Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Hvordan er det med mannen din og deg? Anonymous poster hash: de9aa...ac1
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 Begge deler. Veldig ulike, men samtidig like rare..? Anonymous poster hash: b6de9...2ed
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Like barn leker best:) hva angår meg og mannen... Vi er ganske like, men på noen områder er vi rake motsetninger, så kanskje en blanding..? Anonymous poster hash: dfead...d77
Miss Honey Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 Vi er veldig like når det gjelder interesser, vi har samme meninger, like verdier og er enige om hva som er viktig i barneoppdragelse Men så er vi forskjellige når det gjelder matlaging (han elsker, jeg hater), husarbeid: jeg liker å rydde/sortere/vaske/ha orden, han hater å vaske.. men han syns det er greit å støvsuge (perfekt for det hater jeg..) og så er vi flinke på forskjellige ting. Jeg setter meg ned og maler/lager ting med barna, mens han elsker å være med i de skikkelig aktive lekene;) Det er selvfølgelig et par ting som krasjer og, er ikke HELT perfekt.. For eksempel så er det vanskelig med leggetid da han alltid er klar for å sove noen timer før meg.. Og så har han en smuuuule sosial angst, mens jeg har behov for å treffe venner ofte! Selvfølgelig trenger ikke han være med på det men hadde jo vært greit om han var med av og til!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Han og jeg er motsetninger som forstår hverandre veldig bra. Han er en INTJ, og jeg er en ENFP. Vi hadde vært sammen i mange år før vi leste om MBTI, fant ut hvilken personlighetstyper vi var, og at de to passer veldig bra sammen Vi har samme humor, når han er tøysete er han som meg, og vi har samme verdier. Jeg er følelsesmessig, lettrørt, sprudlende, impulsiv, fleksibel og rotete Han er mer fornuftig/mandig, stabil og stødig, planlegger og struktuterer, og er veldig flink med husarbeid og rydding (han gjør det automatisk). Vi er begge veldig engasjerte i samfunn og politikk og i interessene våre, og har samme kule humor Anonymous poster hash: bda35...e0d
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 Litt begge deler. Vi er like på de viktige og store tingene, verdier, moral, forhold og familieliv, hvordan vi skal oppnå det osv. Og så er vi ulike på en del småting, har noen ulike interesser, enkelte personlighetstrekk etc.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 Uten tvil like barn leker best. Vi begge har prøvd "motsetninger tiltrekker hverandre" og det ble altfor slitsomt og avansert. Anonymous poster hash: 10eca...6fb
Tullemor29 Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 like barn leker best... tror ihverfaall jeg!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Vi har like interesser, verdier, holdninger og meninger og fungerer ypperlig sammen Eneste forskjellene på oss er at han er mer analyserende, han er interessert i fotball i motsetning til meg og han er B-menneske, mens jeg er A-menneske Anonymous poster hash: 9db5f...d77
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 Motsetninger tiltrekker hverandre;) Anonymous poster hash: e5c0a...334
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 Vi er rake motsetninger! Og fungerer dårlig sammen!! Anonymous poster hash: d5899...221
Elsker livet Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 Vi tiltrekkes av hverandres motsetninger når det kommer til det som er typisk for mann og kvinne, der utfyller vi hverandre. Så tiltrekkes vi av at "like barn leker best" ved at vi har samme verdier og ambisjoner som familie.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 Hvordan er det med mannen din og deg? Anonymous poster hash: de9aa...ac1 Vi er veldig lik egentlig. Så er det enkelte punkter der vi er HELT forskjellige! Anonymous poster hash: a436a...47c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #14 Skrevet 11. september 2014 Mannen er smart, han kan en haug av ting om alt mulig rart. Han kan ikke mennesker. Han forstår ikke mennesker så godt, depresjoner, angst, generelt følelser egentlig. Han er blitt bedre etter vi fikk barn, men kun med barnet... Jeg er mer klok sånn, jeg kan mennesker, følelser... Jeg kan koble en situasjon uten at noen sier noe, bare ved å føle på energiene i rommet, tyde ansiktsuttrykk og kroppsholdninger. Jeg er ikke smart overhodet, slik min mann er. Han er aktiv. Jeg er slapp. Han digger tv, jeg hater tv. Han digger radio, jeg hater radio. Han er tålmodig, men eksplosiv når streken er nådd. Han kan veldig fort bli langsint. Jeg er eksplosiv som en fyrstikk. Jeg tar lett fyr, men det går over med èn gang. Jeg KLARER ikke være sint mer enn 5 minutter maks, jeg glemmer rett og slett at jeg liksom skal være sint...Han har haugevis av energi og pågangsmot. Jeg er helt tom.Jeg har støv på hjernen, han har overhodet ikke det. Han løfter aldri en finger i hjemmet, men så ser jeg skitt ingen andre ser også da.Og sikkert mye mer som er ulikt... Men vi har like verdier. Vi ser likt på oppdragelsen av barna (unntatt at det er jeg som gjør alt i hjemmet, jeg vil ikke barna skal vokse opp i den tro at kvinnfolket skal gjøre alt (jeg vokste opp slik, og det gjorde brødrene mine også... Ikke tro de lager mat eller vasker!)). Vi deler mange meninger, og samarbeider veldig bra, fordi vi er ulike på så mange områder. Han kan noe, jeg kan noe annet, og på den måten utfyller vi hverandre. Anonymous poster hash: 49351...2d5
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #15 Skrevet 11. september 2014 Vi er motsetninger. Skulle ønske vi heller var like........ Anonymous poster hash: 2b80f...131
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #16 Skrevet 12. september 2014 Vi er veldig like i bunn, har like verdier, like/kompatible interesser, lik humor og nokså lik smak. Men vi har helt forskjellig personlighet, jeg er opp og ned og høyt og lavt, sliter med tilbakevendende depresjoner, grubler over alt mulig og veldig hyper i perioder. Jeg er også veldig organisert og praktisk anlagt. Han er en rolig klippe med jevnt humør, og en drømmer uten tidssans og praktisk sans, en som utsetter alt i det lengste (til jeg gjør det?). Vi passer i grunn meget godt sammen. Anonymous poster hash: 843fd...5df
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #17 Skrevet 12. september 2014 Like barn leker best, men min mann er litt mer introvert enn meg. (i tillegg til nokså likt verdigrunnlag, syn på penger, bolig, barneoppdragelse osv, så har vi blitt tatt for å være søsken.....) Anonymous poster hash: 2a4f0...b59
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #18 Skrevet 12. september 2014 Motsetninger tiltrekker hverandre her.. Noe som ikke funker i lengden! Folkens, gå for like barn leker best. Anonymous poster hash: ad03f...b6c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #19 Skrevet 12. september 2014 Han er friluftsmann og jeger og elsker telt og hytteliv. Jeg er mer "bymusa" i så måte. Jeg trener (før fordi jeg måtte, nå heldigvis liker jeg det) Han trener for og holde formen vedlike slik at han greier og holde på med det han synes er morsomt, ski (ned- og bortover), terrengsykling, jaktturer, toppturer mm).. Veldig mange dømte oss litt nord og ned da vi ble sammen, nettopp pga dette. Men vi var fra dag en veldig innstilt på og gi hverandre rom for interessene våre og våre egne venner. De første årene dro vi sjelden på by'n sammen, vi avtalte og møtes bestemt sted utpå kvelden. Hvert sitt forspill med andre ord.... Han dro på alpint med gutta, jeg jobbet på parfymeri, eller var på kafe med venner. Helt greit Der vi er like er våre holdninger til familie, barneoppdragelser, aktivitet i hverdagen og at barnas ve og vel går foran vår som hovedregel. Hverdagen er viktigere enn fest, fordi det er flest av disse, og politisk er vi ikke helt på samme ståsted, men vi har veldig like ønsker om hvordan ting burde vært, det er veien som er ulik...(igjen, det er snakk politisk) Oppsummert; våre interesser er ulike, våre grunnverdier er like ? Anonymous poster hash: 2cbd6...401
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #20 Skrevet 12. september 2014 Her er det også motsetningen som tiltrakk, men som ikke fungerer i lengden. Anonymous poster hash: d9e84...68f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #21 Skrevet 12. september 2014 Vi var rake motsetninger når vi først traff hverandre. Men iløpet av årene er vi vel blitt til: like barn leker best. Vi har møttes på halvveien og har veldig masse likt :-) Anonymous poster hash: 6393c...fad
millemille Skrevet 12. september 2014 #22 Skrevet 12. september 2014 Like barn leker best. Har mange felles interesser og har begge teknisk utdanning, så vi har alltid noe å snakke om. Like nerdete begge to.
millemille Skrevet 12. september 2014 #23 Skrevet 12. september 2014 (endret) Dobbel Endret 12. september 2014 av millemille
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #24 Skrevet 12. september 2014 ganske like Anonymous poster hash: 374f6...7b6
Frøken Ubesluttsom Skrevet 12. september 2014 #25 Skrevet 12. september 2014 Er nok begge deler. Vi har noen like interesser men også en del forskjellige interesser. Men vi har de sammene verdiene. Tenker og mener veldig likt om ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå