Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #26 Skrevet 22. september 2014 Så NAV sitter klar med boliger til folk som ønsker å skilles? Da er det bare å pakke sakene, møte opp hos NAV og så får man bolig? Høres rart ut dette. Anonymous poster hash: b94c9...706
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #27 Skrevet 22. september 2014 Litt teit å kalle folk bedrevitere når du holder tilbake info synes jeg. Det er nemlig ikke vanlig å få bolig på dagen, det er gjerne lang lang ventetid på å få kommunal bolig. Sto senest forrige uke i avisen her (romerikes blad) om en enslig mor med to barn som hadde vært uten bolig i 3 mnd. Kommunen og nav kunne ikke hjelpe henne, de hadde ingen boliger å tilby. Hun fikk ikke leie privat fordi hun manglet penger til depositum og kommunale leiligheter fantes ikke. Anonymous poster hash: bad56...79b Man kan jo uansett ikke bare gå ut fra at det er likt over alt da. Vi bor i kommunal bolig, og det er flere ved siden av oss som har stått tomme lenge, så her kan man sikkert få på dagen uten at det trenger å være så veldig krise. Anonymous poster hash: b0bfc...268
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #28 Skrevet 22. september 2014 Haha, vet du hva.. hadde mannen kommet hjem og sagt at jeg måtte flytte, for nå skulle nye dama hans flytte inn.. Ja, jeg hadde ledd ham rett opp i trynet, og hjulpet med å pakke bagen hans. Hadde ikke rikka meg en cm, hvorfor i alle dager skulle jeg det? Hadde han dratt inn kvinnfolket og krevd at jeg lå på sofaen hadde jeg ringt politiet og fått dem til å flytte kvinnemennesket fra MITT hus, evnt. tatt steikepanna og kjeppjaget henne ut selv. Hadde aldri rømt på det grunnlaget, men forbanna hadde jeg blitt ja. Og mannen hadde nok pent måttet flytte inn til nye dama, aldri i livet om hun hadde kommet inn døra her. Anonymous poster hash: 55dd8...f03
Sint naken biltyv Skrevet 22. september 2014 #29 Skrevet 22. september 2014 Haha, vet du hva.. hadde mannen kommet hjem og sagt at jeg måtte flytte, for nå skulle nye dama hans flytte inn.. Ja, jeg hadde ledd ham rett opp i trynet, og hjulpet med å pakke bagen hans. Hadde ikke rikka meg en cm, hvorfor i alle dager skulle jeg det? Hadde han dratt inn kvinnfolket og krevd at jeg lå på sofaen hadde jeg ringt politiet og fått dem til å flytte kvinnemennesket fra MITT hus, evnt. tatt steikepanna og kjeppjaget henne ut selv. Hadde aldri rømt på det grunnlaget, men forbanna hadde jeg blitt ja. Og mannen hadde nok pent måttet flytte inn til nye dama, aldri i livet om hun hadde kommet inn døra her. Anonymous poster hash: 55dd8...f03 Enig. Men kanskje HI bare bor i mannens bolig? At hun ikke står på leiekontrakt eller eier med han
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #30 Skrevet 22. september 2014 Så NAV sitter klar med boliger til folk som ønsker å skilles? Da er det bare å pakke sakene, møte opp hos NAV og så får man bolig? Høres rart ut dette. Anonymous poster hash: b94c9...706 Helt enig. Mannen er utro og dama får bolig på dagen av NAV. Aldri i verden!! Anonymous poster hash: e35c6...c5f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #31 Skrevet 22. september 2014 Så NAV sitter klar med boliger til folk som ønsker å skilles? Da er det bare å pakke sakene, møte opp hos NAV og så får man bolig? Høres rart ut dette. Anonymous poster hash: b94c9...706 Helt enig. Mannen er utro og dama får bolig på dagen av NAV. Aldri i verden!! Anonymous poster hash: e35c6...c5f Hvis mannen er eneleier på leiekontrakten, kan han i teorien kaste ut kjerringa og ungene. Hvis han lar den nye dama flytte inn, så kaster han jo den "gamle" dama ut på dagen. For ingen fornuftige mennesker vil dele bord og seng med mannens elskerinne? Anonymous poster hash: dbf23...649
Luksusdyret Skrevet 22. september 2014 #32 Skrevet 22. september 2014 Men altså jeg skjønner at du fikk panikk, men du er nødt til å se deg tilbake. Det er ikke snakk om vold eller mishandling, men utroskap. På bakgrunn av dette river du opp barnet fra hjemmet ditt og gjør det hjemløs og frarøver far fra samvær. Jeg skjønner at du har blitt sveket, men nå er det svært viktig at du holder deg innenfor lover og regler og gjør ting korrekt. For å si det sånn, hadde det vært min partner som hadde gjort dette hadde jeg først ringt politi da jeg oppdaget at barnet mitt var borte. Når jeg så hadde funnet ut hva som hadde skjedd hadde jeg meldt deg til barnevernet. Så hadde jeg krevd full omsorg pga ustabiliteten du viser. Hadde dratt deg inn for domstolen i ytterste konsekvens. Dette er et scenario du må prøve å unngå. Alt du nå gjør er veldig bevisbart. Ikke meningen å skremme, men for ditt eget beste er det viktig at du nå opptrer korrekt. Anonymous poster hash: c9c8c...4bd Du har ikke fått med deg at den NYE KJÆRESTEN (!) til HI sin mann ville ha henne ut? Det er ikke snakk om at HI selv frarøver barnet sitt familien, far har fått ny kjæreste! Mener du at HI skal bo sammen med mannen og hans nye kjæreste i et og samme hus? Det jeg hadde gjort er å dra tilbake og kaste ut den "nye kjæresten". Før dere er skilt og du har fått bolig til deg og barna kan han ikke bare kaste deg ut og ta den nye hora inn. Dra tilbake, kast henne ut og krev at enten han flytter, eller så får han vente med å ta inn den nye til du har skaffet deg bolig. Stå på, det er ikke du som skal vike her! Den nye kjæresten til HI kan ikke si noen ting. Det er ikke normal oppførsel å gjøre barnet hjemløs fordi fars nye kjæreste vil flytte inn. Det er trolig mange tilfeller der far eller mor får seg ny dame, og vil at den andre skal flytte. Reaksjonen her er derimot ikke vanlig. Og hadde det skjedd mot meg hadde jeg lagd et helvete på jord. Jeg regner også med at du hadde gjort det hadde du kommet hjem og barnet ditt var borte.,- selvom du hadde truffet en ny mann Nå viser der seg at det er mye info som ikke har kommet fram, blandt annet at far ikke ønsker barnet (ifølge HI). Da stiller saken seg anderledes, men HI må fortsatt trå varsomt og forholde seg til lover og regler. Hvis ikke vil det slå tilbake på henne. Og hvis den nye kjæresten ikke er helt god, skal man ikke se bort i fra at hun vil påvirke far til å lage et helvete uansett. Anonymous poster hash: c9c8c...4bd For å si det slik: 1. Jeg hadde aldri vært utro i et forhold, særlig når det er BARN innblandet. 2. Uansett om jeg likevel skulle falle for fristelsen, hadde jeg aldri forlangt at elskeren min skulle flytte inn før mannen fikk noen plass å bo. Så jævlig er jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #33 Skrevet 22. september 2014 Men altså jeg skjønner at du fikk panikk, men du er nødt til å se deg tilbake. Det er ikke snakk om vold eller mishandling, men utroskap. På bakgrunn av dette river du opp barnet fra hjemmet ditt og gjør det hjemløs og frarøver far fra samvær. Jeg skjønner at du har blitt sveket, men nå er det svært viktig at du holder deg innenfor lover og regler og gjør ting korrekt. For å si det sånn, hadde det vært min partner som hadde gjort dette hadde jeg først ringt politi da jeg oppdaget at barnet mitt var borte. Når jeg så hadde funnet ut hva som hadde skjedd hadde jeg meldt deg til barnevernet. Så hadde jeg krevd full omsorg pga ustabiliteten du viser. Hadde dratt deg inn for domstolen i ytterste konsekvens. Dette er et scenario du må prøve å unngå. Alt du nå gjør er veldig bevisbart. Ikke meningen å skremme, men for ditt eget beste er det viktig at du nå opptrer korrekt. Anonymous poster hash: c9c8c...4bd Du har ikke fått med deg at den NYE KJÆRESTEN (!) til HI sin mann ville ha henne ut? Det er ikke snakk om at HI selv frarøver barnet sitt familien, far har fått ny kjæreste! Mener du at HI skal bo sammen med mannen og hans nye kjæreste i et og samme hus? Det jeg hadde gjort er å dra tilbake og kaste ut den "nye kjæresten". Før dere er skilt og du har fått bolig til deg og barna kan han ikke bare kaste deg ut og ta den nye hora inn. Dra tilbake, kast henne ut og krev at enten han flytter, eller så får han vente med å ta inn den nye til du har skaffet deg bolig. Stå på, det er ikke du som skal vike her! Den nye kjæresten til HI kan ikke si noen ting. Det er ikke normal oppførsel å gjøre barnet hjemløs fordi fars nye kjæreste vil flytte inn.Det er trolig mange tilfeller der far eller mor får seg ny dame, og vil at den andre skal flytte. Reaksjonen her er derimot ikke vanlig. Og hadde det skjedd mot meg hadde jeg lagd et helvete på jord. Jeg regner også med at du hadde gjort det hadde du kommet hjem og barnet ditt var borte.,- selvom du hadde truffet en ny mann Nå viser der seg at det er mye info som ikke har kommet fram, blandt annet at far ikke ønsker barnet (ifølge HI). Da stiller saken seg anderledes, men HI må fortsatt trå varsomt og forholde seg til lover og regler. Hvis ikke vil det slå tilbake på henne. Og hvis den nye kjæresten ikke er helt god, skal man ikke se bort i fra at hun vil påvirke far til å lage et helvete uansett. Anonymous poster hash: c9c8c...4bd For å si det slik: 1. Jeg hadde aldri vært utro i et forhold, særlig når det er BARN innblandet. 2. Uansett om jeg likevel skulle falle for fristelsen, hadde jeg aldri forlangt at elskeren min skulle flytte inn før mannen fikk noen plass å bo. Så jævlig er jeg ikke. Nei, og heldigvis er de færreste slik. Men når man først har en bommulsdott til mann da, og dette hadde skjedd, er det fortsatt ikke helt stabil reaksjon. Barna mine kommer først, og det jeg bare sier er at jeg hadde lagd et helvete selvom jeg hadde vært helt blåst mot partneren min. Nå er det jo mer til historien enn hva som kom frem, så er ikke sikkert dette blir noe problem. Men ut i fra hvordan denne mannen er, vil jeg si at sannsyneligheten er til stedet for at han kan lage et helvete kun på pur f. Derfor rådet jeg HI til å opptre så korrekt som mulig, selvom det er en hjerteskjærende livssituasjon. Anonymous poster hash: c9c8c...4bd
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #34 Skrevet 22. september 2014 Ja, en skal trå forsiktig og det første du må gjøre HI er å få han til å signere flyttemelding. Vil han ikke ha barnet hadde jeg prøvd meg på å få han til å signere at han fraskriver seg foreldreretten også. Ta utskrift av begge skjema i fremvisning de for han. Det er lett å si at en hadde laget helvete osv, men om en tror alt er flott og plutselig får en slik opplevelse er det ikke sikkert vi alle hadde reagert så jævla rasjonelt. HI kan være midt i barseltiden, kan ikke se at alder på barnet er skrevet. En annen ting er at om jeg hadde kommet i en slik situasjon nå- med den erfaringen jeg har knyttet til det å ha full omsorg for barn, ville jeg ofret både hus og hjem for å gå "stille" og få papirene over på meg. Nekter hun flytte kan det føre til at faren "klikker" mer og krever det ene og det andre. Som mor hadde jeg gjort alt for at en far som ikke ville ha barnet, ikke skulle få så mye samvær- og i verste fall omsorg bare fordi han er ute etter hevn. Her er mange aspekt og jeg velger tro HI har gjort det hun følte var rett. Men HI- flyttemeldingen er viktig!! Få det raskt på plass. Anonymous poster hash: 1527f...a68
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #35 Skrevet 22. september 2014 Det er ikke snakk om vold. Det er utroskap, økononisk utroskap og det var den nye kjæresten sim skulle ha meg ut fir hun skulle unn. Jeg visste ikke noe om dette før igår og fikk panikk Anonymous poster hash: 0c5e7...3ab Krisesenter er ikke kun for personer utsatt for vold, men for alle som har "rømt" fra noe. Anonymous poster hash: 83a38...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå