Gå til innhold

Noen her som kommer til å arve mye?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke hvordan det fungerer, men antar at jeg vil få en liten slump fra besteforeldre. Men de har jo 2 sønner som har førsterett antar jeg.. ? 
De sitter jo med et hus til ca 7-8 mill, og en hytte til 2 mill. Hytta går nok til pappa. 
Av mine egne foreldre vil jeg ikke få noen ting, så sant de ikke vinner i lotto, for de eier ingenting annet enn en bil.



Anonymous poster hash: 40730...056
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av verdi så vidt jeg vet. Helt ok, synes de kan bruke pengene på seg selv mens de lever, jeg har klart meg bra.

 

Anonymous poster hash: 9e5d4...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å arve mye ja! Hvis jeg og samboer blir godt gift livet ut arver vi totalt ca. 2-3 mill fra svigers (4 barn, verdt 12 mill minst) og ca. 4 mill minst fra mine (2 barn, verdt rundt 10 mill pluss pluss). Men jeg håper vi arver seeeeent, vil ha familien min så lenge som mulig! Bedre om de koser seg sammen med oss mens de lever 😊😊

 

Anonymous poster hash: d1be2...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo antakeligvis lenge til dette er aktuelt. Men per nå har mine foreldre et hus som muligens er verdt 4-5 mill, hytte til 3 mill og 3 eller 4 leiligheter som de leier ut og er verdt ca 1,8 per leilighet, pluss biler, båt og en del annet. I tillegg har min mor et firma. Hvis dette skulle bli solgt en gang (aner ikke om og når det kommer til å skje) snakker vi om titalls millioner hvis det går så bra da som det gjør i dag. Mulig vi hadde fått noe forskudd på arv dersom hun skulle finne på å selge firmaet.

 

Mannen min er enebarn. Moren hans har hytte og bolig som sikkert er verdt en del. Aner ikke hvor mye det er verdt eller hvor mye gjeld hun har, men hun er veldig sparsommelig.

 

Faren til mannen min har aldri hatt kontakt med mannen min. Han har visst mye penger, men han ordner det sikkert sånn at det andre barnet og kona får alt. Regner ikke med så mye derfra med andre ord.

 

Men vi jobber mot egne mål og klarer oss selv vi da, så tenker ikke på at dette er noe som vil være aktuelt innen nærmeste fremtid.



Anonymous poster hash: 635f3...fd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Det blir nok noen millioner, men ikke titalls som noen ovenfor nevner.

 

Men jeg er glad for at vi ikke får forskudd i særlig grad. Vi har det fint i rekkehuset vårt og setter pris på å kunne glede oss over for eksempel å ha fått råd til å kjøpe en hytte.

 

Men jeg kommer ikke til å føle at de arvede pengene er helt våre penger til fritt bruk. Vi kunne nok kjøpt oss et større hus for eksempel, da dette er en investering som forhåpentligvis kan hentes ut igjen av senere generasjoner. Men alt i alt føler jeg at arven er familiens sikkerhetsfond, noe som gjør meg trygg på at barna mine skal klare seg gjennom kriser. Og jeg ville ikke brukt disse pengene på shopping og kalas, ei heller å betale ned husgjeld og deretter brukt egen lønn på moro.

 

Anonymous poster hash: b938a...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig tråd. Dere som skal arve 150 mill. er vel ikke de samme som nå ikke har råd til bleier og pålegg? :sovne:



Anonymous poster hash: 450f7...8be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva arven blir, og tenker ikke så mye på det. Min mor er oppført med 12 millioner i formue i skattelistene. Jeg har to søsken. Besteforeldrene mine har 5-6 millioner i formue og 2 døtre. Hva de reelle verdiene er, er det umulig å få svar på. Jeg er student, og lever på studielån. Mamma og pappa har vanlige jobber, og lønn på nedre middelklassenivå. Besteforeldrene mine driver et par selskap som går relativt godt, men de lever veldig nøkterne liv. Om jeg arver noe, vet jeg at "sløsing" ville blitt sett veldig stygt på.

 

Anonymous poster hash: 013d2...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en dritt her tenker jeg. Mine foreldre har bare gjeld, og svigers er så gjerrige at de ikke kommer til å etterlate barna sine noe om de kan unngå det.



Anonymous poster hash: 8fae4...178
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

det vet jeg ikke… dessuten har jeg 4 søsken å dele med :P

Det jeg lurer på er dere som har mange millioner i vente, har dere fått noe av dette allerede?

Dere burde jo sitte gjeldfri i store flotte hus om dere har så mange millioner i familien?

 

Anonymous poster hash: 248ab...e82

Det er ikke alle som ønsker å flashe rikdom gjennom "store flotte hus", som du antyder.

Jeg har fått støtte til bolig og bil, men har valgt å kjøpe i samme prisklasse som venner og kolleger, for å ikke skille oss nevneverdig ut. Vi har boliglån for å unngå at skattelistene viser for mye formue.

Etter at de nye arvereglene kom vil vi motta jevnlig faste summer fremover, slik at det ikke blir for åpenlyst for andre at vi sitter på veldig mye penger.

 

Foreldrene mine investerer i fritidseiendommer som jeg og mine søsken kan disponere som vi vil.

 

 

 

Anonymous poster hash: cd47a...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Synes synd på di som føler at di må skryte på seg en arv som er oppdiktet, atpåtil på et anonym forum. :D 30 og 100 mill? Virkelig? Hehe :D

 

Har allerede mistet en av mine foreldre og jeg arvet da alene ca 1,5 mill. Når den andre forlater om forhåpentligvis 100 år, vil jeg anta at jeg arver 2-3 mill til.

Jeg er ung, så pengene jeg allerede har arvet har trygghet meg og ungene godt økonomisk da vi ikke har lån på bil og godt nedbetalt bolig.

 

Anonymous poster hash: 16f97...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg enda ung med spreke fhv unge foreldre.men om jeg deler det de har av verdi pr.dags dato og deler det på mine søsken ville jeg arvet rundt 12 mill ca.

 

Jeg eier min egen bolig, og har fått null hjelp av foreldre. Så den dagen arven kommer har jeg jo i utgangspunktet ikke "bruk" for den. Vil nok da selv ha nedbetalt bolig osv.men jeg vil sikre mine egne barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en "arving" ikke til formue som setter meg på mest velstående liste men havner vel på ti på topp i bygda.

Har ikke fått mye gratis for det og de verdier jeg har opparbeidet meg har jeg jobbet for selv.

 

Anonymous poster hash: ae981...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

det vet jeg ikke… dessuten har jeg 4 søsken å dele med :P

Det jeg lurer på er dere som har mange millioner i vente, har dere fått noe av dette allerede?

Dere burde jo sitte gjeldfri i store flotte hus om dere har så mange millioner i familien?

 

Anonymous poster hash: 248ab...e82

Det er ikke alle som ønsker å flashe rikdom gjennom "store flotte hus", som du antyder.

Jeg har fått støtte til bolig og bil, men har valgt å kjøpe i samme prisklasse som venner og kolleger, for å ikke skille oss nevneverdig ut. Vi har boliglån for å unngå at skattelistene viser for mye formue.

Etter at de nye arvereglene kom vil vi motta jevnlig faste summer fremover, slik at det ikke blir for åpenlyst for andre at vi sitter på veldig mye penger.

 

Foreldrene mine investerer i fritidseiendommer som jeg og mine søsken kan disponere som vi vil.

 

 

 

Anonymous poster hash: cd47a...4b2

 

Alt er relativt :P Stort og flott for meg er kanskje lite og mellomklasse for deg? 

Føler du at ved å ha flotte ting så skiller du deg voldsomt ut? Dere har lån for å skjule rikdom?

Her og nå gir du meg følelsen av at du føler deg bedre enn andre grunnet rikdom.

Jeg kjenner flere som har endel penger, de jeg kjenner har opparbeidet seg selv. Selv om jeg vet de har mye penger og at de har mye mer enn meg (store flotte hus osv :P ) og de fleste andre så er de som alle oss likevel og vi kan være gode venninner på tross av "klasseforskjellen" som du virker veldig redd for å vise...

 

Anonymous poster hash: 248ab...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har et småbruk verdt 7,5 mill, en hytte til Ca. 1 mill og 21 hyttetomter som er verdt +/- 1 mill per tomt. Siden jeg er enebarn arver jeg alt dette, foreldrene mine er unge så jeg vurderer å spørre de om jeg kan få noen tomter på forskudd slik jeg kan betale ned gjelden min.

 

Anonymous poster hash: 1475b...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

det vet jeg ikke… dessuten har jeg 4 søsken å dele med :P

Det jeg lurer på er dere som har mange millioner i vente, har dere fått noe av dette allerede?

Dere burde jo sitte gjeldfri i store flotte hus om dere har så mange millioner i familien?

 

Anonymous poster hash: 248ab...e82

Det er ikke alle som ønsker å flashe rikdom gjennom "store flotte hus", som du antyder.

Jeg har fått støtte til bolig og bil, men har valgt å kjøpe i samme prisklasse som venner og kolleger, for å ikke skille oss nevneverdig ut. Vi har boliglån for å unngå at skattelistene viser for mye formue.

Etter at de nye arvereglene kom vil vi motta jevnlig faste summer fremover, slik at det ikke blir for åpenlyst for andre at vi sitter på veldig mye penger.

 

Foreldrene mine investerer i fritidseiendommer som jeg og mine søsken kan disponere som vi vil.

 

 

 

Anonymous poster hash: cd47a...4b2

Alt er relativt :P Stort og flott for meg er kanskje lite og mellomklasse for deg?

Føler du at ved å ha flotte ting så skiller du deg voldsomt ut? Dere har lån for å skjule rikdom?

Her og nå gir du meg følelsen av at du føler deg bedre enn andre grunnet rikdom.

Jeg kjenner flere som har endel penger, de jeg kjenner har opparbeidet seg selv. Selv om jeg vet de har mye penger og at de har mye mer enn meg (store flotte hus osv :P ) og de fleste andre så er de som alle oss likevel og vi kan være gode venninner på tross av "klasseforskjellen" som du virker veldig redd for å vise...

 

Anonymous poster hash: 248ab...e82

Største boligen i nabolaget er på ca 200m2, og det er ikke vår. De aller fleste har hus på 120-170m2. Så du får dømme selv. :-)

 

Hvis jeg hadde kjøpt en Porsche feks så hadde det garantert vakt oppsikt her, da de aller fleste kjører billigere biler. Det e ikke noe vi ønsker. Ang dine følelser, så tror jeg heller du må gå i deg selv om hvorfor du føler det slik. Vanligvis er det vel de som flasher penger som gir inntrykk av at de er bedre enn andre. :-)

 

Jeg har også gode venner i forskjellige "klasser", uten at det er noe stort problem for meg. Men jeg vil ikke være "den rike" i gjengen, den som de andre hinter om kan ta regningen på byen hver gang, eller den som får forespørsler om private lån osv.

I tillegg vil jeg ikke at barna skal bli for "godt vandt", eller risikere å bli mobbet av andre barn som kanskje ikke har like god råd. (-slik som jeg selv ble).

Vi har forresten utdanning og gode jobber begge to. Familiepengene er et gode og en trygghet, men det er ikke noe vi er avhengig av.

 

 

 

Anonymous poster hash: cd47a...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...