Gå til innhold

Dømmer dere folk etter hvordan de bor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i en bra del av byen (ikke Oslo) i selveid halvpart av tomannsbolig på 85 kvm med 2 barn. Det er slik at jeg sammenligner med hvordan jeg selv vokste opp i et kjempestort og fint hus, og på den måten dømmer meg selv litt. Det ene barnet begynte på skolen nå, og mange bor i svære villaer, men en del bor også i vanlige hus og til og med et område med kommunale leiligheter (skolekretsen favner det beste strøket, et ymse og et mindre bra boligstrøk). Dømmer ikke andre men tenker at det må være litt kjipt å leie i de kommunale leilighetene, iallfall dersom man ikke gjør der midlertidig.

 

Nå bor vi på 85 Kvm fordi vi ikke har hatt mulighet til å kjøpe enebolig fordi mannen min er student. Han er på siste studieår nå og vi kan nok se frem til større hus innen et par år. Men må si at jeg har revurdert min oppfatning av hvordan det skal være (huset jeg selv vokste opp i) og på en måte anser flere boformer for å være "innafor".

 

 

Anonymous poster hash: d6689...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Hvor like mye som hvordan..

 

Tror gjennomsnittsfamilien i leilighet på Oslos vestkant er mer oppegående og har høyere utdanning enn gjennomsnittsfamilien i enebolig et par timer utenfor Oslo.

 

 

 

Anonymous poster hash: b23ca...1fb

Enig. De jobber gjerne i kassa på kiwi på Hamar

 

 

 

Anonymous poster hash: bfced...25c

Hjelp! Håper dere tøyser, for så lite sirkulasjon i topplokket er det vel ikke lov å ha?? Folk med lang utdannelse bor overalt i landet. Det er ikke kun på Oslo vest.

 

Hilsen lektor i realfag som bor på bygda, som har en bror som er lege som bor på bygda, en annen bror som er direktør i et stort selskap som også bor et godt stykke utenfor byen. Og vi har alle partnere som er leger eller har andre lange utdanninger, samt venner fra alle lag, med og uten lange utdanninger.

 

Sånne kommentarer får meg til å miste litt troen på folk altså....det er rett og slett ikke lov å være så dum.

 

Anonymous poster hash: 5681e...a4f

De fleste mennesker jeg kjenner uten utdanning bør i fine eneboliger på bygda. Vet at lærere, leger osv også bør der! Både mannen og jeg bluse mastergrader og bor i leilighet i Oslo (vi er begge født her, og de jobbene vi har finnes dessverre ikke utenfor Oslo..). vi har begge fettere og kusiner uten utdanning, eller med lavere utdanning enn oss: rørleggere, butikkansatte, hjelpepleiere osv. De bor et godt stykke unna Oslo, og har store fine eneboliger (på steder der disse koster det samme som en Løten leilighet her).

 

Også venner jeg studerte med som kom fra andre steder i landet forteller om barndomsvenner som ble i bygda, fikk barn da de var svært unge, og jobber i butikk eller på fabrikk. Alle bor jo i hus.

 

Så jeg kjenner og vet om veldig mange som bor i hus som er det jeg vil kalle arbeiderklasse av mangel på et bedre begrep. Av de jeg kjenner med høyere utdanning bør en høyere andel i leiligheter i Oslo, de rikeste (som har fått hjelp fra foreldre) bør i hus.

 

Også dro selvsagt noen av mine medstudenter til hjembygda for å jobbe som lærere der (masterutdanningen jeg tok gjør at man blir lektor om man også tar PPU, noe flere av mine venninner gjorde), og de trives godt der, for i motsetning til oss (som er fra Oslo) har de familie og barndomsvenner der. men de forteller at de har valgt god plass, et godt oppvekstmiljø og nærhet til familier over å ha mange "akademikervenner" i nærheten.

 

Likevel vil jeg påstå at flertallet av mennesker med ingen eller lavere høyere utdanning bor rundt omkring i det ganske land i eneboliger.

 

 

Anonymous poster hash: b23ca...1fb

 

Hvis du er så høyt utdannet som du sier du er synes jeg det er bekymringsfullt at du har et såpass lemfeldig forhold til statistisk materiale... du fremstiller det som at dine erfaringer (som jo innebærer et begrenset antall mennesker) er representativt for å si noe om en hel folkegruppe i et helt land. Det er jo mildest talt forfriskende... eller bare dumt.

 

Med din utdanning burde du vite at man må ha materiale fra ganske mange tusen mennesker i Norge for å trekke en konklusjon slik du gjør. Regner ikke med at nettverket ditt inkluderer så mange mennesker...

 

Anonymous poster hash: 4c1ee...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hvor like mye som hvordan..Tror gjennomsnittsfamilien i leilighet på Oslos vestkant er mer oppegående og har høyere utdanning enn gjennomsnittsfamilien i enebolig et par timer utenfor Oslo.Anonymous poster hash: b23ca...1fb

Enig. De jobber gjerne i kassa på kiwi på HamarAnonymous poster hash: bfced...25c
Hjelp! Håper dere tøyser, for så lite sirkulasjon i topplokket er det vel ikke lov å ha?? Folk med lang utdannelse bor overalt i landet. Det er ikke kun på Oslo vest.Hilsen lektor i realfag som bor på bygda, som har en bror som er lege som bor på bygda, en annen bror som er direktør i et stort selskap som også bor et godt stykke utenfor byen. Og vi har alle partnere som er leger eller har andre lange utdanninger, samt venner fra alle lag, med og uten lange utdanninger.Sånne kommentarer får meg til å miste litt troen på folk altså....det er rett og slett ikke lov å være så dum.Anonymous poster hash: 5681e...a4f
De fleste mennesker jeg kjenner uten utdanning bør i fine eneboliger på bygda. Vet at lærere, leger osv også bør der! Både mannen og jeg bluse mastergrader og bor i leilighet i Oslo (vi er begge født her, og de jobbene vi har finnes dessverre ikke utenfor Oslo..). vi har begge fettere og kusiner uten utdanning, eller med lavere utdanning enn oss: rørleggere, butikkansatte, hjelpepleiere osv. De bor et godt stykke unna Oslo, og har store fine eneboliger (på steder der disse koster det samme som en Løten leilighet her).Også venner jeg studerte med som kom fra andre steder i landet forteller om barndomsvenner som ble i bygda, fikk barn da de var svært unge, og jobber i butikk eller på fabrikk. Alle bor jo i hus.Så jeg kjenner og vet om veldig mange som bor i hus som er det jeg vil kalle arbeiderklasse av mangel på et bedre begrep. Av de jeg kjenner med høyere utdanning bør en høyere andel i leiligheter i Oslo, de rikeste (som har fått hjelp fra foreldre) bør i hus.Også dro selvsagt noen av mine medstudenter til hjembygda for å jobbe som lærere der (masterutdanningen jeg tok gjør at man blir lektor om man også tar PPU, noe flere av mine venninner gjorde), og de trives godt der, for i motsetning til oss (som er fra Oslo) har de familie og barndomsvenner der. men de forteller at de har valgt god plass, et godt oppvekstmiljø og nærhet til familier over å ha mange "akademikervenner" i nærheten.Likevel vil jeg påstå at flertallet av mennesker med ingen eller lavere høyere utdanning bor rundt omkring i det ganske land i eneboliger.Anonymous poster hash: b23ca...1fb

Hvis du er så høyt utdannet som du sier du er synes jeg det er bekymringsfullt at du har et såpass lemfeldig forhold til statistisk materiale... du fremstiller det som at dine erfaringer (som jo innebærer et begrenset antall mennesker) er representativt for å si noe om en hel folkegruppe i et helt land. Det er jo mildest talt forfriskende... eller bare dumt.Med din utdanning burde du vite at man må ha materiale fra ganske mange tusen mennesker i Norge for å trekke en konklusjon slik du gjør. Regner ikke med at nettverket ditt inkluderer så mange mennesker... Anonymous poster hash: 4c1ee...1c6

Hun trekker vel ikke frem statistikk og kommer vel bare med sin påstand ut fra sine erfaringer. Det gjør vi alle sammen her hele tiden.

 

Anonymous poster hash: e503d...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvor like mye som hvordan..

 

Tror gjennomsnittsfamilien i leilighet på Oslos vestkant er mer oppegående og har høyere utdanning enn gjennomsnittsfamilien i enebolig et par timer utenfor Oslo.

 

 

 

Anonymous poster hash: b23ca...1fb

Enig. De jobber gjerne i kassa på kiwi på Hamar

 

 

 

Anonymous poster hash: bfced...25c

Hjelp! Håper dere tøyser, for så lite sirkulasjon i topplokket er det vel ikke lov å ha?? Folk med lang utdannelse bor overalt i landet. Det er ikke kun på Oslo vest.

 

Hilsen lektor i realfag som bor på bygda, som har en bror som er lege som bor på bygda, en annen bror som er direktør i et stort selskap som også bor et godt stykke utenfor byen. Og vi har alle partnere som er leger eller har andre lange utdanninger, samt venner fra alle lag, med og uten lange utdanninger.

 

Sånne kommentarer får meg til å miste litt troen på folk altså....det er rett og slett ikke lov å være så dum.

 

Anonymous poster hash: 5681e...a4f

Bare jeg som tolket de to første her dom ironi???

 

Anonymous poster hash: 9663b...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke. Hvordan man bor sier primært noe om prioriteringer og valg, ikke nødvendigvis så mye om utdanning og sosial status.

Vi bor i et ganske lite hus rett utenfor Oslo. Vi har råd til å ta opp nok lån til å kjøpe oss noe nytt, stort og fancy, men det er ikke noe vi vil prioritere. Vi vil heller ha penger til reiser og opplevelser, dette er viktigere for oss enn en fancy bolig. Ikke minst setter vi sparing veldig høyt.

Vi har venner som tjener mindre enn oss som sitter i boliger som er dobbelt så dyre som vår. De har aldri råd til noe som helst da alt går til å betjene boliglånet. Gudene vet hvordan de skal klare seg den dagen renta går opp.

 

 

Anonymous poster hash: 0e0f5...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gjør nok det, uten tvil. Etter _hvordan_ de bor, ikke hvor.

Når mennesker over en viss alder (eller er i fast jobb) leier hus/leilighet istedetfor å kjøpe feks, det synes jeg sier alt om folk. Samt hvordan enkelt har det seende ut både inni og utenfor huset. Tar avstand fra folk som ikke har ting på stell, får null respekt for de, synes det er motbydelig.

 

Anonymous poster hash: f6f09...d3c

Hvilken alder snakker du om, og hva sier det om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, jeg gjør nok det, uten tvil. Etter _hvordan_ de bor, ikke hvor.

Når mennesker over en viss alder (eller er i fast jobb) leier hus/leilighet istedetfor å kjøpe feks, det synes jeg sier alt om folk. Samt hvordan enkelt har det seende ut både inni og utenfor huset. Tar avstand fra folk som ikke har ting på stell, får null respekt for de, synes det er motbydelig.

 

Anonymous poster hash: f6f09...d3c

Hvilken alder snakker du om, og hva sier det om dem?

 

 

At vi er fattige regner jeg med. Sånt provoserer visst enkelte. ;)

 

Anonymous poster hash: 42248...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier barre den som dømmer ut fra korleis ein bur.

 

Husk at noen prioriterer penger på sinn måte. Sjølv om ein har rekkehus og ein med hus. Har sikker lik masse utbet i lønn. Så er jo det smak og behag. Noen orker ikkje einebolig pga mykje vedlikehald og etc.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: ded46...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja, jeg gjør nok det, uten tvil. Etter _hvordan_ de bor, ikke hvor.Når mennesker over en viss alder (eller er i fast jobb) leier hus/leilighet istedetfor å kjøpe feks, det synes jeg sier alt om folk. Samt hvordan enkelt har det seende ut både inni og utenfor huset. Tar avstand fra folk som ikke har ting på stell, får null respekt for de, synes det er motbydelig.Anonymous poster hash: f6f09...d3c

Hvilken alder snakker du om, og hva sier det om dem?

 At vi er fattige regner jeg med. Sånt provoserer visst enkelte. ;)Anonymous poster hash: 42248...76f

Kjenner ein som vant 16 mil men bor i rekkehus. Dømme du.

 

Anonymous poster hash: ded46...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer ikke mennesker etter hvordan de bor eller hvor de bor.

 

Den eneste fordommen jeg har er mot mennesker som nesten aldri har vært borte fra sitt hjemsted, og som er navlebeskuende, men likevel føler seg som kongen på haugen og ser ned på de som tar andre valg enn de selv; gjerne innflyttere eller mennesker som har reist mye og bodd andre steder, som har en bredere horisont og er mer vidsynt i forhold til at andre mennesker kan ha helt andre verdier og mål enn en selv uten at det gjør de til noen dårligere personer. 

 

Sier ikke at dette gjelder noen i denne tråden, men det er flere sånne personer i området der jeg bor. Og de er vel de eneste jeg reagerer på. 



Anonymous poster hash: bd68a...bc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hvor like mye som hvordan..

 

Tror gjennomsnittsfamilien i leilighet på Oslos vestkant er mer oppegående og har høyere utdanning enn gjennomsnittsfamilien i enebolig et par timer utenfor Oslo.

 

 

 

Anonymous poster hash: b23ca...1fb

Enig. De jobber gjerne i kassa på kiwi på Hamar

 

 

 

Anonymous poster hash: bfced...25c

Hjelp! Håper dere tøyser, for så lite sirkulasjon i topplokket er det vel ikke lov å ha?? Folk med lang utdannelse bor overalt i landet. Det er ikke kun på Oslo vest.

 

Hilsen lektor i realfag som bor på bygda, som har en bror som er lege som bor på bygda, en annen bror som er direktør i et stort selskap som også bor et godt stykke utenfor byen. Og vi har alle partnere som er leger eller har andre lange utdanninger, samt venner fra alle lag, med og uten lange utdanninger.

 

Sånne kommentarer får meg til å miste litt troen på folk altså....det er rett og slett ikke lov å være så dum.

 

Anonymous poster hash: 5681e...a4f

De fleste mennesker jeg kjenner uten utdanning bør i fine eneboliger på bygda. Vet at lærere, leger osv også bør der! Både mannen og jeg bluse mastergrader og bor i leilighet i Oslo (vi er begge født her, og de jobbene vi har finnes dessverre ikke utenfor Oslo..). vi har begge fettere og kusiner uten utdanning, eller med lavere utdanning enn oss: rørleggere, butikkansatte, hjelpepleiere osv. De bor et godt stykke unna Oslo, og har store fine eneboliger (på steder der disse koster det samme som en Løten leilighet her).

 

Også venner jeg studerte med som kom fra andre steder i landet forteller om barndomsvenner som ble i bygda, fikk barn da de var svært unge, og jobber i butikk eller på fabrikk. Alle bor jo i hus.

 

Så jeg kjenner og vet om veldig mange som bor i hus som er det jeg vil kalle arbeiderklasse av mangel på et bedre begrep. Av de jeg kjenner med høyere utdanning bør en høyere andel i leiligheter i Oslo, de rikeste (som har fått hjelp fra foreldre) bør i hus.

 

Også dro selvsagt noen av mine medstudenter til hjembygda for å jobbe som lærere der (masterutdanningen jeg tok gjør at man blir lektor om man også tar PPU, noe flere av mine venninner gjorde), og de trives godt der, for i motsetning til oss (som er fra Oslo) har de familie og barndomsvenner der. men de forteller at de har valgt god plass, et godt oppvekstmiljø og nærhet til familier over å ha mange "akademikervenner" i nærheten.

 

Likevel vil jeg påstå at flertallet av mennesker med ingen eller lavere høyere utdanning bor rundt omkring i det ganske land i eneboliger.

 

 

Anonymous poster hash: b23ca...1fb

 

Bra innlegg!

 

Anonymous poster hash: a035a...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må bo som de vill for meg så lenge de tar vare på barna sine og de selv og barna har det bra der er forskjellige grunner til at noen leier og er i fast jobb og noen eier uten jobb, det og bo seg til fattigdom er bare tull men det er noen som Gjør det nettopp for at andre ikke skal se bed på dem, det et grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg HI. Jeg tror ikke det er normalt at man dømmer mennesker etter hvordan de bor. Det er utrolig stygt i såfall.

men kan forestille meg at slikt kanskje er verre på vestkanten der med deg..... de er ofte materialistiske.

 

 

Vi eier to hus, to biler, båt og har to friske barn. Huset vi bor i er stort og vårt drømmehjem. De beste vennene vi har, leier faktisk leilighet nede i sentrum. Den er ikke oppusset slik de ønsker, og med litt fra overalt.

-Det er så sjarmerende!

 

Mine venner er mine venner, og folk er folk uavhegig av lommebøkene deres, husene deres, eller hva annet det skulle gjelde.

 

 

Det er utrolig trist at mennesker kan får seg til å se ned på andre basert på størrelsen på  et hus!

 

 

 

Ikke tenk på det engang. Gi blanke i hva slike mennesker mener, du trenger ikke dems meninger.

 

 

Folk er så overfladiske...et stort fancy hjem er ikke nok til å kompensere for deres manglende sosiale antenner eller noe av de andre viktige egenskapene disse garantert mangler.

 

 

sikker på at du har et hjem som representerer deg og dine, akkurat slik det skal være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke dømt andre mennesker ut i fra hvor de bor eller i hvilken type bolig eller alderen på den. Det eneste jeg reagerer på er om det er møkkete eller ekstremt rotete. Må si jeg er ganske sjokkert over at så mange dømmer andre mennesker for hvor de bor eller standard på boligen. I mange tilfeller vil det jo si at dere dømmer mennesker ut i fra hvor mye penger de har. Selv bor vi i en enebolig med ok standard i en liten by. Aldri møkkete eller rotete, men bruker ikke all verdens tid på hagearbeid og det synes. Kunne hatt råd til et finere, større og mer oppusset hus, men prioriterer heller små gleder i hverdagen, slippe å spare. Men tenker at de som evt er så smålige at de dømmer meg for dette er mennesker jeg ikke vil ha i livet mitt. 



Anonymous poster hash: b7acb...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, spørs hvor det er. Da jeg bodde i Oslo var det viktig for meg å bo på vestkanten og jeg ville heller hatt en liten leilighet der enn å flytte til et område hvor jeg ikke føler meg verken trygg eller kan relatere til naboer. Oslo har store forskjeller. Men jeg stusser litt over det eksemplet en annen kom med her. Hadde jeg bodd i Bærum ville jeg ikke ha valgt dyre Snarøya hvis det hadde betydd at mine to gutter måtte ha delt rom. Synes dette blir noe helt annet fordi Bærum definitivt har områder med barnefamilier og hvor jeg ville følt meg trygg, så ingenting hadde " presset" meg ut på Snarøya. For det er vel det det handler om til slutt. Man presses til å bo på Oslo vest hvis man skal bo i Oslo fordi østkanten for et barn nesten blir som å vokse opp i et helt annet land.

 

Anonymous poster hash: d3ff1...1c7

Virkelig? Bjerke, Tonsenhagen, Bryn, Oppsal, Trasop, Lambertseter, Karlsrud, Nordstrand, Ekeberg - et annet land? Østkanten er mer enn Stovner og Tveita. Men du trives tydeligvis best på en annen planet.

 

 

Anonymous poster hash: 09247...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør nok det, uten tvil. Etter _hvordan_ de bor, ikke hvor.

Når mennesker over en viss alder (eller er i fast jobb) leier hus/leilighet istedetfor å kjøpe feks, det synes jeg sier alt om folk. Samt hvordan enkelt har det seende ut både inni og utenfor huset. Tar avstand fra folk som ikke har ting på stell, får null respekt for de, synes det er motbydelig.Anonymous poster hash: f6f09...d3c

Det er virkelig ikke mulig å skrive noe så dumt?

 

Du tuller, sant?

 

Si du tuller, pliiis

 

Anonymous poster hash: 62fc6...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømmer nok litt ubevisst ja...

 

Selv bor jeg i enebolig med stor tomt 4 mil fra Oslo S. Mannen jobber fullt og jeg er hjemmeværende av helsemessige årsaker. Vi har 2 barn og en hund.

hadde jeg vært i jobb kunne vi nok hatt en enebolig i f.eks Lørenskog eller Oslo øst. Men vi prioriterer korte dager i bhg for barna, rent og ryddig hus daglig og sydenferier hvert år i stedet...

 

 

Anonymous poster hash: be958...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei på 55 år som leier, og tenker at hun må ha gjort noen dårlige prioriteringer i livet.

 

Anonymous poster hash: be958...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor trangt. Men da har vi råd til andre ting. Synes det er verre med folk som absolutt ikke har råd, men allikevel bor stort og flott. Eller kjøper merkeklær for å virke rikere men allikevel ikke har råd til å sende ungene på bursdag.

 

Anonymous poster hash: bd2d7...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei på 55 år som leier, og tenker at hun må ha gjort noen dårlige prioriteringer i livet.

 

Anonymous poster hash: be958...dc4

Hvorfor det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor like mye som hvordan..

 

Tror gjennomsnittsfamilien i leilighet på Oslos vestkant er mer oppegående og har høyere utdanning enn gjennomsnittsfamilien i enebolig et par timer utenfor Oslo.

 

 

 

Anonymous poster hash: b23ca...1fb

Ha ha morsom lesning... Tror nok de fleste utenfor Oslo er oppegående mennesker om ikke mer oppegående faktisk..... Et litt annet verdisyn kanskje, penger og status er ikke alt vettu.... Her er nå begge godt utdannet, god økonomi, bra jobber, bor i stort hus med stor eiendom, egen strandlinje, kjører helt ok bil..... Har bare ikke det behovet for å vise det til alt og alle. Vi syns jo det er ganske komisk da å se «Oslo pampen» suse forbi til fjells hver bidige helghelg for så å gå på butikken i nikkers og langstøvler og irritere seg over at de ikke får tak i den dyreste indrefileten.... 😂😂

 

Anonymous poster hash: cd6ef...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Vi bodde på vestkanten i Oslo og fant ut at vi ønsket hus og ikke leilighet når vi skulle ha barn. Vi valgte å flytte til Asker, litt på landet for Oslo, da vi så at vi fikk mye mer for pengene enn i Oslo. Vi kjøpte for 6.5 mill.

 

Noen av dere synes det er kun fattige som flytter ut av Oslo for å kjøpe enebolig. Vi føler oss ikke fattige, men syntes Oslo var i dyreste lag. Vi kjenner til venner som bor i leiligheter, rekkehus og eneboliger. Reflekterer lite over det, bortsett fra et par stykker med mange barn som bor veldig trangt. Da lurer jeg litt på hvorfor de ikke finner et område de får større plass for pengene, men jeg har jo ingen ting med å vurdere andres valg.

 

Anonymous poster hash: d79cf...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på at jeg blir forhåndsdømt fordi vi bor for fint. Vi har en veldig fin adresse på østkanten i Oslo, 'alle' vet om denne gaten, og jeg unngår i størst mulig grad å si nøyaktig hvor jeg bor når jeg blir kjent med nye mennesker. Og de gangene det kommer frem, føler jeg alltid at jeg må 'unnskylde' at vi bor der med at vi delvis har arvet huset og at det har vært i familien i mange år (altså så lenge at det ikke kostet så mye da) for at det skal være greit og jeg ikke skal bli stemplet som snobb.

 

Anonymous poster hash: 1d12e...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor like mye som hvordan..

 

Tror gjennomsnittsfamilien i leilighet på Oslos vestkant er mer oppegående og har høyere utdanning enn gjennomsnittsfamilien i enebolig et par timer utenfor Oslo.

 

 

 

Anonymous poster hash: b23ca...1fb

Ha ha morsom lesning... Tror nok de fleste utenfor Oslo er oppegående mennesker om ikke mer oppegående faktisk..... Et litt annet verdisyn kanskje, penger og status er ikke alt vettu.... Her er nå begge godt utdannet, god økonomi, bra jobber, bor i stort hus med stor eiendom, egen strandlinje, kjører helt ok bil..... Har bare ikke det behovet for å vise det til alt og alle. Vi syns jo det er ganske komisk da å se «Oslo pampen» suse forbi til fjells hver bidige helghelg for så å gå på butikken i nikkers og langstøvler og irritere seg over at de ikke får tak i den dyreste indrefileten.... 😂😂

 

Anonymous poster hash: cd6ef...987

 

 

Jøss, her var det to anonyme som er fulle av fordommer. Den ene verre enn den andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...