Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Altså før skole og barnehage. Det gjør nemlig mine, sitter i sofaen med brødskiva og koser seg med Brannmann Sam. Anonymous poster hash: 2d258...5fe
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Ja, men ikke før de har gjort det de skal (stelle seg og kle på seg, pakke sekken, lage lunsj, ev. tømme oppvaskmaskin osv). De får lov til å spise foran tv hvis de vil og rydder etter seg, og pusser tenner uten at jeg må mase. I utgangspunktet liker jeg ikke den uvanen, men jeg har et barn som "trenger" å roe seg ned på den måten noen ganger i døgnet, også på morgningen, og da BUP rådet oss til å la ham få se tv i 20 min om morgning dersom dette roet ham, så burde vi tillate det. Anonymous poster hash: ca0b5...65e
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Ja, og jeg syns det er helt greit. Anonymous poster hash: 014b8...76a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Ja. Står opp, skifter bleie og kler på, også plasseres han foran tv'en og serveres frokost der. Anonymous poster hash: 6d476...06b
Berta_78 Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Nei, streng der. I helgene gjør de det.
Gemini77 Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Nei vi sitter alle rundt spisebordet og prater og har en fin start på dagen. I helgene får de se på tv på morningen.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Nei, det er bare ok i helger. Før bhg sitter vi sammen og spiser. Uting å spise til tv uansett, lite effektivt. Anonymous poster hash: 53524...b87
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 Nei. De spiser på kjøkkenet. Og sitte foran tv blir det bare krangel av når de må skru av, Anonymous poster hash: f2658...39d
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #10 Skrevet 23. september 2014 Ikke når hun skal tidlig i bhg, skrur jeg på tvn da tar det en halvtime å få på henne klærne og hun klikker når vi må dra. Får se i helgene, og om hun leveres sent. Anonymous poster hash: 4db56...5c2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #11 Skrevet 23. september 2014 Ja. Min 6 åring står opp selv, setter på tv, og noen ganger lager han seg frokostblanding selv. Så står jeg eller mannen opp når klokka ringer, finner frem klær til han og så er han klar for skolen. Anonymous poster hash: bbddd...ad1
Gjest Julia1984 Skrevet 23. september 2014 #12 Skrevet 23. september 2014 Nei, vi spiser frokost sammen og prater. TV er ikke et valg på hverdagene før skole/barnehage
☆☆☆ Skrevet 23. september 2014 #13 Skrevet 23. september 2014 Ja, viss vi har tid til det. Frokosten blir ete på kjøkkenet utan tv. Har ikkje det minste problem med ei kosestund foran tv etter frokost om ho har stått opp tidlig.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #14 Skrevet 23. september 2014 Ja. Her er det tv på morgenene og frokost foran barnetv. Vi er ikke morgenfugler i denne familien så det er ikke noe særlig vits i å ha fellesfrokoster på ukedagene hvor alle sitter tause og skuler. Men vi ser ikke på tv på ettermiddagen og vi har store hyggelige familiefrokoster i helgene. Anonymous poster hash: 0e177...ccb
Førstemann Skrevet 23. september 2014 #15 Skrevet 23. september 2014 Nei. Har syvsovere og trøtte barn om morgenen. Skulle jeg hatt på TV'n hadde vi aldri kommet oss ut av huset.
MTF Skrevet 23. september 2014 #16 Skrevet 23. september 2014 Nei, ikke nå. Har sett litt barne-tv tidligere mens de har spist frokost - men har sluttet med det. Frokosten går unna kjappere, de kommer seg fortere ut dørene og ikke spør de etter det heller;-)
.Lillemy. Skrevet 23. september 2014 #17 Skrevet 23. september 2014 Her spiser vi frokost på kjøkkenet, så får barna på 5 og 2 år sitte i sofaen og se barnetv mens mor dusjer :-) Hvis de blir levert tidlig i barnehagen blir det ikke tid til barnetv.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #18 Skrevet 23. september 2014 Spiser frokost sammen rundt spisebordet og gjør seg helt klar. Om det da er tid igjen så får de se barnetv. Her får ingen spise foran tv'n. Hater smuler i sofaen og det er mye koseligere å spise sammen rundt bordet uten tv på. Anonymous poster hash: e2556...742
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #20 Skrevet 23. september 2014 Nei. Om morgenen er det absolutt skjermforbud før skole og barnehage, både tv og iPad. Anonymous poster hash: 53275...047
Elskerhøsten2014 Skrevet 23. september 2014 #21 Skrevet 23. september 2014 Sjelden, da er liker han og leke med lekene og kose meg oss,men når han kommer hjem fra b.hagen så liker han og kose seg på fanget,mens han ser på tv
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #22 Skrevet 23. september 2014 Ja. Siden vi er våre egne sjefer slipper vi tidspress på morgenen. Frokosten spiser de mens de ser barne-tv. I helgene derimot samles alle rundt frokostbordet med tv avslått. Anonymous poster hash: 6b541...17f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #23 Skrevet 23. september 2014 Spiser frokost på kjøkkenet, så må de kle på seg, pusse tenner og pakke sekk. Når alt er klart får de se litt. Anonymous poster hash: cf11c...1b2
Mandala Skrevet 23. september 2014 #24 Skrevet 23. september 2014 Da mine barn var yngre, så var det lettest på morgenen om de fikk se på tv før bhg og skole. Nå har vi ingen regler på det, men tv er så og si aldri på, verken morgen, dag eller kveld.
me_87 Skrevet 23. september 2014 #25 Skrevet 23. september 2014 Nei som regel spiser han frokost i barnehagen. Begynner han sent så unngår vi likeel tv ellers får jeg han aldri i barnehagen frivellig. I helgene derimot ser han gjerne på tv om morgenen når han spiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå