Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Har en på tre som alltid har vært rolig og snill, ikke vært mye tull ikke vært mye trass. Kan dette fortsatt komme, eller kan vi forvente at han fortsetter å være enkel å ha med å gjøre? Lillesøster på 1,5 er mer vill og gal, hun er mer utfordrende. Så tydelig de er ulik i personlighet. Grunnen til at jeg spør er fordi vi har lyst på en baby til. Og det går greit om de fortsetter som de er, en rolig og en litt mer vill. Blir derimot eldste komplett rabiat og traseete og blir mer jobb så ser jeg på baby til nå som litt mer slit. Men jeg tør ikke vente så lenge heller for den biologiske klokka tikker. Så, er det mange som har opplevd at en snill gutt plutselig blir vill etter treårsalder? Senere i livet er ok, mest bekymret for babytida til no tre. Etter det så får de bli som de blir😉 Anonymous poster hash: 35cbb...2c1
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Ja, det kan endre seg, men det trenger ikke endre seg. Jeg ville uansett vært forsiktig med å sette "rolig" og "snill" i sammenheng. Anonymous poster hash: bd6d2...67b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Ja, det kan endre seg, men det trenger ikke endre seg. Jeg ville uansett vært forsiktig med å sette "rolig" og "snill" i sammenheng. Anonymous poster hash: bd6d2...67b Hva mener du med det? Han her er både rolig og snill. Dvs han gjør aldri noe galt, kan være bajas av og til men raserer ikke huset eller gjør noe han ikke skal om han er alene i et rom noen minutter. Kanskje mest riktig å si snill da. Ordentlig. Ville lillesøster er ikke slem hun heller da, men det går mer over stokk og Stein der så hun kan finne på litt av hvert og ødelegger mer, kan ikke være så mye alene enda. Men hun er jo liten. Men sånn de er nå så kan fint eldste se etter yngste mens jeg må noe annet, feks med baby til om jeg må skifte bleie, amme, legge osv, og uten at hverken de eller inventar tar skade. Blir eldste plutselig ramp så blir det fort litt farligere å gå fra... Anonymous poster hash: 928eb...7c0
Mamma_til_2 Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Vær forsiktig med og stemple små barn snill og slem!!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 I overskriften ser det ut som om du setter "snille" barn i motsettning til "ville" barn. Det er ikke en holdning du bør overføre til barna. Utforskertrang ol er gode egenskaper som bør oppmuntres, selv om det er litt krevende for foreldrene. Anonymous poster hash: bd6d2...67b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Til de som ikke skjønner " " tegnet. Jeg mener jo ikke snill eller slem, men "snill" som en som ikke gjør noe ugagn, river ned, søler, stikker av, ødelegger osv. Derfor " " tegnet. Legger man godviljen til tror jeg man kan forstå hva jeg spør om... Anonymous poster hash: 928eb...7c0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Til de som ikke skjønner " " tegnet. Jeg mener jo ikke snill eller slem, men "snill" som en som ikke gjør noe ugagn, river ned, søler, stikker av, ødelegger osv. Derfor " " tegnet. Legger man godviljen til tror jeg man kan forstå hva jeg spør om... Anonymous poster hash: 928eb...7c0 Hvis "snill" ikke betyr snill, men rolig, hva betyr "vill" da? Anonymous poster hash: bd6d2...67b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Til de som ikke skjønner " " tegnet. Jeg mener jo ikke snill eller slem, men "snill" som en som ikke gjør noe ugagn, river ned, søler, stikker av, ødelegger osv. Derfor " " tegnet. Legger man godviljen til tror jeg man kan forstå hva jeg spør om... Anonymous poster hash: 928eb...7c0 Alle skjønner hva du spør om. Det er likevel en uting at rolig er noe positivt og ikke det å være vill. På den annen side synes jeg det er fantastisk at du spør helt ukjente folk om din sønns utvikling. Anonymous poster hash: 46948...37c
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #9 Skrevet 16. september 2014 I overskriften ser det ut som om du setter "snille" barn i motsettning til "ville" barn. Det er ikke en holdning du bør overføre til barna. Utforskertrang ol er gode egenskaper som bør oppmuntres, selv om det er litt krevende for foreldrene. Anonymous poster hash: bd6d2...67b Utforskertrang skal heller på ingen måte likestilles med å herje og rasere. Min er en liten utforsker han og, men han river ikke ned, tømmer ut, ødelegger for det. Så det å kalle "ville" unger og nærmest unnskylde raserende oppførsel som utforskende blir helt feil det og. Har sett mange unger som vare river ned og hiver unna alt de ser, uten et snev av utforskertrang, de bare skal "herje"... Foreldrene kaller det å utforske. Hva med å oppdra ungen? Anonymous poster hash: 928eb...7c0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #10 Skrevet 16. september 2014 Til de som ikke skjønner " " tegnet. Jeg mener jo ikke snill eller slem, men "snill" som en som ikke gjør noe ugagn, river ned, søler, stikker av, ødelegger osv. Derfor " " tegnet. Legger man godviljen til tror jeg man kan forstå hva jeg spør om...Anonymous poster hash: 928eb...7c0 Hvis "snill" ikke betyr snill, men rolig, hva betyr "vill" da? Anonymous poster hash: bd6d2...67b Omg... Anonymous poster hash: 928eb...7c0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #11 Skrevet 16. september 2014 Til de som ikke skjønner " " tegnet. Jeg mener jo ikke snill eller slem, men "snill" som en som ikke gjør noe ugagn, river ned, søler, stikker av, ødelegger osv. Derfor " " tegnet. Legger man godviljen til tror jeg man kan forstå hva jeg spør om...Anonymous poster hash: 928eb...7c0 Alle skjønner hva du spør om. Det er likevel en uting at rolig er noe positivt og ikke det å være vill. På den annen side synes jeg det er fantastisk at du spør helt ukjente folk om din sønns utvikling. Anonymous poster hash: 46948...37c Skjønner du i det hele tatt det du leser? Jeg har til og med forklart hvorfor jeg spør! Det er ikke negativt annet enn at det kan bli litt hektisk hvis vi får en baby til. Som jeg skrev, når babyen er litt større og ikke bruker så mye mamma tid, kan ungene få bli som de blir. Dette var bare ment for å høre andres erfaringnger, men her er folk tydeligvis bare ute etter å kverulere!! Anonymous poster hash: 928eb...7c0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #12 Skrevet 16. september 2014 Til de som ikke skjønner " " tegnet. Jeg mener jo ikke snill eller slem, men "snill" som en som ikke gjør noe ugagn, river ned, søler, stikker av, ødelegger osv. Derfor " " tegnet. Legger man godviljen til tror jeg man kan forstå hva jeg spør om...Anonymous poster hash: 928eb...7c0 Alle skjønner hva du spør om. Det er likevel en uting at rolig er noe positivt og ikke det å være vill. På den annen side synes jeg det er fantastisk at du spør helt ukjente folk om din sønns utvikling. Anonymous poster hash: 46948...37c Hva gjør du på et slikt forum? Har du ikke vært her før? Ikke fått med deg at poenget med slikt er å spørre om slike saker og få andres erfaring? Blir litt matt av folks dumskap... Anonymous poster hash: 928eb...7c0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #13 Skrevet 16. september 2014 De villeste barna jeg kjenner har alle et hjerte av gull. Anonymous poster hash: 2c254...5f7
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #14 Skrevet 16. september 2014 Til de som ikke skjønner " " tegnet. Jeg mener jo ikke snill eller slem, men "snill" som en som ikke gjør noe ugagn, river ned, søler, stikker av, ødelegger osv. Derfor " " tegnet. Legger man godviljen til tror jeg man kan forstå hva jeg spør om...Anonymous poster hash: 928eb...7c0 Alle skjønner hva du spør om. Det er likevel en uting at rolig er noe positivt og ikke det å være vill. På den annen side synes jeg det er fantastisk at du spør helt ukjente folk om din sønns utvikling. Anonymous poster hash: 46948...37c Hva gjør du på et slikt forum? Har du ikke vært her før? Ikke fått med deg at poenget med slikt er å spørre om slike saker og få andres erfaring? Blir litt matt av folks dumskap... Anonymous poster hash: 928eb...7c0 Men i alle dager så hissig du var da? Sikker på at du ikke er litt "vill"? Anonymous poster hash: 6369c...661
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #15 Skrevet 16. september 2014 Du kan ta og stappe det teite og uklare spørsmålet ditt langt opp der sola aldri skinner! B.mrk. "Vill" Anonymous poster hash: 1b360...27f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #16 Skrevet 16. september 2014 Herregud. Har alle her inne kronisk pms? OG vondt i viljen? Det kan bare inne være så mange kjerringer på ett sted... Anonymous poster hash: 928eb...7c0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #17 Skrevet 16. september 2014 Herregud folk her er så teite noen ganger altså! om de kjeder seg meg ikke har noe svar til spml ditt, så begynner de å kverulerer om alt mulig.. Anonymous poster hash: d4ea7...7ea
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #18 Skrevet 16. september 2014 Personligheten er der jo fremdeles, men man har ingen garantier. Vår jente var veldig enkel å ha med å gjøre frem til hun var ca 4-4,5 år. Etter det har det vært en del vondt i viljen, men ut i fra hva jeg ser hos andre, er det bare småtterier. Du må regne med at barna får sine runder med løsrivelsesprosess og at det vil kreve tid og oppmerksomhet. Har gutten din tatt "storebrorrollen" for den yngste, kan du antagelig regne med at han gjør det for neste småsøsken også. Anonymous poster hash: 59a36...149
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #19 Skrevet 16. september 2014 Kjekke svar du har fått 😜 Jeg tror du kan slappe helt av med 3 åringen din, det er nok personligheten hans 😊 Så jeg ville absolutt fått en til ❤️ Jeg har bare 1 barn selv (1 år), så kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt. Men jeg kan svare ut ifra meg og mine 2 søsken, jeg er mellomst. Førstefødte var rolig, blid og forbøyd. Så kom jeg..hehe 😜 Var visst sur, vill og "gal" hele oppveksten. (Rolig den dag i dag, og det er nå jeg som er mest close til mamma 😉 Tror jeg hadde/har udiagnosert adhd) Minstemann, lillesøsteren min, var derimot enda roligere enn storebroren vår. Kjempeenkel og blid og glad 😉 Anonymous poster hash: ca10a...562
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #20 Skrevet 16. september 2014 Tenker at så lenge du er usikker skal du vente. Du har allerede to tette. Synes du skal følge opp dem skikkelig først. Hvor gammel er du?? Anonymous poster hash: de92d...848
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #21 Skrevet 16. september 2014 Vår eldste, som nå er voksen, var en urolig, men lite utfordrende gutt frem til rundt 5 årsalderen. Etter dette ble han roligere, men med samme godlynte temperamentet. Han har alltid vært en enkel unge. Minstemann har en mer utfordrende temperament og det tror jeg han kommer til å ha. Jeg tror at personligheten blir synlig tidlig og såfremt ingen store endringer skjer i et barns liv så vil det fortsette å ha det. Mitt råd er derfor å få et barn til. Anonymous poster hash: 7d3bf...12f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #22 Skrevet 16. september 2014 Tenker at så lenge du er usikker skal du vente. Du har allerede to tette. Synes du skal følge opp dem skikkelig først. Hvor gammel er du?? Anonymous poster hash: de92d...848 Det kan ikke bli noe først... Er 38... Og det å ha tre forhindrer vel ikke nødvendigvis bra oppfølging? Jeg tenker også at tette barn kan ha mer glede av hverandre og også lettere å tilpasse aktiviteter når aldersforskjellen ikke er så stor? Anonymous poster hash: 928eb...7c0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #23 Skrevet 16. september 2014 Vår eldste, som nå er voksen, var en urolig, men lite utfordrende gutt frem til rundt 5 årsalderen. Etter dette ble han roligere, men med samme godlynte temperamentet. Han har alltid vært en enkel unge. Minstemann har en mer utfordrende temperament og det tror jeg han kommer til å ha. Jeg tror at personligheten blir synlig tidlig og såfremt ingen store endringer skjer i et barns liv så vil det fortsette å ha det. Mitt råd er derfor å få et barn til. Anonymous poster hash: 7d3bf...12f Jeg tenker det samme, at det nok er slik personligheten er. Yngste er klåfingret men ellers grei å ha med å gjøre hun også. Ungene mine har heldigvis ikke skjønt at det går an å surve, eller de vet at det ikke funker Anonymous poster hash: 928eb...7c0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #24 Skrevet 16. september 2014 Nå må dere gale kvinnfolk gi dere. Ville barn, som ikke hører, er ikke snille. Slutt å få andre til å endre språket fordi dere er flau på ungenes vegne. Pinlig! Anonymous poster hash: b4985...594
Mamma_til_2 Skrevet 16. september 2014 #25 Skrevet 16. september 2014 Nå må dere gale kvinnfolk gi dere. Ville barn, som ikke hører, er ikke snille. Slutt å få andre til å endre språket fordi dere er flau på ungenes vegne. Pinlig! Anonymous poster hash: b4985...594 Så du mener at små barn på 1-3 år som har utforskertrang og kanskje er litt vill ikke er snill??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå