Gå til innhold

Oslo 2022 Ja eller Nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i aftenposten at Oslo kommune og idrettsforbund har svidd av 200 millioner kroner allerede, bare på å forberede søknaden. Penger som kunne blitt brukt på virkelig nødvendige ting. Hva syns du om OL 2022 i Oslo? For eller imot? Hvorfor? Og ja, hvor gammel er du?

Selv er jeg imot. Ville vært 3. OL på 70 år i lille Norge, syns ikke at Norge må stille som vertskap hver 7. gang det er OL.

Anonymous poster hash: e7634...7f3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NIKS!!

Anonymous poster hash: a6772...2d2
Skrevet

Stemmer et klart og tydelig NEI!!!!!

Anonymous poster hash: 8fb21...095

Skrevet

Ja, jeg er for det, rett og slett for å få oppgradert anleggene rundt her jeg bor. Stemte for også.

Anonymous poster hash: 198cb...6fd
Skrevet

JA!

Skrevet

Oslo er den vakreste byen i landet vårt, så ja! :)

Anonymous poster hash: fd03f...3ed
Skrevet

Leste i aftenposten at Oslo kommune og idrettsforbund har svidd av 200 millioner kroner allerede, bare på å forberede søknaden. Penger som kunne blitt brukt på virkelig nødvendige ting. Hva syns du om OL 2022 i Oslo? For eller imot? Hvorfor? Og ja, hvor gammel er du?

Selv er jeg imot. Ville vært 3. OL på 70 år i lille Norge, syns ikke at Norge må stille som vertskap hver 7. gang det er OL.

Anonymous poster hash: e7634...7f3

Delt. Syns Tromsø burde fått det!

Regnestykket ditt forsto jeg ikke.

Anonymous poster hash: 63359...980

Skrevet

Jeg er så møkklei at slik en overvekt av penger alltid skal gå til idretten og en liten prosent til kulturen, så jeg kommer til å være imot et OL i all umiddelbar fremtid.

Skrevet

Oslo er den vakreste byen i landet vårt, så ja! :)Anonymous poster hash: fd03f...3ed

du har med andre ord ikke vært utenfor Oslo?

Oslo er en av de mindre sjarmerende byer i dette landet!

Skrevet

Jeg er for, spesielt fordi dette 'lavbudsjett-OLet' kan være med å snu den trenden som har vært de siste mange årene, med for høye krav til standard fra IOC og lysten til å stadig overgå forrige vertsland, med alt det har medført av elendighet for arbeidere og innbyggere.

Argumentet om at Norge ikke har råd er dårlig, mener jeg. Er det en vinternasjon som faktisk har råd, så er det vi. OG vi har vel også størst incentiv til å ønske å fortsatt ha vinter-OL...

Anonymous poster hash: 601e6...3bf

Skrevet

Nei.

En av grunnene er at det alltid blir mange mrd dyrere enn de påstår i forprosjektene.

Skrevet

Oslo er den vakreste byen i landet vårt, så ja! :)Anonymous poster hash: fd03f...3ed

Jo, jeg har vært i flere storbyer. Jeg synes det er så fint med Oslo, for selv om Oslo er lite i forhold til mange andre storbyer verden over så er Oslo fortsatt en veldig variert og vakker by. :)

Anonymous poster hash: fd03f...3ed

Skrevet

Nei! Vi har andre ting å bruke pengene på!

Oslo er den styggeste og gråeste byen jeg vet om, du som synes den er vakker kan jammen ikke ha reist mye...

Anonymous poster hash: 122c6...581

Skrevet

Et absolutt NEI. Kan ikke tenke meg et mer usjarmerende sted for OL, og synes også det er for dyrt.

La noen andre ta seg av lavpris-OL eller kanseller hele vinter-OL.

Anonymous poster hash: a481e...00e

Skrevet

Høres mer ut som om det er du som ikke har vært andre steder enn Karl Johan og Jernbanetorget-området...

Og nei, jeg er ikke fra Oslo selv og har vært mange steder både i Norge og utlandet...

Skrevet

Big NO! Makan til sløsing av penger!!!

Anonymous poster hash: 0a174...45f

Skrevet

Jeg syns det er helt hinsides idiotisk å bruke så mye penger på noe slikt!

Skrevet

Nei. Mest pga argumentet: tromsø ol blir såå dyrt. S å ingen ol der.. Også er ol i oslo budsjettert MYE dyrere....

Gi pengene til breddeidretten istedenfor. Hva med en ishall? Vi har jo ingen lengere nord enn Trondheim

Anonymous poster hash: 60f85...35e

Skrevet

Nei. Mest pga argumentet: tromsø ol blir såå dyrt. S å ingen ol der.. Også er ol i oslo budsjettert MYE dyrere....

Gi pengene til breddeidretten istedenfor. Hva med en ishall? Vi har jo ingen lengere nord enn Trondheim

http://mobil.nordlys.no/nyheter/tromso-ol/article3833695.ece

Og for øvrig: Tromsø-OL fikk ingen stats-garanti, det er tvilsomt om Oslo-OL får det også, så det er bare å rulle inn surleppa.

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Skal vi kaste penger ut av vinduet, trenger vi ikke gjøre det i Oslo. Der kaster vi nok penger ut av vinduet allerede.

Anonymous poster hash: 1d9ab...7fa

Skrevet

http://mobil.nordlys.no/nyheter/tromso-ol/article3833695.ece

Og for øvrig: Tromsø-OL fikk ingen stats-garanti, det er tvilsomt om Oslo-OL får det også, så det er bare å rulle inn surleppa.

Javel. Men nei til Oslo likevel;-)

La noe skje i resten av Norge også.. Norge er mer enn bare oslo.....

Skrevet

Nei. Etterbruken er ikke bærekraftig og inngrepene i naturen er for store.

Anonymous poster hash: 3146c...c49
Skrevet

Nei!! Bruk pengene på skoler, eldre, forskning, utbygging av kollektivtransport - and the list goes on and on... 

Argumentet med at man da får oppgradert infrastrukturen i Oslo osv synes jeg er helt hinsides. Det må da finnes billigere og mer effektive måter å fikse Vinderenkrysset på for å si det sånn..;-)

Anonymous poster hash: dd997...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...