Gå til innhold

Dømmer dere folk etter hvordan de bor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg dømmer folk litt etter hvordan de bor.

Folk som bor i nye eller nyoppussede hus som ser ut som om de kommer fra en møbelkatalog der alt er striglet og gjennomført forventer jeg lite av. Da forventer jeg ikke at de stiller opp på dugnader eller gjør noen innsats for å gjøre klassemiljøet til ungene bra. De menneskene har det stort sett for travel med seg selv til å gjøre noe for andre.

 

Folk som bor i litt halvveis gjennomførte hus der gresset kanskje burde vært klippet og syklende ligger slengt utenfor ytterdøra har ofte mye mer tid til andre. Det er gjerne de som slipper inn 5 8 åringer som vil lage vafler og som stiller opp som vakt og sjelesørger når 18 åringen har fest.

 

 

 

Anonymous poster hash: 2f3f4...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slikt bryr jeg med overhodet ikke noe om.

 

Selv bor vi i rekkehusleilighet i Oslo øst, og trives som plommen i egget. Selv har jeg jeg master, og de fleste naboene har høyere utdanning. Jeg kunne godt tenke meg noe større, men vil ikke gi slipp på det gode nabolaget der det kryr av unger og ingen gjennomgangstrafikk. Barna kan leke fritt ute og stortrives i barnehage/ skole. Jeg jobber 10 minutter unna. Vi har nettopp arvet 5 millioner, men de pengene skal vi bruke til å kjøpe en hytte for. Det er nemlig ingen større boliger enn vår rekkehusleilighet på 110 kvm i området.

 

Jeg har mange venner som bor i enebolig. Dem om det. Enkelte stortrives nok, mens jeg ser at andre sliter med å få endene til å møtes. Og jeg ser at noen har lange arbeidsdager der de ser lite til barna i løpet av uka fordi de må pendle. NOen bor også i fine områder, men der det er få barn. Men de har vel valgt det som er viktig for dem, akkurat som jeg velger hva som er viktig for meg.



Anonymous poster hash: d82ef...aef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...