Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 - Hvor lang tid tok den? - Fikk du smertestillende? - Rifter? - Hvor lang tid tok det før du var tilbake på normalvekt igjen? - Når var magemusklene grodd sammen igjen? Ble mye spørsmål her, men er førstegangs så er veldig nysgjerrig Anonymous poster hash: 2dba9...57f
Elza Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 6 timer Epidural Ingen rifter Fortsatt ikke tilbake i startvekt 3 år etter (jeg er lat, men ikke tjukk da) Magemusklene var de samme med en gang
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 - Hvor lang tid tok den? - Fikk du smertestillende? - Rifter? - Hvor lang tid tok det før du var tilbake på normalvekt igjen? - Når var magemusklene grodd sammen igjen? Ble mye spørsmål her, men er førstegangs så er veldig nysgjerrig Anonymous poster hash: 2dba9...57f Ca 4t regelmessige rier Ikke smertestillende Masse rifter, fikk drypp på slutten, gikk for fort da Normalvekt etter to mnd Aner ikke med magemusklene Anonymous poster hash: 3d2a1...ef0
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 -13 timer (17 viss en regner fra første rie) -Epidural og lystgass -Stjernerift, aner ikke hvilke grad -Var så dårlig i svangerskapet, at vekta etter fødsel var mye mindre enn normalvekt -Tror aldri de kom helt i sammen. Har fått brokk rett over navlen, og det buler ut mellom muskulaturen når jeg lener meg langt bakover. Anonymous poster hash: 5bf41...6b1
Gjest Turid87 Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 5 timer Epidural i slutten, fjernet all smerte. Tredjegrads ruptur (mye), ingen varige men. Tilbake til startvekt under en uke etter fødselen. Magemusklene ble raskt grodd sammen
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 - Hvor lang tid tok den? - Fikk du smertestillende? - Rifter? - Hvor lang tid tok det før du var tilbake på normalvekt igjen? - Når var magemusklene grodd sammen igjen? Ble mye spørsmål her, men er førstegangs så er veldig nysgjerrig Anonymous poster hash: 2dba9...57f 6 timer Startet med vannstand. Ingen smertestillende(ikke lystgass engang) og etter flere fødsler uten smertestillende, den vannavgangsfødselen var verst! Revnet helt bak, infeksjon i ettertid. Ca 1 år før jeg var bra. 7-8 mnd. Var passe flat etter 2 uker. Anonymous poster hash: dbbec...6e5
Blomstogbier Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Tok 16 timer Brukte lystgass, men ikke noe annet... Revnet litt, sydde litt. Ikke noe store greier, kjente det overhodet ikke. Er ikke tilbake til normalvekt 1 år etter. Magemusklene aner jeg ingenting om Tror egentlig jeg hadde en drømmefødsel.
Gjest Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 30 timer Lystgass, Peditin, Epidural Keisersnitt Maglet 10 kilo før jeg blei gravid på nytt, men var utrolig tynn i utgangspunktet Hengabuk, iallefall etter 4 ks og like mange unger
yogajente Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 6 timer, indusert Epidural og drypp på slutten Nei Gikk opp 17 kg og ned 20 kg. Ikke gjort noe særlig for det, glad i å trene før, men har lissom ikke blitt noe av med barn og mann som jobbet 70t/uke første året. Tok vel snaut år. Husker ikke helt, 4-5 mnd
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 7 timer Epidural Liten rift + klipping (grodde helt fint, ingen plager i etterkant) Normalvekt etter ca 5 måneder Magemusklene var greie etter ca 3 måneder, men veldig ekkelt å ta situps i starten! Anonymous poster hash: e797a...35b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 - Hvor lang tid tok den? - Fikk du smertestillende? - Rifter? - Hvor lang tid tok det før du var tilbake på normalvekt igjen? - Når var magemusklene grodd sammen igjen? Ble mye spørsmål her, men er førstegangs så er veldig nysgjerrig Anonymous poster hash: 2dba9...57f -en time (hadde alt dilatert i full stillhet uten å merke noe) -spinal blokk (helt forferdelig. Kjente riene akkurat like godt, men helt lamma fra livet og ned. Kjente ikke hva jeg gjorde mens jeg trykket, med bena fastspent, liggende i gyn posisjon. Kjempefrustrerende!) -ble klippet. Hadde vondt i stingene i flere mnd etterpå! -normalvekta kom kjapt og fortsatte å gå ned litt til. Amming er beste slankemetode! -magemusklene aner jeg ingenting om. Aldri lagt merke til engang. Anonymous poster hash: 2617d...160
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 22 timer, null smertestillende.lystgass.ikke rifter.5 kg ekstra 1 år etter Anonymous poster hash: c5039...22a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 - Hvor lang tid tok den? - Fikk du smertestillende? - Rifter? - Hvor lang tid tok det før du var tilbake på normalvekt igjen? - Når var magemusklene grodd sammen igjen? Ble mye spørsmål her, men er førstegangs så er veldig nysgjerrig Anonymous poster hash: 2dba9...57f 9 timer, igangsetting. Lystgass og epidural. Revnet lite, tre sting, 2 utvendig 1 innvendig. 3 uker så var jeg på startvekt. Husker ikke helt, et par mnd kanskje? Anonymous poster hash: 7a26b...198
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 - Hvor lang tid tok den? - Fikk du smertestillende? - Rifter? - Hvor lang tid tok det før du var tilbake på normalvekt igjen? - Når var magemusklene grodd sammen igjen? Ble mye spørsmål her, men er førstegangs så er veldig nysgjerrig Anonymous poster hash: 2dba9...57f 1 time fra første gang jeg skjønte det var rier til full åpning. 2 timer med pressing. Ingen smertestillende Klipt 2 plasser Forlot sykehuset lettere enn før jeg ble gravid (Hyperemesis) Anonymous poster hash: 5de3c...dd6
Erill Skrevet 25. september 2014 #15 Skrevet 25. september 2014 7 timer fra 4 cm (42 timer fra første rie) ingen smertestilling. ble klippet da pulsen sankt drastisk når hode skulle tøye seg plass. normalvekt rett etter, da jeg gikk ned i vekt i svangerskapet. magemusklene var normale etter ca 1 mnd
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 25. september 2014 #16 Skrevet 25. september 2014 - 17 timer fra 5 cm - epidural etter 12 timer - klipt og revnet i tillegg (sugekopp) - før to uker var jeg nede alt jeg hadde lagt på (var mest vann), meeen det kom på en del kosekilo iløpet av permisjonstiden igjen 😜 - magemusklene har jeg ikke merket noen forskjell på..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #17 Skrevet 25. september 2014 - Hvor lang tid tok den? - Fikk du smertestillende? - Rifter? - Hvor lang tid tok det før du var tilbake på normalvekt igjen? - Når var magemusklene grodd sammen igjen? Ble mye spørsmål her, men er førstegangs så er veldig nysgjerrig Anonymous poster hash: 2dba9...57f - 5 timer fra første rie. Igangsettelse 42+0 - ikke smertestillende - ikke rifter, kun 2 pyntesting - tilbake til startvekt 2 uker etter fødsel. Men er ikke vekten som er "issue" vettu. Det er sammensetning og den "hærsens" magen 😳 - magemuskler vet jeg ikke Anonymous poster hash: 5341e...264
Kanutten83 Skrevet 25. september 2014 #18 Skrevet 25. september 2014 4 timer Ingen smertelindring Ble klippet pga vakuum, men det grodde fint og etter ett par dager kjente jeg ikke noe til stingene Tilbake til startvekt etter 3-4 uker, gikk opp 17 kg Magemusklene var der de skulle før vi dro fra sykehuset (dag 8)
rytme Skrevet 25. september 2014 #19 Skrevet 25. september 2014 - ca 9 timer aktiv fødsel - Fikk akupunktur, men syntes bare det var i veien. Fikk lokalbedøvelse nedentil da jeg skulle sy. - Ble klippet, ingen rifter utenom det (kan forresten ikke finne igjen noe arr eller noe nå, alt er helt som før der nede) - Var tilbake til normal vekt etter ca 2 uker, men hadde ikke gått opp mer en 9-10 kg. - Jeg vet ikke når magemusklene kom sammen igjen, jeg fokuserte ikke så mye på det, men det fikk nok litt lenger, kanskje rundt en mnd?
Leirha Skrevet 25. september 2014 #20 Skrevet 25. september 2014 Første fødsel startet med vannavgang tidlig morgen 4 dager over termin.Varte i 3 timer.Ingen smertelindring.Nesten total ruptur (revnet i alle vinkler og fikk men).Vet ikke når noramlvekten ble nådd da jeg fikk spisevegring etter fødsel og gikk ned drastisk, fra en BMI før graviditet på 19,5, til en BMI på 17.Magemusklene var på plass et par uker etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #21 Skrevet 25. september 2014 - Hvor lang tid tok den? - Fikk du smertestillende? - Rifter? - Hvor lang tid tok det før du var tilbake på normalvekt igjen? - Når var magemusklene grodd sammen igjen? Ble mye spørsmål her, men er førstegangs så er veldig nysgjerrig Anonymous poster hash: 2dba9...57f -Hadde uregelmessige og ikke veldig vonde rier fra ett om natten. Vannet gikk klokken halv ni på morgenen og da ble riene regelmessig og vonde. Ble lagt inn på sykehuset klokken ett på dagen med rier hvert femte minutt, det hadde jeg helt til barnet ble dratt ut ved hjelp av sugekopp klokken halv fire neste natt. Fødselen varte bortimot et døgn. -Prøvde lystgass, men endte bare med å hyperventilere i masken så gav opp. Ingen annen smertelindring før de satte en lokalbedøvelse i mellomkjøttet når de måtte klippe for å få satt på sugekoppen. -Revnet fra A til Å, måtte sys sammen av kirurg. Tok ikke lukkemuskelen heldigvis, men revnet fremover, klitoris, innvendig og bakover ved siden av lukkemuskelen. -Gikk opp 12 kg i svangerskapet, to uker etter fødselen hadde jeg gått ned 14 og veide to kilo under startvekt. Var normalvektig i utgangspunktet (174 cm og 65 kg da jeg ble gravid). -Magemuskelene har aldri grodd sammen, har en glippe mellom dem som jeg får 2-3 fingre mellom. Ingen brokk så det gjør ingenting. Anonymous poster hash: 37158...c87
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #22 Skrevet 25. september 2014 60 timer Epidural som ble satt feil og ikke funket Rifter mot endetarm, ble sydd Normal vekt rett etter fødsel, men gikk bare opp 4 kg Magen var ganske lik etter 2-3 mnd Anonymous poster hash: b97c8...f0b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #23 Skrevet 25. september 2014 - Hvor lang tid tok den? - Fikk du smertestillende? - Rifter? - Hvor lang tid tok det før du var tilbake på normalvekt igjen? - Når var magemusklene grodd sammen igjen? Ble mye spørsmål her, men er førstegangs så er veldig nysgjerrig Anonymous poster hash: 2dba9...57f 7 timer fra vannavgang til han var ute. Riene begynte en times tid etter vannavgang. Prøvde lystgass, fungerte ikke på meg, ble kvalm. Fikk en pinex. Noe rifter, 2 pyntesting på utsiden, litt mer på innsiden. Ingen plager med det i etterkant. Gikk opp 25 kg. Var tilbake til normalvekt etter ca 1 år. Gjorde ikke noe spesielt for å få det til. Ammet og spiste normalt. Magemusklene vet jeg ikke, sjekket ikke det så nøye. Synes det er en viss gløppe der ennå, 3,5 år siden fødsel. Anonymous poster hash: 8add8...c52
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #24 Skrevet 25. september 2014 - Hvor lang tid tok den? Fra riene startet; 2,5døgn. Fra 3 cm 1,5 døgn. Sterke rier i 2 døgn. - Fikk du smertestillende? Sa vel ja til alt de la frem. Starter med akupunktur, endte med epidural. - Rifter? Nei. Men ble klippet og sydde 5 sting. - Hvor lang tid tok det før du var tilbake på normalvekt igjen? 1 uke. 2 mnd etter var jeg minus 6 kg fra nullpunktet. - Når var magemusklene grodd sammen igjen? Aldri helt, men nok etter 6 mnd. Fikk tilbake "four-packen" etter et år. Anonymous poster hash: 40917...4fb
Blondzilla Skrevet 25. september 2014 #25 Skrevet 25. september 2014 4 timer fra 3 cm Lystgass Ble klippet, vet ikke hvor mange sting, men ikke så veldig mange tror jeg. Mangler fortsatt 4 kilo på startvekt før første graviditet, men jeg var svært tynn så har ikke prøvd å gå ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå