Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #1 Skrevet 13. september 2014 I morgen kommer svigermor med 15 brød til oss, hun sendte nettopp mld om det. Egentlig kjempe koselig og vi håper at de er gode. Men hun har bakt brød før til oss og de har aldri vært spiselige, de er harde, tørre og smaker papp, så vi har rett og slett ikke klart å spise de. Sist hun kom med brød for flere mnd siden så hadde vi allerede sikkert 20 brød fra henne i frysern og hun kom med mange. Vi takket og samboer sa at nå har vi mer enn nok brød for en stund så hun kan ta en liten pause i bakingen, for vi spiser ikke så mye brød uansett, går ett i uka. Da ble hun kjempe sur og sa at hun aldri skal bake brød til oss igjen som er så utakknemlige. Han sa at vi setter pris på det men fryseren er full og som sagt vi spiser ikke opp 20 brød fort. Men hun var bare sur. Vi ble litt lettet av at hun sa at hun aldri skal bake igjen, siden de ikke er gode. Og de siste hun kom med var de aller verste, de kastet vi etter noen dager, og de andre, ikke vist i å ha mye i fryseren som vi ikke liker. Så nå får vi flere som kanskje ikke er gode. Andre som har det sånn? Bare tar dere i mot og ikke sier noe? Vi er ikke utakknemlige men siden de ikke er gode så er det ganske bortkastet at hun baker og vi hiver. Vanskelig å si fra, hun er en vanskelig person på nesten alle måter, noe samboer sier at hun altid har vært. Håper de vi får i morgen er gode! Anonymous poster hash: aaa57...246
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #2 Skrevet 13. september 2014 Hadde bare tatt i mot og kastet dem når hun gikk. Anonymous poster hash: 94313...733
PrinsesseHengepupp Skrevet 13. september 2014 #3 Skrevet 13. september 2014 Ta brødene med til en lokal grisebonde eller hestesenter du 😉
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #4 Skrevet 13. september 2014 Snakk om I-landsproblematikk 😝 Anonymous poster hash: bf5e4...55a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #5 Skrevet 13. september 2014 Hadde bare tatt i mot og kastet dem når hun gikk. Anonymous poster hash: 94313...733 Joda, men smaker på ett først. Anonymous poster hash: aaa57...246
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #6 Skrevet 13. september 2014 Hadde gitt til fuglene. Anonymous poster hash: 34601...411
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #7 Skrevet 13. september 2014 Snakk om I-landsproblematikk Anonymous poster hash: bf5e4...55a Som veldig mange innlegg her inne. Hva er problemet? Mener du at vi skal spise brødene fordi barna sulter i Afrika? Anonymous poster hash: aaa57...246
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #8 Skrevet 13. september 2014 Lei situasjon, er jo ikke vits i å fylle fryseren med 50 brød liksom. Men, så har hun stått å bakt dem, og brød tar lang tid å bake (jeg baker mye brød selv og bruker lett 5 timer på en deig som gir 3 brød). Og hvis dere ikke liker brødene, vel om de er harde så hever hun de gjerne ikke og da blir de ikke gode... Går det kanskje an å takke så mye for omtanken men si at dere har mye brød i frysen og spiser bare 1 ila uken, så kanskje det er noen andre som kunne hatt lyst på brød? Fryser hun de rett etter hun har bakt de, eller blir de liggende noen dager i romtemperatur? Anonymous poster hash: 419b5...183
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #9 Skrevet 13. september 2014 Ta brødene med til en lokal grisebonde eller hestesenter du Hadde gitt til fuglene. Anonymous poster hash: 34601...411 Takk for tips! Men er vi alene om å måtte motta noe vi ikke vil ha? Anonymous poster hash: aaa57...246
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #10 Skrevet 13. september 2014 Haha, er din svigermor min mamma? Altså, mamma kan eller ikke bake brød. De er deigete og legger seg som en diger gjærklump i magen. Jeg takker ja og så kaster jeg dem. Har prøvd å si til henne at jeg baker selv så hun gir meg ikke så mange brød lengre, heldigvis, men hun kommer med noen nå og da. Og de går i søpla. Anonymous poster hash: 66c85...fa4
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #11 Skrevet 13. september 2014 Snakk om I-landsproblematikk Anonymous poster hash: bf5e4...55a Som veldig mange innlegg her inne. Hva er problemet? Mener du at vi skal spise brødene fordi barna sulter i Afrika? Anonymous poster hash: aaa57...246 Hmm... Drar du ikke den litt vel langt? 😊 Jeg sier bare at det er et i-landsproblem. Jeg har også mange av dem, men har aldri tenkt på at alle såkalte i-landsproblemer skal løses så konkret 😊 Anonymous poster hash: bf5e4...55a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #12 Skrevet 13. september 2014 kutt de opp å gi de til fuglene til vinteren, de liker de nok Eller bruk de til arme riddere eller noe.. ikke alle da, resen kan dere jo kaste. Ville ikke ha sagt noe i hvertfall. <Hun synes sikkert det er stas å få bake brød til dere. Anonymous poster hash: c806a...0f0
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #13 Skrevet 13. september 2014 Lei situasjon, er jo ikke vits i å fylle fryseren med 50 brød liksom. Men, så har hun stått å bakt dem, og brød tar lang tid å bake (jeg baker mye brød selv og bruker lett 5 timer på en deig som gir 3 brød). Og hvis dere ikke liker brødene, vel om de er harde så hever hun de gjerne ikke og da blir de ikke gode... Går det kanskje an å takke så mye for omtanken men si at dere har mye brød i frysen og spiser bare 1 ila uken, så kanskje det er noen andre som kunne hatt lyst på brød? Fryser hun de rett etter hun har bakt de, eller blir de liggende noen dager i romtemperatur?Anonymous poster hash: 419b5...183 Var jo det samboer sa, han var kjempe høflig og sa at vi har ikke plass, men hun ble sur og kjeftet, er sånn hun er, blir dødelig fornærmet av veldig lite, takler ikke at folk er uenig med henne og takker nei til hva som helst. Tror ikke at andre vil spise de heller. Nå har hun ikke baket til oss på flere mnd så kan ikke si at frysern er full av brød i morgen. Vet ikke hva hun pleier å gjøre men tipper at hun har baket i dag fordi hun kommer tidlig i morgen. Anonymous poster hash: aaa57...246
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #14 Skrevet 13. september 2014 Snakk om I-landsproblematikk Anonymous poster hash: bf5e4...55a Som veldig mange innlegg her inne. Hva er problemet? Mener du at vi skal spise brødene fordi barna sulter i Afrika?Anonymous poster hash: aaa57...246 Hmm... Drar du ikke den litt vel langt? Jeg sier bare at det er et i-landsproblem. Jeg har også mange av dem, men har aldri tenkt på at alle såkalte i-landsproblemer skal løses så konkret Anonymous poster hash: bf5e4...55a Joda men ser ikke poenget med den kommentaren din, vil si at 90% av alle innlegg her ikke er kjempe alvorlige. Og je ba ikke om hjelp, ville bare høre om andre har det sånn. kutt de opp å gi de til fuglene til vinteren, de liker de nok Eller bruk de til arme riddere eller noe.. ikke alle da, resen kan dere jo kaste. Ville ikke ha sagt noe i hvertfall. <Hun synes sikkert det er stas å få bake brød til dere. Anonymous poster hash: c806a...0f0 Jo hun syns nok det og egentlig vi og, bare synd de ikke er spiselige Anonymous poster hash: aaa57...246
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #15 Skrevet 13. september 2014 Haha, er din svigermor min mamma? Altså, mamma kan eller ikke bake brød. De er deigete og legger seg som en diger gjærklump i magen. Jeg takker ja og så kaster jeg dem. Har prøvd å si til henne at jeg baker selv så hun gir meg ikke så mange brød lengre, heldigvis, men hun kommer med noen nå og da. Og de går i søpla. Anonymous poster hash: 66c85...fa4 Hehe, neppe samme dame men kjekt at vi ikke er alene Anonymous poster hash: aaa57...246
*Yuna* Skrevet 13. september 2014 #16 Skrevet 13. september 2014 Hadde tatt de imot og ikke sagt noe.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #17 Skrevet 13. september 2014 Fuglemat resten av vinteren då Anonymous poster hash: 544d2...c64
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #18 Skrevet 13. september 2014 Vi hadde ikke hatt søppelkassa stor nok til 20 brød pluss resten av søppelet. Måtte nok takket nei. Synes jo det er frekt å kaste mat man får også når hun bruker tid og penger på det, men når hun ikke klarer å ta imot tilbakemeldinger så skjønner jeg at det ikke er så lett. Si at dere ikke har plass i fryseren? Trenger jo ikke være brød som tar plass der, dere har vel annen mat i fryseren også. Anonymous poster hash: b4091...283
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #19 Skrevet 13. september 2014 Kjøp brødrister. Anonymous poster hash: 48837...fda
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #20 Skrevet 14. september 2014 Hadde ikke tatt i mot til mine hester, hester kan bli sjuke avv brød siden det sveller i magesekken, i tillegg ødelegger det tennene. Fugler skal heller ikke ha brød av samme grunn, mageproblemer. Kast dem. Anonymous poster hash: 94313...733
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #21 Skrevet 14. september 2014 Hadde tatt imot og gitt de bort til dyr. Anonymous poster hash: 23c65...b55
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #22 Skrevet 14. september 2014 Hadde tatt imot og gitt de bort til dyr. Anonymous poster hash: 23c65...b55 Gi dem til en bonde, kyr kan spise brød uten problemer. Anonymous poster hash: 94313...733
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #23 Skrevet 14. september 2014 Ta i mot. Si takk og kast de fortløpende. Anonymous poster hash: 7f320...f65
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #24 Skrevet 14. september 2014 Takk for svar, var egentlig ikke ute etter tips Bare lurte på om andre opplever noe av det samme. Og fryseren er faktisk ganske full nå av kjøtt og annet så spørs om vi får plass. Tenker at vi tar i mot i dag og smaker på de. For da kan vi neste gang (om de var like fæle) si at vi ennå har mye. Men skulle ønske at hun heller spurte først om hun skal bake, er jo som noen sier tidkrevende å bake. HI Anonymous poster hash: aaa57...246
Anonym bruker Skrevet 14. september 2014 #25 Skrevet 14. september 2014 I morgen kommer svigermor med 15 brød til oss, hun sendte nettopp mld om det. Egentlig kjempe koselig og vi håper at de er gode. Men hun har bakt brød før til oss og de har aldri vært spiselige, de er harde, tørre og smaker papp, så vi har rett og slett ikke klart å spise de. Sist hun kom med brød for flere mnd siden så hadde vi allerede sikkert 20 brød fra henne i frysern og hun kom med mange. Vi takket og samboer sa at nå har vi mer enn nok brød for en stund så hun kan ta en liten pause i bakingen, for vi spiser ikke så mye brød uansett, går ett i uka. Da ble hun kjempe sur og sa at hun aldri skal bake brød til oss igjen som er så utakknemlige. Han sa at vi setter pris på det men fryseren er full og som sagt vi spiser ikke opp 20 brød fort. Men hun var bare sur. Vi ble litt lettet av at hun sa at hun aldri skal bake igjen, siden de ikke er gode. Og de siste hun kom med var de aller verste, de kastet vi etter noen dager, og de andre, ikke vist i å ha mye i fryseren som vi ikke liker. Så nå får vi flere som kanskje ikke er gode. Andre som har det sånn? Bare tar dere i mot og ikke sier noe? Vi er ikke utakknemlige men siden de ikke er gode så er det ganske bortkastet at hun baker og vi hiver. Vanskelig å si fra, hun er en vanskelig person på nesten alle måter, noe samboer sier at hun altid har vært. Håper de vi får i morgen er gode! Anonymous poster hash: aaa57...246 Det er faktisk ikke så dårlig idé å lage litt fuglemat eller gi bort til lokal gård. Særlig barna kan jo ha stor glede av å mate noen pip-piper. Jeg vet ikke helt hva du kan si til svigermoren din, men antagelig er det viktig for henne å vise at hun bryr seg - og å bake brød er åpenbart måten hun gjør det på (kanskje ikke sååå rart når man tenker på at hun er en del av krigsgenerasjonen og antagelig har vokst opp med matmangel...). Jeg synes du skal prøve å gjøre disse brødene til en fin ting. Uansett om dere spiser dem eller ikke. Hvis dere mater fuglene ta et bilde av ungen med en blings i hånda, send henne bildet og skriv "pip-pipene liker også brød :)" eller bruk brødet til å lage fuglematboller som dere gir henne til jul "vi vil jo ikke la noe gå til spille :)" Det er viktig for henne å føle at hun bidrar og hvis dere avviser brødene avviser dere henne - hvertfall fra hennes ståsted. Anonymous poster hash: 1ba8a...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå