Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #1 Skrevet 12. september 2014 Far har lite samvær med dem, ca ennenhver helg halve året, resten av året er han i utlanddet. Han har aldri hatt dem mer enn 3 netter, ikke har han spurt om å få ha dem mer heller. Nå vil han dra på høstferie med dem, være i utlandet i 5 dager. Dem er 3 og 6 år. Går greit å være på samvær men han har flere ganger sagt hvor slitsomt og hvor krevende det er.. Jeg er skeptisk fordi han er selv utenlands og kulturet helt forskjellig fra norge, han snakker ikke så bra norsk at barna forstår han 100 %, han var tidligere ikke en bra forelder..derfor er vi ikke sammen lengre. Hva han er nå vet jeg ikke. Skal jeg la tivilen komme han til gode eller kjenne på magefølelsen? Anonymous poster hash: 0b395...c9c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #2 Skrevet 12. september 2014 Aldri i verden om jeg hadde latt han reise ut av Norge med barna! Anonymous poster hash: 1c409...89e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #3 Skrevet 12. september 2014 Aldri i verden om jeg hadde latt han reise ut av Norge med barna! Anonymous poster hash: 1c409...89e Jeg tror ikke at han kommer til å stikke av med dem altså, bare at han ikke skal klare å ta vare på dem. Anonymous poster hash: 0b395...c9c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #4 Skrevet 12. september 2014 Eh... Nei, selvfølgelig ikke! Anonymous poster hash: 8db83...fd1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #5 Skrevet 12. september 2014 Aldri i verden om jeg hadde latt han reise ut av Norge med barna! Anonymous poster hash: 1c409...89e Jeg tror ikke at han kommer til å stikke av med dem altså, bare at han ikke skal klare å ta vare på dem. Anonymous poster hash: 0b395...c9c Vel, da har jeg to grunner som bekrefter mitt første innlegg. Bor han i utlandet? Anonymous poster hash: 1c409...89e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #6 Skrevet 12. september 2014 Ville aldri gjort det. Han syns det er slitsomt, han kommuniserer dårlig pga språket, barna kjenner han så vidt og han tar de ut av landet. Lyser NEI lang vei ! Anonymous poster hash: 902bb...7bd
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #7 Skrevet 12. september 2014 Nei, det hadde han måttet vente med til barna ble eldre. Anonymous poster hash: 78f6a...d2b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #10 Skrevet 12. september 2014 Kan det være en mulighet at du også blir meg? Anonymous poster hash: 44d08...54b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #11 Skrevet 12. september 2014 NEI!!! Litt pga faren for at de kan bli kidnappet av han, og litt pga at han ikke kan ta vare på dem. Stakkars barn... Hadde dette vært en norsk mann som bare ville utenlands på tur, så hadde fortsatt svaret vært nei pga at han ikke ser dem så ofte og ikke kan ta vare på dem. Anonymous poster hash: eb188...b9f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #13 Skrevet 12. september 2014 Nei det må du ikke finne på å gjøre! Anonymous poster hash: 33fe3...707
Jordbærblomst Skrevet 12. september 2014 #14 Skrevet 12. september 2014 Uten at du er med? Nei absolutt ikke!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #15 Skrevet 12. september 2014 Aldri. Han ser dem jo knapt nok, det er galskap å sende ungene med en mann de nesten ikke kjenner. Anonymous poster hash: 70684...aaa
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #16 Skrevet 12. september 2014 Selv om ungene ikke møter han så ofte så ser de frem til de skal til han og gleder seg, de virker trygge på han selv om det er lang tid mellom samvær. Når han ikke er her spør de aldri etter han. Men, som sagt har han hatt de max 3 netter i hele deres liv.. Greit nok om det skjer noe her, da kan han bare ringe meg men er de langt borte og noe skjer så er det jo værre. Har ikke veldig lyst til å være med nei, har sagt jeg kan bli med å besøke besteforeldrene når ungene blir litt større. Anonymous poster hash: 0b395...c9c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #17 Skrevet 12. september 2014 Far har lite samvær med dem, ca ennenhver helg halve året, resten av året er han i utlanddet. Han har aldri hatt dem mer enn 3 netter, ikke har han spurt om å få ha dem mer heller. Nå vil han dra på høstferie med dem, være i utlandet i 5 dager. Dem er 3 og 6 år. Går greit å være på samvær men han har flere ganger sagt hvor slitsomt og hvor krevende det er.. Jeg er skeptisk fordi han er selv utenlands og kulturet helt forskjellig fra norge, han snakker ikke så bra norsk at barna forstår han 100 %, han var tidligere ikke en bra forelder..derfor er vi ikke sammen lengre. Hva han er nå vet jeg ikke. Skal jeg la tivilen komme han til gode eller kjenne på magefølelsen? Anonymous poster hash: 0b395...c9c Når det kommer til barn bør man ikke la tvilen komme noen til gode. Man bør være helt sikker på at barna kommer til å ha det bra før man sender de av gårde. At du er usikker er grunn nok. Anonymous poster hash: ac0a4...00f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #18 Skrevet 12. september 2014 Hi, dette er ikke en god ide! Ikke gjør det. Finn en annen løsning. Anonymous poster hash: 33fe3...707
Elsker livet Skrevet 12. september 2014 #19 Skrevet 12. september 2014 Nei, aldri i livet. - de forstår han ikke 100 % - han har ikke vært en god far tidligere - dere har store kulturforskjeller (hva med sikkerhet, f.eks bilkjøring?) - han syns samvær er slitende og krevende - de er relativt små - det er lenge for en 3 åring - blir dere psyke/mentale helse ivaretatt med tanke på kulturforskjellene? Hadde heller foreslått en ferie i Norge der barna, far og mor reiste sammen. Utlandsferie bør vente.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #20 Skrevet 12. september 2014 Jeg vil si ja, så lenge du ikke er bekymret for kidnapping. Det er en fin mulighet for dem til å bli bedre kjent og å få fine minner sammen. At de ikke forstår hverandre 100% er ikke farlig. Mine svigerforeldrene er ikke norske og har heller ikke noe språk helt felles med ungene. Det går likevell helt fint og barna elsker å være hos dem. Anonymous poster hash: 0f46c...325
Englenemine Skrevet 12. september 2014 #21 Skrevet 12. september 2014 Nei ! Og alle grunnene Elsker Livet sa er grunnene til Nei .
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #22 Skrevet 12. september 2014 Nei. Og hvert fall ikke om det er et muslimsk land. Anonymous poster hash: 280df...846
Anonym bruker Skrevet 13. september 2014 #25 Skrevet 13. september 2014 Uff, han presser på og jeg synes det er ubehagelig. Dem er på samvær der nå og det går jo greit men jeg blir syk av bekymring av å tenke på at dem reiser med han alene.. Han sier at jeg må tenke meg godt og ta det kloke valget (som er å la dem dra i følge han selvfølgelig), at dem fortjener en tur med han nå siden han har vært borte hele sommeren. At det er viktig mtp å lære dem språket i hans land. At han fortjener det.. Sier han har gitt meg tig og tålmodighet til å få meg til å stole på han.. Men det er ikke så lett, han har vært mer borte enn hjemme, har enda ikke klart å få seg jobb her og lever fra hånd til munn, og ikke minst tidligere erfaringer. De tidligere episodene er ganske drøye men han bedyrer han ikke er sånn nå Anonymous poster hash: 0b395...c9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå