Gå til innhold

Trenger noen synspunkter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann venter vårt første barn om to uker og vi hadde valgt navn til barnet, vi var super fornøyde og det var ingen navn som kunne måle seg med det navnet følte vi.

Vi har holdt navnet skjult hele tiden men forje uke så sprakk jeg og fortalte det til min søster, og hun begynte å gråte forde det var det navnet hun ville ha på sitt barn ( hun er ikke gravid og vet ikke om hun vil ha flere barn pga sin alder, hun er 43 år) .

Hun vil ikke at vi skal bruke det navnet, men vi finner ingen navn som vi liker nå, vi har kaldt barnet for det navnet siden vi viste kjønn i uke 18.

Angrer sån på at jeg fortalte det til henne, hvis vi bruker navnet kommer hun til å bli sur.

Så skal jeg ta hensyn til henne eller bare gå for navnet uansett?

Anonymous poster hash: 7f133...0b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt bruker dere navnet. Så får din søster gjøre som hun vil hvis hun skal ha flere barn. Jeg vet om søskenbarn med samme navn (den ene har dobbeltnavn da), og det går faktisk helt fint.

Anonymous poster hash: c202a...452

Skrevet

Hva med å bruke navnet som del av et dobbeltnavn og be henne være gudmor. Da kan hun fortsatt bruke det i en annen kombinasjon om hun får et barn til og hun får mulighet til å bety noe spessielt for et barn med det navnet som er viktig for henne, samtidig som dere får det navnet dere vil på barnet og det kansje ikke blir vonde følelser i familien.

Anonymous poster hash: 65a65...927
Skrevet

Vanskelig.... men ville kanskje brukt navnet ettersom din søster er så gammel... tenker at sannsynligheten for at hun kommer til å begynne å få flere barn er ganske liten (?) hvertfall siden hun ikke planlegger å få barn heller...

Selv er jeg i en situasjon hvor vi har prøvd i over 2 år og nå endelig er i gang med ivf. Navnet har vært klart fra vi begynte å prøve for over 2 år siden. Nå er min søster gravid (uventet) og jeg er livredd for at hun skal "ta" navnet vårt.... :( 

Anonymous poster hash: 7b1df...a71
Skrevet

Selvfølgelig skal dere bruke navnet. At dette er et navn som hun ønsker seg for et barn som mest sannsynlig ikke blir, er et for dårlig argument til at jeg hadde latt det påvirke navnevalget.

Skrevet

Bruk navnet. Hun har ingen grunn til å bli sur.

Anonymous poster hash: 7aa03...b87

Skrevet

Det navnet bruker dere, og det med god samvittighet. Sinnet vil roe seg. Dette er deres barn og dere har kalt ungen deres ved dette navnet i måneder. La henne furte. Ungen deres skal hete det den heter, punktum!

Noen er så tette. Hun vet ikke engang om hun skal ha flere barn påga hennes alder, etter det så vet hun ikke hvilket kjønn det blir engang. Sansynligheten for at HUN får brukt det navnet uansett er jo minimal. Det navnet kan uansett ikke ha betydd så mye for henne siden hun ikke allerede har kalt barna sine for det!

furtete dame.... alvorlig talt

Skrevet

Bruk navnet. Og neste gang holder dere det hemmelig til babyen er ute. 

Skrevet

La oss si at man KAN eie et navn, for diskusjonens skyld. Da blir det jo likevel DU som eier dette navnet, siden du sa det først? Jeg synes jo ikke det høres ut som navnet er noe viktigere for din søster enn for deg, siden dere til og med har brukt navnet på barnet lenge allerede. Er det i det hele tatt noen grunn til at hun skulle ha "førsteretten"?

Anonymous poster hash: 71a23...496
Skrevet

Du bruker da navnet! Hu er 43 år og mest sannsynlig blir det ikke flere barn.Det er heller ingen garanti for om navnet passer til hhennes barn hvis det blir gutt/jente.

Småelig av din søster!

Anonymous poster hash: b6745...c29

Skrevet

Hva med å bruke navnet som del av et dobbeltnavn og be henne være gudmor. Da kan hun fortsatt bruke det i en annen kombinasjon om hun får et barn til og hun får mulighet til å bety noe spessielt for et barn med det navnet som er viktig for henne, samtidig som dere får det navnet dere vil på barnet og det kansje ikke blir vonde følelser i familien. Anonymous poster hash: 65a65...927

Navnet er nr to i navnet som vi vil ha altså eks Anne-Marte. Og vi har alt snakket om at hun skal være fadder for barnet. Tror jeg tar det opp med henne en gang til, hun har jo fått tenkt på det en ukes tid nå.

Skrevet

Vanskelig.... men ville kanskje brukt navnet ettersom din søster er så gammel... tenker at sannsynligheten for at hun kommer til å begynne å få flere barn er ganske liten (?) hvertfall siden hun ikke planlegger å få barn heller... Selv er jeg i en situasjon hvor vi har prøvd i over 2 år og nå endelig er i gang med ivf. Navnet har vært klart fra vi begynte å prøve for over 2 år siden. Nå er min søster gravid (uventet) og jeg er livredd for at hun skal "ta" navnet vårt.... :(  Anonymous poster hash: 7b1df...a71

Hun er ikke prøver å sier at hun mest sannsynelig ikke vil ha flere barn, hun har også vært igjennom en opprasjon for en mnd siden som gjør at hun må vente ett helst to år før hun kan bli gravid. Jeg ville aldri tatt navnet hvis jeg viste hun var prøver å hun hadde fortalt navnet til meg. Kansje du skal si det til din søster sån at hun vet at du skal bruke det navnet?

Skrevet

Hva med å bruke navnet som del av et dobbeltnavn og be henne være gudmor. Da kan hun fortsatt bruke det i en annen kombinasjon om hun får et barn til og hun får mulighet til å bety noe spessielt for et barn med det navnet som er viktig for henne, samtidig som dere får det navnet dere vil på barnet og det kansje ikke blir vonde følelser i familien. Anonymous poster hash: 65a65...927

Navnet er nr to i navnet som vi vil ha altså eks Anne-Marte. Og vi har alt snakket om at hun skal være fadder for barnet. Tror jeg tar det opp med henne en gang til, hun har jo fått tenkt på det en ukes tid nå.

Gjør det og si noe om at det ville jo være så koslig om det kom en Lene-Marte siden også, slik at hun er sikker på at du ikke vil ha enerett på navnet.

På sikt er det kurt å strekke seg litt for ikke å såre søsken, uavhemgi av hvem som har "rett".

Anonymous poster hash: 65a65...927

Skrevet

Altså... Hun vet ikke om hun i det hele tatt ønsker seg flere barn, hun er 43 år som faktisk kan bety at hun ikke får flere barn til tross for at hun prøver, men ønsker enerett på dette navnet?

Hjelpe meg, dette blir feil på mange måter i mine ører.

Hadde hun vært gravid og hadde delt navnet med deg og du hadde "snappet" det rett foran nesa hennes så hadde jeg skjønt at hun ble sur. Men ikke er hun gravid, ikke vet hun om hun vil ha flere barn heller?

Hva med at hun heller prøver å tenke at så lenge ingen av hennes barn skal ha navnet, hvem passer vel bedre til navnet enn hennes egen nevø? :)

Nei hi, bare bruk navnet med god samvittighet :)

Anonymous poster hash: a8780...a2d
Skrevet

Det navnet bruker dere, og det med god samvittighet. Sinnet vil roe seg. Dette er deres barn og dere har kalt ungen deres ved dette navnet i måneder. La henne furte. Ungen deres skal hete det den heter, punktum!

Noen er så tette. Hun vet ikke engang om hun skal ha flere barn påga hennes alder, etter det så vet hun ikke hvilket kjønn det blir engang. Sansynligheten for at HUN får brukt det navnet uansett er jo minimal. Det navnet kan uansett ikke ha betydd så mye for henne siden hun ikke allerede har kalt barna sine for det!

Ja vet, bare redd for at det skal ødelegge forholdet oss i mellom. Hun kan være ganske vanskelig:/ men tror vi går for navnet å bare fortrenger hennes reaksjon som vil komme.

Skrevet

Du bruker navnet med verdens beste samvittighet!

Dette er bare for dumt å bli sur for!

Anonymous poster hash: 61d97...1a2

Skrevet

Ja vet, bare redd for at det skal ødelegge forholdet oss i mellom. Hun kan være ganske vanskelig:/ men tror vi går for navnet å bare fortrenger hennes reaksjon som vil komme.

Jeg forstår det. Jeg har flere søstre selv. Men dette navnet beskriver du jo som det eneste aktuelle. Dere må virkelig ikke gi etter for dette. Søsteren din høres bortskjemt og litt ufordragelig ut. Dere kommer til å angre for ALL-TID dersom dere lar henne få viljen sin.

Og hvorfor skal ditt barn ta til takke med et navn som er sånn der midt på treet fint for dere? *Hvorfor skal ikke deres barn ha det eneste navnet dere kunne tenke dere i verden? Det vakreste navnet, til verdens vakreste baby?

Tror du vet selv hva du må gjøre <3

Skrevet

Dette høres helt merkelig ut, er ikke søsteren din helt stabil eller?

Jeg har også et navn jeg liker veldig godt og som jeg tenker at jeg ville brukt om jeg skulle få en jente til en gang. Men jeg er 40 år, og har ingen umiddelbare planer om flere barn, tviler på at det blir flere både pga alder og andre ting. Så om lillesøsteren min nå kom og sa hun ville bruke det navnet så skulle jeg begynne gråte fordi det er "mitt"?

Høres jo helt vannvittig ut synes jeg, dama må jo ha problemer på noe vis? Jeg tenker at jeg ville blitt glad for at niesen min får så fint navn også måtte jeg selv funnet på et annet om vi skulle få flere barn...

Synes ikke du skal bry deg om dette, hun høres ut som en dramaqueen uten like. Det går over!

Anonymous poster hash: ad9f6...fb2
Skrevet

Bruk navnet, din søster er for gammel til å få flere barn når situasjonen er som den er pr. dags dato.......

Skrevet

Herregud. Hun høres ut som en dramaqueen uten like. Du ble gravid først. Dere har valgt et navn... fatter hun ikke det så la henne bli sur...43 år? Er det en mann i livet da?

Anonymous poster hash: 275e9...d6e

Skrevet

Jeg hadde brukt navnet - selvsagt. Hun har jo ingen enerett på navn heller...og som du skriver, ikke er hun gravid og ikke vet hun om hun får flere barn - nei, da blir det for dumt om dere skal måtte avstå fra å bruke det navnet dere har valgt på deres barn som snart kommer til verden.

Skrevet

Bruk navnet! Hvis situasjonen er som du beskriver oppfører hun seg meget urimelig. Nesten så jeg tror det ligger noen sterkere følelser bak og at det egentlig ikke er navnet det handler om...

Kan det være at hun skulle ønske at det var hun som var gravid? Det kan være ganske sårt å oppleve at du ikke får de barna du ønsker seg....

Skrevet

Altså... Hun vet ikke om hun i det hele tatt ønsker seg flere barn, hun er 43 år som faktisk kan bety at hun ikke får flere barn til tross for at hun prøver, men ønsker enerett på dette navnet? Hjelpe meg, dette blir feil på mange måter i mine ører. Hadde hun vært gravid og hadde delt navnet med deg og du hadde "snappet" det rett foran nesa hennes så hadde jeg skjønt at hun ble sur. Men ikke er hun gravid, ikke vet hun om hun vil ha flere barn heller?Hva med at hun heller prøver å tenke at så lenge ingen av hennes barn skal ha navnet, hvem passer vel bedre til navnet enn hennes egen nevø? :) Nei hi, bare bruk navnet med god samvittighet :)Anonymous poster hash: a8780...a2d

Nei hun heller mest mot at hun ikke vil ha flere barn, men hun skifter ofte mening. Skal snakke med henne en gang til, mulig hun snur om å ikke bryr seg så mye om navnet.

Skrevet

Dette høres helt merkelig ut, er ikke søsteren din helt stabil eller? Jeg har også et navn jeg liker veldig godt og som jeg tenker at jeg ville brukt om jeg skulle få en jente til en gang. Men jeg er 40 år, og har ingen umiddelbare planer om flere barn, tviler på at det blir flere både pga alder og andre ting. Så om lillesøsteren min nå kom og sa hun ville bruke det navnet så skulle jeg begynne gråte fordi det er "mitt"? Høres jo helt vannvittig ut synes jeg, dama må jo ha problemer på noe vis? Jeg tenker at jeg ville blitt glad for at niesen min får så fint navn også måtte jeg selv funnet på et annet om vi skulle få flere barn... Synes ikke du skal bry deg om dette, hun høres ut som en dramaqueen uten like. Det går over! Anonymous poster hash: ad9f6...fb2

Hun er veldig oppegående å koslig dame, muligens litt dramaqueen. Tror egentlig det handler om at jeg får jente noe hun har ønsket seg hele tiden. Så det er litt sårt tema for henne tror jeg.

Skrevet

Bruk navnet! Hvis situasjonen er som du beskriver oppfører hun seg meget urimelig. Nesten så jeg tror det ligger noen sterkere følelser bak og at det egentlig ikke er navnet det handler om...

Kan det være at hun skulle ønske at det var hun som var gravid? Det kan være ganske sårt å oppleve at du ikke får de barna du ønsker seg....

Tror og at det er noe annet som ligger bak, hun har tre gutter og ønsket om en jente er veldig sterkt hos henne. Tror hun synes det er litt sårt at jeg får ei jente, er i hvertfall den følelsen jeg sitter igjen med når jeg har pratet om svangerskapet med henne. Vi har ikke altid hadd et nært forhold pga at det er 15 års aldersforskjell på oss så vil ikke at et navn skal ødelegge det heller. Men igjen så er vi ikke så mye sammen, og vi har ikke de samme venninnene. Vi møtes mest når det er familie sammenkomster eller når jeg er å besøker nevøene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...