Gå til innhold

Er dette frekt av kompisen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg: Jeg har så angst..

Han: angst for hva da?

Meg: alt.

Han: "angst for "alt" høres jo litt ekstremt ut.

Meg: Du har kanskje ikke så god peiling på angst. Bare masse bekymringer som hoper seg opp og legger seg til en angst i kroppen som er der konstant. Noen ganger er det hele tiden og av og til er det ganske ille

Han: Alle har bekymringer uansett da, det kommer en nesten ikke utenom her i livet. Ingen har det perfekt.

Var det frekt? Jeg ble nesten litt satt ut. Svarte at jeg syntes han kan la være å spørre om det er svaret han skal komme med. Ble litt sur og lei meg egentlig. Overreagerte jeg? Satt å skrev på facebook tidligere i dag og dette er en relativt nær venn.

Anonymous poster hash: b3ab4...217
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du overreagerer. Jeg er enig med kompisen din.

Anonymous poster hash: 8ab36...417

Skrevet

Enig med kompisen, ikke frekt.

Anonymous poster hash: 61154...b44

Skrevet

Å ha angst for alt høres veldig ekstremt ut. Enig med kompisen din.

Anonymous poster hash: 790c8...f71

Skrevet

Dere snakker litt rundt hverandre, men ingen fremstår som frekk, nei.

Anonymous poster hash: a8bb1...b0a
Skrevet

folk som ikke har angst forstår ikke hvordan vi har det ! Nesten ikke noe vits å snakke med de om det. De klarer ikke sette seg inn i det HI. Ja litt frekt , men også veldig mannlig svar. De skal finne "løsninger" på alt.

Skrevet

Jeg syns du overreagerer. Skjønner godt at du kanskje ble såret, men for de fleste av oss vil "angst for alt" høres litt ekstremt ut.

Anonymous poster hash: 76836...8d3

Skrevet

Skrev du åpent på fb at du har angst?

For å beskytte deg fra slike kommentarer så anbefaler jeg deg ikke å skrive det så alle kan se.

Om det var du og kompisen som chattet sammen, så tenker jeg ikke at det var frekt av kompisen din. Men med det han sier så viser han at han ikke har kunnskap og forståelse om angst. Han sier det han sier ut fra sine egne erfaringer og sin egen verdensoppfattelse. Og på sitt - noe klomsete vis (siden han ikke forstår hva angst er - så leser jeg det som om han egentlig prøver å nesten trøste deg ved å fortelle at alle har ting de sliter med.

Jeg ville ikke tatt noe slikt til meg, bare konstatert at han ikke vet hva angst er.

Anonymous poster hash: 684fc...792
Skrevet

Nesten umulig å forklare angst til en som ikke har kjent på det selv. Så han mente nok ikke å være frekk.

Skrevet

Ja, du overreagerer. Oppfatter det ikke frekt av kompisen din.

Hadde du derimot spesifisert mer type angsten og hvordan du følte det på kroppen hadde det vært et frekt svar.

"Angst for alt" er diffust og høres ekstremt ut.

Anonymous poster hash: 405ca...28e

Skrevet

Du overreagerer!

Han sa ikke noe galt. Og kanskje han var ukomfortabel med å snakke om det? Hvis dette ikke er en nær kompis, så var han vel usikker på hva han skulle si...

Anonymous poster hash: 7aad5...412

Skrevet

Var i chatten.

Jeg spesifiserte at jeg hadde slitt med angst og depresjon i noen år, men aldri snakker om det. Og at jeg for 10 min siden hadde skrevet til besteveninnen min fordi jeg lå i sengen full av angst.

Skrevet

Jeg følte bare at når jeg sier jeg har angst så syntes jeg faktisk det er frekt å få slengt et "ingen har det perfekt" i trynet istedenfor litt forståelse og gode ord.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er frekt. Og på sin måte har han jo egentlig rett; alle har bekymringer på ett eller annet plan. Ingen har det perfekt gjennom hele livet, og de fleste opplever både store og små bekymringer og problemer ganske ofte.

Litt av utfordringen i dag er at angst, depresjon og endel andre psykiske tilstander er blitt allmenne. På en måte er det fint at tabbene er borte og st man snakker mer åpent om psykiske problemer. På den andre siden er det blitt så allment å si at man er deprimert, har angst (og kanskje spesielt sosial angst) osv, at mange ikke tar det alvorlig lenger. Blant vanlige folk så snakker man om å være deprimert når man kanskje egentlig er trist eller litt deppa, man har angst når man egentlig er usikker eller sjenert osv. Vi tåler snart ikke en bølgedaler uten å sette en psykisk diagnose på tilstanden. I det lange løp kan det gjøre oss blaserte i forhold til de som virkelig er er sterkt plaget og som virkelig sliter.

Anonymous poster hash: 5c55c...f3d

Skrevet

Det er slitsomt med folk som sykeliggjør seg selv. Ikke alltid lett å svare på det heller.

Anonymous poster hash: badbb...3c2

Skrevet

Jeg følte bare at når jeg sier jeg har angst så syntes jeg faktisk det er frekt å få slengt et "ingen har det perfekt" i trynet istedenfor litt forståelse og gode ord. Anonymous poster hash: b3ab4...217

Beklager at du sliter med angst, men fy pokker du virker needy!

Anonymous poster hash: 50b10...632

Skrevet

Jeg vil vel påstå at det nærmeste vi kommer frekk i den samtalen der var din kommentar om at "du har kanskje ikke så god peiling på angst du".

Det er for oss som ikke har opplevd angst vanskelig å sette oss inn i situasjonen, og det kan lett oppfattes som en irrasjonell følelse. Menn er gjerne slik at de heller vil finne en løsning på problemet ditt enn å jatte med deg. Men slik kameraten din svarte oppfatter jeg det som at han egentlig ikke er så interessert i å høre mer om angsten din.

Skrevet

Syns kompisen din svarte bra ut fra hans stå sted og hvordan han ser på saken. En som ikke sliter med angst kan heller ikke komme med riktig svar utfra hva du forventer deg.

Han var ikke frekk, men ærlig.

Jeg ville oppfattet deg som frekk ut fra hvordan du svarte tilbake eller hvertfall nærtagende.

Anonymous poster hash: 7a75e...4cd

Skrevet

Jeg hadde aldri svart ei god veninne slik, men heller møtt med noen oppmuntrende ord. Og jeg er heller ikke needy. Han vet at jeg er i samlivsbrudd, rettsak og at mannen min gikk fra meg og jeg har alltid stått alene i det uten å være påtrengende på noe vis.

Skrevet

Ta et hint, alle her er enige i at han ikke er frekk.

Når man ikke aner hva angst er kan man ikke vite hva man skal svare. Jeg kunne nok svart det samme som vennen din.

Anonymous poster hash: 71ffd...853

Skrevet

Det nærmeste jeg ser likner frekt er kommentaren din om at kompisen din ikke har greie på angst.

Du ligger i senga, full av angst, og tenker nok ikke helt rasjonelt.

Hvordan mener du at noen skal svare deg? 

Jeg sliter med angst til tider, og hadde en kompis svart meg på denne måten hadde jeg ikke reagert negativt.

Anonymous poster hash: f6513...6a1
Skrevet

Det eneste frekke i den samtalen var din kommentar om hans manglende kunnskap.

Anonymous poster hash: ef0a5...f95

Skrevet

Jeg skjønner deg jeg. Noen kan man bare ikke snakke med om sånne ting. Husker jeg fortalte min tidligere beste venninne at jeg var utsatt for overgrep som barn. Jeg husket bare fragmenter og sa at jeg lurte på om farfaren min også kunne være involvert på noen måte. Hun fryste og sa "jeg tviler på at broren og farfaren din hadde en konspirasjon der". Ehm.... Ikke helt det jeg mente! Og deretter sluttet jeg å fortelle henne noe mer. Kanskje var jeg needy akkurat der og da, men får man ikke lov til å være det en periode av livet sitt engang?

Anonymous poster hash: 5cc45...1d1

Skrevet

Synes du høres oppmerksomhetsyk ut.

En sånn person som ofte deler, fordi hun liker sympatien hun får. Spesielt fra menn.

Kameraten din har tydelig ikke lyst å gå hardt inn på emnet.

Og hva vet du om hans kunnskap på angst? Eller hva han sliter med? Hva med å minne deg selv på at andre også kan ha sitt?

Anonymous poster hash: 7aad5...412

Skrevet

Synes ikke kompisen din ar frekk. Selv om du har angst for mye, og virkelig sliter. Så har du vel ikke angst for alt? Høres ut som du overdramatiserer for å få mest mulig sympati.

Han vet ikke hva angst er, og klarer ikke å sette seg inn i det. Han prøver det beste han kan, men det er virkelig ikke enket å svare på sånn i en chat på facebook.

Anonymous poster hash: b6d72...e11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...