Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Ser i tråden der en spør om når det er for sent å få barn at mange svarer omtrent følgende i ulike varianter: "Så lenge kroppen kan få barn, den setter selv en naturlig grense. Dette er også mer snakk om en innstilling om man ønske et barn enn alder. Alder er bare et tall." Og de fleste er enige og liker disse svare. Sett at det var motsatt, at noen spurte når det er for tidlig å få barn? Jeg tør nesten garantere at svarene ikke hadde blitt: "Så lenge kroppen din kan lage barn, den begynner jo ikke før du er klar å produsere fruktbare eggceller. Dessuten er det bare et spørsmål om du vil, alder er tross alt bare et tatt." Bare en litt artig observasjon. Det er altså greit å få barn så langt opp i årene man bare vil (til tross for alle ekstra komplikasjoner osv som kan inntre), men å få barn tidlig, f.eks. som 18-19-åring (når det er lite/få komplikasjoner), det er ikke greit må vite Anonymous poster hash: f068b...45c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Litt spesielt at du ikke ser forskjellen i det mentale. En 13 åring er ikke voksen og moden selv om kroppen kan få barn. En dame på 50 er moden og voksen og i full stand til å ta seg av et barn hvis kroppen fortsatt funker. Det er liksom forskjellen da. Damer som bikker 40 blir ikke demente liksom.. Anonymous poster hash: 32375...998
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Er litt forskjell for det eller? Du slår meg som lite reflektert. Anonymous poster hash: ade3c...65d
Luksusdyret Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Litt spesielt at du ikke ser forskjellen i det mentale. En 13 åring er ikke voksen og moden selv om kroppen kan få barn. En dame på 50 er moden og voksen og i full stand til å ta seg av et barn hvis kroppen fortsatt funker. Det er liksom forskjellen da. Damer som bikker 40 blir ikke demente liksom.. Anonymous poster hash: 32375...998 Nei, men flere argumenterer her at folk på 20-25 er for unge til å få barn siden hjernen utvikler seg enda og man er ikke voksen i hodet. Ikke snakk om 13-åringer her.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Litt spesielt at du ikke ser forskjellen i det mentale. En 13 åring er ikke voksen og moden selv om kroppen kan få barn. En dame på 50 er moden og voksen og i full stand til å ta seg av et barn hvis kroppen fortsatt funker. Det er liksom forskjellen da. Damer som bikker 40 blir ikke demente liksom.. Anonymous poster hash: 32375...998 Har jeg sagt at jeg ikke se forskjellen? Jeg bare synes det var en interessant dobbeltmoral. Jeg finner det litt snodig at det er full støtte til en som ønsker å få barn når hun er 40+ (og det er faktisk veldig mye som kan gå galt når man er så "gammel"), mens om en 20-åring hadde spurt hadde hun fått så hatten passet om at hun er alt for ung og umoden (selv om det biologisk sett er anbefalt å få barn i begynnelsen av 20-årene). Rent personlig syne jeg verken de under 20 år eller de over 45 år burde fått barn planlagt, men det blir jo en helt annen diskusjon igjen HI Anonymous poster hash: f068b...45c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Er litt forskjell for det eller? Du slår meg som lite reflektert. Anonymous poster hash: ade3c...65d Er det ureflektert å reflektere over dobbeltmoralen til folk her inne? Ok, artig måte å tenke på HI Anonymous poster hash: f068b...45c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Det kan jo ikke sammenlignes. En 18-åring er kanskje voksen i kroppen, men ikke mentalt, bor hjemme hos mammaen sin og er veldig ofte ikke i stand til å ivareta seg selv engang. Unntak finnes, selvsagt. Enkelte damer kommer ikke i overgangsalderen før de over 60, samtidig som enkelte jenter får mensen før de fyller 10 år. Ingen av disse bør få barn, selv om kroppen tilsynelatende sier at det er greit. Så syns ikke du traff helt med påstanden om dobbeltmoral, akkurat. Anonymous poster hash: cd7b5...2d7
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Er litt forskjell for det eller? Du slår meg som lite reflektert. Anonymous poster hash: ade3c...65d Er det ureflektert å reflektere over dobbeltmoralen til folk her inne? Ok, artig måte å tenke på HI Anonymous poster hash: f068b...45c Nå er det DU som kaller dette dobbeltmoral. Hvorvidt det ER det er en annen sak. Så JA, jeg står fast ved min første uttalelse. Anonymous poster hash: ade3c...65d
Mamma4livet Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 Ditt eksempel er ikke dobbeltmoral. Dermot så synes jeg at det i tråden "Blir dere også bortskjemt av mannen?" så synes jeg å se at noen av svarene der tyder på dobbeltmoral. Jeg tror at mange hadde svart litt annerledes i den tråden dersom det hadde vært en kvinne som hadde gjort alt som mannen gjør i det forholdet. Han hadde nok blitt kalt en latsabb og det som verre er.
Berta_78 Skrevet 23. september 2014 #10 Skrevet 23. september 2014 Det må være en og samme person eller i enkelte tilfeller organisasjon som fremsetter motstridende argumenter for at det skal kunne kalles dobbeltmoral. Meg bekjent er ikke dib en sammenhengende masse.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #11 Skrevet 23. september 2014 Jeg er ikke enig i at alder bare er et tall. Folk som sier det er dumme og uvitende! Anonymous poster hash: 96c04...2d7
Bustetroll Skrevet 23. september 2014 #12 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da..F.eks dette med alkohol når man har barn.Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok.Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet...F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv..Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt"Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #13 Skrevet 23. september 2014 Men hva kan gå så forferdelig galt for en på 40 år? Har du lest forskning om dette, og vet fakta? Min datter fikk mensen som 12 åring, ikke søren om hverken hun eller kroppen hadde vært klare til å få barn. Og godt mulig en dame på 45 som har mensen fortsatt ikke burde få barn, mens for en annen er det helt greit. Har en venninne på 46 som fikk baby nylig. Men hun har god helse, tar godt vare på seg selv, og er en flott mor. Ser ikke noe galt i at hun skulle få barn. Anonymous poster hash: 66180...b41
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #14 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da.. F.eks dette med alkohol når man har barn. Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok. Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet... F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv.. Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt" Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker... Nå skal jeg lære deg en ting: På norsk skrives både ukedager og måneder med liten forbokstav. Du blir sikkert sur fordi jeg påpeker dette, men egentlig burde du være glad for å få muligheten til å unngå å gjøre denne feilen i fremtiden. Det ser veldig dumt ut, og det er slikt som legges merke til! Anonymous poster hash: 47493...b69
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #15 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da..F.eks dette med alkohol når man har barn.Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok.Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet...F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv..Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt"Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker... Nå skal jeg lære deg en ting: På norsk skrives både ukedager og måneder med liten forbokstav. Du blir sikkert sur fordi jeg påpeker dette, men egentlig burde du være glad for å få muligheten til å unngå å gjøre denne feilen i fremtiden. Det ser veldig dumt ut, og det er slikt som legges merke til! Anonymous poster hash: 47493...b69 For oss som daglig skriver og leser andre språk ser det ikke dumt ut... Anonymous poster hash: 32375...998
Gjest Minnieropptatt Skrevet 23. september 2014 #16 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da..F.eks dette med alkohol når man har barn.Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok.Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet...F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv..Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt"Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker... Nå skal jeg lære deg en ting: På norsk skrives både ukedager og måneder med liten forbokstav. Du blir sikkert sur fordi jeg påpeker dette, men egentlig burde du være glad for å få muligheten til å unngå å gjøre denne feilen i fremtiden. Det ser veldig dumt ut, og det er slikt som legges merke til! Anonymous poster hash: 47493...b69 For oss som daglig skriver og leser andre språk ser det ikke dumt ut... Anonymous poster hash: 32375...998 Jaja, det er nå engang slik at norsk er skriftspråket her til lands, og vi har ikke stor forbokstav på ukedager. Jeg leser ikke så mye mer enn norsk til daglig, så for meg ser det rart ut ihvertfall...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #17 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da..F.eks dette med alkohol når man har barn.Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok.Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet...F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv..Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt"Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker... Nå skal jeg lære deg en ting: På norsk skrives både ukedager og måneder med liten forbokstav. Du blir sikkert sur fordi jeg påpeker dette, men egentlig burde du være glad for å få muligheten til å unngå å gjøre denne feilen i fremtiden. Det ser veldig dumt ut, og det er slikt som legges merke til! Anonymous poster hash: 47493...b69 For oss som daglig skriver og leser andre språk ser det ikke dumt ut... Anonymous poster hash: 32375...998 Jo, det gjør det. Hva får deg til å tro at jeg ikke er en av "dere"? Jeg klarer allikevel å skille mellom norske og utenlandske skriveregler. Anonymous poster hash: 47493...b69
Luksusdyret Skrevet 23. september 2014 #18 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da.. F.eks dette med alkohol når man har barn. Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok. Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet... F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv.. Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt" Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker... Samme med det å ligge med andres menn - hvis HI opplever utroskap så er den andre kvinnen helt uten skyld og HI bør forgude og hylle henne. Mens hvis Hi selv har lagt seg etter en gift mann, er hun en heks som bør brenne. Hvis mor jobber mye er hun en karrierejagende bitch som driter i barna, hvis far gjør det, så er han en flink far som bidrar til å forsørge familien sin, og kjerringa burde ikke klage på at han aldri er hjemme. Hvis mor trener 6 dager i uka, er hun egoistisk som ikke vil være med barna. Gjør far det, er han flink som tar vare på kropp og helse, slik at barna kan ha ham lenger. Hvis far er på byen annenhver helg, så gjør det ingenting, "du eier ikke mannen", den som reagerer er en prippen sjalu bitch. Er mor på byen 2 ganger i måneden og drikker, er hun en alkoholiker som ikke burde ha hatt barn.
Bustetroll Skrevet 23. september 2014 #19 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da.. F.eks dette med alkohol når man har barn. Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok. Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet... F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv.. Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt" Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker... Nå skal jeg lære deg en ting: På norsk skrives både ukedager og måneder med liten forbokstav. Du blir sikkert sur fordi jeg påpeker dette, men egentlig burde du være glad for å få muligheten til å unngå å gjøre denne feilen i fremtiden. Det ser veldig dumt ut, og det er slikt som legges merke til! Anonymous poster hash: 47493...b69 Seriøst? Hvorfor ble jeg lært det skolen?!?? Må ha hatt en rimelig dårlig norsklærer jeg da Vel takk, da lærte jeg noe nytt..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #20 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da.. F.eks dette med alkohol når man har barn. Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok. Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet... F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv.. Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt" Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker... Nå skal jeg lære deg en ting: På norsk skrives både ukedager og måneder med liten forbokstav. Du blir sikkert sur fordi jeg påpeker dette, men egentlig burde du være glad for å få muligheten til å unngå å gjøre denne feilen i fremtiden. Det ser veldig dumt ut, og det er slikt som legges merke til! Anonymous poster hash: 47493...b69 Seriøst? Hvorfor ble jeg lært det skolen?!?? Må ha hatt en rimelig dårlig norsklærer jeg da Vel takk, da lærte jeg noe nytt.. Da har du hatt en totalt inkompetent norsklærer, ja. Sikker på at du ikke misforsto eller blandet med engelsk? Anonymous poster hash: 47493...b69
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #21 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da..F.eks dette med alkohol når man har barn.Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok.Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet...F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv..Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt"Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker... Nå skal jeg lære deg en ting: På norsk skrives både ukedager og måneder med liten forbokstav. Du blir sikkert sur fordi jeg påpeker dette, men egentlig burde du være glad for å få muligheten til å unngå å gjøre denne feilen i fremtiden. Det ser veldig dumt ut, og det er slikt som legges merke til! Anonymous poster hash: 47493...b69 For oss som daglig skriver og leser andre språk ser det ikke dumt ut... Anonymous poster hash: 32375...998 Ha ha. Så siden jeg kan tysk så ser det ikke dumt ut om jeg skriver alle substantiv med stor bokstav når jeg skriver norsk? Anonymous poster hash: 9b7e0...c0b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #22 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da..F.eks dette med alkohol når man har barn.Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok.Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet...F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv..Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt"Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker... Nå skal jeg lære deg en ting: På norsk skrives både ukedager og måneder med liten forbokstav. Du blir sikkert sur fordi jeg påpeker dette, men egentlig burde du være glad for å få muligheten til å unngå å gjøre denne feilen i fremtiden. Det ser veldig dumt ut, og det er slikt som legges merke til! Anonymous poster hash: 47493...b69 For oss som daglig skriver og leser andre språk ser det ikke dumt ut... Anonymous poster hash: 32375...998 Ha ha. Så siden jeg kan tysk så ser det ikke dumt ut om jeg skriver alle substantiv med stor bokstav når jeg skriver norsk? Anonymous poster hash: 9b7e0...c0b
Bustetroll Skrevet 23. september 2014 #23 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser mange andre dobbeltmoraler her inne jeg da.. F.eks dette med alkohol når man har barn. Er det snakk om at man tar seg 2 øl 2-3 dager i uka, er man på grensen til alkoholiker, man har et problem, osv... Men med en gang det er diskusjoner om alkohol i helger eller til middag etter barn har lagt seg, så er det alltid helt greit å drikke en halv flaske vin både Fredag og Lørdag, eller å dele en flaske vin til en biffmiddag på en Onsdag er også helt ok. Og i andre temaer, så virker et som om meningene til de som svarer, blir gjort opp etter hvordan innlegget er skrevet... F.eks, en mor skriver at hun skal ut på venninnekveld mens barnet er 6 uker gammelt. Da drøsser det inn med negative kommentarer om at det er alt for tidlig, man kan ikke forlate de små, osv.. Men dersom noen skriver f.eks: "Herregud, en venninne skal ut på byen og barnet er bare 6 uker gammelt!! Det er jo horribelt" Da er plutselig alle svar helt annerledes. All støtte går da til den som skal ut å drikke, mens HI må ÆRLIG TALT bry seg om sine egne saker... Nå skal jeg lære deg en ting: På norsk skrives både ukedager og måneder med liten forbokstav. Du blir sikkert sur fordi jeg påpeker dette, men egentlig burde du være glad for å få muligheten til å unngå å gjøre denne feilen i fremtiden. Det ser veldig dumt ut, og det er slikt som legges merke til! Anonymous poster hash: 47493...b69 Seriøst? Hvorfor ble jeg lært det skolen?!?? Må ha hatt en rimelig dårlig norsklærer jeg da Vel takk, da lærte jeg noe nytt.. Da har du hatt en totalt inkompetent norsklærer, ja. Sikker på at du ikke misforsto eller blandet med engelsk? Anonymous poster hash: 47493...b69 Nei er 100% sikker! Lærte at ukedager og månedene skrives med store bokstaver.. Jaja, nå vet jeg det i alle fall!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #24 Skrevet 23. september 2014 HI, du virker helt bak mål. Hvis du skal trekke konklusjoner om dobbeltmoral må du i det minste sørge for at tingene er sammenlignbart. De fleste på førti er på et helt annet nivå både følelsesmessig, erfaringsmessig og økonomisk. Du kan ikke sammenligne sånn da det eneste de to gruppene har til felles er at de er mødre. Anonymous poster hash: 27236...2da
*Miss Marple* Skrevet 23. september 2014 #25 Skrevet 23. september 2014 Det kan jo ikke sammenlignes på noen måte! Min datter fikk mensen og kunne altså blitt gravid som 12 åring. Det er vel ikke dobbeltmoral å mene at hun ikke var i stand til å ta seg av et barn da, mens det at jeg fikk et barn som førtiåring er helt ok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå