnet ditt. Og så svarer du ikke mer. Anonymous poster hash: 70281...9dc
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #12 Skrevet 27. september 2014 Og gratulerer med baby i maven Anonymous poster hash: 70281...9dc
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #13 Skrevet 27. september 2014 "Jeg opplever det som at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt. At det et du som styrer dette og at det er veldig frustrerende. Ber deg på det sterkeste om å ta abort. Jeg er helt sikker på at du får mulighet til å få deg en god familie når tiden er inne. " melding fra en jeg har holdt på med i 1,5 år og nå er gravid med. Jeg har sagt jeg ikke ønsker abort.... Er det jeg som er ond ? Og hvordan kan han vite at jeg får en god familie ? Jeg er 31år... Og er det ikke til syvende og sist mitt valg ? Er så fortvilet, hormonene raser og jeg er kvalm døgnet rundt... Anonymous poster hash: 8d458...94e Du får skrive tilbake:Du har helt rett. Du har ikke noe du skulle sagt angående min kropp. Det er ene og alene mitt valg nå. Det du kan velge er om du vil eller ikke vil være i livet til barnet ditt. Og så svarer du ikke mer. Anonymous poster hash: 70281...9dc Støtter dette. Veldig bra forslag. Anonymous poster hash: 5530e...594
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #14 Skrevet 27. september 2014 "Selvfølgelig har du noe du skulle ha sagt, men du har fra første stund vært klar på at du ønsker abort uten tanke på at det er et medisinsk inngrep med de følger det kan påføre meg fysisk og psykisk. Skjønner at det er en enke, og lettvint løsning for deg, men det er det faktisk ikke for meg, og ja, siste ordet er faktisk mitt, det er min kropp det går utover. Som jeg har sagt ta deg tidligere, jeg forventer ingenting fra deg, om du ikke ønsker kontakt er det og, om du ønsker kontakt er du selvfølgelig hjertelig velkommen til det. " Melding jeg skrev som svar på meldingen jeg fikk fra han. Ikke fått noe svar, og jeg sliter med dårlig samvittighet Anonymous poster hash: 8d458...94e
runag Skrevet 27. september 2014 #15 Skrevet 27. september 2014 Ditt valg. Han er lite ok når han legger denne typen press på deg. Dette klarer du, om så alene. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #16 Skrevet 27. september 2014 Min eksmann ville ikke ha flere barn, han forlot meg da jeg ble gravid med tredje barnet. Jeg valgte å beholde selv om han både ba og truet for å få meg til å ta abort. Det er helt og holdent opp til deg om du vil beholde eller ikke, hi, så jeg forstår at du velger å beholde. Men samtidig så har jeg et snev av forståelse for mannen om det er prevensjonen som har sviktet. Da har man jo prøvd å beskytte seg mot graviditet. I et forhold har man sex, uavhengig om man prøver å lage barn eller ikke. Man velger jo å ha sex, men beskytter seg for å unngå å gjøre dama gravid. Sex er ikke bare for å lage barn, men også en naturlig del av et voksent forhold. Om prevensjonen da svikter så forstår jeg faktisk at det er frustrerende å ikke ha noe å si. De kan jo ønske å ha sex med oss uten at det betyr at vi er den de vil ha barn med. Så jeg forstår at han spør, men valget er ditt. Han kan ikke, og skal ikke, presse deg til en abort! Om det ikke har vært benyttet noen form for prevensjon så stiller saken seg annerledes. Dessverre for menn så er det kvinnens kropp som blir gravid, vi som skal bære fram barnet og naturlig nok vi som bestemmer over egen kropp. Har en dame først blitt gravid så kan vi velge å ta abort eller beholde. Mannen har ikke de alternativene, han må dessverre bare innrette seg etter vårt valg. Logisk nok, men jeg kan faktisk forstå at det er frustrerende for mannen. Men hi; følg ditt eget hjerte! Selv om han skulle velge å ikke stille opp så vil du klare deg fint At du ikke klarer å glede deg ennå er nok ikke så rart. Å finne ut at du er gravid ble ikke mottatt som en gla'nyhet, og da er det ikke så rart det legger en demper. MEN bare gled deg til magen begynner å vises, babyen begynner å sparke osv. DA vil du sikkert føle en enorm glede Da vil det bli mer virkelig at det faktisk er et lite knøtt inni der Ønsker deg lykke til og gratulerer med graviditeten Anonymous poster hash: 20c1f...42e
soleia Skrevet 27. september 2014 #17 Skrevet 27. september 2014 Synes du svarte han bra, og du skal ikkje ha dårleg samvit. Til lykke med baby i magen
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #18 Skrevet 27. september 2014 Ja til syvende og sist er det ditt valg, men vil du la ett barn vokse opp uten far ?Jeg skjønner ikke tanken til mange av damene hær inne. Lurer på om det faktisk er så mange som blir gravid på prev som dere sier hær inne?I så fall så burde produsenten av den eventuelle prevensjon endre sikkerhets prosenten. Eller er det en gjeng med sløve folk hær som ikke orker å være nøye.Syns det er veldig mange kvinner som "lurer" menn til og bli far.Jeg ville tatt abort, ville ikke tvunget en mann til å bli far om han ikke hadde lyst. Ja det er hans ansvar å, da man vet det kan bli barn av sex. Men syns ikke man skal tvinge det ansvaret på noen som ikke er klar for det.Egentlig så syns jeg det er egoistisk om du beholder, men det er min mening da. lykke til Anonymous poster hash: 0de9c...ea1
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 27. september 2014 #19 Skrevet 27. september 2014 Det er egoistisk av han å forvente at du skal ta ett liv uten noe mer om og men. Det kan være hardt å leve med etterpå, spesielt om man ikke vil ta abort. Du må ta ett valg basert på hvordan dette påvirker ditt liv. Det handler ikke om hva du kan leve uten, det handler om hva du kan leve MED. Ønsker du dette barnet vil en abort være veldig vanskelig å leve med. Han føler kanskje at dette ødelegger hans liv. Men det er nesten bedre det enn at du skal ta ett liv i tilegg til å kanskje ødelegge ditt eget liv. Gratulerer med baby i magen Dette klarer du helt fint om du ønsker det <3
*Nøtta* Skrevet 27. september 2014 #20 Skrevet 27. september 2014 Tror du gjør lurest i å beholde barnet jeg. Hørest ut som om du ønsker det i alle fall. Gratulerer med en liten en på vei! Jeg mener fortsatt( har fått tyn for det tidligere her inne da) at man må forstå og sette seg inn i situasjonen til en mann som ikke ønsker å bli far. Klart det er fortvilende og føle at man ikke har kontroll over en så alvorlig situasjon. Og klart at man i fortvilelsen kan finne på å si mange ting som føles feil å høre for deg som er gravid. MEN det er ditt endelige valg, en mann kan på ingen måte tvinge deg til å ta abort. Men prøv å ha litt forståelse for at han mulgens vil komme med ufine meldinger, men la de prelle av deg. Følg hjertet ditt du... En mann er en enkel sjel, ikke dill og dall med ham og prøv å få ham til å få dårlig samvittighet. Det funker sjelden. Si til ham at han HAR et valg i situasjonene og det er om han ønsker eller ikke ønsker å ta del i barnets liv når det kommer. (har en følelse av at han her kommer til å ville det når barnet er født..vet ikke hvorfor, men jeg synest ikke den første meldingen hans var så ille jeg da...) Masse lykke til i alle fall!
Superdolly Skrevet 27. september 2014 #21 Skrevet 27. september 2014 Ja til syvende og sist er det ditt valg, men vil du la ett barn vokse opp uten far ?Jeg skjønner ikke tanken til mange av damene hær inne. Lurer på om det faktisk er så mange som blir gravid på prev som dere sier hær inne?I så fall så burde produsenten av den eventuelle prevensjon endre sikkerhets prosenten. Eller er det en gjeng med sløve folk hær som ikke orker å være nøye.Syns det er veldig mange kvinner som "lurer" menn til og bli far.Jeg ville tatt abort, ville ikke tvunget en mann til å bli far om han ikke hadde lyst. Ja det er hans ansvar å, da man vet det kan bli barn av sex. Men syns ikke man skal tvinge det ansvaret på noen som ikke er klar for det.Egentlig så syns jeg det er egoistisk om du beholder, men det er min mening da. lykke til Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Ingen -ingen- prevensjon er 100 prosent sikker. Det betyr at noen vil bli gravide til tross for at de bruker den riktig. Slurver man bitte lite grann øker risikoen for graviditet. Jeg lurer imidlertid veldig på hvorfor du legger all skyld på kvinnen. Hvorfor kan ikke menn ta ansvar selv for prevensjon? Ved å bruke kondom vil de i tillegg kunne beskytte seg mot kjønnssykdommer. Er han absolutt ikke klar for ansvaret så, fårmhan selv ta konsekvensene av det. Hvorfor er det kvinnen som må gjennomgå en abort, som hun absolutt ikke ønsker og som ikke er en behagelig opplevelse hverken fysisk eller psykisk, bare fordi skapningens herre ikke gad å tre på seg et kondom?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #22 Skrevet 27. september 2014 Ja til syvende og sist er det ditt valg, men vil du la ett barn vokse opp uten far ?Jeg skjønner ikke tanken til mange av damene hær inne. Lurer på om det faktisk er så mange som blir gravid på prev som dere sier hær inne?I så fall så burde produsenten av den eventuelle prevensjon endre sikkerhets prosenten. Eller er det en gjeng med sløve folk hær som ikke orker å være nøye.Syns det er veldig mange kvinner som "lurer" menn til og bli far.Jeg ville tatt abort, ville ikke tvunget en mann til å bli far om han ikke hadde lyst. Ja det er hans ansvar å, da man vet det kan bli barn av sex. Men syns ikke man skal tvinge det ansvaret på noen som ikke er klar for det.Egentlig så syns jeg det er egoistisk om du beholder, men det er min mening da. lykke til Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Ingen -ingen- prevensjon er 100 prosent sikker. Det betyr at noen vil bli gravide til tross for at de bruker den riktig. Slurver man bitte lite grann øker risikoen for graviditet. Jeg lurer imidlertid veldig på hvorfor du legger all skyld på kvinnen. Hvorfor kan ikke menn ta ansvar selv for prevensjon? Ved å bruke kondom vil de i tillegg kunne beskytte seg mot kjønnssykdommer. Er han absolutt ikke klar for ansvaret så, fårmhan selv ta konsekvensene av det. Hvorfor er det kvinnen som må gjennomgå en abort, som hun absolutt ikke ønsker og som ikke er en behagelig opplevelse hverken fysisk eller psykisk, bare fordi skapningens herre ikke gad å tre på seg et kondom? Vil si at en abort ikke er i nærheten av så fysisk tungt som en graviditet og barseltid alene er. Og jeg legger ikke all skyld på kvinnen men mener hun burde se på det fra mann sin side også. Vi har tydeligvis veldig forskjellige meninger på dette punktet og kommer ikke til og bli enig. Det er ikke til og putte under en stol at mange kvinner "lurer" menn i foreldre fella. Enten fordi de ønsker bidrag eller fordi de tror at det kommer til å bli ett varig forhold utav det. Jeg syns rett og slett det er litt ufint å si min kropp mitt valg, å så hyle over hvor psykisk å fysisk tungt det er med en abort. Ett svangerskap er ikke noe mindre tungt, å alle de årene denne damen skal være alene mor. Tror dere ikke det er utrolig psykisk tung for en mann og få vite at han kommer til å bli far til ett barn han ikke ønsker. Mulig har han akkurat innledet ett seriøst forhold med noen han vil starte en famille med, men han har denne situasjon der han må forholde seg til noen han har hatt forhold til tidligere. Jeg syns rett og slett det er mye ego tenking blant kvinner når det kommer til abort. Ett svangerskap er ikke enkelt, og barseltiden alene etterpå. Syns dere som er så streng på abort burde opplyse de dere sprer bena til, at dere kommer til å beholde om pilla "ikke" virker. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1
mamma_bergen Skrevet 27. september 2014 #23 Skrevet 27. september 2014 Ja til syvende og sist er det ditt valg, men vil du la ett barn vokse opp uten far ?Jeg skjønner ikke tanken til mange av damene hær inne. Lurer på om det faktisk er så mange som blir gravid på prev som dere sier hær inne?I så fall så burde produsenten av den eventuelle prevensjon endre sikkerhets prosenten. Eller er det en gjeng med sløve folk hær som ikke orker å være nøye.Syns det er veldig mange kvinner som "lurer" menn til og bli far.Jeg ville tatt abort, ville ikke tvunget en mann til å bli far om han ikke hadde lyst. Ja det er hans ansvar å, da man vet det kan bli barn av sex. Men syns ikke man skal tvinge det ansvaret på noen som ikke er klar for det.Egentlig så syns jeg det er egoistisk om du beholder, men det er min mening da. lykke til Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Ingen -ingen- prevensjon er 100 prosent sikker. Det betyr at noen vil bli gravide til tross for at de bruker den riktig. Slurver man bitte lite grann øker risikoen for graviditet. Jeg lurer imidlertid veldig på hvorfor du legger all skyld på kvinnen. Hvorfor kan ikke menn ta ansvar selv for prevensjon? Ved å bruke kondom vil de i tillegg kunne beskytte seg mot kjønnssykdommer. Er han absolutt ikke klar for ansvaret så, fårmhan selv ta konsekvensene av det. Hvorfor er det kvinnen som må gjennomgå en abort, som hun absolutt ikke ønsker og som ikke er en behagelig opplevelse hverken fysisk eller psykisk, bare fordi skapningens herre ikke gad å tre på seg et kondom? Vil si at en abort ikke er i nærheten av så fysisk tungt som en graviditet og barseltid alene er. Og jeg legger ikke all skyld på kvinnen men mener hun burde se på det fra mann sin side også.Vi har tydeligvis veldig forskjellige meninger på dette punktet og kommer ikke til og bli enig. Det er ikke til og putte under en stol at mange kvinner "lurer" menn i foreldre fella. Enten fordi de ønsker bidrag eller fordi de tror at det kommer til å bli ett varig forhold utav det. Jeg syns rett og slett det er litt ufint å si min kropp mitt valg, å så hyle over hvor psykisk å fysisk tungt det er med en abort. Ett svangerskap er ikke noe mindre tungt, å alle de årene denne damen skal være alene mor. Tror dere ikke det er utrolig psykisk tung for en mann og få vite at han kommer til å bli far til ett barn han ikke ønsker. Mulig har han akkurat innledet ett seriøst forhold med noen han vil starte en famille med, men han har denne situasjon der han må forholde seg til noen han har hatt forhold til tidligere. Jeg syns rett og slett det er mye ego tenking blant kvinner når det kommer til abort. Ett svangerskap er ikke enkelt, og barseltiden alene etterpå. Syns dere som er så streng på abort burde opplyse de dere sprer bena til, at dere kommer til å beholde om pilla "ikke" virker. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Oj..Hva er grunnen til denne "fiendtlighet"?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #24 Skrevet 27. september 2014 Ja til syvende og sist er det ditt valg, men vil du la ett barn vokse opp uten far ?Jeg skjønner ikke tanken til mange av damene hær inne. Lurer på om det faktisk er så mange som blir gravid på prev som dere sier hær inne?I så fall så burde produsenten av den eventuelle prevensjon endre sikkerhets prosenten. Eller er det en gjeng med sløve folk hær som ikke orker å være nøye.Syns det er veldig mange kvinner som "lurer" menn til og bli far.Jeg ville tatt abort, ville ikke tvunget en mann til å bli far om han ikke hadde lyst. Ja det er hans ansvar å, da man vet det kan bli barn av sex. Men syns ikke man skal tvinge det ansvaret på noen som ikke er klar for det.Egentlig så syns jeg det er egoistisk om du beholder, men det er min mening da. lykke til Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Ingen -ingen- prevensjon er 100 prosent sikker. Det betyr at noen vil bli gravide til tross for at de bruker den riktig. Slurver man bitte lite grann øker risikoen for graviditet. Jeg lurer imidlertid veldig på hvorfor du legger all skyld på kvinnen. Hvorfor kan ikke menn ta ansvar selv for prevensjon? Ved å bruke kondom vil de i tillegg kunne beskytte seg mot kjønnssykdommer. Er han absolutt ikke klar for ansvaret så, fårmhan selv ta konsekvensene av det. Hvorfor er det kvinnen som må gjennomgå en abort, som hun absolutt ikke ønsker og som ikke er en behagelig opplevelse hverken fysisk eller psykisk, bare fordi skapningens herre ikke gad å tre på seg et kondom? Vil si at en abort ikke er i nærheten av så fysisk tungt som en graviditet og barseltid alene er. Og jeg legger ikke all skyld på kvinnen men mener hun burde se på det fra mann sin side også.Vi har tydeligvis veldig forskjellige meninger på dette punktet og kommer ikke til og bli enig. Det er ikke til og putte under en stol at mange kvinner "lurer" menn i foreldre fella. Enten fordi de ønsker bidrag eller fordi de tror at det kommer til å bli ett varig forhold utav det. Jeg syns rett og slett det er litt ufint å si min kropp mitt valg, å så hyle over hvor psykisk å fysisk tungt det er med en abort. Ett svangerskap er ikke noe mindre tungt, å alle de årene denne damen skal være alene mor. Tror dere ikke det er utrolig psykisk tung for en mann og få vite at han kommer til å bli far til ett barn han ikke ønsker. Mulig har han akkurat innledet ett seriøst forhold med noen han vil starte en famille med, men han har denne situasjon der han må forholde seg til noen han har hatt forhold til tidligere. Jeg syns rett og slett det er mye ego tenking blant kvinner når det kommer til abort. Ett svangerskap er ikke enkelt, og barseltiden alene etterpå. Syns dere som er så streng på abort burde opplyse de dere sprer bena til, at dere kommer til å beholde om pilla "ikke" virker. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Oj..Hva er grunnen til denne "fiendtlighet"? Er ikke fiendtlighet, er min personlige mening. Må da få lov til og være uenig at det er hennes fulle valg. Jeg er kvinne, har ett barn og opplevd å miste ett barn da jeg var 14 uker på vei. Men jeg er fortsatt ikke i mot abort av den grunn. Jeg syns altfor mange kvinner vil ha medlidenhet med engang de tar ett valg der det faktisk går utover hele livet til ett annet menneske. Da får du ikke medlidenhet hos meg, fordi jeg syns det er egoistisk. Denne mannen har også følelser, og han ønsker ikke dette barnet. Da syns jeg hi burde ta abort å vente til hun får en stabil mann og skaffe familie med. Dette er min personlige mening, har ingen ting med fiendtlighet å gjøre. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1
Superdolly Skrevet 27. september 2014 #25 Skrevet 27. september 2014 Ja til syvende og sist er det ditt valg, men vil du la ett barn vokse opp uten far ?Jeg skjønner ikke tanken til mange av damene hær inne. Lurer på om det faktisk er så mange som blir gravid på prev som dere sier hær inne?I så fall så burde produsenten av den eventuelle prevensjon endre sikkerhets prosenten. Eller er det en gjeng med sløve folk hær som ikke orker å være nøye.Syns det er veldig mange kvinner som "lurer" menn til og bli far.Jeg ville tatt abort, ville ikke tvunget en mann til å bli far om han ikke hadde lyst. Ja det er hans ansvar å, da man vet det kan bli barn av sex. Men syns ikke man skal tvinge det ansvaret på noen som ikke er klar for det.Egentlig så syns jeg det er egoistisk om du beholder, men det er min mening da. lykke til Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Ingen -ingen- prevensjon er 100 prosent sikker. Det betyr at noen vil bli gravide til tross for at de bruker den riktig. Slurver man bitte lite grann øker risikoen for graviditet.Jeg lurer imidlertid veldig på hvorfor du legger all skyld på kvinnen. Hvorfor kan ikke menn ta ansvar selv for prevensjon? Ved å bruke kondom vil de i tillegg kunne beskytte seg mot kjønnssykdommer.Er han absolutt ikke klar for ansvaret så, fårmhan selv ta konsekvensene av det. Hvorfor er det kvinnen som må gjennomgå en abort, som hun absolutt ikke ønsker og som ikke er en behagelig opplevelse hverken fysisk eller psykisk, bare fordi skapningens herre ikke gad å tre på seg et kondom? Vil si at en abort ikke er i nærheten av så fysisk tungt som en graviditet og barseltid alene er. Og jeg legger ikke all skyld på kvinnen men mener hun burde se på det fra mann sin side også.Vi har tydeligvis veldig forskjellige meninger på dette punktet og kommer ikke til og bli enig. Det er ikke til og putte under en stol at mange kvinner "lurer" menn i foreldre fella. Enten fordi de ønsker bidrag eller fordi de tror at det kommer til å bli ett varig forhold utav det.Jeg syns rett og slett det er litt ufint å si min kropp mitt valg, å så hyle over hvor psykisk å fysisk tungt det er med en abort. Ett svangerskap er ikke noe mindre tungt, å alle de årene denne damen skal være alene mor.Tror dere ikke det er utrolig psykisk tung for en mann og få vite at han kommer til å bli far til ett barn han ikke ønsker. Mulig har han akkurat innledet ett seriøst forhold med noen han vil starte en famille med, men han har denne situasjon der han må forholde seg til noen han har hatt forhold til tidligere.Jeg syns rett og slett det er mye ego tenking blant kvinner når det kommer til abort. Ett svangerskap er ikke enkelt, og barseltiden alene etterpå.Syns dere som er så streng på abort burde opplyse de dere sprer bena til, at dere kommer til å beholde om pilla "ikke" virker. Anonymous poster hash: 0de9c...ea1 Og jeg lurer fortsatt på hvorfor menn ikke kan forventes å ta ansvar selv for å unngå uønsket graviditet hos mer eller mindre tilfeldige sexpartnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå