Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #1 Skrevet 14. september 2014 For at jeg er førskolelærer og ikke jobber i barnehage. Jeg har tatt utdanning, men bare brukt den i tre år før jeg var videre til noe nytt. Jeg var flink i jobben, så hva som trengtes men så at jeg aldri ville bli fornøyd med rammevikårene for å få gjort jobben skikkelig. Der jeg jobber nå mener ikke de ufaglærte at jeg skal gjøre min jobb OG sørge for at det aldri blir "urettferdig" fordeling av rent praktiske oppgaver. En kollega på den nye jobben minnet meg om hva jeg var ansatt for å gjøre. Det var ikke å rydde som jeg gjorde da. Jeg er vant til å måtte jobbe ubetalt overtid for å rekke alt jeg må+ ubunden tid. Fra andre siden ser jeg at mange barnehager hadde blitt bedre om man hadde foretatt en skikkelig rolleavklaring. Klart at man skal avlaste kolleger når det trengs, men det er faktisk helt latterlig at pedagoger ikke står friere enn det de gjør fordi alle SKAL tømme like mange oppvaskmaskiner og lage like mange måltider. Jeg har fremdeles dårlig samvittighet, men kommer ikke tilbake før jeg ser at kultur og rammevilkår har endret seg. Anonymous poster hash: 07479...9b8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #2 Skrevet 14. september 2014 Orker ikke sånne som deg i barnehagen, så ikke ha dårlig samvittighet. Vi er glad vi slipper deg!!! Anonymous poster hash: 1f1a0...383
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #3 Skrevet 14. september 2014 Og slike som deg er grunnen til at jeg dro. Jeg tømte samvittighetsfullt oppvaskmaskinene jeg og er ikke den typen som syns jeg er for "fin" til å ta i et tak. Promblemet blir når avdleingen er uten pedagog hele dagen fordi det som foventes når en kommer fra møte er at en avlaster de andre med praktisk arbeid. Det burde være helt opplagt at pedagogen da skal være sammen med barna. Det er først i ettertid jeg ser hvor idiotisk det er at en leder ikke har "lov" å delegere oppgaver til personalgruppen. Barnehagen har faktisk lidd et tap, for den skal være et solid, faglig tilbud. Jeg gjorde en knallgod jobb, men slet meg ut for å ikke skjevdele de praktiske oppgavene. Barnehagen sliter med en stor andel ansatte som tror at alle gjør den samme jobben og som tror at f.eks møter og kontroarbeid er fritid som pedagogen skal kompensere ovenfor dem personlig når han eller hun kommer tilbake. Så du kan være glad for at jeg og mange andre kompetente pedagoger er ute, da får du alle røykepausene du vil ha og kan fortsette å føre sirlig regnskap over hvor mange leker pedagogene rydder i forhold til deg. Jeg forsto ikke dette.Har du dårlig samvittighet for at du må tømme så mange oppvaskmaskiner eller er du sur for det? Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke er der og tømmer dem. Samtidig er det deilig å få brukt hele den faglige kompetansen min på jobb der jeg er nå. Anonymous poster hash: 07479...9b8
EinFrosk Skrevet 14. september 2014 #4 Skrevet 14. september 2014 Hva skjedde med svaret til Liv og Røre? Jaja, da blir det i alle fall tydeligere at mesteparten av svaret mitt er til den anonyme.
Iiiiik Skrevet 14. september 2014 #5 Skrevet 14. september 2014 Men er assistentene der for å tømme oppvaskmaskinen da? Jeg synes det er slitsomt med sånne som er så selvhøytidelige på egen utdanning. Har noen på min arbeidsplass også som hevder det er dårlig forvaltning av ressurser å la folk med mangeårig universitetsutdannelse ringe etter klienter som ikke kommer eller sette på kaffe. Heldigvis er de i mindretall, vi andre både tømmer oppvaskmaskin, tar telefoner og setter på kaffe. Det tar fem minutter for meg også å tømme oppvaskmaskinen og det er nok ingen andre heller som synes det er veldig gøy eller som har begynt å jobbe der de jobber fordi de helst vil tømme oppvaskmaskinen hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #6 Skrevet 14. september 2014 Men er assistentene der for å tømme oppvaskmaskinen da? Jeg synes det er slitsomt med sånne som er så selvhøytidelige på egen utdanning. Har noen på min arbeidsplass også som hevder det er dårlig forvaltning av ressurser å la folk med mangeårig universitetsutdannelse ringe etter klienter som ikke kommer eller sette på kaffe. Heldigvis er de i mindretall, vi andre både tømmer oppvaskmaskin, tar telefoner og setter på kaffe. Det tar fem minutter for meg også å tømme oppvaskmaskinen og det er nok ingen andre heller som synes det er veldig gøy eller som har begynt å jobbe der de jobber fordi de helst vil tømme oppvaskmaskinen hele dagen. De er ikke der for å bare tømme oppvaskmaskiner, de er der for å være en del av et pedagogisk tilbud. Noen ganger betyr det å legge til rette for at pedagogen kan være i barnegruppa ved å ta seg av praktiske ting som må gjøres. Jeg gjør alle de oppgavene du beskriver der med den største selvfølge, alle må ta i et tak. Det er veldig stor forskjell på å rydde og vaske opp etter noen få voksne og etter 25 barn. Det siste er veldig mye mer tidkrevende. Problemet er når en må pritoritere dette fremfor oppgaver som kun pedagogen kan gjøre, eller fremfor å ta igjen tide borte i møter sammen med barnegruppa kun for at perosnalgruppa ikke skal føle at de må gjøre mer praktisk. VI er mange som kan tømme en oppvaksmaskin, men for å drive et best mulig pedagogisk tilbud må pedagogene ha tid til å være pedagoger. Anonymous poster hash: 07479...9b8
EinFrosk Skrevet 14. september 2014 #7 Skrevet 14. september 2014 Anonymknappen kommer automatisk her.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #8 Skrevet 14. september 2014 På min arbeidsplass er alle med på å rydde, tømme oppvaskmaskinen, sette på kaffe, hente posten osv. Vi har merkantil, men det står heller ikke i hennes stillingsinstruks at hun er ansvarlig for å koke kaffe og tømme oppvaskmaskinen eller å rydde i magasinene på pauserommet. At jeg har en 3årig bachelor, som eller ikke er så mye, gjør meg slett ikke for fin til å ta i et tak og det handler om å ha et godt arbeidsmiljø der alle kan trives. Hun som er merkantil har også sine vikige arbeidsoppgaver hun skal utføre. Da kan hun ikke bruke "hele dager" på å gjøre andre oppgaver som vi alle sammen kan gjøre. Vi har lister over hvem sin uke det er til å tømme og å sette på oppvaskmaskinen, regler for hvem som leverer og henter post osv. Både psykologene og pedagogene bidrar. Sånn skal det være Anonymous poster hash: 013c0...129
Iiiiik Skrevet 14. september 2014 #9 Skrevet 14. september 2014 I vår barnehage har det vært veldig klart definert når det er førskolegruppe, språkgruppe osv, altså de tingene førskolelærere skal gjøre. Når dette forgår, kan selvfølgelig ikke pedagogisk leder rydde ut av oppvaskmaskinen. Ei heller når det er møter eller når hun har kontortid. Sånn bortsett fra det, skjønner jeg ikke helt at din tid med barna har en helt annen kvalitet enn assistentenes tid med barna. Hvis man planlegger godt og alle vet når faste ting skal skje, så burde dette problemet være mindre.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #10 Skrevet 14. september 2014 På min arbeidsplass er alle med på å rydde, tømme oppvaskmaskinen, sette på kaffe, hente posten osv. Vi har merkantil, men det står heller ikke i hennes stillingsinstruks at hun er ansvarlig for å koke kaffe og tømme oppvaskmaskinen eller å rydde i magasinene på pauserommet. At jeg har en 3årig bachelor, som eller ikke er så mye, gjør meg slett ikke for fin til å ta i et tak og det handler om å ha et godt arbeidsmiljø der alle kan trives. Hun som er merkantil har også sine vikige arbeidsoppgaver hun skal utføre. Da kan hun ikke bruke "hele dager" på å gjøre andre oppgaver som vi alle sammen kan gjøre. Vi har lister over hvem sin uke det er til å tømme og å sette på oppvaskmaskinen, regler for hvem som leverer og henter post osv. Både psykologene og pedagogene bidrar. Sånn skal det være Anonymous poster hash: 013c0...129 Slik er det på min abeidsplass også, det er helt rimelig. Men det er sinnsykt stor forskjell på omfanget av slike oppgaver på en arbeidsplass med voksne og i en barnehage. Det tror jeg kanskje ikke dere som jobber andre steder forstår. De markantile (som du sier) hos oss har bemerket at jeg gjør "for mye"; for slik er kulturen her. Alle ser verdien av at jeg har tid til å gjøre de oppgavene bare jeg kan gjøre. Anonymous poster hash: 07479...9b8
EinFrosk Skrevet 14. september 2014 #11 Skrevet 14. september 2014 I vår barnehage har det vært veldig klart definert når det er førskolegruppe, språkgruppe osv, altså de tingene førskolelærere skal gjøre. Når dette forgår, kan selvfølgelig ikke pedagogisk leder rydde ut av oppvaskmaskinen. Ei heller når det er møter eller når hun har kontortid. Sånn bortsett fra det, skjønner jeg ikke helt at din tid med barna har en helt annen kvalitet enn assistentenes tid med barna. Hvis man planlegger godt og alle vet når faste ting skal skje, så burde dette problemet være mindre. Jeg har mindre tid med barna, derfor mener jeg at jeg burde kunne prioritere å være i barnegruppa når jeg har hatt tid borte for å gjøre andre arbeidsoppgaver.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #12 Skrevet 14. september 2014 Men er assistentene der for å tømme oppvaskmaskinen da? Jeg synes det er slitsomt med sånne som er så selvhøytidelige på egen utdanning. Har noen på min arbeidsplass også som hevder det er dårlig forvaltning av ressurser å la folk med mangeårig universitetsutdannelse ringe etter klienter som ikke kommer eller sette på kaffe. Heldigvis er de i mindretall, vi andre både tømmer oppvaskmaskin, tar telefoner og setter på kaffe. Det tar fem minutter for meg også å tømme oppvaskmaskinen og det er nok ingen andre heller som synes det er veldig gøy eller som har begynt å jobbe der de jobber fordi de helst vil tømme oppvaskmaskinen hele dagen. Ja, som foreldre vil vi heller at pedagoger bruker tid på barna og assistenter bruker tiden sin på det pedagogene ikke får tid til. Anonymous poster hash: beb44...2d5
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #13 Skrevet 14. september 2014 På min arbeidsplass er alle med på å rydde, tømme oppvaskmaskinen, sette på kaffe, hente posten osv. Vi har merkantil, men det står heller ikke i hennes stillingsinstruks at hun er ansvarlig for å koke kaffe og tømme oppvaskmaskinen eller å rydde i magasinene på pauserommet. At jeg har en 3årig bachelor, som eller ikke er så mye, gjør meg slett ikke for fin til å ta i et tak og det handler om å ha et godt arbeidsmiljø der alle kan trives. Hun som er merkantil har også sine vikige arbeidsoppgaver hun skal utføre. Da kan hun ikke bruke "hele dager" på å gjøre andre oppgaver som vi alle sammen kan gjøre. Vi har lister over hvem sin uke det er til å tømme og å sette på oppvaskmaskinen, regler for hvem som leverer og henter post osv. Både psykologene og pedagogene bidrar. Sånn skal det være Anonymous poster hash: 013c0...129 Hva i alle dager er merkantil? Anonymous poster hash: e1c9a...467
Gjest mamma til 2 jenter:) Skrevet 14. september 2014 #14 Skrevet 14. september 2014 Kontor/adminstrative oppgaver.( Merkentil)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #15 Skrevet 14. september 2014 Haha. Jeg er diplomøkonom og jobber som regnskapssjef. Jeg rydder kjøkkenkroken jevnlig. Vet du hvorfor? Fordi jeg liker å bidra til fellesskapet. Og jeg er ikke mer verdt enn min kollega som "bare" er bedriftsøkonom. Synes vel du skal trekke nesa ut av navelen. Anonymous poster hash: e3646...1e8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #16 Skrevet 14. september 2014 Haha. Jeg er diplomøkonom og jobber som regnskapssjef. Jeg rydder kjøkkenkroken jevnlig. Vet du hvorfor? Fordi jeg liker å bidra til fellesskapet. Og jeg er ikke mer verdt enn min kollega som "bare" er bedriftsøkonom. Synes vel du skal trekke nesa ut av navelen. Anonymous poster hash: e3646...1e8 Det er litt annerledes, da ingen barn på din arbeidsplass mister verdifull tid med en pedagog når du tar ut av oppvaskmaskinen. Anonymous poster hash: beb44...2d5
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #17 Skrevet 14. september 2014 Haha. Jeg er diplomøkonom og jobber som regnskapssjef. Jeg rydder kjøkkenkroken jevnlig. Vet du hvorfor? Fordi jeg liker å bidra til fellesskapet. Og jeg er ikke mer verdt enn min kollega som "bare" er bedriftsøkonom. Synes vel du skal trekke nesa ut av navelen. Anonymous poster hash: e3646...1e8 Det er litt annerledes, da ingen barn på din arbeidsplass mister verdifull tid med en pedagog når du tar ut av oppvaskmaskinen. Anonymous poster hash: beb44...2d5 Nei. Det er snakk om kompetanse som gjør det de skal gjøre. Fullstendig sammenlignbart. Anonymous poster hash: e3646...1e8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #18 Skrevet 14. september 2014 Jeg er psykolog og jobber på BUP. Her jobber det også andre faggrupper, men de er ikke terapeututdannet på samme nivå som meg. Tror du det ville blitt et godt arbeidsmiljø hvis jeg hevdet at den kliniske sosionomen skulle ha større ansvar for kjøkkenet enn meg fordi det ville gi mer tid til barna som kommer hit? Det er i hvert fall sammenlignbart på ditt nivå. Hvis du mener at din interaksjon med barna er kvalitativt annerledes enn assistentenes tid med barna, gjør du en for dårlig veiledningsjobb med dem. Du har ansvar for å lære dem opp, har du ikke? For meg som mor er det viktig at du sørger for at barna får god oppfølging av alle, nettopp fordi assistentene tilbringer langt mer tid med barna enn det du gjør. Det som ødelegger hverdagen for mine barn mest er hvis personalet ikke trives sammen, ikke klarer å dra lasset sammen og dersom assistentene får en opplevelse av at pedagogene formidler at de er i en annen klasse enn resten. Anonymous poster hash: 2dc83...cba
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #19 Skrevet 14. september 2014 Haha. Jeg er diplomøkonom og jobber som regnskapssjef. Jeg rydder kjøkkenkroken jevnlig. Vet du hvorfor? Fordi jeg liker å bidra til fellesskapet. Og jeg er ikke mer verdt enn min kollega som "bare" er bedriftsøkonom. Synes vel du skal trekke nesa ut av navelen. Anonymous poster hash: e3646...1e8 Det er litt annerledes, da ingen barn på din arbeidsplass mister verdifull tid med en pedagog når du tar ut av oppvaskmaskinen. Anonymous poster hash: beb44...2d5 Nei. Det er snakk om kompetanse som gjør det de skal gjøre. Fullstendig sammenlignbart. Anonymous poster hash: e3646...1e8 Det er ikke sammenlignbart. Jeg ser det som en absolutt selvfølge at alle bidrar likt til å holde personalrommet i orden. Det er normal folkeskikk, mora di jobber ikke her etc. Det har jeg alltid gjort på alle arbeidsplasser uansett hva min funksjon er. Å rydde opp etter måltider i barnehage er langt mer tidkrevende og viktig arbeid, men likevel arbeid som alle kan gjøre. Jeg forstår ikke helt, men mener med at kompetanse gjør det de skal gjøre med tanke på oppvaskmaskinen. Jeg har pedagogisk kompetanse som de ufaglærte ikke har, den skal brukes til barnas beste. Den nyttes ikke best ved at jeg passer på at ingen assistenter rydder mer opp etter måltider enn meg. Sammenliknbart blir det først om du må gå sitte minst like mye i resepsjonen på jobb for at respejonistene ikke føler at de må gjøre det kjedelige resepsjonsarbeidet alene. Og så det er sagt: Jeg har alltid latt mitt personale bruke seg, de har fått egne ansvarsormåder og prosjekter. Jeg ser dem ikke som praktiske fotsoldater. Anonymous poster hash: 07479...9b8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #20 Skrevet 14. september 2014 Jeg har en master, men jeg vasker/rydder/setter i og tømmer oppvaskmaskin på jobb likevel. Jævlig slitsomt med slike selvhøytidelige mennesker på jobb. Anonymous poster hash: 6eddf...556
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #21 Skrevet 14. september 2014 Haha. Jeg er diplomøkonom og jobber som regnskapssjef. Jeg rydder kjøkkenkroken jevnlig. Vet du hvorfor? Fordi jeg liker å bidra til fellesskapet. Og jeg er ikke mer verdt enn min kollega som "bare" er bedriftsøkonom. Synes vel du skal trekke nesa ut av navelen. Anonymous poster hash: e3646...1e8 Det er litt annerledes, da ingen barn på din arbeidsplass mister verdifull tid med en pedagog når du tar ut av oppvaskmaskinen. Anonymous poster hash: beb44...2d5 Nei. Det er snakk om kompetanse som gjør det de skal gjøre.Fullstendig sammenlignbart. Anonymous poster hash: e3646...1e8 Det er ikke sammenlignbart. Jeg ser det som en absolutt selvfølge at alle bidrar likt til å holde personalrommet i orden. Det er normal folkeskikk, mora di jobber ikke her etc. Det har jeg alltid gjort på alle arbeidsplasser uansett hva min funksjon er. Å rydde opp etter måltider i barnehage er langt mer tidkrevende og viktig arbeid, men likevel arbeid som alle kan gjøre. Jeg forstår ikke helt, men mener med at kompetanse gjør det de skal gjøre med tanke på oppvaskmaskinen. Jeg har pedagogisk kompetanse som de ufaglærte ikke har, den skal brukes til barnas beste. Den nyttes ikke best ved at jeg passer på at ingen assistenter rydder mer opp etter måltider enn meg. Sammenliknbart blir det først om du må gå sitte minst like mye i resepsjonen på jobb for at respejonistene ikke føler at de må gjøre det kjedelige resepsjonsarbeidet alene. Og så det er sagt: Jeg har alltid latt mitt personale bruke seg, de har fått egne ansvarsormåder og prosjekter. Jeg ser dem ikke som praktiske fotsoldater. Anonymous poster hash: 07479...9b8 Igjen. JO det er sammenlignbart. Å rydde etter måltid i barnehage eller annen arbeidsplass er egentlig ikke viktig noen av stedene. (Jo det er viktig samtidig raser ikke verden sammen om det må vente litt) Hvem som helst kan gjøre det. Å bruke kunnskapen til det den er utdannet til, være seg å passe barn eller gjøre mva oppgaven er den samme tingen. Klarer du virkelig ikke se det? Anonymous poster hash: e3646...1e8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #22 Skrevet 14. september 2014 Jeg er psykolog og jobber på BUP. Her jobber det også andre faggrupper, men de er ikke terapeututdannet på samme nivå som meg. Tror du det ville blitt et godt arbeidsmiljø hvis jeg hevdet at den kliniske sosionomen skulle ha større ansvar for kjøkkenet enn meg fordi det ville gi mer tid til barna som kommer hit? Det er i hvert fall sammenlignbart på ditt nivå. Hvis du mener at din interaksjon med barna er kvalitativt annerledes enn assistentenes tid med barna, gjør du en for dårlig veiledningsjobb med dem. Du har ansvar for å lære dem opp, har du ikke? For meg som mor er det viktig at du sørger for at barna får god oppfølging av alle, nettopp fordi assistentene tilbringer langt mer tid med barna enn det du gjør. Det som ødelegger hverdagen for mine barn mest er hvis personalet ikke trives sammen, ikke klarer å dra lasset sammen og dersom assistentene får en opplevelse av at pedagogene formidler at de er i en annen klasse enn resten. Anonymous poster hash: 2dc83...cba Det er heller ikke sammenliknbart og bærer stort preg av at du/dere ikke forstår hvor mye mer tidkrevende det praktiske arbeidet er i en barnehage sammenliknet med eget personalrom for voksne. Jeg får ikke veiledet assistentene om jeg ikke får se dem i arbeid med barna. Det er en konsekvens om jeg har mye møtetid en periode og må fokusere på å ta praktisk etterslep alene når jeg kommer tilbake. Å lede en arbeidplass gir en delegeringsmandat, det er veldig vanskelig å bruke i enkelte banrehager fordi en mener alle praktiske oppgaver skal følge vakter og ikke funksjon. Anonymous poster hash: 07479...9b8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #23 Skrevet 14. september 2014 Haha. Jeg er diplomøkonom og jobber som regnskapssjef. Jeg rydder kjøkkenkroken jevnlig. Vet du hvorfor? Fordi jeg liker å bidra til fellesskapet. Og jeg er ikke mer verdt enn min kollega som "bare" er bedriftsøkonom. Synes vel du skal trekke nesa ut av navelen. Anonymous poster hash: e3646...1e8 Det er litt annerledes, da ingen barn på din arbeidsplass mister verdifull tid med en pedagog når du tar ut av oppvaskmaskinen. Anonymous poster hash: beb44...2d5 Nei. Det er snakk om kompetanse som gjør det de skal gjøre. Fullstendig sammenlignbart. Anonymous poster hash: e3646...1e8 Har du barn selv? Jeg tømmer også gjerne oppvaskmaskinen på min jobb, det er ikke noe problem selv om jeg har master. Når det kommer til barnet mitt ønsker jeg heller at de ufaglærte ordner på kjøkkenet og at de kvalifiserte bruker tiden sin på barnet mitt. Det er mange ufaglærte i barnehager og den lille tiden barnet mitt får med pedagoger er gull verdt for meg. Anonymous poster hash: beb44...2d5
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #24 Skrevet 14. september 2014 Jeg har en master, men jeg vasker/rydder/setter i og tømmer oppvaskmaskin på jobb likevel. Jævlig slitsomt med slike selvhøytidelige mennesker på jobb. Anonymous poster hash: 6eddf...556 Hvor mange barn vasker du opp etter? Hvor lang tid bruker du på det? Å rydde opp etter et måltid i en banrehage kan lett ta 45 minutter til en time for en person. Det skal også dekkes og gjøres klarte, det tar lett like lang tid. Anonymous poster hash: 07479...9b8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #25 Skrevet 14. september 2014 Jeg er psykolog og jobber på BUP. Her jobber det også andre faggrupper, men de er ikke terapeututdannet på samme nivå som meg. Tror du det ville blitt et godt arbeidsmiljø hvis jeg hevdet at den kliniske sosionomen skulle ha større ansvar for kjøkkenet enn meg fordi det ville gi mer tid til barna som kommer hit? Det er i hvert fall sammenlignbart på ditt nivå. Hvis du mener at din interaksjon med barna er kvalitativt annerledes enn assistentenes tid med barna, gjør du en for dårlig veiledningsjobb med dem. Du har ansvar for å lære dem opp, har du ikke? For meg som mor er det viktig at du sørger for at barna får god oppfølging av alle, nettopp fordi assistentene tilbringer langt mer tid med barna enn det du gjør. Det som ødelegger hverdagen for mine barn mest er hvis personalet ikke trives sammen, ikke klarer å dra lasset sammen og dersom assistentene får en opplevelse av at pedagogene formidler at de er i en annen klasse enn resten. Anonymous poster hash: 2dc83...cba Det er heller ikke sammenliknbart og bærer stort preg av at du/dere ikke forstår hvor mye mer tidkrevende det praktiske arbeidet er i en barnehage sammenliknet med eget personalrom for voksne. Jeg får ikke veiledet assistentene om jeg ikke får se dem i arbeid med barna. Det er en konsekvens om jeg har mye møtetid en periode og må fokusere på å ta praktisk etterslep alene når jeg kommer tilbake. Å lede en arbeidplass gir en delegeringsmandat, det er veldig vanskelig å bruke i enkelte banrehager fordi en mener alle praktiske oppgaver skal følge vakter og ikke funksjon. Anonymous poster hash: 07479...9b8 Og igjen tenker jeg. Lærere og førskolelærer er en egen rase når det kommer til å syte og klage. Å bidra til fellesskapet er normalt på ALLE arbeidsplasser. Å bidra til fellesskapet er å gjøre oppgaver utenfor sitt fagområde. Utenfor alle sitt fagområde og dra sin del av lasset med oppgaver som bare MÅ gjøres. Anonymous poster hash: e3646...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå