Gå til innhold

Facebookstatus "ENDELIG barnefri, dette trengte jeg!!!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er 5 uker. Syns det var litt spesielt. Ikke er babyen krevende heller, ho oppdatere stadig facebook og skryter av sovebabyen sin. Leverte ungen lørdagsmorgen til svigemor, dro på fest og hentet på ettermiddagen idag. Kunne dere vært så lenge borte fra en så liten baby?

Anonymous poster hash: ef9ea...f62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke noe på deg!

Anonymous poster hash: 01b7b...740

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja det kunne jeg nok sikkert (hvis babyen var hos far) men hadde ikke skrytt av det

Skrevet

Å gud a meg. Get a life. Beklager, men pass på deg selv. Håper hun koste seg masse og NØT barnefri:)

Anonymous poster hash: 8c4a9...fe8
Skrevet

Er du sladrekjerring HI ? Typisk sladrekjerring tema

Anonymous poster hash: 8806e...130

Skrevet

Jeg bare lurte på om de var vanlig å være så lenge borte fra en så liten baby? Var ikke for å sladre. Er jeg skikkelig hønemor som enda ikke har vært borte fra min på 8 mnd?

Hi

Anonymous poster hash: a9e24...211

Skrevet

Er du sladrekjerring HI ? Typisk sladrekjerring tema

Enig.

Anonymous poster hash: 53fa1...a5d

Skrevet

Jeg bare lurte på om de var vanlig å være så lenge borte fra en så liten baby? Var ikke for å sladre. Er jeg skikkelig hønemor som enda ikke har vært borte fra min på 8 mnd?

HiAnonymous poster hash: a9e24...211

Kan du vere Hi ?

Skrevet

Jeg hadde barnevakt til lillemor da hun var 7 uker så vi kunne dra på julefest med venner og kjente. Jeg var imidlertid edru hele kvelden og jeg hadde pumpet meg så hun hadde MM. Vi var knappe 7minutter unna med bil og ba svigermor som passet på om å ringe med en gang det var noe. Vi var der fra ca. kl.20- 00. Det var koslig med litt alenetid bare vi voksne, men utrolig godt å se henne igjen senere på kvelden også. Hun hadde sovet hele tiden vi var borte. Virker jeg automatisk som en dårlig mor som valgte å treffe venner noen timer mens hun sov mett og god?!

Dersom noen hadde reagert på at vi dro på den festen hadde jeg syns det hadde vært utrolig lite raust og ganske kjipt sv vedkommende. Så lenge babyen har det bra, foreldrene er kort unna og noen ansvarlige og omsorgsfulle mennesker som kjenner barnet passer på, så burde det gå greit mener nå jeg.

Anonymous poster hash: 5939b...a2f

Skrevet

Å påpeke ENDELIG når baby er 5 uker høres spesielt ut. Må nok regne med i fremtiden at det går mer enn 5 uker mellom hver barnefri... Hadde heller ikke dratt fra min 5 uker gamle baby hvis ikke jeg følte at jeg var så utmattet at jeg virkelig måtte det. Kanskje hun sliter mer enn hun har gitt uttrykk for før?

Anonymous poster hash: e5223...8e2

Skrevet

HiAnonymous poster hash: a9e24...211

Kan du vere Hi ?

Ja jeg er hi. Reagerte også på at det var forskjellige koder. Rart

Skrevet

Å påpeke ENDELIG når baby er 5 uker høres spesielt ut. Må nok regne med i fremtiden at det går mer enn 5 uker mellom hver barnefri... Hadde heller ikke dratt fra min 5 uker gamle baby hvis ikke jeg følte at jeg var så utmattet at jeg virkelig måtte det. Kanskje hun sliter mer enn hun har gitt uttrykk for før?

Anonymous poster hash: e5223...8e2

Var ENDELIG jeg reagerte på også.

Det kan jo selvfølgelig hende, men da er hun dlink til å skjule det.

Skrevet

Deilig med barnefri, men spesielt å skryte av det på Facebook. Særlig når babyen kun er 5 uker.

Anonymous poster hash: 64e14...985
Skrevet

Min eldste var hos mine foreldre fre-søn da han var 6 uker, og ja, jeg trengte det virkelig. Hos meg var det pga fødseldepresjon, men det var kun mine foreldre og mannen min som viste jeg hadde det. Skrøt riktignok ikke av barnefri på facebook. Derimot virket jeg umåtelig stolt av babyen, skrøt over hvor perfekt, grei, nydelig osv han var, og jeg virket frisk og oppegående, så det at jeg egentlig var skikkelig sliten og deprimert kom som et sjokk på alle, inkl mannen min. Kan være at det er noe slikt med hun du har på facebook også...

Skrevet

Babyen er 5 uker. Syns det var litt spesielt. Ikke er babyen krevende heller, ho oppdatere stadig facebook og skryter av sovebabyen sin. Leverte ungen lørdagsmorgen til svigemor, dro på fest og hentet på ettermiddagen idag. Kunne dere vært så lenge borte fra en så liten baby?

Babyen er ikke krevende? Prøver du å komme her å si at det finnes en baby der ute som ikke er krevende? :P sorry, det blir for dumt...

Anonymous poster hash: eab2e...544

Skrevet

Babyen er ikke krevende? Prøver du å komme her å si at det finnes en baby der ute som ikke er krevende? :P sorry, det blir for dumt...

Anonymous poster hash: eab2e...544

Min tredje var en skikkelig sovebaby og bare blid når han var våken, så vil absolutt si det finnes babyer som ikke er krevende  :jepp:   Til Hi, det er noe spesielt å skryte av barnefri på fb når babyen er så liten, men som andre sier så kan det være hun faktisk er veldig sliten (var det tung fødsel kanskje?) eller ikke forteller sannheten om hvor mye babyen egentlig sover nattestid. Hadde selv barnevakt så tidlig, men herremin hvor jeg savnet babyen utover kvelden  :bond:

Skrevet

Kunne glatt dratt fra en 5 uker gammel baby en kveld. Hadde tross alt 9 mnd før det jeg gikk gravid og ikke var i stand til å være sosial eller tenke på meg selv. Så lenge jeg viste at barnet var i trygge hender så klart.

Skrevet

Med eldste klarte jeg å være borte fra ham en kveld da han var 8 uker. Jeg var sliten etter et hardt svangerskap og en beintøff fødsel. En nær døden opplevese, et barn som ikke var den roligste i verden og mye fysiske plager i lang tid gjorde meg mildt sagt utslitt. Så vi sendte ungen til svigers og dro på firmafest. Deilig og rart på samme tid!

Med yngste har han vært borte en natt, og han er 9 mndr nå. Han er superlettvinn, har alltid vært det, svangerskapet var lett nok, fødsel gikk unna på 2-3 timer og jeg kom meg superfort. Har ikke følt behov for å være mer borte fra ham noe mer.

Å skryte av å være borte fra barna er rart i seg selv syns jeg, å glede seg til en tilsetning uten barna pga tilsetningen er greit, å glede seg til å kunne sove ut er greit, men å glede seg til å være borte fra barnet klarer jeg ikke, liker ikke å være borte fra dem, de er mine små.

Anonymous poster hash: f3802...db6

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn og reist fra barna mine når de var så små, men vi er forskjellige.

Anonymous poster hash: 6d2cc...d4c

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn heller å gjøre og sånt roper det litt ung mor av .

Anonymous poster hash: c03c0...c8b

Skrevet

Ja det var en trist facebookstatus! Så for meg en utslitt trebarnsmamma som ikke hadde hatt barnefri på 8 år jeg...

Skrevet

Hvordan i alle dager "lyser" der ung mor av å kunne dra bort fra barnet sitt når de er 5-10 uker gamle? Jeg er var 26 da jeg var en liten tur og møtte venner 7 uker etter fødselen. Er jeg automatisk "ung mor" av det? Insinuerer du at man er mer uansvarlig og egoistisk når man velger dette??

Anonymous poster hash: 5939b...a2f

Skrevet

Enig med deg HI

Kunne aldri gjort det selv!

Anonymous poster hash: 58c04...f61

Skrevet

Flaut å skrive en sånn status. Flaut å lese en sånn status også... 

Kan hende det var godt med litt fri for henne, men vi er alle forskjellige. Det hadde ikke gått for min del, og jeg savnet tidlig å ha litt fri, egentid... Morsfølelsen kom sent hos meg også. Men 5 uker gammel? Ikke engang jeg hadde klart å overlate datteren min til noen som helst da hun var så liten. Og da jeg hadde fri første gang (baby var 2 mnd gammel, og jeg var borte ca 3 timer, halvtime unna), var jeg flau og skamfull over at det var deilig å levere henne. Litt engstelig var jeg også, men jeg var veldig trygg på de som passet henne, de kjente henne godt, og hun var vant til nærværet deres. Men det gikk ikke mange minuttene før jeg savnet henne også... Aldri om jeg ville skrevet en slik status. Barnet er nå halvannet, og jeg skammer meg fremdeles hver gang vi har barnepass (skjer heldigvis veldig, veldig sjeldent!), fordi jeg synes hun er så liten enda, og jeg vil ha mer tid med henne nå som hun går i barnehage hele uken. 

Anonymous poster hash: bc249...943
Skrevet

Kunne glatt dratt fra en 5 uker gammel baby en kveld. Hadde tross alt 9 mnd før det jeg gikk gravid og ikke var i stand til å være sosial eller tenke på meg selv. Så lenge jeg viste at barnet var i trygge hender så klart.

Hvorfor kunne duikke være sosial når du var gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...