Gå til innhold

Husker dere meg som er mye borte fra barn og mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det på an igjen. Nå har jeg badet og lagt gutten min. Jeg kommer ikke til å se ham våken før fredag kveld, og det er så vondt. Vi skal ha fri sammen alle tre i hele høstferien. Det blir kjempefint! Prøver også å tenke på at det bare er tre runder med reising igjen før jul. Huff, er så lei meg nå.

Det er helt nødvendig at jeg er borte og når jeg først er avgårde kjennes det helt greit, men det er så vanskelig i forkant :(

Anonymous poster hash: e135c...0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med bare å lete frem forrige tråd? Isteden for å fiske etter ros om hvor god mamma du er.

Anonymous poster hash: 2ad5d...ce9

Skrevet

Hva med bare å lete frem forrige tråd? Isteden for å fiske etter ros om hvor god mamma du er.

Ja det var jo et lite hyggelig svar. Du må bare være et tragisk lite menneske. Sjalu på at jeg har en karrière? Ambisjoner?

Skrevet

Jaja, du har det neppe verre enn foreldre med enten 50/50-deling eller kun samværsrett.

Anonymous poster hash: 0cf79...0c4
Skrevet

Akkurat nå føler jeg meg som verdens verste mor. Jeg hadde håpet på litt oppmuntring fra fornuftige mennesker og litt hjelp til å sortere.

Skrevet

Akkurat nå føler jeg meg som verdens verste mor. Jeg hadde håpet på litt oppmuntring fra fornuftige mennesker og litt hjelp til å sortere.

Du må begynne å se ting mer i perspektiv. Det er snakk om fem dager.

Du må jobbe med din egen holdning. Du har selv valgt denne ordningen med jobben og du har vurdert at fraværet ditt er verdt den gevinsten du vil få jobbmessig. Da må du stå for det valget.

Og se det i perspektiv ift de som har delt omsorg, de som jobber i Nordsjøen osv. osv.

Du må jobbe med deg selv, for det vil ikke hjelpe om du lager en tråd her inne hver gang du skal reise bort.

Ikke meningen å være krass, men synes du overdriver veldig. Barnet tar ikke skade av at far er alene med det noen dager!

Anonymous poster hash: aca67...40b

Skrevet

Ja det var jo et lite hyggelig svar. Du må bare være et tragisk lite menneske. Sjalu på at jeg har en karrière? Ambisjoner?

Hvorfor skal jeg være sjalu på noen som sliter med konstant dårlig samvittighet? Med den kommentaren er det jo ingen tvil om at du har en annen agenda enn og bare få støtteerklæringer😂

Skrevet

Mannen min er borte fra ungene fem dager i strekk annenhver uke pga turnusjobb. Skulle han hatt mental breakdown hver gang så hadde det rabla for meg.

Tror ikke han tenker på det engang. Dette er helt vanlig!

Anonymous poster hash: f1251...857

Skrevet

Det er jo du selv som må finne ut om dette er rett for deg.

Jeg hadde ikke taklet det.

Hadde en lederstilling og gode utviklingsmuligheter når jeg fikk 1 unge.

Bytta jobb når han var ca 2 til en mindre krevende jobb.

Nå har jeg fått nr 2.

Kommer ikke til å ta en krevende jobb når permen er over.

Jobber for å leve, ikke omvendt.

Men det er MITT valg.

Jeg vil være mest mulig med mine barn nå når de er små.

Hva du skal gjøre og hva som er best for deg må du avgjøre selv.

Skrevet

Her har du egentlig bare to muligheter; takle hverdagen din, eller forandre den.

Du er ikke verdens verste mor, det hadde du vært hvis du mishandlet ungen din. Det at du gruer deg til å være borte, er et tegn på at morsfølelsen er på plass!

Dersom det sliter så veldig på deg, bør du vurdere å skifte jobb..

Anonymous poster hash: 3fcb9...091

Skrevet

Tusen takk for gode svar. Jeg har nå tatt med skikkelig sammen ;)

Skrevet

Tusen takk for gode svar. Jeg har nå tatt med skikkelig sammen ;)

😂 Det gjorde du jammen raskt altså!

Kanskje lurt printe ut dette til neste sammenbrudd.

Skrevet

Ikke bry deg om sure og negative kommentarer😃 jeg skjønner at det kan føles vanskelig før du drar at du ikke får se barnet ditt på fem dager. Det betyr at du er en god mor👍 ha en fin uke, og gled deg til fredag når du kommer hjem og får en god "jeg har savnet deg mamma klem" 😃💕

Skrevet

Ikke bry deg om sure og negative kommentarer😃 jeg skjønner at det kan føles vanskelig før du drar at du ikke får se barnet ditt på fem dager. Det betyr at du er en god mor👍 ha en fin uke, og gled deg til fredag når du kommer hjem og får en god "jeg har savnet deg mamma klem" 😃💕

Tusen takk <3 Jeg vet jo at dette er i mitt barns interesse på sikt. De neste to årene blir intense og så kommer det sannsynligvis roe seg. Jeg vet at han er i gode hender og har det flott.

Skrevet

Du ønsker vel et annet svar, men det du gjør hadde jeg aldri gjort mot et barn. Jeg tror du kommer til å angre. Og nei, det er ikke det beste på sikt for barnet ditt som trenger mammaen sin!

Godt å se at du har litt dårlig samvittighet. Sikket mange som sier det er greit det du gjør, og det er vel de svarene du ønsker. Nei, jeg tror ikke det er bra for barnet ditt. (Og ikke for deg heller).

Anonymous poster hash: f24c5...933
Skrevet

Du ønsker vel et annet svar, men det du gjør hadde jeg aldri gjort mot et barn. Jeg tror du kommer til å angre. Og nei, det er ikke det beste på sikt for barnet ditt som trenger mammaen sin!

Godt å se at du har litt dårlig samvittighet. Sikket mange som sier det er greit det du gjør, og det er vel de svarene du ønsker. Nei, jeg tror ikke det er bra for barnet ditt. (Og ikke for deg heller).

Anonymous poster hash: f24c5...933

Da mener du vel at alle andre som jobber turnus, som har jobber hvor de må være borte en eller flere uker i strekk bør skifte jobb også, da?

Ingen bør skille seg heller, selvfølgelig.

Tror du lever i en utopisk verden...

Anonymous poster hash: aca67...40b

Skrevet

Jeg jobber medleverturnus 3-7-4-7. Går helt fint! Ungene har det bra med pappaen, og jeg er veldig tilgjengelig når jeg først har fri. Synes ikke det er noe verre enn de som jobber 8-16 og kanskje presser inn handling/trening eller har lang reisevei - de ser jo ikke ungene sine mer enn et par timer i døgnet de heller, hvis det er barnehagebarn som legger seg tidlig.

Plager det deg voldsomt får du gjøre noen forandringer i jobbsituasjonen din så den blir til å leve med.

Anonymous poster hash: 88f70...6fc

Skrevet

Ingen forskjell på det og mødre som trener hver dag etter jobb eller gjør andre unødvendige egoting, mens barna er hjemme med far.

Anonymous poster hash: aece2...07e
Skrevet

All honnør til deg som faktisk velger en slik jobb, jeg vet at personlig hadde det ikke gått for min del, men det er der alle er forskjellige så fint at du satser på karriere selv om barnet er lite for det er for sent når de blir store :)

Skrevet

Det står ingen ting om kariere eller ambisjoner i hovedinlegget, bare at du må reise fra barnet ditt. Så lenge barnet har en god far klarer det seg nok fint uten mor, men du kan jo ikke forvente at barnet får noe nært forhold til deg.

Anonymous poster hash: b8827...e0b

Skrevet

Det står ingen ting om kariere eller ambisjoner i hovedinlegget, bare at du må reise fra barnet ditt. Så lenge barnet har en god far klarer det seg nok fint uten mor, men du kan jo ikke forvente at barnet får noe nært forhold til deg.

Men det kan da heller ikke fedre som jobber i Nordsjøen, som leger i turnus osv forvente? Da blir ikke barna knyttet til sin far? Eller er det bare mødre som skal være lenket til kjøkkenet hele livet?

Skrevet

Slutt å prate piss bare for å være slem. Du vet like godt som meg at man ikke er avhengig av å være hjemme 24/7 for å få et nært forhold til unga sine. Man kan også være hjemme med unga sine 24/7 og likevel ikke få er nært forhold til dem. De fleste oppegående foreldre vet at det er helt andre ting som avhør hva slags forhold man får.

Anonymous poster hash: f1251...857

Skrevet

Men det kan da heller ikke fedre som jobber i Nordsjøen, som leger i turnus osv forvente? Da blir ikke barna knyttet til sin far? Eller er det bare mødre som skal være lenket til kjøkkenet hele livet?

Ikke et like nært forhold til dem som til foreldre som har vært der i hverdagen, nei. De jeg kjenner som har vokst opp med foreldre som har vært mye bortreist i barndomen sier nettopp det. De er selvfølgelig glad i den forelderen, men de har ikke det samme nære båndet som til den som bestandig var hjemme i hverdagen.

Skrevet

Skjerp deg a. du er så flink så, slutt i jobben hvis det er så ille da

Anonymous poster hash: 7b0f0...f6a
Skrevet

I morgen er det på an igjen. Nå har jeg badet og lagt gutten min. Jeg kommer ikke til å se ham våken før fredag kveld, og det er så vondt. Vi skal ha fri sammen alle tre i hele høstferien. Det blir kjempefint! Prøver også å tenke på at det bare er tre runder med reising igjen før jul. Huff, er så lei meg nå.

Det er helt nødvendig at jeg er borte og når jeg først er avgårde kjennes det helt greit, men det er så vanskelig i forkant :(

Skjønner at du syns det er vanskelig, jeg valgte å prioritere vekk en høytflyvende karriere når jeg fikk barn. Er tross alt bare å ta den opp igjen når barna har blitt større, de er tross alt små bare èn gang mens yrkeskarrieren som regel strekker seg over 30-40 år.

Anonymous poster hash: a5038...fb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...