Gå til innhold

Oslo 2022 Ja eller Nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Mest pga argumentet: tromsø ol blir såå dyrt. S å ingen ol der.. Også er ol i oslo budsjettert MYE dyrere....

Gi pengene til breddeidretten istedenfor. Hva med en ishall? Vi har jo ingen lengere nord enn Trondheim

Anonymous poster hash: 60f85...35e

http://mobil.nordlys.no/nyheter/tromso-ol/article3833695.ece

Og for øvrig: Tromsø-OL fikk ingen stats-garanti, det er tvilsomt om Oslo-OL får det også, så det er bare å rulle inn surleppa.

Anonymous poster hash: 601e6...3bf

Javel. Men nei til Oslo likevel;-)

La noe skje i resten av Norge også.. Norge er mer enn bare oslo.....

Ja, du er hjertelig velkommen til å starte din egen OL-komité for hvor det nå er du bor.

Og: Norge er mer enn bare Oslo?? Seriøst? DET er det du kommer opp med? Det er nå en gang sånn at Oslo er Norges hovedstad, Oslo og omeng er tettest befolket og dermed så er det også først mennesker der som tar initiativ til at noe skal skje der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Mest pga argumentet: tromsø ol blir såå dyrt. S å ingen ol der.. Også er ol i oslo budsjettert MYE dyrere....

Gi pengene til breddeidretten istedenfor. Hva med en ishall? Vi har jo ingen lengere nord enn Trondheim

http://mobil.nordlys.no/nyheter/tromso-ol/article3833695.ece

Og for øvrig: Tromsø-OL fikk ingen stats-garanti, det er tvilsomt om Oslo-OL får det også, så det er bare å rulle inn surleppa.

Javel. Men nei til Oslo likevel;-)

La noe skje i resten av Norge også.. Norge er mer enn bare oslo.....

Ja, du er hjertelig velkommen til å starte din egen OL-komité for hvor det nå er du bor.

Og: Norge er mer enn bare Oslo?? Seriøst? DET er det du kommer opp med? Det er nå en gang sånn at Oslo er Norges hovedstad, Oslo og omeng er tettest befolket og dermed så er det også først mennesker der som tar initiativ til at noe skal skje der...

Har ikke behov for OL her jeg bor eller i oslo. Bortkastet penger som kan brukes på andre ting. Vi har skoler, eldrehjem som heller skulle ha hatt de pengene.

Skrevet

Det er helt tåpelig å si at 'de pengene skulle vært brukt på skoler og eldreomsorg' fordi de pengene er ikke øremerket dette i det hele tatt. Vet ikke om dere har lest noe særlig om hvor pengene egentlig skal komme fra?

Den store forskjellen mellom Oslo-forslaget og Tromsø-forslaget er at Oslo-forslaget er tuftet på private investeringer og investeringer fra feks NRK (som ønsker å bruke mediasenteret som sine nye lokaler (de trenger å flytte ut fra Marienlyst uansett). Eller er det boligbyggerlag som er involvert i planene ift innkvarteringen for presse og idrettsutøvere på Grorud, og dette vil bli sårt tiltrengte leiligheter i dette området senere. Holmenkollen trenger kun få justeringer og er så OL-arena for en billig penge osv...

Skrevet

Fortsatt nei fra min side. Og beklager for mine dårlig argumenter. ...

Skrevet

Nei og atter nei!

Bor og jobber i Oslo.

Anonymous poster hash: 4e75f...c25

Skrevet

Nei. Måten Tromsø ble nedstemt av samme mafia som kort tid etterpå gikk inn for oslo22 var helt forkastelig.

Anonymous poster hash: 5ac93...443

Skrevet

Absolutt nei! Fordi hele OL-karusellen har vært preget av korrupsjon og skittent spill. Toppen av frekkhet ble nådd da det var ønsket å bruke nordlysbilder fra Tromsø og omegn for å promotere OL i Oslo. Latterlig! Hilsen en som ikke er fra noen av byene, og ikke vil profittere på OL uansett hvor det arrangeres.

Anonymous poster hash: 0821c...b48

Skrevet

Ja!

Anonymous poster hash: 17b49...229

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 7bba9...a2d

Skrevet

I og med at jeg bor og jobber i Oslo så gjerne det! :)

Anonymous poster hash: fd03f...3ed
Skrevet

NEI

Jeg er 29, bor i Oslo. Liker ikke hvordan OL har utviklet seg, handler bare om penger, kapitalisme og idrettsutøverne presses hardere og hardere, hopperne må være anorektiske, de andre må dope seg uten å bli tatt.

Anonymous poster hash: b8268...ccc

Skrevet

Nei. Ikke gi tromsø en sjanse men rett etterpå fremme Oslo? Det er råttent gjort, og bekrefter bare det at det lønner seg å ha gode kontakter med de som sitter med makta. Sånn bør det ikke være. Ol i tromsø hadde blitt nydelig. Når det er sagt er jeg generelt imot.

Anonymous poster hash: 3268e...834

Skrevet

Nei!

Anonymous poster hash: 21f5d...e5b

Skrevet

JA! :)

Anonymous poster hash: fd03f...3ed
Skrevet

Nei, helst ikkje. MEN om det blir reiser vi nok over fjellet og får det med oss likevel.

Rett og slett for dyrt.

Skrevet

NEI! Født og oppvokst i Oslo, nå bosatt like utenfor og er glad i idrett, men OL slik det har utviklet seg og også toppidretten generelt er jeg helt på nei og kommer aldri til å skifte standpunkt samme hvor gode argumenter ja-siden kommer med. Slik Heiberg, Børre Rognlien, Fabian Stang og andre arrogante tilhengere prøver å idiot-forklare oss som er imot om at vi ikke vet vårt og Norges beste provoserer meg noe voldsomt! Ingen grunn for Norge å brenne av så mye penger på 14 dager med fest og idrett - samme hvor pengene kommer fra! 

Å si at det ikke kommer til å gå utover noe forundrer meg også, hvor er de 200 millionene som foreløpig er brukt kommet fra? Oslo kommune har store økonomiske problemer, selger unna veldrevne kommunale barnehager (bla min arbeidsplass) fordi de skal spare penger, vokser OL- pengene på trær? Og hvem betaler lønna til OL-direktøren Grimsby og hennes stab 8 år før eventuelle leker skal arrangeres?? 

Anonymous poster hash: 36a7c...ad9
Skrevet

Det er helt tåpelig å si at 'de pengene skulle vært brukt på skoler og eldreomsorg' fordi de pengene er ikke øremerket dette i det hele tatt. Vet ikke om dere har lest noe særlig om hvor pengene egentlig skal komme fra?

Den store forskjellen mellom Oslo-forslaget og Tromsø-forslaget er at Oslo-forslaget er tuftet på private investeringer og investeringer fra feks NRK (som ønsker å bruke mediasenteret som sine nye lokaler (de trenger å flytte ut fra Marienlyst uansett). Eller er det boligbyggerlag som er involvert i planene ift innkvarteringen for presse og idrettsutøvere på Grorud, og dette vil bli sårt tiltrengte leiligheter i dette området senere. Holmenkollen trenger kun få justeringer og er så OL-arena for en billig penge osv...

Selvfølgelig er ikke pengene øremerket andre formål, men det er klart at dersom det skal spyttes inn penger i milliardklassen fra det offentlige så kommer det til å gå utover andre ting når politikerene skal budsjettere i årene som kommer. 

NRK er vel knappest en privat bedrift heller, selv om det ikke offisielt er sortert under staten. De har inntekter fra lisensbetalere og noe sponsor ting og tang (og sikkert en del fra det offentlige i tillegg).

Det må da gå an å bygge leiligheter på Grorud uten å ha OL i byen? Dessuten, selv om det i utgangspunktet sies at mye skal dekkes inn av private midler, så går slike arrangementer ALLTID over budsjett og hvem er det som ender opp med å betale for det? Jo, skattebetalerne!

Anonymous poster hash: dd997...866

Skrevet

NEI! Født og oppvokst i Oslo, nå bosatt like utenfor og er glad i idrett, men OL slik det har utviklet seg og også toppidretten generelt er jeg helt på nei og kommer aldri til å skifte standpunkt samme hvor gode argumenter ja-siden kommer med. Slik Heiberg, Børre Rognlien, Fabian Stang og andre arrogante tilhengere prøver å idiot-forklare oss som er imot om at vi ikke vet vårt og Norges beste provoserer meg noe voldsomt! Ingen grunn for Norge å brenne av så mye penger på 14 dager med fest og idrett - samme hvor pengene kommer fra! 

Å si at det ikke kommer til å gå utover noe forundrer meg også, hvor er de 200 millionene som foreløpig er brukt kommet fra? Oslo kommune har store økonomiske problemer, selger unna veldrevne kommunale barnehager (bla min arbeidsplass) fordi de skal spare penger, vokser OL- pengene på trær? Og hvem betaler lønna til OL-direktøren Grimsby og hennes stab 8 år før eventuelle leker skal arrangeres?? 

Anonymous poster hash: 36a7c...ad9

God oppsummering.

Man skal ikke glemme hvorfor de skal ha en statsgaranti på 35 milliarder! Jo, fordi det til syvende og sist blir skattebetalerne som kommer til å få regningen. At budsjettet sprekker når det er offentlige midler er heller ingen nyhet eller hemlighet.

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre om hele OL, så for min del høres det latterlig ut å bruke så mye penger på det. Skal ikke se på uansett.

Anonymous poster hash: e8e60...426
Skrevet

Et stort nei til OL i Oslo! Hjelper heller ikke på at det sitter en gjeng med sure politikere, idrettsfolk og næringslivstopper og snakker nedsettende om alle som er i mot OL i Oslo. For en gjeng med bortskjemte drittunger!

Et OL i Tromsø derimot, det hadde jeg vært positiv til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...