Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #26 Skrevet 26. september 2014 Jeg hadde ikke brydd meg filla om han ble sur, jeg skal jo på jobb likevel, så kan han sitte der å være sur for seg selv.. Anonymous poster hash: 34bc0...5a3
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #27 Skrevet 26. september 2014 Kunne aldri falt meg inn å ikke hjelpe til på morgenen hvis jeg allikevel er der. Anonymous poster hash: 19ae9...3a9 Men jeg er egentlig ikke der, jeg driver jo febrilsk og prøver å få ordnet meg for å få dratt på jobb. Men det tar jo sånn tid når jeg må stelle og ordne med ungene i tillegg. Hadde jeg ikke skulle dratt så er jeg såklart med og steller, eller da hadde jo JEG stått opp med dem også hadde han sovet. Det er jo det som skjer om JEG har fri en dag...og da er de jo ikke i bhg heller... Anonymous poster hash: 980fd...17e Men da bør du heller la vær å stå opp når han har fri. Bli enige om hvordan det skal være når en av dere har fri, men i praksiss har i hvertfall vi sett at det er nesten umulig at begge er til stede, men at bare den ene skal ta seg av ungene. Anonymous poster hash: 761d4...eea
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #28 Skrevet 26. september 2014 Stå opp før og kom deg ut av huset. Er bare å si nei da. Eventuelt kan du jo lage klar frokosten, så er det bare for de å spise og kle på seg. Anonymous poster hash: c14c5...38a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #29 Skrevet 26. september 2014 Stå opp før og kom deg ut av huset. Er bare å si nei da. Eventuelt kan du jo lage klar frokosten, så er det bare for de å spise og kle på seg. Anonymous poster hash: c14c5...38a Det blir utrolig slitsomt å stå opp 5-530 da. Jeg står opp 6 til vanlig. Anonymous poster hash: 980fd...17e
ms.Pond Skrevet 26. september 2014 #30 Skrevet 26. september 2014 Synes du skal "presse" han inn i rutinene, og lære å ta fullstendig ansvar med å ikke jobbe på kveldene hjemme, legge deg tidlig, og dra på jobben før de andre våkner. Bare for en periode. Mange menn tror de er helt avhengig av kona når det kommer til barnestell. Hjelp han gjerne litt, med å legge frem barnas klær om kvelden. Anonymous poster hash: 6e3f1...add Saken er vel at du er "redd" for å si at du må gå. Du må rett og slett bare gå, når mannen sier at du skal hjelpe sier du enkelt og greit"mamma skal gå nå, så pappa hjelper deg når du er ferdig". Anonymous poster hash: 3c9c6...73a Ja, men da får jeg masse sure kommentarer fra mannen, ikke noe gøy det da. Liker ikke at barna hører det heller. Anonymous poster hash: 980fd...17e Kanskje du bør prøve å ta det i forkant. Snakk med han om kvelden og si at det må bli en endring, for du kommer deg aldri tidsnok på jobb. Selv om du har fleksitid så skal du jobbe et visst antall timer hver dag, og når du kommer deg for sent avgårde så må du jobbe på kvelden etter du har kommet hjem. Det blir en dårlig syklus for deg. Så de dagene han skal levere så må han gjøre alt, du må gjøre deg i stand og dra, akkurat som han må de dagene han skal jobbe tidlig. Og morgenen etter, når han sikkert prøver seg på "mamma gjør det" og "mamma hjelper deg", så sier du bare "NEI. Jeg må dra, for jeg må på jobb". Og så sier du hadet til barn og mann og så drar du bare. Og det må du bare holde deg til, være konsekvent. Det er utrolig hvor fort man legger til seg vaner når man får viljen sin igjen og igjen. Og blir han sur, så får han bare bli sur da. Du har faktisk også en jobb du må dra til, og han har fri hele formiddagen de dagene han leverer, så det er ikke urettferdig på noe som helst vis. Vær bestemt og sett ned foten.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #31 Skrevet 26. september 2014 Legg deg samtidig med barna, og dra ut tidlig. Holder kanskje med ett par dager, før han kommer inn i rutinene. Så kan du gå på jobb til normal tid igjen. Anonymous poster hash: 6e3f1...add
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #32 Skrevet 26. september 2014 Synes du skal "presse" han inn i rutinene, og lære å ta fullstendig ansvar med å ikke jobbe på kveldene hjemme, legge deg tidlig, og dra på jobben før de andre våkner. Bare for en periode. Mange menn tror de er helt avhengig av kona når det kommer til barnestell. Hjelp han gjerne litt, med å legge frem barnas klær om kvelden. Anonymous poster hash: 6e3f1...add Saken er vel at du er "redd" for å si at du må gå. Du må rett og slett bare gå, når mannen sier at du skal hjelpe sier du enkelt og greit"mamma skal gå nå, så pappa hjelper deg når du er ferdig". Anonymous poster hash: 3c9c6...73a Ja, men da får jeg masse sure kommentarer fra mannen, ikke noe gøy det da. Liker ikke at barna hører det heller.Anonymous poster hash: 980fd...17e Kanskje du bør prøve å ta det i forkant. Snakk med han om kvelden og si at det må bli en endring, for du kommer deg aldri tidsnok på jobb. Selv om du har fleksitid så skal du jobbe et visst antall timer hver dag, og når du kommer deg for sent avgårde så må du jobbe på kvelden etter du har kommet hjem. Det blir en dårlig syklus for deg. Så de dagene han skal levere så må han gjøre alt, du må gjøre deg i stand og dra, akkurat som han må de dagene han skal jobbe tidlig. Og morgenen etter, når han sikkert prøver seg på "mamma gjør det" og "mamma hjelper deg", så sier du bare "NEI. Jeg må dra, for jeg må på jobb". Og så sier du hadet til barn og mann og så drar du bare. Og det må du bare holde deg til, være konsekvent. Det er utrolig hvor fort man legger til seg vaner når man får viljen sin igjen og igjen. Og blir han sur, så får han bare bli sur da. Du har faktisk også en jobb du må dra til, og han har fri hele formiddagen de dagene han leverer, så det er ikke urettferdig på noe som helst vis. Vær bestemt og sett ned foten. Får prøve:) Nå vet jeg hvertfall at jeg ikke stiller urimelige krav! Anonymous poster hash: 980fd...17e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #33 Skrevet 26. september 2014 Her hjemme er det sånn at jeg ordner barnet de dagene jeg har fri/senvakt (mandag, onsdag og fredag), om pappaen har kommet seg avgårde på jobb eller ikke før barnet våkner og leveres. Jeg ordner alt, og synes det er i orden. Pappaen har barnet to faste dager i uka, tirsdag og torsdag, hvor jeg jobber ene dagen, og faktisk har fri andre dagen (andre dagen er det eneste måten han får treffe barnet på, da han har skole etter jobb denne dagen). Da styrer han på helt selv, med mindre han er sent ute. Du kan vel stå opp før barna dine, stelle deg mens de sover, og spise frokost mens han steller ungene for dagen, og så si hadet til dem når morgenstellet er ferdig/du er ferdig med frokost? Nå vet ikke jeg om det er slik du gjør det, og er det det, synes jeg han er urimelig. Hvis du forventer å kunne spise frokost i ro og mak, drikke kaffe til avisen etc., skjønner jeg ham egentlig... Anonymous poster hash: 19a67...49f
Gjest Antarctica Skrevet 26. september 2014 #34 Skrevet 26. september 2014 I dag feks klarte jeg det nesten. Stod opp tidlig, listet meg på badet og ut på kjøkken for frokost. Akkurat i det jeg satte tannbørsten på plass våkner yngste og vekker alle. Da kommer pappa inn på badet med yngste og så forventer han at jeg skal stelle ham og hjelpe med frokost. Jeg var jo i ferd med å dra... Jeg rekker aldri gjøre meg ferdig på badet før en unge våkner, og da er jeg "fanget" i huset. Feks i går var jeg også med på alt og prøvde å dra når jeg hadde spist. De andre satt fortsatt og spiste. På vei ut så kom fireåringen og skulle ha hjelp til å gå på do å bæsje, far roper etter, mamma hjelper deg. Og så ble det fort 20 min før jeg fikk dratt. For hun somler og drar ut tiden sånn. Når jeg er alene med dem greier jeg fint å håndtere begge, følge henne på do OG ta med lillebror. Han slipper jo alltid unna stress om morgenen. Når han har levert har han en hel dag for seg selv!! Kan gjøre som han vil. Mens jeg stresser forsinket til jobb, for jeg kan jo flekse, må stresse hjem for å hente, og jobbe inn igjen når de sover... Aldri om han hadde hjulpet til på morgenen når han skal på jobb om vi hadde vært våkne da. Han MÅ jo dra når han må dra. Anonymous poster hash: 980fd...17e Hvis han roper "mamma hjelper deg" ville jeg ha blitt forbanna! Jeg ville ha satt henne på doen og gått til pappa med flg beskjed: det der må du slutte å si! For jeg går nå på jobb tidlig, SELV om jeg er trøtt, og det er for at du skal kunne bli i din turnusjobb og kunne starte kveldsskiftet ditt kl 15 som det kreves!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #35 Skrevet 26. september 2014 I dag feks klarte jeg det nesten. Stod opp tidlig, listet meg på badet og ut på kjøkken for frokost. Akkurat i det jeg satte tannbørsten på plass våkner yngste og vekker alle. Da kommer pappa inn på badet med yngste og så forventer han at jeg skal stelle ham og hjelpe med frokost. Jeg var jo i ferd med å dra... Jeg rekker aldri gjøre meg ferdig på badet før en unge våkner, og da er jeg "fanget" i huset. Feks i går var jeg også med på alt og prøvde å dra når jeg hadde spist. De andre satt fortsatt og spiste. På vei ut så kom fireåringen og skulle ha hjelp til å gå på do å bæsje, far roper etter, mamma hjelper deg. Og så ble det fort 20 min før jeg fikk dratt. For hun somler og drar ut tiden sånn. Når jeg er alene med dem greier jeg fint å håndtere begge, følge henne på do OG ta med lillebror. Han slipper jo alltid unna stress om morgenen. Når han har levert har han en hel dag for seg selv!! Kan gjøre som han vil. Mens jeg stresser forsinket til jobb, for jeg kan jo flekse, må stresse hjem for å hente, og jobbe inn igjen når de sover... Aldri om han hadde hjulpet til på morgenen når han skal på jobb om vi hadde vært våkne da. Han MÅ jo dra når han må dra. Anonymous poster hash: 980fd...17e Hvis han roper "mamma hjelper deg" ville jeg ha blitt forbanna! Jeg ville ha satt henne på doen og gått til pappa med flg beskjed: det der må du slutte å si! For jeg går nå på jobb tidlig, SELV om jeg er trøtt, og det er for at du skal kunne bli i din turnusjobb og kunne starte kveldsskiftet ditt kl 15 som det kreves! Ja, jeg får ta det igjen. Takker for mange gode svar! Anonymous poster hash: 980fd...17e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #36 Skrevet 26. september 2014 Stå på ditt, HI, jeg synes ikke du er egoistisk eller forventer for mye. Har dere en avtale om at du skal kunne dra tidlig så er det nettopp det du skal. Er det helt krise og alle skriker seg blå på samme tid kan du jo avhjelpe det verste, men som grunnregel ville jeg sagt at det er fars morgen, ja. Anonymous poster hash: 0dffe...f90
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #37 Skrevet 26. september 2014 Stå opp tidligere og kom deg på jobb før de andre våkner. De dagene du skal levere, bør du levere en time tidligere. Problemet løst, og du slipper å jobbe noe særlig på kvelden. Anonymous poster hash: 4e82b...c60
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #38 Skrevet 26. september 2014 Stå opp tidligere og kom deg på jobb før de andre våkner. De dagene du skal levere, bør du levere en time tidligere. Problemet løst, og du slipper å jobbe noe særlig på kvelden. Anonymous poster hash: 4e82b...c60 I teorien bra plan, men som sagt så har jeg tilgode å komme meg ut før noen våkner uansett hvor tidlig jeg står opp. Kvier meg for å stå opp 5 altså... Og ja, jeg kan jo levere før mine dager, men ettåringen er så liten, vil gjerne at han skal få litt korte dager en stund til, spesielt når vi egentlig kan det pga fars turnus. Veldig surt at det IGJEN er bare jeg som må være fleksibel, ig far får det som han vil. Anonymous poster hash: 980fd...17e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå