Gå til innhold

Inspirert: Kan ditt barn bruke samme klær flere dager??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Femåringen min klarer virkelig ikke å spise eller drikke noe som helst uten å søle, så her kan ikke klær brukes flere dager før vask nei.. Burde hun ikke klare å gjennomføre et måltid uten uhell nå?

Anonymous poster hash: e0f87...f31

Det er veldig vanlig at barn blir mer klumsete i perioder fordi de strekker seg. Har du plutselig fått armer som er et par cm lenger, så tar det litt tid å lære seg å ikke søle.

Vår datter har problemer med dørterskelen i perioder, føttene blir brått (føles det som) en-to cm lenger, og det tar ei ukes tid før hun har lært seg hvor høyt hun nå må løfte foten for å ikke sparke borti.

Anonymous poster hash: 04b89...ab9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, treåringen min kan fint bruke samme klærne flere dager på rad. Kommer litt an på hva hun han gjort på i barnehagen i grunn, om hun har vært mye i sandkassen må buksa skiftes. Men hun er en skikkelig kjolejente, så som oftest må bare tightsen/strømpebuksa skiftes etter en dag.

Ettåringen kan faktisk også bruke klærne i mer enn en dag av og til, men da må vi være flinke å dekke henne til når hun spiser. Hun spiser nemlig det aller meste med hendene og har ikke fått helt dreisen på skje og gaffel enda ;)

Anonymous poster hash: b08b7...c54

Skrevet

Har tvillinger på 4 år. tv1 (jente) må skifte alt stort sett hver dag og bruker masse skiftetøy i bhg. tv2 holder seg pen og ren og bruker også svært lite skifteklær i bhg. 

storebror 7 år, er stort sett ren og pen, og kan bruke samme klær 2-3 dager.

Anonymous poster hash: 04ad4...612
Skrevet

For den del kan de gå i de samme klærne hele uka. En liten flekk eller to er ikke grunn til å skifte, ei heller litt grønske på knærne. Men truse og sokker skiftes selvfølgelig hver dag, t-skjorta også, i alle fall minst annenhver dag. 

Anonymous poster hash: 3485c...bc4
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: e33ae...eba

Skrevet

Nja, ikke klærne som er på i bhg, kanskje tskjorta kan brukes en dag eller to til. Vi bytter tøy når vi kommer hjem fordi jeg ikke vil ha sofaen full av sand og snørr, og de klærne kan vare noen dager :-) ulltøy vasker jeg heller ikke hver gang, men tar en fuktig klut og tørker av om det er noen flekker og henger til lufting mellom hvert bruk da.

Anonymous poster hash: 780e4...8f9

Skrevet

For det kan virkelig ikke mitt! Særlig ikke i sommerhalvdelen av året. Mitt barn på 6 år er så møkkete når han kommer hjem fra SFO at alt må gjennom runder med flekkbehandling og vask etter en dags bruk.

Mitt barn har mye klær fordi de blir møkkete hver dag og må vaskes... i tillegg er det alltid noe som blir ødelagt i løpet av sommersesongen pga grønske og andre kroniske flekker, pluss rifter og hull.

Er det virkelig så mange som har gutter i alderen 3-10 år hvor klær kan brukes flere dager på rad og ikke blir ødelagte??

Anonymous poster hash: 66880...057

Et av barna kan ikke bruke samme klær for det lukter alltid rumpe av buksene etter en dag! Han vasker seg hver morgen og dusjer sikkert 4 ganger i uka!

Barnehagegutten må bytte bukse og genser hver dag for buksa er full i sand og diverse og genseren full i matrester.

Vil at alle tre skal være helt rene om morgenen!

Anonymous poster hash: b5dcd...10a

Skrevet

Datteren min er to år og er ei skjønn litta tulle, men fy flate som hun kan grise!! Hører virkelig med til sjeldenhetene om vi kan bruke tøy flere dager. Skjer noen ganger at vi kan bruke f.eks buksa 2 dager på rad eller en tykk genser. Bodyer og tightser kan vi bare glemme å bruke flere dager på rad. Men, hører med til historien at jeg er veldig nøye med hvordan hun ser ut. Skifter alltid tøyet om jeg oppdager en flekk.

Anonymous poster hash: 66833...b76

Skrevet

På sommarstid må dei skifte kvar dag.  No når dei brukar regntøy i bhg hender det at kleda kan brukast om att i to dagar, av og til.

Skrevet

For det kan virkelig ikke mitt! Særlig ikke i sommerhalvdelen av året. Mitt barn på 6 år er så møkkete når han kommer hjem fra SFO at alt må gjennom runder med flekkbehandling og vask etter en dags bruk. 

Mitt barn har mye klær fordi de blir møkkete hver dag og må vaskes... i tillegg er det alltid noe som blir ødelagt i løpet av sommersesongen pga grønske og andre kroniske flekker, pluss rifter og hull.

Er det virkelig så mange som har gutter i alderen 3-10 år hvor klær kan brukes flere dager på rad og ikke blir ødelagte??

Anonymous poster hash: 66880...057

Aldri. Nye klær hver dag. De er som regel veldig skitne også. I alle fall 6 åringen.

Anonymous poster hash: 4052a...4dd

Skrevet

Bytter klær hver barnehagedag på min jente på 3 år.

Anonymous poster hash: d6f5c...109

Skrevet

Det skjer jaggu ikke ofte! :)

Skrevet

Ja, som regel kan min 4-åring egentlig bruke klærne en dag til. Men vi bytter likevel hver dag, han er jo i barnehagen og får skitt og smuss på klærne, så da er det på med nye klær fra innerst til ytterst hver dag (omtrent hvertfall). 

Anonymous poster hash: 7f220...1af
Skrevet

Kan? Ja..

Men vi gjør det aldri, vi liker å være rene :)

Anonymous poster hash: ad973...d9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...