Gå til innhold

Hater egoistiske røykere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt fascinerende at det virker som om det er lov å skjelle ut røykere, hate dem og utelukke dem fra fellesskapet.

Hva skjedde med å akseptere folk som de er?

Ord som "giftsky" og "forgifte" har jo ikke noe med tobaksrøyk å gjøre? Røyken fra en sigarett inneholder jo lite sammenlignet med en bil som står på tomgang i 5 minutter, for eksempel, men ikke mange som vil tenke på det klokka 7 om morgenen med 15 minus ute... eller når de skal fra den ene butikken til den andre og ikke gidder å gå...

Vi tar alle valg, noen gode og noen dårlige. Skal jeg hate butikkeieren fordi han har sjokoladen rett ved kassa der jeg ikke kan unngå å se den? Eller Mamman til knut som lar bilen gå på tomgang mens hun leverer knut i barnehagen? Eller hun gamle dama på bussen som bada i parfyme i dag? Alle 3 er unødvendige, helseskadelige og etter min mening like ekle som tobaksrøyk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer ikke stå oppi folk som røyker, og den ekle lukta de utånder lenge etter røyken er tatt gir meg brekninger. Det er så kvalmt.

Kan ikke fordra parfymelukt heller, forstår ikke hvorfor folk skal dynke seg.

Anonymous poster hash: 035f8...800

Skrevet

Men jeg skjønner virkelig ikke problemet. Jeg røyker litt av og på. Jeg tar alltid hensyn, går vekk fra folkemengder og røyker aldri utenfor steder hvor det ferdes masse folk. Men jeg har lov å røyke ute, og om jeg går langs et fortau og røyker og noen går forbi så røyker jeg med god samvittighet:) Vi har alle noen laster, en skal ikke diskriminere røykere. Men røykere skal også ta hensyn til de rundt seg.

Jeg opplever at veldig få røyker, jeg føler meg nesten beglodd om jeg tar en røyk offentlig, og kan da virkelig ikke forstå at folk plages så veldig av de få som fortsatt røyker. Og si de er mindre smarte, egoistiske og det som verre er er stygt. Jeg snakker ikke stygt om de som har andre svakheter. Noen foreldre er stadig på fest, andre overspiser, noen sitter omtrent bare inne og får inaktive barn. Mange snuser, og noen MÅ ha sjoklade hver dag. 

Jeg går da ikke å sier at min overvektige venninne som spiser masse dårlig mat er mindre smart, dum eller andre skjellsord. Ja hun er svak når det kommer til å endre kosthold, hun vil men får det ikke til. Hun er fremdeles en meget oppegående dame, god jobb og er en flott og engasjert mamma like

Anonymous poster hash: 05892...fd2
Skrevet

Hvis intelligens måles ut fra hvor helsevennlige valg vi tar, så er vi jaggu meg et vanvittig uintelligent folk.

Ta røykere og snusere, pluss på alle de som er overvektige (snart halve landets befolkning), alle som drikker for mye, alle som ikke trener, alle som kjører bil når de egentlig kan gå eller sykle, alle som spiser for lite sunn mat, og VIPS, du har et helt land befolket av 97 % idioter.

Anonymous poster hash: 02e28...8c8

Skrevet

Virkelig? Du _hater_ røykere? Altså... Hvis en røyker hadde blitt kastet bensin på og satt fyr på så hadde du stått ved siden av og jublet? Det tror jeg ikke noe på...

Anonymous poster hash: f1e24...2ce

Skrevet

Skjønner hvor du kommer fra,jeg røyker *fysj* men jeg tar hensyn for jeg vet at ikke alle liker og stå i min røyk, røyker stort sett på trass min hjemme eller er jeg ute så går jeg bort på ett hjørne for meg selv, men det finnes ikkerøykere som kommer og stiller seg nerver oppi meg og begynner og hoste og styre det provoserer meg!

Og alle de som sprayer seg ned med parfyme fra 50 tallet de stinker Være enn røyk.

Skrevet

Morsomt å se at så mange mener røykerne må ta hensyn til andre. Da jeg opprettet en tråd der det ble diskutert om min nabo burde ta hensyn til meg og avstå fra drilling kl ni om kvelden mente nesten alle at det måtte jeg bare finne meg i, han har tross alt loven på sin side hvis han bråker til ellve på kvelden. Hva har skjedd med litt god gammeldags hensyn? For øvrig tror jeg innlegget ditt HI har motsatt effekt av det du ønsker. Ved å være så bastant og kalle folk dumme, får du bare frem stabeistet i folk som vil si at de røyker hvor de vil og driter glatt i sånne som deg. Hadde innlegget vært penere kan det hende at en røyker ville tenkt seg litt om før neste røyk tennes i busskuret.

Anonymous poster hash: 2dd74...a27

Skrevet

Og dere antirøykere kan gå litt vekk om det er noe som plager dere. Herregud! Nå må dere gi dere altså, huff!Anonymous poster hash: 56237...4bf

Vi skal ikke ta hensyn til dere for at dere har vært svake og tatt ett dårlig valg. Tror de fleste røykere innerst inne vil slutte å røyke, men mange har så lite viljestyrke at de orker ikke en gang prøve. Anonymous poster hash: 65be2...2a7

Skal vi ta hensyn til dere så tar dere hensyn til oss, det skal gå begge veier.

Og det er IKKE FORBUDT å røyke ute !

Anonymous poster hash: 56237...4bf

Dårlig argumentasjon. En smule sint også. Selv om det er lov å røyke, er det ikke dermed sagt at det er smart. Det er meget egoistisk, selvopptatt, primadonna m.m av en røyker og forvente at ikke-røykere skal ta hensyn.

Anonymous poster hash: 65be2...2a7

Skrevet

Det er opplest og vedtatt at de som røyker ikke er de smarteste blant oss (hvorfor ellers begynner de når de vet hvor farlig det er?!).

Hvorfor må de i tillegg væte så egoistiske? Røyker på utsiden av kjøpesentere og sykehus hvor vi andre må gå gjennom giftskyen deres.

Nå satt jeg nettopp på en benkerad. Røykeren har selvfølgelig satt seg ytterst, og med den vindretningen som er nå, sotter hele benkeraden og puster inn røykskyen deres. Det stinker. Jeg har selvfølgelig flyttet meg og står nå et annet sted. Hvorfor tenker ikke dustene over vindretningen når de tar opp giftpinnene og fyrer opp. Uintelligente egoister.

Flere som føler som meg, og røykere - hva tenker dere på?

Anonymous poster hash: 16585...8a4

Så bra at du er engasjert. Aftenposten har en flott spalte for barn og unge som heter "Si-D". Der kan du skrive om ting du er opptatt av som f.eks. rasisme, gutter, forurensing, hester, røyking og drikking.

Jeg synes at du skal sende innlegget ditt dit slik at du får det på trykk. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 22787...bd9

Denne siste kommentaren her synes jeg var skikkelig stygg. Det må dere lov å kritisere tobakksrøyk uten å bli kalt et barn!

Det er ikke tobakksrøyk som blir kritisert - det er røykere. De blir hatet og blir kalt egoistiske og dumme, noe som gir hele innlegget et svært umodent og mindre reflektert preg, noe man ofte kan se blant barn og unge, eller godt voksne frp-fan. 

Synes det var et godt tips å sende det til "Si-D", men det spørs om det hadde kommet gjennom pga den ufine anklagende og ureflekterte tonen.

Anonymous poster hash: 5a55d...57e

Skrevet

Man ER jo egoistisk og dum når man røyker. Det er ikke et smart valg på noen måte.

Anonymous poster hash: 035f8...800

Skrevet

Det e veldig mye æ åsså ikke like. Luftrenser med appelsinlukt for eksempel får mæ nesten til å spy, samme med gammel kaffe ånde. Eller løklukt å hvitløk, ber ikke folk om å slutte å drikke kaffe å spise løk av den grunn.
Kan jo skje at æ syns hår-sjampoen din lukte grusom, skal æ gi deg  kjeft av den grunn ? "Kan du ikke ta litt mere hensyn å gå ut av busskuret med den løkånden ? "
De fleste anti-røykere skal jo åsså absolutt stå rett oppi osen !

Anonymous poster hash: da5ba...1ba
Skrevet

Med den frekke kjeften din HI skulle jeg glatt blåst røyken min midt i ansiktet ditt bare fordi du dømmer ALLE som røyker.

Anonymous poster hash: 448ef...f7d
Skrevet

Med den frekke kjeften din HI skulle jeg glatt blåst røyken min midt i ansiktet ditt bare fordi du dømmer ALLE som røyker.

Anonymous poster hash: 448ef...f7d

Og hanskene er AV.

Blåse røyk rett opp i ansiktet.

Søren meg noen tøffe tak innpå her. 🙊

Anonymous poster hash: 5dbaa...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...