Gå til innhold

Gjennomført uestetisk venninne


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får frysninger av ei venninne som er gjennomført uestetisk. Hjemme hos henne er det rot over alt, møkkete og lukter vondt. Jeg tar av meg klærne med en gang jeg har vært der og legger de til vask, for jeg føler meg møkkete etter å ha vært der.

 

I dag inviterte jeg henne i stedet til meg på en litt finere jentelunsj. Hun kvitterte med å sitte å rape ved bordet uten å unnskylde seg. Å rape var tydeligvis det mest normale i hele verden. Etterpå gikk hun rundt og prumpet høyt, men da unnskyldte hun seg.

 

Ikke hadde hun pyntet seg for å komme heller der hun gikk i joggebuksa, uten sminke, feit og med etterveksten godt synlig.

 

Jeg syntes hun er så gjennomført uestetisk at jeg ikke vet om jeg orker å se henne så mye mer. Jeg vet at hun sliter med sin fysiske helse, men å gi så til de grader blaffen i det estetiske vemmer meg. Jeg syntes ikke det gjør noe om alt ikke er strøkent altså. Jeg tåler godt at folk ikke har det ryddig og at det ikke er nyvasket, at de ikke har vært hos frisøren, at de ikke har sminket seg og at de går i joggebukse, men alt på en gang blir litt voldsomt. Og man pynter seg da litt når man er invitert bort?!

 

Hva ville du gjort om venninnen din var gjennomført uestetisk?

 

Anonymous poster hash: ec94f...029

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gode venner er dere egentlig? Og hvorfor er du venn med noen som du syntes er så ekkel?

 

 

.. Jeg raper ofte foran de beste vennene mine jeg. Hvis de ikke hadde tålt det, hadde vi ikke vært venner. 



Anonymous poster hash: 9474e...ef7
Skrevet

hyggelig venninne DU er da, en riktig sjarmerende blomst!



Anonymous poster hash: 35368...0ac
Skrevet

Kanskje hun ikke visste at det var kleskode hos deg?

 

Jeg er ganske jålete av meg, men hadde da virkelig ikke reagert på at en venninne som slet med helsen sin kom med joggebukse eller ettervekst. Synes du virker som en ganske kjip venninne som utleverer henne her. Håper for hennes del hun ikke ser det.

 

Anonymous poster hash: 96a45...482

Skrevet

Jeg vet i hvertfall at jeg ville kuttet ut venner som ikke tålte å se overvekt eller ettervekst osv.



Anonymous poster hash: 81f74...0fe
Skrevet

Kanskje hun ikke visste at det var kleskode hos deg?

 

Jeg er ganske jålete av meg, men hadde da virkelig ikke reagert på at en venninne som slet med helsen sin kom med joggebukse eller ettervekst. Synes du virker som en ganske kjip venninne som utleverer henne her. Håper for hennes del hun ikke ser det.

 

Anonymous poster hash: 96a45...482

 

Og vet du hva? Da jeg var gravid var jeg faktisk sånn selv når jeg tenker meg om. Rapte, kastet opp, hadde ettervekst og orket ikke sminke meg fordi øynene rant hver gang jeg brakk meg. Og jeg ble alltid invitert på venninnekvelder osv, for mine venninner har medfølelse og andre sympatiske trekk.

 

 

Anonymous poster hash: 96a45...482

Skrevet

Hva mener du hun skulle ha gjort før besøk hos deg med at hun er FEIT? Skulle hun ha sultet i 1 uke før hun kom på besøk, slik at du slapp å se overvekten hennes? Og kleskode på VENNINNEbesøk? Seriøst?

 

Glad jeg ikke har jålete venninner, selv om det verken lukter vondt eller er møkkete hjemme hos meg.



Anonymous poster hash: d5c2f...caa
Skrevet

Jeg syns hverken man skal rape eller fise foran andre - samme hvor gode venner man er.

 

Man joggebukse, ettervekst og overvekt er ikke noe jeg måler hos mine venner.

Skrevet

Siden du inviterte henne hjem til deg synes jeg det er helt rimelig at hun ikke pyntet seg. Raping synes jeg ikke noe om personlig, men mange mener at dette er greit blant venner.

 

Hvis du hadde invitert henne ut på restaurant hadde det vært noe annet, men jeg pynter meg hvertfall ikke for å besøke venner.

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Klesstil, overvekt og ettervekst ville jeg ikke brydd meg en døyt om, men urenslighet, rapning og promping hører ikke hjemme noe sted. Jeg klarer ikke å være sammen med mennesker som ter seg slik. Blir uvel av det.

 

Anonymous poster hash: ce2bf...e0a

Skrevet

Har hun alltid vært sånn, eller har hun blitt sånn seinere? Føler det har litt å si. Skjønner at det blir mye, men kanskje hun trenger hjelp med å ta grep om situasjonen? Kanskje det har blitt så mye at hun har gitt opp? Muligens en depresjon? Likegyldighet er jo et ganske vanlig tegn...

Skrevet

Har hun alltid vært sånn, eller har hun blitt sånn seinere? Føler det har litt å si. Skjønner at det blir mye, men kanskje hun trenger hjelp med å ta grep om situasjonen? Kanskje det har blitt så mye at hun har gitt opp? Muligens en depresjon? Likegyldighet er jo et ganske vanlig tegn...

 

 

Depresjon fordi man ikke gidder å slanke seg eller sminke seg for venninner?

 

Og det med raping og promping - dobbeltmoral her på DiB. 90% skriver i tråder om promping foran partner at ALLE de gjør det foran hverandre. Da jeg skrev at jeg aldri prompet eller rapte foran min mann, fikk jeg beskjed om at jeg var prippen og ikke trygg på mannen min, slik de var på sine menn. Men nå skriver folk at å prompe foran venninner ikke er greit. Hvorfor er det greit å prompe foran sin egen mann  (som man liksom skal ha sex med og prøve å tenne - ingen tenner på drittlukt), men ikke foran en god gammel venninne?

 

Anonymous poster hash: d5c2f...caa

Skrevet

 

 

Har hun alltid vært sånn, eller har hun blitt sånn seinere? Føler det har litt å si. Skjønner at det blir mye, men kanskje hun trenger hjelp med å ta grep om situasjonen? Kanskje det har blitt så mye at hun har gitt opp? Muligens en depresjon? Likegyldighet er jo et ganske vanlig tegn...

 

Depresjon fordi man ikke gidder å slanke seg eller sminke seg for venninner?

 

Og det med raping og promping - dobbeltmoral her på DiB. 90% skriver i tråder om promping foran partner at ALLE de gjør det foran hverandre. Da jeg skrev at jeg aldri prompet eller rapte foran min mann, fikk jeg beskjed om at jeg var prippen og ikke trygg på mannen min, slik de var på sine menn. Men nå skriver folk at å prompe foran venninner ikke er greit. Hvorfor er det greit å prompe foran sin egen mann (som man liksom skal ha sex med og prøve å tenne - ingen tenner på drittlukt), men ikke foran en god gammel venninne?

 

Anonymous poster hash: d5c2f...caa

Jeg promper/raper ikke foran min mann. Kunne ikke falt meg inn. Han gjør det selvfølgelig heller ikke. Ville jeg hatt en gris, hadde jeg blitt bonde. Er ikke prippen av den grunn. Handler om respekt for hverandre, og om å være rollemodeller for barna. Det er helt unaturlig for meg å prompe foran andre, uansett hvor trygg jeg er på dem.

 

Anonymous poster hash: ce2bf...e0a

Skrevet

 

Har hun alltid vært sånn, eller har hun blitt sånn seinere? Føler det har litt å si. Skjønner at det blir mye, men kanskje hun trenger hjelp med å ta grep om situasjonen? Kanskje det har blitt så mye at hun har gitt opp? Muligens en depresjon? Likegyldighet er jo et ganske vanlig tegn...

  Depresjon fordi man ikke gidder å slanke seg eller sminke seg for venninner? Og det med raping og promping - dobbeltmoral her på DiB. 90% skriver i tråder om promping foran partner at ALLE de gjør det foran hverandre. Da jeg skrev at jeg aldri prompet eller rapte foran min mann, fikk jeg beskjed om at jeg var prippen og ikke trygg på mannen min, slik de var på sine menn. Men nå skriver folk at å prompe foran venninner ikke er greit. Hvorfor er det greit å prompe foran sin egen mann  (som man liksom skal ha sex med og prøve å tenne - ingen tenner på drittlukt), men ikke foran en god gammel venninne? Anonymous poster hash: d5c2f...caa

Nå sto det mer enn at hun ikke slanker og pynter seg i hovedinnlegget, hun lar også rot flyte hjemme og har det møkkete. Hun tar verken vare på seg selv eller hus og hjem, jeg får inntrykk av at denne venninnen virker likegyldig og har gitt opp. Jeg vet ikke, derfor stiller jeg spørsmål. Det er trist for denne damen om hun sliter og ikke får til selv om venninne i tillegg skal dumpe henne fordi hun har blitt som hun har blitt.

Skrevet

Hvis du vet at hun sliter, kanskje du kan spørre henne om det er noe du kan hjelpe henne med? F.eks vaske gulv eller rydde litt? Ettersom du reagerer på dette nå regner jeg med at hun ikke var sånn da dere ble kjent? Da er det gjerne en bakenforliggende grunn til det, som du ikke nødvendigvis kjenner til. 

 

Hun er en venninne, og det må gå an å kunne snakke sammen før du velger å fase henne ut? Det er ikke grunn til å bare kutte ut noen, fordi de sliter eller ikke har det like bra som deg hjemme. Skjønner at det er plagsomt å gå på besøk dersom det lukter vondt og du føler deg skitten etter du har vært der, men som en venninne, kan du ikke da tilby hjelp på et vis? Kanskje hun har det vanskelig på en måte du ikke vet om, er deprimert eller har det vondt på en annen måte. Snakk med henne, prøv å gå i dybden uten å virke pirkete, men vær der som en god venninne. 

Skrevet

HI er jo ingen venninne til denne dama. Hun leter etter feil overalt. Greit at hun kan reagere på promping og at det er møkkete hjemme hos venninna, men forlange at hun slanker seg, farger håret, sminker seg og tar på penklær før hun får slippe inn i huset til Hi er for drøyt.


Skrevet

He he, du minner meg om Aurora i Paradise Hotel - du har funnet et ord du synes høres veldig sofistikert ut og bruker det altfor hyppig og gjerne malplassert :-D Høres udelikat ut. Men hun har kanskje noen andre kvaliteter som er gode? Er dere veldig gode venner, bør du kunne tulle med hennes egenskaper og hun med dine. Det er jo helt greit å være ulike. Eller kanskje dere ikke passer så godt sammen. Greit det også!

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Hadde ikke brydd meg filla! Jeg er i stand til å se forbi det ytre, noen av mine aller beste venner både raper og fiser utrolig nok :P  Selv lever jeg nesten i joggebukse, heldigvis for meg vil de være vennene mine likevel. Det må visst være noe med personlighetene til hverandre vi liker siden vi ikke vemmes :P

Skrevet

Jeg skjønner HI godt, jeg. (Tydeligvis nesten den eneste)

Jeg hadde syns hele greia var skikkelig vulgært og hadde nok faset denne venninnen ut.

 

Anonymous poster hash: a9464...4d3

Skrevet

De fleste pynter seg da når man går bort på besøk?! Det er god takt og tone. Det er jo en kleskode i samfunnet enda man vil det eller ei. Hvem her tar på seg bikini på kontoret?! Ergo er det en kleskode. Det sies jo at jenter ofte pynter seg mer for hverandre enn menn. Alle mine andre venninner pynter seg litt når de kommer på besøk.

 

Det er ikke den 1 tingen jeg reagerer på når det gjelder henne, men totaliteten. I sum blir hun uestetisk/vemmelig/ekkel/ufresh (kall det hva du vil, men du skjønner hva jeg mener).

 

Selvfølgelig har jeg andre venninner med ettervekst, som går i joggebukse etc, men det er bare den totale mangelen og viljen til å prøve å være tiltalende som er fraværende her. Summa summarum blir hun ekkel.

 

Jeg vet helt positivt at hun ikke er depressiv, for det har vi snakket om mange ganger. Hun har lite energi pga fysisk sykdom. Jeg har samme sykdom, men er hardere rammet. Vi prioriterer tydeligvis ulikt. Jeg vet ikke hvordan hun var før denne sykdommen. Legen har bedt henne slanke seg, og hun er rasende på han for det. Jeg har støttet legen på at helsa hennes vil bli bedre om hun går ned i vekt (noen 10 talls kg for mye der).

 

Det viktigste i livet er jo ikke utseendet eller hjemmet, men litt kan man vel anstrenge seg for at det blir litt estetisk?!

 

Hilsen den sjarmerende blomsten HI

 

Anonymous poster hash: ec94f...029

Skrevet

Skjønner også HI godt, og hadde ikke orket. Har ingenting med at man må gå rundt å trippe på høye heler, men når man ikke tar vare på seg selv, ikke tar vare på hjemmet sitt og ikke oppfører seg blandt folk gir man totalt blanke.

 

 

Anonymous poster hash: 172fb...c78

Skrevet

ok.

Sikkert kjekk du også?



Anonymous poster hash: d0b61...af3
Skrevet

Uetisk... rett og slett uetisk??? ;) Jajjjjjaa.

Les om igjen, du.

 

 

Anonymous poster hash: a9464...4d3

Gjest Antarctica
Skrevet

Estetikk bryr meg lite. Men jeg ville ikke synes det var hyggelig om folk rapa og feis rundt meg. Det gjør man så diskré man kan. Og jeg ville slutte å besøke et hjem der jeg følte at det var så møkkete at det går på hygienen løs. Kanskje prøve å møte henne andre steder der det ikke bød meg imot å være?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...