Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #26 Skrevet 11. september 2014 Eier var korttenkt og naiv som slapp hunden på andres eiendom. En hund er et dyr, den vil løpe etter sauen, mest sannsynlig for lekens skyld. Noen angriper jo, men de fleste selskapshunder løper ikke etter for å drepe. Men dette menneske som skjøt, han skal i teorien være et høyerestående menneske med tanker, følelser og fornuft. Å skyte en annens kjæledyr fremfor å jage det vekk eller rope til eier om å få hunden inn, det virker på meg som ondskapsfullt. Hadde de prøvd å jage hunden vekk og ikke lyktes, da skjønner jeg hvis de måtte skyte et varselskudd i været, men å drepe hunden i kaldt blod, det burde aldri skjedd. Anonymous poster hash: 51f6b...1cd
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #27 Skrevet 11. september 2014 Hadde også skutt kjøteren. Skilt, båndtvang, døde sauer ( uansett hvilke løs kjøter sin skyld hundeeiere har null respekt her ) og advarsler. Likevel kommer dumme hundeeiere å durer frem. Til pass for eier og desverre for hunden . Anonymous poster hash: 4fbfb...92d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #28 Skrevet 12. september 2014 Syns det e rlitt rart at en border-collie skal ha jaget sauer. deres instinkt er jo å passe på dem og gjete dem. Corder-collie er IKKE en jakthund, og det er altså mindre sannsynlig at denne hunden angrep sauene enn at en hvilken som helst annet hund skal ha gjort det. Politiet vet ikke hva som riktig, derfor forholder de seg til at loven om båndtvang ble brutt. Dette er IKKE det samme som å si at det var rett å skyte og drepe hunden. Jeg er fortsatt veldig uenig i at det var riktig å drepe denne gjeterhund-valpen. Anonymous poster hash: a4d8d...d0d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #29 Skrevet 12. september 2014 Hadde også skutt kjøteren. Skilt, båndtvang, døde sauer ( uansett hvilke løs kjøter sin skyld hundeeiere har null respekt her ) og advarsler. Likevel kommer dumme hundeeiere å durer frem. Til pass for eier og desverre for hunden .Anonymous poster hash: 4fbfb...92d Mange gærninger her inne. Hva slags diagnose har du? Anonymous poster hash: 4a877...c9e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #30 Skrevet 12. september 2014 Jeg er drittlei av å høre om den jævla bikkja! Det var en hund, nå er den dau, og sauene får fred. For et gnål om den bikkja! Anonymous poster hash: 2bba8...116
Gjest Sommerfuggel Skrevet 12. september 2014 #31 Skrevet 12. september 2014 Tråden er moderert etter regelen Du kan ikke poste innlegg som inneholder: * Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Sommerfuggel i vinterland Brukermoderator
mamma_til_verdens_beste Skrevet 12. september 2014 #32 Skrevet 12. september 2014 Det er jo helt tydelig at bondesønnen ikke skjøt for å forsvare sauene, men for å drepe! Hadde hatt en forståelse for det om sauenes liv sto i fare der og da. Uansett hva burde man skyte et advarselskudd i lufta først etter min mening. Kan ikke tenke meg at bondesønnen hadde sluppet unna om det var Oslo politidistrikt som hadde saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå