Gå til innhold

Hva kan Nav hjelpe med når man...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kutt litt i forsikringene dine. Vi har ikke råd til å betale så mye som deg i forsikring. Vi bruker 1000 da er det bil og hus som er forsikret. Og siden det går lite busser der du bor kunne du kanskje flytte til der busser går, selvom det er lenger unna, for å ha bil er veldig dyrt. Er jo ikke bare forsikring og bensin, men vedlikehold osv.

Telefon kan du få til 200. da er det med en del internett på den.  Å du kan ringe så mye du vil.  Da har du ihvertfall 800 ekstra i mnd.  

Så må du finne deg en jobb. Vaskejobb, barnhage eller gå til adecco. De peleir å ha noe. Siden du studerer sykepleie bor du nok i nærheten av en stor by, og det er også der det er flest jobber å få.

Anonymous poster hash: 0e69a...3fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som råder HI å ha kveldsjobb ved siden av, har dere fått med dere at hun er alenemor? Altså ALENE med barn, slik at barnet kan ikke være hjemme ALENE når hun er på jobb på kvelden?

Anonymous poster hash: 50a86...be9
Skrevet

Selvom hun er alenemor betyr ikke det at hun er helt alene i verden. Selv har jeg jobbet 70% og studert hjemme på kvelden ca70%. Alene med to. Hadde ikke råd til å bare studere, men siden jeg ville utdanne meg måtte jeg gjøre det slik.  De få gangene det var samling på kveld hadde bestemoren de. Ca to ggr pr år. 

Om hun ikke har en bestemor kan hun kanskje ansette en ungdom. si at hun får 50 kr timer i barnepasserlønn, så er det fortsatt igjen minst 50 til hun her i timen. Så da lønner det seg jo å jobbe.

(men det beste alt ville vel vært å skaffet seg en jobb,studert på kveld)

Skrevet

Selvom hun er alenemor betyr ikke det at hun er helt alene i verden. Selv har jeg jobbet 70% og studert hjemme på kvelden ca70%. Alene med to. Hadde ikke råd til å bare studere, men siden jeg ville utdanne meg måtte jeg gjøre det slik.  De få gangene det var samling på kveld hadde bestemoren de. Ca to ggr pr år. 

Om hun ikke har en bestemor kan hun kanskje ansette en ungdom. si at hun får 50 kr timer i barnepasserlønn, så er det fortsatt igjen minst 50 til hun her i timen. Så da lønner det seg jo å jobbe.

Vel, jeg var helt alene i verden da jeg ble alenemor til 2. Hadde heldigvis studert ferdig og fått meg 8-16 jobb. Hadde verken besteforeldre, bekjente eller venner jeg kunne spørre om å passe barna. Far hadde ikke samvær, og hans slekt hadde ikke kontakt. Nå er jeg gift på nytt, men fortsatt alene i verden, hvis min mann må reise bort.

Skrevet

Vel, jeg var helt alene i verden da jeg ble alenemor til 2. Hadde heldigvis studert ferdig og fått meg 8-16 jobb. Hadde verken besteforeldre, bekjente eller venner jeg kunne spørre om å passe barna. Far hadde ikke samvær, og hans slekt hadde ikke kontakt. Nå er jeg gift på nytt, men fortsatt alene i verden, hvis min mann må reise bort.

Ja det er jo ikke bra. Men da er det fortsatt bare å henge opp noen lapper, for å få kontakt med noen andre. ELler man kunne kanskje blitt kjent med noen i samme situasjon her på forumet å så bytte på. Her vil hun jo egentlig slå to fluer i en smekk hvis de kunne ha skaffet seg leilighet sammen med en annen alene mamma.

Vet jo selv at det ikke er lett, men alternativet er jo da at hun ikke kan studere, for alle har ikke råd til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...