Gå til innhold

Greit med "gratispassasjer"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten, var jeg dette barnet som du nå nevner. Mine foreldre kjørte aldri. Jeg måtte komme meg til og fra aktivitet på egenhånd. Jeg var en gratispassasjer, men endte etterhvert med å droppe alle aktiviteter, fordi jeg skjønte at folk syntes det var rart at mine foreldre aldri stilte opp. Nå skal jeg ikke si at disse foreldrene er likedan, men de tilbyr seg jo aldri å hente, så noe likt er det likevel... 

Jeg tror en prat med foreldrene kan være lurt. Hadde noen fått mine foreldre til å forstå hvor pinlig det var for meg å sitte på med andre hele tiden, som aldri kunne sitte på med meg om jeg ble kjørt noe sted for en gangs skyld, hadde jeg vært en helt annen person som barn. Kanskje som voksen også... Spør om foreldrene hans kan hente ei gang!

Anonymous poster hash: 017e8...8f3
Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Bare si nei. Det gjør jeg.

Vær ærlig og si at slike tjenester går begge veier. For å få må man gi.

Anonymous poster hash: 5bb8f...a19

Si nei og så la barnet stå der alene? Nei, det ville jeg aldri ha gjort. Jeg hadde sikkert vært fryktelig irritert på foreldrene, men ville aldri ha latt det gå utover barnet.

HI, kan du ta en prat med foreldrene til dette barnet når du kjører ham hjem? Spørre om de har lyst til å være med på å bytte på å kjøre? I alle fall prate med dem og se hva dere kan få i gang. Om foreldrene er "ubrukelige" ville jeg ha svelget kamelene og fortsatt å kjøre barnet hjem.

Men kjære vene. HVOR står det at barnet må stå igjen alene?

Noen av dere her inne er så jævelig korka. JEG SIER NEI TIL FORELDRENE.

Regner med du er en av disse gratispassasjerene siden du så skinnhellig forteller hvordan perfekte du gjør det.

INGEN reiser vel fra et BARN??

Disse frekke foreldrene må faktisk lære seg at dette ikke er ok. OG, hvorfor i all verden har de ikke interesse av å følge opp ungen sin?

Sorry. Sier folk nei så tvinges de til å ta ansvar.

Det var da voldsomt da. Om du tar med dine barn, så blir jo dette barnet stående igjen alene. Og om det ikke gjør det, men har flere andre det er sammen med, så forventer vel foreldrene at barnet skal gå hjem sammen med de andre. Før man har snakket med foreldrene, kan man ikke beskylde foreldrene for å la barnet være gratispassasjer.

Hva slags konklusjoner du trekker om meg, får være opp til deg.

Og du lykkes bare å fremstå som enda dummere etter dette innlegget.

Hva er det du IKKE forstår av "jeg sier nei til foreldrene"?

Wow.

Skrevet

Jeg er kanskje den eneste som ikke skjønner hvorfor alle foreldrene bortsett fra foreldrene til den ene ungen kjører og henter hvis det er GÅAVSTAND til trening...?

Jeg tror kidsa har bra av både selve gåturen, og det sosiale det hadde vært hvis alle gikk, samt at unger har godt av å ikke være overvåka av foreldre, trenere. lærere etc hele tiden... 

De aktivitetene ungene våre har deltatt på, som har vært i gåavstand fra hjemmet, har de måttet... ja... gå til.

Anonymous poster hash: 40974...298
Skrevet

Hvorfor kjører dere i det hele tatt hvis det er gåavstand??

Synes dere er rare, de andre foreldrene virker fornuftige.. Unger har godt av å sykle/gå dit de skal.

Anonymous poster hash: c16a1...25d

Skrevet

Barna er ti år gamle. Joda, det er fullt mulig å gå hjem - men dette barnet blir da den eneste som går og han er ikke helt happy med det selv. Jeg kjenner ikke foreldrene så godt, men de er klar over at gutten sitter på hjem hver gang.  Bensin og slitasje tenker jeg ikke på, men jeg må demontere et barnesete hver gang og da er det litt irriterende at dette blir tatt som en selvfølge.   HI Anonymous poster hash: c4a29...4ea

Da er jo saken veldig grei! Du sier selvsagt at hn ikke kan sitte på pga arbeidet med demonteringen av setet. Høres ut som foreldrene synes hn kan gå selv, og når det ikke er langt er jeg enig. Ikke rart at hn selv ikke er happy med det, hvilken tiåring er vel det? Men om hn kan gå dit selv og foreldrene synes det er greit, men han likevel får skyss, så synes jeg det blir feil å la foreldrene dele på kjøring eller kostnader. Bare si til barnet at hn får gå, det er jo det foreldrene vi, hn skal.

Anonymous poster hash: 0abf2...0e4

Skrevet

Men da er det jo din egen feil. det er gåavstand til trening og barnet er ti år, foreldrene mener at han kan gå og da skjønner ikke jeg hvorfor du skal ha de med i felleskjøringen til og fra trening.

Skrevet

Barna er ti år gamle.

Joda, det er fullt mulig å gå hjem - men dette barnet blir da den eneste som går og han er ikke helt happy med det selv.

Jeg kjenner ikke foreldrene så godt, men de er klar over at gutten sitter på hjem hver gang.

Bensin og slitasje tenker jeg ikke på, men jeg må demontere et barnesete hver gang og da er det litt irriterende at dette blir tatt som en selvfølge.

HI

Anonymous poster hash: c4a29...4ea

Da kan du jo si nei med god samvittighet. Og du bør absolutt ikke ringe foreldrene for å delta i en henteordning. Hva med å la ditt eget barn gå hjem fra treningen sammen med det andre? Å gå hjem fra trening er både hyggelig og sosialt når man går sammen med andre.

Anonymous poster hash: a59ee...abf

Skrevet

Be ungen vente på foreldrene sine. De kommer vel og henter, når de ikke har avtalt med andre at ungen skal sitte på med andre ;) ellers er det vel en sak for barnevernet?

Anonymous poster hash: 466c5...600

Skrevet

Jeg var og dette barnet, spilte fotball hele barneskolen og litt av ungdomskolen. foreldrene mine kjørte aldri. Og etter hvert fikk ikke jeg sitte på med de andre foreldrene. Så da vi hadde fotball kamper måtte jeg ta t-bane, trikk og buss for å komme meg til rett sted, så prøve å finne fram til rett fotball bane. Ofte måtte jeg bytte transportmiddel og. Det var virkelig ikke gøy. Gjorde det vel fra jeg var 10 år.

Jeg klarer heller ikke å se problemet med å ha med dette barnet, da du kjører denne veien uansett.

Anonymous poster hash: 458de...846
Skrevet

Be ungen vente på foreldrene sine. De kommer vel og henter, når de ikke har avtalt med andre at ungen skal sitte på med andre ;) ellers er det vel en sak for barnevernet?

Anonymous poster hash: 466c5...600

De er ti år og dette er i gåavstand. Barnevernsak? (Du har ikke så store unger?)

Hvorfor blir de andre ungene kjørt dersom de kan gå eller sykle til og fra trening?

Kanskje foreldrene til dette barnet syns det trenger ekstra trim? Overvektig?

Her må og barna sykle til trening.

Anonymous poster hash: a60fd...846

Skrevet

Vet du, så lenge jeg likevel hadde kjørt så hadde jeg ikke brydd meg. Kunne ikke falt meg inn å krangle på noe sånt. Hvor blir det av rausheten?

Anonymous poster hash: 329eb...909
Skrevet

Det er ganske stress å montere av og på bilstolen da. Spesielt hvis det er 0-18/25 str.

Det er jo ikke noe man ønsker å gjøre hver uke.

Anonymous poster hash: 96c46...a12

Skrevet

Så lenge det er gåavstand så skjønner jeg ikke hvordan dette kan være et problem. Her er det vel ganske klart at foreldrene mener at barnet deres kan gå eller sykle selv.

Når barna mine blir litt eldre så kommer også vi til å forlange at de selv kommer seg til og fra aktiviteter å jeg kommer til å bli irritert om noen foreldre ringer og forlanger av vi skal dele på kjøring til og fra. Å jeg hadde blitt enda mer irritert om enkelte foreldre hadde ment at dette hadde vært en sak for bv.

Men hvorfor kan ikke flere av barna gå sammen i steden for og bli kjørt ? Så lenge det er gangavstand ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...