Gå til innhold

Tror du at du har en diagnose? Uten å formelt ha den...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli rimelig sikker på at jeg har angst... men jeg har ikke vært hos legen med det, og kommer nok ikke til å gjøre det heller...

Ganske mange år som jeg forstod at noe var "galt" med meg, men jeg kunne ikke skjønne hva det var.. tenkte på både ADHD, personlighetsfortyrrelser, perfeksjonistisk/kontrollfreak... men ikke noe av det stemte helt allikevel... så så jeg et program om angst og da falt liksom alle brikkene på plass.... :P

Anonymous poster hash: 3a2b9...327
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde lenge at jeg hadde asperger syndrom. Føler meg vel enda ikke heeelt ovebevist om at jeg ikke har det. Jeg gikk faktisk til legen med det da, og fikk en motvillig henvisning til psykiater som testet meg. Så jeg har i og for seg blitt testet nå, men jeg var jo lenge overbevist før jeg kom til ham. Når en deltest gikk dårlig måtte jeg ta den igjen til han ble fornøyd med resultatet eller sa "du er sikkert sliten nå", og han sa at ingen han hadde testet før, hadde husket tall så godt som meg. Indikasjoner på at jeg hadde rett kanskje? :P 

Anonymous poster hash: ab066...2bd
Skrevet

Svak asperger og tvangstanker. Bare trur ellers er jeg ganske normal ;)

Min søster har det, onkel, to av mine fettere, ei tante og moren min er under utredning.

Så når jeg ser og sammenligner så lurer jeg litt :P

Anonymous poster hash: 0a03a...73b

Skrevet

Tja, føler vel jeg kjenner meg igjen i ganske mange diagnoser når jeg leser om dem, så enten så er det veldig mye som feiler meg, ellers så er jeg "bare" hypokonder. :P

Anonymous poster hash: e6df5...58c
Skrevet

Ja. Det som kronprinsesse Victoria har, at hun ikke kjenner igjen ansikter. Veldig slitsomt og jeg har havnet i mange pinlige situasjoner. Blitt en racer på generell smalltalk med folk jeg tydeligvis kjenner, som stopper opp og prater med meg da :P

Anonymous poster hash: 26586...34d

Skrevet

Jeg trodde lenge at jeg hadde asperger syndrom. Føler meg vel enda ikke heeelt ovebevist om at jeg ikke har det. Jeg gikk faktisk til legen med det da, og fikk en motvillig henvisning til psykiater som testet meg. Så jeg har i og for seg blitt testet nå, men jeg var jo lenge overbevist før jeg kom til ham. Når en deltest gikk dårlig måtte jeg ta den igjen til han ble fornøyd med resultatet eller sa "du er sikkert sliten nå", og han sa at ingen han hadde testet før, hadde husket tall så godt som meg. Indikasjoner på at jeg hadde rett kanskje? :P

hvorfor trodde du at du har asperger?

Anonymous poster hash: 663eb...d09

Skrevet

Jeg er nok litt hypokonder :huh: Føler ofte jeg kan ha et snev av både det ene og det.

Skrevet

Ja. Det som kronprinsesse Victoria har, at hun ikke kjenner igjen ansikter. Veldig slitsomt og jeg har havnet i mange pinlige situasjoner. Blitt en racer på generell smalltalk med folk jeg tydeligvis kjenner, som stopper opp og prater med meg da :P

Anonymous poster hash: 26586...34d

Jeg har også problemer med å kjenne igjen ansikter, men visste ikke at det fantes noen diagnose for det..?! Hmm. Ellers er jeg sikker på at jeg har depresjon og angst. Føler for å gråte nesten daglig uten at noe har trigget det, og så sliter jeg med generell redsel for å ta valg, og for å ikke rekke alt jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: 79e96...578

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg har dyspraksi. Datteren min skal utredes for det. Og da leste jeg faktisk om meg selv følte jeg. Har vært klokeste, vimsete og sosialt klein hele livet. Men har "funnet meg selv" som voksen. Så bryr meg ikke om å utredes for det.

Anonymous poster hash: 18368...dca

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg har dyspraksi. Datteren min skal utredes for det. Og da leste jeg faktisk om meg selv følte jeg. Har vært klokeste, vimsete og sosialt klein hele livet. Men har "funnet meg selv" som voksen. Så bryr meg ikke om å utredes for det.

Herregud.. Klossete* ikke klokeste..

Skrevet

hvorfor trodde du at du har asperger?

Fordi barnet mitt har det, en onkel har det og med stor sannsynlighet en søster som er klin lik mitt barn. 

Dessuten har jeg selvsagt egne kjennetegn også. Jeg prater så korrekt, sier alltid ordene helt ut og som de skrives. Sier feks hele "morgenen" med r'en og alt, istedet for morran eller hva nå alternativet er. Stadig folk som kommenterer pratemåten min. Også har jeg alltid vært veldig asosial og klønete i sosiale settinger. Har blitt litt bedre de siste årene, men... Jeg går også veldig mye rundt i min egen verden. Ser og hører ikke noe rundt meg, og legger ikke merke til folk i det hele tatt. Jeg ser aldri, aldri om noen er rare på håret, om de har sko som ikke matcher resten av klærne eller hva som helst. Tja, det var noe av det jeg kommer på nå. 

Skrevet

Jeg har sosial angst og tvangslidelser, eller hvertfall et snev av det. Ikke noe som plager meg veldig stort i hverdagen siden jeg har en mann å støtte meg til. Uten ham hadde jeg nok vært ganske isolert. 

Anonymous poster hash: 3ec1c...d50
Skrevet

Ja det er jeg ganske sikker på at jeg har. Prøver å ikke bry meg så mye om diagnoser, men merker at det hadde kunne vært nyttig for å fungere bedre hvis jeg visste hva jeg kunne gjøre for å jobbe med det. Prøver så godt jeg kan i det stille, men har også nå tatt skrittet og søkt om hjelp.

Anonymous poster hash: 8126f...11e

Skrevet

Jeg har sannsynligvis både angst,depresjon og er utbrent! Men jeg klarer bare ikke å ta tak i det for å få hjelp.. Har hatt det sånn de siste 3-4 årene. Ble sykemeldt i en uke pga at jeg hadde konstant hodepine,ikke klarte å sove og spise og stresset så på jobb at jeg hadde brekninger.. Men legen min gjorde nærmest narr av meg,og brskylte meg for å være spisefortyrret. så jeg bestemte meg for å bite tenna sammen og stå i det.. Etter dette har det vært så mange tragiske ting i livet mitt! Jeg er i sorg og jeg er så sliten sliten sliten! Og hver gang jeg kjenner at NÅ rakner det,så er det noen i nær familie som blir syke,eller ungene eller mannen. Så jeg biter hardere og hardere de tenna sammen..

Anonymous poster hash: 7b2fc...152

Skrevet

Jeg tror selv jeg har asperger, men tørr ikke be om noe test for det 

Anonymous poster hash: 5292e...f7e
Skrevet

Takk, der fikk jeg enda en på listen min. ;) Men er man født med det, eller kan man få det etter hvert? For det som står om dyspraksi hos barn stemte ikke på meg i det hele tatt, mens nesten alt stemmer på det som står om voksne. :P

- Hypokonderen -

Anonymous poster hash: e6df5...58c

Skrevet

Ja ;) astma og angst.

Anonymous poster hash: 01c12...be3

Skrevet

Jeg tror jeg er i den hyperaktive enden av skalaen. Ble vurdert på barneskolen men fikk ikke diagnose. Har i dag klassiske tegn på mild grad.

Anonymous poster hash: 6c7fb...528

Skrevet

Jeg trodde lenge at jeg hadde asperger syndrom. Føler meg vel enda ikke heeelt ovebevist om at jeg ikke har det. Jeg gikk faktisk til legen med det da, og fikk en motvillig henvisning til psykiater som testet meg. Så jeg har i og for seg blitt testet nå, men jeg var jo lenge overbevist før jeg kom til ham. Når en deltest gikk dårlig måtte jeg ta den igjen til han ble fornøyd med resultatet eller sa "du er sikkert sliten nå", og han sa at ingen han hadde testet før, hadde husket tall så godt som meg. Indikasjoner på at jeg hadde rett kanskje? :P  Anonymous poster hash: ab066...2bd

Å huske tall har lite med aspergers å gjøre. Det har mer å gjøre med at man har vanskelig for å forstå andres følelse, ironi, det sommer usagt osv. Broren min har aspergers. Det at du er på dette forumet er nok en indikasjon på at du ikke har det

Anonymous poster hash: 75167...790

Skrevet

Jeg trodde lenge at jeg hadde asperger syndrom. Føler meg vel enda ikke heeelt ovebevist om at jeg ikke har det. Jeg gikk faktisk til legen med det da, og fikk en motvillig henvisning til psykiater som testet meg. Så jeg har i og for seg blitt testet nå, men jeg var jo lenge overbevist før jeg kom til ham. Når en deltest gikk dårlig måtte jeg ta den igjen til han ble fornøyd med resultatet eller sa "du er sikkert sliten nå", og han sa at ingen han hadde testet før, hadde husket tall så godt som meg. Indikasjoner på at jeg hadde rett kanskje? :PAnonymous poster hash: ab066...2bd

Å huske tall har lite med aspergers å gjøre. Det har mer å gjøre med at man har vanskelig for å forstå andres følelse, ironi, det sommer usagt osv. Broren min har aspergers. Det at du er på dette forumet er nok en indikasjon på at du ikke har det

Anonymous poster hash: 75167...790

Da vet du vel også at asbergers på gutt og jente er veldig forskjellig?

Anonymous poster hash: 6c7fb...528

Skrevet

Jeg har tvangstanker og utredes for ADHD. Har ikke fått noen av diagnosene satt, så får se.

Tvangstanker er jeg sommer på at jeg har sa jeg har fastlege ritualer hver eneste dag. Sjekker, sjekker, sjekker. Brann, stikk-kontakter, har barna noe i sengen (leker) også banker jeg i bordet sikker 500 ganger om dagen! (Trenger ikke være i bordet, men tapper tre ganger overalt)

Sønnen min har ADHD, fetteren min, hadde tatt en utredning på barn for 50 år siden ville onkel fått diagnosen også!

Så dette blir "spennende" 😳😜

Anonymous poster hash: 3ba9b...22e

Skrevet

Hva er dyspraksi?

Har forresten ingenting ukjent som jeg vet, litt sosialt klønete blant ukjente men sånn er vel bare noen uten at det må kalles noe.

Anonymous poster hash: a4b0c...629

Skrevet

Ganske sikker på at jeg har ADHD. Men fungerer greit med det. Datteren min har nok det samme, men hun fungerer greit hun og, hun er 13 år, og har selv fått valget om å utredes. Vi har tatt en del tester på henne, og fikk der beskjed om at hun skåret veldig høyt på ADHD. Men hun ønsker ikke å få denne diagnosen, føler hun klarer seg bra.

Anonymous poster hash: 63ac6...a7e
Skrevet

Jeg er overbevist om at jeg har ADD. Jeg nevnte det for legen, men han kunne fortelle meg at jeg kun var deprimert. Nemlig. Dessverre klarte han ikke overtale tvilen i meg.

Men jeg er deprimert. Jeg sliter med tilbakevendene/aldri opphørende depresjoner. Jeg er bipolar. Jeg har sosial angst. Jeg har agorafobi. Dette er diagnoser jeg har fått altså. 

Anonymous poster hash: bf504...cbf
Skrevet

Hva er dyspraksi?

Har forresten ingenting ukjent som jeg vet, litt sosialt klønete blant ukjente men sånn er vel bare noen uten at det må kalles noe.

Anonymous poster hash: a4b0c...629

Google det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...