Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 For det kan virkelig ikke mitt! Særlig ikke i sommerhalvdelen av året. Mitt barn på 6 år er så møkkete når han kommer hjem fra SFO at alt må gjennom runder med flekkbehandling og vask etter en dags bruk. Mitt barn har mye klær fordi de blir møkkete hver dag og må vaskes... i tillegg er det alltid noe som blir ødelagt i løpet av sommersesongen pga grønske og andre kroniske flekker, pluss rifter og hull. Er det virkelig så mange som har gutter i alderen 3-10 år hvor klær kan brukes flere dager på rad og ikke blir ødelagte?? Anonymous poster hash: 66880...057
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 6 åringen min kan bruke klærne et par dager, han er av den rolige forsiktige typen. 3 åringen må skifte hver dag, skikkelig møkkafrans og apekatt. Anonymous poster hash: 06995...ede
*Yuna* Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 Nei. Det er isåfall t skjorte og stilongs.
MTF Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Gutten vår på snart 10 kan noen ganger bruke buksen og collegegenser/jakke to dager på rad. Etter det bytter han uansett. Han går stort sett med treningsbukser i glatt stoff type Umbro, og de ser nå ikke skitten ut som regel;-) Han spiller endel fotball på skolen, så noen ganger er buksen full i kunstgress, men det kan man jo riste av;-D Han ødelegger et par sånne bukser i løpet av "sesongen" da - blir hull i knærne når han slenger seg på banen ol.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 Hun ene kan bruke klær i flere dager uten å få en flekk, hun andre går det sjeldent en time uten at flekker har kommet. Litt bedre nå som hun er blitt 9år, men det er ikke mange dager hun har kunne gå i tøy fra igår. Men ett tegn på at hun er i aktivite, så jeg vasker gladelig. Flekkfjerning har jeg aldri holdt på med, eller engang her for litt siden da den hvite fotballdrakta hadde fått en flekk som ikke gikk av i vask. Utover det så har jeg ikke måtte drive med flekkfjerning. Kjøper bare tøy som tåler 60grader i maskinen. Har en aktive barn, legger en tilrette for at de skal være aktive tenker jeg. Jeg var slik selv som liten, så ingen planer om å be henne roe seg og passe på tøyet. Anonymous poster hash: 83179...371
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #7 Skrevet 24. september 2014 Hun ene kan bruke klær i flere dager uten å få en flekk, hun andre går det sjeldent en time uten at flekker har kommet. Litt bedre nå som hun er blitt 9år, men det er ikke mange dager hun har kunne gå i tøy fra igår. Men ett tegn på at hun er i aktivite, så jeg vasker gladelig. Flekkfjerning har jeg aldri holdt på med, eller engang her for litt siden da den hvite fotballdrakta hadde fått en flekk som ikke gikk av i vask. Utover det så har jeg ikke måtte drive med flekkfjerning. Kjøper bare tøy som tåler 60grader i maskinen. Har en aktive barn, legger en tilrette for at de skal være aktive tenker jeg. Jeg var slik selv som liten, så ingen planer om å be henne roe seg og passe på tøyet. Anonymous poster hash: 83179...371 Enig Men jeg holder ikke på med flekkfjerning fordi barnet har klær som ikke tåler høye temperaturer.... flekkene på knær osv går faktisk ikke vekk på 60 grader uten skikkelig forbehandling... Anonymous poster hash: 66880...057
ung.mor.89 Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 Bytter hver dag uansett, både 6 åringen og 4 åringen.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #9 Skrevet 24. september 2014 5-åringen: Svært sjeldent. Kanskje t-shorte/ulltrøye dersom hu har beholdt en genser over hele dagen. 7-åringen: Aldri (har problemer med blæren). 10-åring: Ja, uten problemer, spesielt t-Shorter/gensere. 12-åringen: Ja, stort sett, spesielt bukser. De to eldste får ikke lov til å bruke samme plagg i mer enn 2-3 dager da, og undertøy og sokker må selvsagt byttes hver dag selv om det nok ikke alltid er like nødvendig som for oss voksne. Vil bare ha inn vanen. Anonymous poster hash: ed670...103
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #10 Skrevet 24. september 2014 Min femåring kan gjerne bruke klær flere dager. Og han er av den veldige aktive typen. Anonymous poster hash: 36f3a...af6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #11 Skrevet 24. september 2014 Mine skifter alt fra innerst til ytterst hver dag. Anonymous poster hash: edca7...f29
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #13 Skrevet 24. september 2014 Femåringen min klarer virkelig ikke å spise eller drikke noe som helst uten å søle, så her kan ikke klær brukes flere dager før vask nei.. Burde hun ikke klare å gjennomføre et måltid uten uhell nå? Anonymous poster hash: e0f87...f31
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #14 Skrevet 24. september 2014 7-åringen begynner å av og til kunne bruke buksa to dager på rad, andre dager ser det ut som han har prøvd å grave seg ned i gjørme (noe han antagelig har forsøkt på også...). Genseren søler han stort sett på i løpet av dagen og t-skjorte, truse og sokker bytter vi hver dag uansett. Anonymous poster hash: c1688...7c4
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. september 2014 #15 Skrevet 24. september 2014 Det hender at 9 åringen og 7 åringen kan ha buksa eller genseren 2 dager. Men de har fått beskjed om at de skal kaste alt til vask når de dusjer, som er hver dag eller annen hver dag. Undertøy og t-shirt skal til vask hver dag.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #16 Skrevet 24. september 2014 Femåringen min klarer virkelig ikke å spise eller drikke noe som helst uten å søle, så her kan ikke klær brukes flere dager før vask nei.. Burde hun ikke klare å gjennomføre et måltid uten uhell nå? Anonymous poster hash: e0f87...f31 Kanskje? Min 5-åring griser også under de fleste måltider som er litt "grisete", men ikke alltid da. Det gjør også mine eldre barn, og eldstemann på 12 år er verst. Han er delvis unnskylt da siden han har TS. Anonymous poster hash: ed670...103
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #17 Skrevet 24. september 2014 Umulig, han ser ut som en gris når han kommer hjem fra bhg. Må som regel dusjes, sand i håret og svette er dårlug kombo gitt.. Anonymous poster hash: 779d7...82d
Honningmelon Skrevet 24. september 2014 #18 Skrevet 24. september 2014 3-åringen må bytte alt, 8-åring en kan bruke same genser et par dager og det kan 10-åringen også.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #19 Skrevet 24. september 2014 Femåringen min klarer virkelig ikke å spise eller drikke noe som helst uten å søle, så her kan ikke klær brukes flere dager før vask nei.. Burde hun ikke klare å gjennomføre et måltid uten uhell nå? Anonymous poster hash: e0f87...f31 Jo skulle tro det. Min som nettopp har blitt 5 søler ikke. Og han er ikke av de med best finmotorikk. Anonymous poster hash: 36f3a...af6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #20 Skrevet 24. september 2014 Ja. En sjelden gang kan de det. Sendte 3 åringen i bhg i dag i samme bukse som i går, men det er sjeldent. Baby har flere skift til dagen. Av og til kan dagens siste skift brukes neste morgen. Anonymous poster hash: eb6cf...24f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #21 Skrevet 24. september 2014 Femåringen min klarer virkelig ikke å spise eller drikke noe som helst uten å søle, så her kan ikke klær brukes flere dager før vask nei.. Burde hun ikke klare å gjennomføre et måltid uten uhell nå? Anonymous poster hash: e0f87...f31 Jo skulle tro det. Min som nettopp har blitt 5 søler ikke. Og han er ikke av de med best finmotorikk. Anonymous poster hash: 36f3a...af6 Min 3åring spiser fint uten å søle, så jeg mener nå de som er eldre bør klare det også. Anonymous poster hash: 4de4c...2e6
Villbringebringebær Skrevet 24. september 2014 #22 Skrevet 24. september 2014 Nei sjeldent. Blir mye støv og skitt på klærne i løpet av en hel dag i bhg med både inne og ute lek.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #23 Skrevet 24. september 2014 Ja min 9 åring har grodd fast i en shorts jeg ikke får henne ut av. Hun bytter på gensere og tigths osv hver dag men shortsen er favorittplagget. Hun har 6 shortser eller noe men går med den ene flere ganger i uken..sukk.. Anonymous poster hash: 36d3e...c30
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #24 Skrevet 24. september 2014 9 åringen kan i teorien bruke samme klær i sikkert 4 dager, hun søler seg nesten aldri til. Men jeg vasker det nesten alltid etter 2 dagers bruk uansett. 6 åringen kan ofte ha buksene to dager på rad, men overdelene er nesten alltid svært klare for vask etter 1 dags bruk 😊 Anonymous poster hash: 936af...a11
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #25 Skrevet 24. september 2014 Har en 3-åring, og det hender han kan bruke de samme klærne i 2 dager, men det er ikke ofte. Skjer oftere at vi må skifte flere ganger om dagen faktisk. Anonymous poster hash: e4c1b...3e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå