Gå til innhold

Hvordan forelder er du? Er du en god mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er jeg😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge fjortenåringen min er jeg verdens verste mamma ;-)

Men tror alt i alt at jeg er ganske ok :-)

Anonymous poster hash: 103b6...9d5

Skrevet

Jeg håper virkelig det. Jeg vet at min største feil er en kort lunte. Prøver virkelig å være tålmodig med barna, men når treåringen trasser og ettåringen hyler fordi storesøster hyler er det ikke alltid så enkelt. Av og til ser vi for mye på tv, av og til spiser vi "drittmat" til middag og vi tilbringer ikke alle solskinnsdager ute på tur. Allikevel vet barna mine at jeg elsker sem, de får de både merke på kroppen og høre ofte, de er veloppdragne (det merker andre mye bedre enn meg selv:p), de får oppmerksommhet og dekket alle grunnleggende behov. Så jeg jobber hvertfall med saken ;)

Anonymous poster hash: 8918b...47f

Jeg er også plaget med kort lunte, og prøver så godt jeg kan å jobbe med det. I mellomtiden trøster jeg meg med at det ikke trenger å være så ille som man kanskje føler selv.

Jeg syntes for eksempel det var mye skumlere med min mor, som hadde laaang lunte, men eksploderte skikkelig en gang i halvåret, enn min far som ble sint for alt og ingenting. Jeg tok det ikke så tungt når han ble sint, for det var jeg vant til. ;)

Anonymous poster hash: 642e9...074

Tror du har rett i det. Det viktigste er at man er forutsigbar. At de vet når du reagerer og hvordan du reagerer. At de skjønner hvorfor lunta er kort hvertfall. Jeg har hatt så dårlig samvittighet for dager der jeg har hatt kort lunte. Men jeg trøster meg med at jeg er flink til å forklare, ordne opp og også si unnskyld om jeg har vært sur uten noen direkte grunn. Og barna mine har aldri vært redd meg slik jeg var pappa, så jeg tviler på jeg har gitt dem noen varige mén 😉
Skrevet

Ja, det vil jeg si. Men jeg vet også om mine svakheter som mor. Når jeg blir sliten og lei av kranglingen til barna, så håndterer jeg det ikke alltid like bra. Kan ende opp med å kjefte og overreagere litt. Jobber i barnevernet, så jeg vet så godt hvordan jeg burde håndtere slike situasjoner, men noen ganger må jeg bare blåse ut og være politisk ukorrekt. Og det er så deilig...

Anonymous poster hash: d8625...fb1

Skrevet

Jeg tenker at vi må gjøre så godt vi kan og lytte til mer erfarne folk, omtrent som en fjellvettregel. De som kan bedømme hvor gode foreldre vi er, er vel strengt tatt ungene selv - når de blir voksne. 

Jeg tror alle har gode og dårlige sider og kan være både gode og dårlige foreldre omhverandre. 

Unger har ikke vondt av politisk ukorrekte foreldre - som er sinte innimellom Unger har heller ikke vondt av uoppussede hus og foreldre som sier nei - i motsetning til hva noen åpenbart tror. 

Skrevet

Jeg er en veldig god mor. Mine 3 barn får massevis av kjærlighet og omsorg, de får sunn mat, klær etter været, aktivitet etter ønske og passe mengde leker. Vi er på turer i skog, fjell og ved sjø, noen dager er slapper vi bare av, feriene er lagt opp til at alle skal kose seg.

De har faste rammer og vet hvor grensen går hjemme. De må hjelpe til med husarbeidet, de får langt ifra alt de peker på.

De er hyggelige, hjelpsomme, kranglete, trassige, blide, flinke unger. Så jeg er veldig fornøyd med jobben så langt:)

Anonymous poster hash: cc429...b9e

Det høres veldig flott ut. Gjør du aldri noe feil, eller har noen områder du sliter med?

Anonymous poster hash: 642e9...074

Jeg gjør ofte feil, men da sier jeg at " nå tok mamma feil", og beklager det. Ungene trenger å lære at det er greit å gjøre feil. Er jeg sliten, er lunta kortere, men da forlater jeg rommet før jeg eksploderer.

Anonymous poster hash: cc429...b9e

Skrevet

Jeg syns jeg er en god mor og det syns barna mine også ;-) jeg er ikke en streng mor, forklarer ting heller enn å si "fordi". Jeg har ikke problemer med frekke barn eller barn som ikke følger reglene. Det jeg må jobbe med er kanskje at jeg er for rask til å ville ha glade barn om de er sinte eller lei seg.

Anonymous poster hash: d14d3...4a6

Skrevet

Streng men urettferdig ;)

Jeg syns jeg er en god mor - hadde jeg spurt her inne hadde jeg sikkert hørt hvor forferdelig jeg var.

Anonymous poster hash: b9fcf...01a

Ingenting er som en streng men urettferdig mor.. ;)

Skrevet

Er vel gjennomsnittlig, har forbedringspotensial, og gjør feil, men alt i alt vil jeg si barna har det godt, og at jeg er en god mor.

Stiller opp på foreldremøter, fotball/håndball kamper, sosiale aktivitet i klassen, er tilstede for barna både psykisk og fysisk.

Er opptatt av å oppdra barna mine ved å fremheve det positive, og bygge selvtillit og god selvfølelse hos barna.

Anonymous poster hash: db5c4...960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...