Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #1 Skrevet 20. september 2014 Baby er ikke blitt 4 uker en gang og mor er allerede på fest. Skjønner ikke prioriteringer til folk. Anonymous poster hash: acb76...5c9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #2 Skrevet 20. september 2014 Baby er ikke blitt 4 uker en gang og mor er allerede på fest. Skjønner ikke prioriteringer til folk. Anonymous poster hash: acb76...5c9 Kanskje hun ikke ammer da? Og hva gjorde du på fest, er ikke du mor? ;- ) Best å sitte grodd hjemme i sofaen en fredagskveld og se på Fredrik Skravlan på nrk. Anonymous poster hash: 5b7a2...c85
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #3 Skrevet 20. september 2014 Baby er ikke blitt 4 uker en gang og mor er allerede på fest. Skjønner ikke prioriteringer til folk. Anonymous poster hash: acb76...5c9 Kanskje hun ikke ammer da? Og hva gjorde du på fest, er ikke du mor? ;- ) Best å sitte grodd hjemme i sofaen en fredagskveld og se på Fredrik Skravlan på nrk. Anonymous poster hash: 5b7a2...c85 Ja jeg var på fest, min er 6 år og ville på besøk til mormor og morfar i helgen, Når man har en baby på 4 uker er det veldig rart å ha behov for å bli drita Anonymous poster hash: acb76...5c9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #4 Skrevet 20. september 2014 Baby er ikke blitt 4 uker en gang og mor er allerede på fest. Skjønner ikke prioriteringer til folk. Anonymous poster hash: acb76...5c9 Kanskje hun ikke ammer da? Og hva gjorde du på fest, er ikke du mor? ;- ) Best å sitte grodd hjemme i sofaen en fredagskveld og se på Fredrik Skravlan på nrk. Anonymous poster hash: 5b7a2...c85 Ja jeg var på fest, min er 6 år og ville på besøk til mormor og morfar i helgen, Når man har en baby på 4 uker er det veldig rart å ha behov for å bli drita Anonymous poster hash: acb76...5c9 Er det dine ønsker og behov som definerer hva som er rart? For min del er det like rart med en 6-åring... Anonymous poster hash: 1694e...33e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #5 Skrevet 20. september 2014 Baby er ikke blitt 4 uker en gang og mor er allerede på fest. Skjønner ikke prioriteringer til folk. Anonymous poster hash: acb76...5c9 Kanskje hun ikke ammer da? Og hva gjorde du på fest, er ikke du mor? ;- ) Best å sitte grodd hjemme i sofaen en fredagskveld og se på Fredrik Skravlan på nrk. Anonymous poster hash: 5b7a2...c85 Ja jeg var på fest, min er 6 år og ville på besøk til mormor og morfar i helgen, Når man har en baby på 4 uker er det veldig rart å ha behov for å bli drita Anonymous poster hash: acb76...5c9 enig forsåvidt, men folk er forskjellige!! Sålenge hun ikke ammer babyen, og hadde en passende barnevakt er dte vel OK. Anonymous poster hash: 5b7a2...c85
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #6 Skrevet 20. september 2014 Jeg går ikke av veien for en fest, men synes også det er litt merkelig når mor / far ramler på fylla når de nettopp har fått baby Anonymous poster hash: 4769f...341
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #7 Skrevet 20. september 2014 Dere er helt utrolige her inne, en som har født for 4 uker siden og har behov for å være full allerede kan ikke være klar for å bli mor Anonymous poster hash: acb76...5c9
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. september 2014 #8 Skrevet 20. september 2014 Folk har ulike prioriteringer. Om hun ikke ammer er vel pappa en vel så god omsorgsperson.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #9 Skrevet 20. september 2014 Baby er ikke blitt 4 uker en gang og mor er allerede på fest. Skjønner ikke prioriteringer til folk. Anonymous poster hash: acb76...5c9 Kanskje hun ikke ammer da? Og hva gjorde du på fest, er ikke du mor? ;- ) Best å sitte grodd hjemme i sofaen en fredagskveld og se på Fredrik Skravlan på nrk. Anonymous poster hash: 5b7a2...c85 Ja jeg var på fest, min er 6 år og ville på besøk til mormor og morfar i helgen,Når man har en baby på 4 uker er det veldig rart å ha behov for å bli drita Anonymous poster hash: acb76...5c9 enig forsåvidt, men folk er forskjellige!! Sålenge hun ikke ammer babyen, og hadde en passende barnevakt er dte vel OK. Anonymous poster hash: 5b7a2...c85 Det er det som er så greit med å gi flaske, da trenger ikke mor å ta vare på baby Anonymous poster hash: acb76...5c9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #10 Skrevet 20. september 2014 Det er kanskje ikkje alt du veit:) Ikkje ver så snar til å dømme. Anonymous poster hash: 0ed1e...e0d
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #11 Skrevet 20. september 2014 Det er kanskje ikkje alt du veit:) Ikkje ver så snar til å dømme. Anonymous poster hash: 0ed1e...e0d Jeg lurer veldig på hva som er en god grunn til å ha behov for å være dritafull så kort tid etter en fødsel Anonymous poster hash: acb76...5c9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #12 Skrevet 20. september 2014 Hun med baby på 4 uker var drita. Hun med 6 åring hos mormor og morfar var på fest. Det er ikke sikkert det bare var forskjell i alder på de ungene, kan også være forskjell i alkohol inntaket. Jeg er enig i at det ikke er normalt å gå på kanon fylla like etter at man har fått baby! Anonymous poster hash: 5ea37...24a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #13 Skrevet 20. september 2014 Det er kanskje ikkje alt du veit:) Ikkje ver så snar til å dømme. Anonymous poster hash: 0ed1e...e0d Jeg lurer veldig på hva som er en god grunn til å ha behov for å være dritafull så kort tid etter en fødsel Anonymous poster hash: acb76...5c9 Fødselsdepresjon? Kanskje det er hennes måte å takle det på for å unngå å havne på samme sted som hun som lot babyen ligge i senga i 6 måneder? Kan være tusen grunner, vi vet absolutt ingenting om denne moren. Og jeg ser virkelig ikke problemet så lenge babyen er med pappaen, selv om det var utenkelig for meg å gjøre det samme. Anonymous poster hash: a0763...904
Jordbærblomst Skrevet 20. september 2014 #14 Skrevet 20. september 2014 Jeg rister på hodet av de mødrene som knapt har kommet ut av sykehuset før de løper på byen for å drikke. Under 4 uker gammel og så klarer man ikke holde seg hjemme? Trist!
Mamma_til_2 Skrevet 20. september 2014 #15 Skrevet 20. september 2014 Folk har ulike prioriteringer. Om hun ikke ammer er vel pappa en vel så god omsorgsperson. ikke her inne vet du, det er kun mor som duger frem til konfirmasjonsalder!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #16 Skrevet 20. september 2014 Tragisk prioritering! Man går ikke på byen når baby er 4 uker gammel! Anonymous poster hash: 7d98b...9fd
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #17 Skrevet 20. september 2014 Kan for all del være hun ikke planla å drikke så mye, med riktige folk kan det skje fort. Hun ville kanskje ut og feire litt. Ser ikke noe galt i det. Anonymous poster hash: 0bde4...d1a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #18 Skrevet 20. september 2014 Enig med deg, HI. Skjønner ikke prioriteringen til folk som gjør sånt, hadde ikke falt meg inn å ville på fest når mine barn var nyfødte!! Anonymous poster hash: cdf27...230
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #19 Skrevet 20. september 2014 Men siden du reagerer så kraftig; Dere var altså på samme fest. Turte du å si dette direkte til henne da? Eller løp du bare hjem og slang drit på nettet bak en anonymknapp? Anonymous poster hash: f626e...94e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #20 Skrevet 20. september 2014 Det er ikke sikkert det var meningen.... Kanskje var hun så sliten, litt deprimert og utafor, trengte bare en liten pause og tok en tur på denne festen. Kanskje mente hun bare å ta et lite glass eller to og reise hjem igjen. Men siden hun ikke har rørt alkohol siden før svangerskapet, var så sliten og kroppen så nedbrutt etter fødselen, amming og hormoner gjorde henne følsom for alkohol på en måte hun overhodet ikke forutså. Vips var hun småfull og mistet dømmekraft etter bare 1,5 glass og da var det for sent, da tok hun ukritisk enda et par glass fordi rusen helt fjernet dømmekraften og plutselig var hun dritings. Jeg tenker at dette er en ung mor (?), som dreit seg ut, og har bondeanger i dag? Men så klart, jeg vet ikke, kanskje er dette er skikkelig dårlig mor som allerede nå nedprioriterer barnet for en fest, og som i fremtiden kommer til å ødelegge livet til barnet med sitt alkoholforbruk. Det er mange slike foreldre også, flere enn du aner. Anonymous poster hash: 8958f...fd5
Edelweis Skrevet 20. september 2014 #21 Skrevet 20. september 2014 Vet dere, min venninne dri5på fest da baby var 3 uker. Vi alle reagerte. Babyen hadde hun gitt til mormor. Nå i ettertid fortalte hun at hun hadde en skikkelig fødselsdepresjon, og at hun ikke følte seg glad over babyen. :-( så ikke vær så rask til å dømme vær så snill.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #22 Skrevet 20. september 2014 Jeg var på fest når babyen var 5 uker gammel. Jeg hadde ikke drukket siden før svangerskapet. Anledningen var bursdagen til bestevenninnen min. Neste fest var når babyen var et år gammel. Jeg var absolutt ikke forberedt på alkoholens virkning på kroppen min. Jeg drakk mindre enn halvparten av normalen, likevel var jeg overstadig beruset. Anonymous poster hash: a2315...7e3
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #23 Skrevet 20. september 2014 Hi her Tenkte meg denne responsen fra dere hellige her inne -denne histrien er 16 år gammel. Mor er på fest hver helg, baby er med storesøster på 11 år. Storesøster blir en mamma, ett barn må ta vare på baby. Tror mange har sett, men ingen turte å si noe til bv. Tok 6 år før bv tok barnet. I dag går det heldigvis bra med lillesøster, storesøster sliter, mye opprør og angst. Mor lever sitt liv med alkohol og mange menn. De burde fått hjelp med en gang, men pga slike som dere, så lenge baby har det bra med en som baby er trygg på, ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: acb76...5c9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #24 Skrevet 20. september 2014 Jeg har født 4 barn, tok som regel en fest da babyen var rundt 6-7 måneder, det er nemlig vanlig med "krympelag" her jeg bor. Da jeg ble gravid med nr 4 hadde jeg levd i et destruktivt forhold i mange år. I tillegg forlot han med meg da jeg var 4 uker på vei med nr 4. Etter mange år med psykisk, verbal og (et par ganger) fysisk mishandling var jeg kjempedeprimert og utslitt, jeg var og syk, hadde hypermesis i 16 uker samt jeg slet med en lungeinfektsjon de 7 siste månedene av svangerskapet. Min eks flakset rundt og levde livets glade dager og p%¤lte alt som kunne krype og gå, mens jeg satt hjemme med hans barn på 1,5 og 3,5 år samt var gravid med hans barn. Mitt liv var (naturlig nok) satt på vent mens jeg gikk gravid. Min hverdag besto av barna og terapi. Hans hverdag besto av fest og damer. Så da jeg endelig hadde født, kroppen ble bra igjen både fysisk og psykisk, og ungene var på samvær hos far (babyen sov hos mormor, jeg både ammet og ga flaske) så holdt vennene mine krympelag for meg. Da var babyen 7 uker. Kall meg gjerne en dårlig mor eller si at jeg ikke var klar for å få barn men JEG vet at det bare er tull. Man kan ikke uttale seg om andres liv før man har levd det, og selv om dere kanskje ville valgt annerledes enn meg så får det bare være. Men JEG hadde behov for EN kveld alene med vennene mine, utpå by'n, på fylla, få føle at mitt liv ikke bare besto av barn, babyer, husarbeid og oppfølging her og der. EN kveld i "frihet" siden jeg hadde følt meg så låst i svangerskapet siden jeg var alene i hverdagen med barna og svangerskapet. At jeg tok meg en fest da babyen var 7 uker og trygt plassert hos den beste omsorgspersonen jeg vet om, sier INGENTING om mine evner som mor. Men som sagt, jeg var så utslitt av alle påkjenningene at jeg valgte EN kveld på fest med de som hadde støttet meg 150% og holdt meg på beina da jeg ble forlatt. Dere får velge å dømme, men for meg er det viktigst at mine nære og kjære vet hvordan ting er, hvordan jeg er som mor, og hvordan jeg er som person Anonymous poster hash: 7c85c...7e7
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. september 2014 #25 Skrevet 20. september 2014 Jeg skriver ikke dette for å være slem. Men jeg forstår ikke din prioritering heller. Du skriver her inne om en prioritering som du ikke skjønner. Du hiver ut en påstand uten svar eller argumenter om videre informasjon. Det blir en haug som forsvarer og argumenterer for at man ikke vet og ikke skal dømme. Og en haug som uten diskusjon mener at ingen grunn er god nok for å gjøre slik. Vi vil aldri få svar. Kanskje sitter personen her og leser, hva gjør det med henne? Hva er poenget med å lage en stor sak om 1 person som gjorde noe du aldri ville gjort? Du gjør sikkert også ting som andre ikke forstår. Vi må passe på oss selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå