Gå til innhold

rett på akutt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i mitt livs største krise. Igår rømte jeg fra mannen med vår lille baby. Det var ikke noe alternativ å bli noen dager for å si det sånn. Jeg pakka méd meg en del av sakene våre, det meste og trenger aldri dra tilbake. Har plassert eiendelene hos ei venninne. Videre har vi overnatta hos ei annen, kun for denne ene natta. Jeg har ingenting og har driti skikkelig på draget for å si det mildt, men jeg har lovt meg selv at jeg aldri skal se tilbake. Klokka ni skal jeg på nav. Kan de gi meg bolig idag? Jeg er så og si blakk, så får ikke leid noe privat nå og det er jo nødssituasjon. Jeg er hjemløs. Er i fast jobb, men i permisjon pga baby. Jeg gruer meg til å gå på nav idag kl.9. Kan dem fatte haste vedtak med en gang? Får vi et sted å bo? Sorry skrivefeil og dårlige formuleringer, men jeg har ikke sovet i natt...

Anonymous poster hash: 0c5e7...3ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med politiet og be om telefonnummer til nærmeste krisesenter. Der kan du bo! Lykke til!

Skrevet

Det er ikke snakk om vold. Det er utroskap, økononisk utroskap og det var den nye kjæresten sim skulle ha meg ut fir hun skulle unn. Jeg visste ikke noe om dette før igår og fikk panikk

Skrevet

Det er ikke snakk om vold. Det er utroskap, økononisk utroskap og det var den nye kjæresten sim skulle ha meg ut fir hun skulle unn. Jeg visste ikke noe om dette før igår og fikk panikk

Stakkars deg:-(

Har du gode venner u kan være noen dager til hos. Tenker det kan være litt godt med selskap også de første dagene.

NAV vil nok hjelpe deg men kan være det tar litt tid og fatte vedtak og desverre er det ofte ventetid på kommunale boliger. Kan være noe annet i din kommune i kan være de har boliger til slike krisesituasjoner så ingen fasit på det.

Ønsker deg all lykke til på møte. Hold oss gjerne oppdatert; tenker da på om du har får hjelp:-)

Anonymous poster hash: 1527f...a68

Skrevet

Huff, jeg skjønner at du fikk panikk og dro. Men har du planer om å ha kontakt med han i fht barnet?

Er litt usikker på lovene, men det er nok lurt å åpne for at han får vite hvor dere er(så sant det ikke er fare for vold) og at han får møte barnet. Ellers kan det vel sees på som kidnapping av eget barn. Lurt å undersøke så du gjør rett i følge loven også. Håper du får plass et godt sted og at det er kommunal bolig der du bor. Og når du har tid og ork så bør du ringe familievernkontoret. Lykke til og håper dere blir tatt godt vare på.

Anonymous poster hash: 8bd9d...50e
Skrevet

I alle landets kommuner er det ventetid på kommunale boliger så bolig på dagen tviler jeg på at du kan få.

Det du evt har krav på er sosialhjelp frem til papirarbeidet er ferdig så du kan få støtte som enslig mor. Det er en liten mølle du må gjennom før det ordner seg, dere må på familievernkontoret og mekle (sette opp en samværsavtale rundt barnet) også må meklingsattesten leveres nav. Du får heller ikke økonomisk støtte fra nav før dere er registrert i folkeregisteret på hver deres adresse.

Som du skjønner faller du litt mellom her, du har ikke krav på noe før det formelle er i orden, og du får ikke det formelle i orden før du får støtte....

Nav kan hjelpe deg med en garanti som brukes istedenfor depositum når du skal leie, problemet er at veldig mange private utleiere ikke vil leie ut til folk med nav-garanti. Det er vel likevel den veien du må gå og prøve få deg en leilighet.

Snakk med de hos nav i dag du, krisehjelp/sosialstøtte har du krav på om du ikke har inntekt til å klare deg alene.

Ønsker deg virkelig lykke til. Du kan ikke flytte inn hos noen av foreldrene dine et par måneder til alt ordner seg da?

Anonymous poster hash: bad56...79b
Skrevet

Men altså jeg skjønner at du fikk panikk, men du er nødt til å se deg tilbake.

Det er ikke snakk om vold eller mishandling, men utroskap. På bakgrunn av dette river du opp barnet fra hjemmet ditt og gjør det hjemløs og frarøver far fra samvær. Jeg skjønner at du har blitt sveket, men nå er det svært viktig at du holder deg innenfor lover og regler og gjør ting korrekt.

For å si det sånn, hadde det vært min partner som hadde gjort dette hadde jeg først ringt politi da jeg oppdaget at barnet mitt var borte. Når jeg så hadde funnet ut hva som hadde skjedd hadde jeg meldt deg til barnevernet. Så hadde jeg krevd full omsorg pga ustabiliteten du viser. Hadde dratt deg inn for domstolen i ytterste konsekvens.

Dette er et scenario du må prøve å unngå. Alt du nå gjør er veldig bevisbart.

Ikke meningen å skremme, men for ditt eget beste er det viktig at du nå opptrer korrekt.

Anonymous poster hash: c9c8c...4bd

Skrevet

Det er ikke snakk om vold eller mishandling, men utroskap. På bakgrunn av dette river du opp barnet fra hjemmet ditt og gjør det hjemløs og frarøver far fra samvær. Jeg skjønner at du har blitt sveket, men nå er det svært viktig at du holder deg innenfor lover og regler og gjør ting korrekt.

For å si det sånn, hadde det vært min partner som hadde gjort dette hadde jeg først ringt politi da jeg oppdaget at barnet mitt var borte. Når jeg så hadde funnet ut hva som hadde skjedd hadde jeg meldt deg til barnevernet. Så hadde jeg krevd full omsorg pga ustabiliteten du viser. Hadde dratt deg inn for domstolen i ytterste konsekvens.

Ikke meningen å skremme, men for ditt eget beste er det viktig at du nå opptrer korrekt.Anonymous poster hash: c9c8c...4bd

Herregud!! Skjerp deg. Dummeste svaret jeg har lest på lenge... Rett og slett latterlig.

Anonymous poster hash: 389c9...679

Skrevet

I alle dager, du RØMTE pga utroskap? Er du helt på bærtur eller? Du kan jo ikke bare gjøre det, hva i svarte var planen? Det må gå an å bruke hodet, sikkert grusomt at han var utro osv, men man får jaggu gjøre opp som folk. 

At nye dama ville flytte inn betyr faktisk ingenting, det er da ikke hennes navn som står på leiekontrakten/huslånet? Hva i alle dager tenkte du med? 

Og du har fast jobb, det betyr at du har foreldrepenger. Da har du inntekt, og bør helt seriøst kunne klare deg selv. Lurer litt på hva du fikk panikk for, med mindre de trua deg og ungen ut med hagle har du overreagert noe helt vanvittig, og virker svært ustabil. 

Anonymous poster hash: 55dd8...f03
Skrevet

Ikke meningen å skremme, men for ditt eget beste er det viktig at du nå opptrer korrekt.Anonymous poster hash: c9c8c...4bd

Herregud!! Skjerp deg. Dummeste svaret jeg har lest på lenge... Rett og slett latterlig.

Anonymous poster hash: 389c9...679

Latterlig?? Virkelig??

Hvis du for alvor synes dette er helt greit og ikke hadde løftet en finger hvis du kom hjem og oppdaget at barnet ditt var borte er det du som er helt latterlig!!

Skrevet

Nå er du nødt til å trekke pusten og tenke rasjonelt.

Du har foreldrepenger og en leilighet å bo i sammen med mannen din, du har ikke krav på noe krisehjelp.

Du må ringe mannen, reise tilbake og bo der til alt det formelle rundt et brudd er på plass. Klarer dere ikke bo under samme tak under denne prosessen får han finne seg et annet sted å sove til alt er i orden med mekling, du har funnet ny leilighet osv.

Siden du er hjemme i permisjon regner jeg med at barnet er så lite at det skal være sammen med deg hele tiden, da skal du selvfølgelig ikke rømme fra deres felles leilighet/hus. Du og babyen skal bo der til dere har funnet noe nytt.

Skrevet

Du får jo ikke bolig av NAV idag?

Du har jo inntekt og må nok klare deg selv. Du er voksen nok til å finne bolig og du har inntekt.

Dette høres helt rart ut. Panikk pga utroskap? Mannen din leter vel etter barnet/deg. Du kan ikke bare stikke av sånn så lenge det ikke er fare for liv og helse.

Enig med andre her. Hadde jeg vært barnefar ville jeg meldt barnet savnet og krevd full omsorg pga ustabil mor. Hvorfor har mor rett til å ta barnet fra far? Hva hadde du gjort om far tok barnet og stakk slik du har gjort nå?

Du har nok driti deg ut her og må ta konsekvensene av det. Har du ikke steder å bo får du sjekke hos foreldrene dine og begynne å finne noe du kan leie.

Så må du ta en telefon til mannen din, beklage at du tok barnet og stakk. Avtale et møte med han og bli enige om samvær og eiendeler, lån osv.

Du kan ikke bare ta barnet og ikke se deg tilbake. Barnet er faktisk far sitt og, ikke bare ditt.

Anonymous poster hash: b94c9...706

Skrevet

HI: du burde stenge barnet inne på et rom i 6 mnd og utøve omsorgssvikt. Da er eu en god mor. Tar du med deg barnet og sover hos en venninne etter at mannen din innrømmer utroskap i den nye damen vil flytte inn er du bare dårlig mor altså. Bør meldes til barnevernet.

HI; ikke les her mer og få hjelp fra andre plan. Lykke til:-)

Skrevet

HI: du burde stenge barnet inne på et rom i 6 mnd og utøve omsorgssvikt. Da er eu en god mor. Tar du med deg barnet og sover hos en venninne etter at mannen din innrømmer utroskap i den nye damen vil flytte inn er du bare dårlig mor altså. Bør meldes til barnevernet.

HI; ikke les her mer og få hjelp fra andre plan. Lykke til:-)

Enig

Skrevet

Jeg kan informere om st jeg fikk bolig av nav idag. I motsetning til dere bedrevitere her inne fikk selvsagt nav mer informasjon om saken enn det jeg skrev offentlig her på nett. Selvsagt. Far vil heller ikke ha barney så kidnapping er det ikke. Det tok en time med rådgiver, en tur til rådhuset som jeg skal nå og jeg får hjelp. Og det var det heg lurte på om nien visste her. Om det i der hele tatt er mulig. Og guess what - det er det. Og for min del, kun for en kort periode så jeg får ordnet meg selv. Tusen takk til alle dere som støtter og kommer med gode ord. En temmelig fortvilt og desperat situasjon.

Mvh hi

Skrevet

Jeg kan informere om st jeg fikk bolig av nav idag. I motsetning til dere bedrevitere her inne fikk selvsagt nav mer informasjon om saken enn det jeg skrev offentlig her på nett. Selvsagt. Far vil heller ikke ha barney så kidnapping er det ikke. Det tok en time med rådgiver, en tur til rådhuset som jeg skal nå og jeg får hjelp. Og det var det heg lurte på om nien visste her. Om det i der hele tatt er mulig. Og guess what - det er det. Og for min del, kun for en kort periode så jeg får ordnet meg selv. Tusen takk til alle dere som støtter og kommer med gode ord. En temmelig fortvilt og desperat situasjon.

Mvh hi

Så bra du fikk hjelp, men det og kalle folk bedrevitere er drøyd når du ikke har fortalt hele historien, og ut fra det du skrev i HI så trodde ikke jeg heller du hadde rett på hjelp! Men det er klart du ikke må legge ut allt av info på nett men ikke kom og kalle de som svarer deg for bedrevitere for de svarene du har fått stemmer med den situasjonen du beskrev.

Lykke til deg og baby.

Skrevet

Du må jo begripe at folk reagerer når du rømmer huset KUN pga utroskap. Det henger ikke på greip. At det er flere faktorer som ikke kommer frem kan vi umulig vite, og hvis du leser innlegget ditt tror jeg også du ser at det ser ganske sinnsykt ut.

Men flott at du får hjelp.

Skrevet

Ikke meningen å skremme, men for ditt eget beste er det viktig at du nå opptrer korrekt.

Du har ikke fått med deg at den NYE KJÆRESTEN (!) til HI sin mann ville ha henne ut? Det er ikke snakk om at HI selv frarøver barnet sitt familien, far har fått ny kjæreste! Mener du at HI skal bo sammen med mannen og hans nye kjæreste i et og samme hus?

Det jeg hadde gjort er å dra tilbake og kaste ut den "nye kjæresten". Før dere er skilt og du har fått bolig til deg og barna kan han ikke bare kaste deg ut og ta den nye hora inn. Dra tilbake, kast henne ut og krev at enten han flytter, eller så får han vente med å ta inn den nye til du har skaffet deg bolig. Stå på, det er ikke du som skal vike her!

Skrevet (endret)

Du må jo begripe at folk reagerer når du rømmer huset KUN pga utroskap. Det henger ikke på greip. At det er flere faktorer som ikke kommer frem kan vi umulig vite, og hvis du leser innlegget ditt tror jeg også du ser at det ser ganske sinnsykt ut.

Men flott at du får hjelp.

Fars nye kjæreste ville ha henne ut! Far har fått seg KJÆRESTE når han har kone i livet!! Det er ikke HI som gjør det vanskelig for babyen. Hadde du virkelig fortsatt å bo sammen med mannen når han hadde en annen dame boende i samme hus og hadde sex med denne dama i ektesenga deres mens du lå på sofaen? Don't think so...

Men her på forumet forherliger folk utroskap, mannen SKAL tilgis, ellers er den bedratte kona en drittsekk. Elskerinna er selvfølgelig fantastisk menneske som den bedratte kona må elske høyere enn seg selv. Jeg har aldri møtt slike holdninger IRL, og jeg har bodd mange plasser i landet.

Endret av MrsRiddick
Skrevet

Mvh hi

Det er helt umulig å gi råd når du holder tilbake informasjon!

Les innleggende dine en gang til, og kun den infoen som er gitt. Er det rart at reaksjonen ikke samsvarer med fakta?

Skjønner, og det er bra, at du ikke legger ut all info, men å kalle andre for bedrevitere er usmakelig rett og slett!

Skrevet

Så bra at du har fått hjelp😃 ønsker deg masse lykke til! Klem💕

Skrevet

Du har ikke fått med deg at den NYE KJÆRESTEN (!) til HI sin mann ville ha henne ut? Det er ikke snakk om at HI selv frarøver barnet sitt familien, far har fått ny kjæreste! Mener du at HI skal bo sammen med mannen og hans nye kjæreste i et og samme hus?

Det jeg hadde gjort er å dra tilbake og kaste ut den "nye kjæresten". Før dere er skilt og du har fått bolig til deg og barna kan han ikke bare kaste deg ut og ta den nye hora inn. Dra tilbake, kast henne ut og krev at enten han flytter, eller så får han vente med å ta inn den nye til du har skaffet deg bolig. Stå på, det er ikke du som skal vike her!

Den nye kjæresten til HI kan ikke si noen ting. Det er ikke normal oppførsel å gjøre barnet hjemløs fordi fars nye kjæreste vil flytte inn.

Det er trolig mange tilfeller der far eller mor får seg ny dame, og vil at den andre skal flytte. Reaksjonen her er derimot ikke vanlig. Og hadde det skjedd mot meg hadde jeg lagd et helvete på jord.

Jeg regner også med at du hadde gjort det hadde du kommet hjem og barnet ditt var borte.,- selvom du hadde truffet en ny mann

Nå viser der seg at det er mye info som ikke har kommet fram, blandt annet at far ikke ønsker barnet (ifølge HI). Da stiller saken seg anderledes, men HI må fortsatt trå varsomt og forholde seg til lover og regler. Hvis ikke vil det slå tilbake på henne.

Og hvis den nye kjæresten ikke er helt god, skal man ikke se bort i fra at hun vil påvirke far til å lage et helvete uansett.

Skrevet

Er så enig i kva HI har gjort. Hadde gjort det samme. Orker ikkje og bo ilag meg ein som sleiker og griser med andre.

Lykke til Hi håper det ordner seg kjapt for deg.

Anonymous poster hash: a8d59...4e2

Skrevet

Beklager, men folk går automatisk utifra at jeg er ustabil og har kidnappa ungen min. Jeg vil kun det beste, selvsagt. Jeg lurte bare på om det i det hele tatt var mulig. Klumsete formulert var det og det tar jeg på min kappe.

Skrevet

Litt teit å kalle folk bedrevitere når du holder tilbake info synes jeg.

Det er nemlig ikke vanlig å få bolig på dagen, det er gjerne lang lang ventetid på å få kommunal bolig. Sto senest forrige uke i avisen her (romerikes blad) om en enslig mor med to barn som hadde vært uten bolig i 3 mnd. Kommunen og nav kunne ikke hjelpe henne, de hadde ingen boliger å tilby. Hun fikk ikke leie privat fordi hun manglet penger til depositum og kommunale leiligheter fantes ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...