Gå til innhold

Tiåring alene hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra kl 18-03 enkelte helger.

Ok eller ikke?

Anonymous poster hash: f59b8...d74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ok. Det hadde kanskje vært greit på dagtid, men ikke på natta.

Anonymous poster hash: af830...262

Skrevet

Kommer annpå barnet.

Sønnen min kunne jeg ikke gjort det med, men min datter kunne fint alene på den tiden når hun var 10.

Anonymous poster hash: 04bc9...937

Gjest Julia1984
Skrevet

Fra 18 på kvelden til 3 om natten?

Virkelig ikke ok.

Skrevet

Kommer annpå barnet.

Sønnen min kunne jeg ikke gjort det med, men min datter kunne fint alene på den tiden når hun var 10.

Ingen 10 åringer bør eller skal trenge være alene til kl 3 om natten. Heller ikke ditt barn. Synde du ikke er mer oppegående at du skjønner dette selv.

Trist!

Anonymous poster hash: 4dd2c...d0b

Skrevet

Kommer annpå barnet.

Ingen 10 åringer bør eller skal trenge være alene til kl 3 om natten. Heller ikke ditt barn. Synde du ikke er mer oppegående at du skjønner dette selv.

Trist!

Jeg sa hva jeg kunne ha gjort, men betyr da ikke at jeg har gjort det ;)

Ikke hvert i en sånn situasjon at det har hvert nødvendig.

Så du burde bite i deg dine ord og lære å svare som normale folk: sakelig.

Skrevet

Å være - ha vært

Skrevet

Tja, da jeg var 11 var jeg alene hjemme fra fredag rundt kl 18 til lørdag kl 12 (ca), og da hadde jeg også ansvaret for min 5 år gamle søster og min 4 år gamle bror...

Gikk fint det.

Anonymous poster hash: 7fd87...c6e
Skrevet

Tja, da jeg var 11 var jeg alene hjemme fra fredag rundt kl 18 til lørdag kl 12 (ca), og da hadde jeg også ansvaret for min 5 år gamle søster og min 4 år gamle bror...

Gikk fint det.

Anonymous poster hash: 7fd87...c6e

Mye som går fint. Betyr ikke at det er ok av den grunn.
Skrevet

Aldri verden, ville ikke reist fra 13-åringen min på natta heller.

På dagen er helt greit, men de skal kunne gå å legge seg trygt i sengene sine og vite at mamma eller pappa er her og passer på dem om det skulle være noe. Som da 10-åringen min våknet midt på natta og spydde som en gris. Det er klart de kan bli syke på dagen også, men av en eller annen grunn er alle litt mer sårbare midt på natta...

Anonymous poster hash: 60836...d79
Skrevet

Hva tenker du selv siden du spør? Hva er argumentene for og imot?

Skrevet

Det er min svigerinne som drar fra barnet når hun skal på jobb i helgene.

Det er lenge siden jeg hadde en tiåring, så jeg ble usikker på om jeg var hysterisk som reagerte på dette. Men jeg dro ikke fra egne barn på kveld/natt før de var mye eldre.

Det nytter ikke snakke med henne om dette, så jeg vurderer en bekymringsmelding. Spes siden jeg vet at det er snakk om et engstelig barn som ikke sover før mor er hjemme, selv om han sier det er ok.

Hi

Skrevet

Hvis det er fordi hun må, så må hun jo. Hadde alliert meg med noen i nærheten+ at barnet selvsagt er drillet i alt som har med sikkerhet å gjøre.

For at mor skal på fest er helt uaktuelt!

Anonymous poster hash: bd19f...ef3
Skrevet

Det er lenge siden jeg hadde en tiåring, så jeg ble usikker på om jeg var hysterisk som reagerte på dette. Men jeg dro ikke fra egne barn på kveld/natt før de var mye eldre.

Det nytter ikke snakke med henne om dette, så jeg vurderer en bekymringsmelding. Spes siden jeg vet at det er snakk om et engstelig barn som ikke sover før mor er hjemme, selv om han sier det er ok.

Hi

Ville absolutt luftet det med de, evt anonymt

Skrevet

Har en 10-åringen selv, og det er ikke greit.

Skrevet

Ikke ok..

Så vidt jeg klarer å la min 10, snart 11 åring å være hjemme alene i knappe 2 timer. 

Hadde ALDRI latt han være hjemme til 03 på natta...

Anonymous poster hash: b1f2b...7e9
Skrevet

Hvis det er fordi hun må, så må hun jo. Hadde alliert meg med noen i nærheten+ at barnet selvsagt er drillet i alt som har med sikkerhet å gjøre.

For at mor skal på fest er helt uaktuelt!

Anonymous poster hash: bd19f...ef3

Hun må absolutt ikke, hun har mange som kan ha han på overnatting. Oss, blandt annet. Men siden gutten ikke vil (han spiller hele tiden hun er borte, det får han jo ikke lov til her) så vil ikke hun heller.

Så her er det kun mors motvilje til å sette grenser for barnet, ingen praktisk nød.

Hi

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Godt å få bekreftelse på at jeg ikke er helt på viddene som reagerer på dette.

Men mener dere at det kvalifiserer til en bekymringsmelding? Og hvilke tiltak kan bv ev gjøre?

Mor har vært i sporadisk kontakt med bv helt siden første barnet ble født for 18 år siden, men det skjer jo aldri noe.

Fortvilende å være vitne til at små barn ikke får god nok omsorg.

Hi

Gjest Julia1984
Skrevet

Ikke tenk på hva barnevernet gjør eller ikke. Meld din bekymring, eller diskuter saken med de. Da har du hvertfall vist at du bryr deg

Skrevet

Det er virkelig ikke greit. Min 13 åring får ikke være alene på natta. Men ingen problemer at hun er hjemme alene flere timer på dagtid.

Anonymous poster hash: f5865...dfa
Skrevet

HiAnonymous poster hash: f59b8...d74

Det gjør du rett i. Hva om noe skjer, eller noen som ikke bør vite det finner ut at gutten er alene hjemme? Jeg ville ikke hatt det på min samvittighet i allefall....

Skrevet

Huff nei, har selv en 10 åring. Det hadde ikke mammahjertet her tålt.

Anonymous poster hash: 2f44d...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...