Gå til innhold

Noen her som kommer til å arve mye?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tja, foreldrene mine eier 2 hus og 2 leiligheter ved sjøen, og regner med de er gjeldfrie og har noe egenkapital. Dette skal fordeles på 3 søsken, så noen enorme summer blir det ikke. Men har allerede fått noe forskudd på arven, og har det romslig økonomisk, så tenker egentlig svært lite på det.

 

Anonymous poster hash: faa5e...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Haha :D

 

Jeg tror LITE på at så mange her inne skal arve 30-150 mill. Når man tenker på hvor få personer som er oppført med større formuer i landet er det helt usannsynlig at så mange her på DIB er i slekt med disse :D Men hvis det å dra en hvit løgn gjør at dere føler dere bedre så....

 

Selv kommer jeg nok til å arve 3-4 mill og en hytte.

 

Anonymous poster hash: 18517...951

Tja, nå er det jo en viss forskjell på verdien oppført i ligningen, og den reelle verdien også da. Jeg og min mann driver et firma som kan bli solgt for veldig mye mer enn hva det står oppført som i formue på ligningen. Verdien av huset vårt oppført i ligningen er jo også en helt annen enn hva den ville vært ved et evt salg. I tillegg blir jo gjerne formue også fordelt på en ektefelle av f.eks skattemessige årsaker. Foreldrene til en veninne av meg står begge med 20 mill hver på ligningen, og regner med at de reelle verdien sikkert er tre ganger så høye, minst. Så samlet sett blir arven enorm.

 

 

Anonymous poster hash: faa5e...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha :D

 

Jeg tror LITE på at så mange her inne skal arve 30-150 mill. Når man tenker på hvor få personer som er oppført med større formuer i landet er det helt usannsynlig at så mange her på DIB er i slekt med disse :D Men hvis det å dra en hvit løgn gjør at dere føler dere bedre så....

 

Selv kommer jeg nok til å arve 3-4 mill og en hytte.

 

Anonymous poster hash: 18517...951

 

Rikfolk får også barn vet du.

Jeg kjenner ikke mindre enn 9 stk i etableringsalder (fordelt på 3 familier) som kommer til å arve fra 40-60 mill HVER. Noen av de har etter forbruket å dømme antagelig fått forskudd på arv. Minst tre tipper jeg henger her inne. Foreldrene har eiendommer, flere firma, båter, biler osv. Folk flest ser at de har veldig god råd, men "mannen i gata" har ingen kunnskap om de enorme formuene de besitter. (-og som deg ville de nok kanskje ikke trodd det heller?)

 

Jeg er arving til en enorm formue, men folk flest tror det er "kun" snakk om 5-10 millioner, fordi det er det som er opplyst om på skattelistene. På jobben er jeg nok rangert som blant de fattigste, siden ingen der kjenner til slekten og formuen familien min har. De ser bare den kjipe bilen jeg kjører, og dømmer meg deretter, og det er helt greit. :-)

 

 

Anonymous poster hash: cd47a...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha :D

 

Jeg tror LITE på at så mange her inne skal arve 30-150 mill. 

 

Så rar du er. 30 mill pluss er ikke så fryktelig mye penger i dag. Det er mange som sitter inne med såpass mye i formue, og du bør sjekke fakta litt før du flirer så stort som det du gjør.

 

Anonymous poster hash: 80ab6...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, en fryser full av multer og noen smykker fra Tyrkia tror jeg kanskje arven min blir.

Med mindre gamlemor får full pott på gulllotto rett før hun segner om da ;) 

 

 



Anonymous poster hash: 72700...a4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å få det broren min får i avslag når han skal ta over gården til foreldrene våre om ca et år. Aner ikke hvor mye det er snakk om, men kanskje 1 mill.. Utenom det aner jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: 0afa5...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer til å arve aksjer (25%) til en verdi på rundt 76 millioner. Arver også bil, 3 hus, hytte, campingvogn, båt og evt formue pappa har i bank.

Hos mamma blir det kun gjeld... :(

Er eneste barnet til pappa, men har 5 søsken fra mamma.

 

Anonymous poster hash: 3df3c...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe jeg virkelig ikke har peiling på, så er det hvor mye jeg kommer til å arve. Krysser uansett fingrene for at når den tid kommer, så kan mesteparten gå til barna mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arvet huset etter farmor når jeg var 25 år. Idag bor jeg der enda og det er verdt rundt 7 mill. Herlig å være gjeldfri og alltid ha nok penger nå når jeg er ung.

 

Anonymous poster hash: e30c5...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når svigerfar en gang går bort kommer min mann til å arve noen millioner, hvor mye er jeg usikker på.
Dette er i grunn ikke noe vi går og tenker på siden mannen så vidt er fylt 50 (han fikk barn når han var veldig ung).

Jeg kommer til å arve en ganske vanlig sum, mine foreldre eier både hus og hytte, men har en del lån igjen og vi er fire som skal dele "oppgjøret".


 



Anonymous poster hash: d6a1d...277
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å arve noe. Knapt en halv mndslønn...

 

 

Min mor eier ikke hus, bil eller hytte, og har enda ikke klart å spare opp en buffer i en alder av 60år.. Blir nok noen dorullnisser og kaffekopper fra henne.

 

Min biologiske far er gift og har 3barn, alt er mest sannsynlig testamentert til de.. De vet mest sannsynlig ikke om meg engang, så jeg kommer ikke til å få arv der heller.



Anonymous poster hash: c4b50...ece
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg kommer ikke til å arve noe. Knapt en halv mndslønn...

 

 

Min mor eier ikke hus, bil eller hytte, og har enda ikke klart å spare opp en buffer i en alder av 60år.. Blir nok noen dorullnisser og kaffekopper fra henne.

 

Min biologiske far er gift og har 3barn, alt er mest sannsynlig testamentert til de.. De vet mest sannsynlig ikke om meg engang, så jeg kommer ikke til å få arv der heller.

 

Anonymous poster hash: c4b50...ece

 

tror ikke han kan skrive arva over på de… du er like mye hans barn og da skal du arve på samme måte som de andre vil jeg tro.

 

Anonymous poster hash: 248ab...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vet jeg ikke… dessuten har jeg 4 søsken å dele med :P

Det jeg lurer på er dere som har mange millioner i vente, har dere fått noe av dette allerede?

Dere burde jo sitte gjeldfri i store flotte hus om dere har så mange millioner i familien?



Anonymous poster hash: 248ab...e82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delt mellom meg og broren min tipper jeg vi arver rundt 3 mill hver.

Har allerede fått rundt 500 000 i forskudd på arv for å komme inn på boligmarkedet

 

Anonymous poster hash: 25fb7...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg liker å tenke på sånt, men det blir vel kanskje hvertfall 1 mill fra pappa, 1 mill fra mamma og samboer vil vel arve 2-3 millioner fra sine. Dette forutsatt at de har betalt ned husene til den tid. Men som noen andre sa, vil heller at foreldrene mine skal leve så lenge som mulig. Så det er vel sikkert ungene mine som nyter godt av pengene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker. Vet jeg arver min 300 00 å. Men siden jeg ikke vet hva som står i testamentet så kan jeg heller ikke gjette. Mye eiendom og verdier, men hvordan det vil fordeles vet jeg ikke.

 

Ikke spiller det noen rolle. Deres verdier og penger. Om de velger å bruke opp alt i sin levetid så er det vel fortjent! Bare jeg slipper å arve gjeld.

Uansett så er det forhåpentlig leeeenge til det skjer noe. Unge og spreke foreldre☺.

 

Anonymous poster hash: 5635f...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, orke rikke tenke på det! Vil a foreldrene mine for evig!

 

Men sikkert en hytte og litt penger. Har hus i Tyrkia, hytte i Kragerø og Mandal. Leilighet på thuvholmen og Frogner samt et svært hus i Holmenkollen. Har også 3 båter.

Vi er 4 søsken.

Er vel litt aksjer og penger også, men har ikke oversikt over hva og hvor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg sannelig ikke, men mye er det ikke:) Håper uansett å få ha mamma og pappa i livet vårt så lenge som overhodet mulig:)

 

Anonymous poster hash: 0c1b3...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det skal være så lite penger igjen etter foreldrene mine som mulig. Vi er fire søsken, 3 av oss har det vi trenger og mere til, fjerdemann har lite, men kan likevel ikke forfordeles når arven en gang skal deles. Vi oppfordrer også de gamle til å bruke opp pengene sine, men vet at de pr dato ikke bruker i nærheten av så mye i måneden som de får inn.

 

Det vil uansett ikke være snakk om mer enn noen ti-tusner til hver.

 

Anonymous poster hash: 56e9a...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

En haug med gjeld antageligvis. Pappa er millionær men sørger nok for å føre alt over på kona før han forlater denne jord. Har klart meg i 30 år uten hans penger så det skal vel gå greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...