Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #1 Skrevet 11. september 2014 Sauebonden hadde rett til å skyte hunden TønesKan sammenlignes med rovdyr som angriper mennesker og dyr, konkluderer politiet i Rogaland.http://www.dagbladet.no/2014/09/11/nyheter/innenriks/lars_monsen/hundeangrep/bandtvang/35232199/Han gjorde altså rett i å drepe den bikkja som løp rundt løs på eiendommen hans. Hva sier dere nå, alle dere som la bonden for hat? Anonymous poster hash: 95a0d...e57
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #2 Skrevet 11. september 2014 "Hadde rett til" er ikke det som "gjorde rett". Anonymous poster hash: 2fa99...954
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #3 Skrevet 11. september 2014 Jeg synes synd på hunden. Den døde fordi eieren var IDIOT. Håper at hundeeiere som ikke overholder båndtvang og loven om hundehold har lært noe. Er selv hundeeiere og tar ALDRI slike sjanser med min hund. Igjen. Stakkars hund som måtte dø pga idioti. Anonymous poster hash: c70f6...c06
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #4 Skrevet 11. september 2014 "Hadde rett til" er ikke det som "gjorde rett". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Til og med politiet understreker at han gjorde rett i å drepe bikkja for det var det samme som et villdyr som kom for å angripe saueflokken hans. Les artikkelen før du uttaler deg! Anonymous poster hash: 95a0d...e57
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 "Hadde rett til" er ikke det som "gjorde rett". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Eventuelt, som artikkelen sier, at det ikke kan bevises at bonden tok feil og da kan de ikke gjøre noe. Dessverre. Anonymous poster hash: 43bef...fe5
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #6 Skrevet 11. september 2014 "Hadde rett til" er ikke det som "gjorde rett". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Til og med politiet understreker at han gjorde rett i å drepe bikkja for det var det samme som et villdyr som kom for å angripe saueflokken hans. Les artikkelen før du uttaler deg! Anonymous poster hash: 95a0d...e57 Har lest hele artikkelen og kan ikke se at politiet sier det var rett. De sier at saken ble henlagt pga. bevisets stilling. Anonymous poster hash: 43bef...fe5
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #7 Skrevet 11. september 2014 "Hadde rett til" er ikke det som "gjorde rett". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Til og med politiet understreker at han gjorde rett i å drepe bikkja for det var det samme som et villdyr som kom for å angripe saueflokken hans. Les artikkelen før du uttaler deg! Anonymous poster hash: 95a0d...e57 Hvor understreker de det? Anonymous poster hash: 2fa99...954
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #8 Skrevet 11. september 2014 "Hadde rett til" er ikke det som "gjorde rett". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Til og med politiet understreker at han gjorde rett i å drepe bikkja for det var det samme som et villdyr som kom for å angripe saueflokken hans. Les artikkelen før du uttaler deg! Anonymous poster hash: 95a0d...e57 Hvor understreker de det? Anonymous poster hash: 2fa99...954 I ingressen. Kan sammenlignes med rovdyr som angriper mennesker og dyr, konkluderer politiet i Rogaland. Anonymous poster hash: 95a0d...e57
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #9 Skrevet 11. september 2014 Jeg synes synd på hunden. Den døde fordi eieren var IDIOT. Håper at hundeeiere som ikke overholder båndtvang og loven om hundehold har lært noe. Er selv hundeeiere og tar ALDRI slike sjanser med min hund. Igjen. Stakkars hund som måtte dø pga idioti. Anonymous poster hash: c70f6...c06 ENIG! Anonymous poster hash: a00c9...b06
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #10 Skrevet 11. september 2014 "Hadde rett til" er ikke det som "gjorde rett". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Til og med politiet understreker at han gjorde rett i å drepe bikkja for det var det samme som et villdyr som kom for å angripe saueflokken hans. Les artikkelen før du uttaler deg! Anonymous poster hash: 95a0d...e57 Hvor understreker de det? Anonymous poster hash: 2fa99...954 I ingressen. Kan sammenlignes med rovdyr som angriper mennesker og dyr, konkluderer politiet i Rogaland. Anonymous poster hash: 95a0d...e57 "Kan sammenlignes" er ikke det samme som "gjorde rett i". Anonymous poster hash: 2fa99...954
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #11 Skrevet 11. september 2014 "Hadde rett til" er ikke det som "gjorde rett". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Til og med politiet understreker at han gjorde rett i å drepe bikkja for det var det samme som et villdyr som kom for å angripe saueflokken hans. Les artikkelen før du uttaler deg! Anonymous poster hash: 95a0d...e57 Hvor understreker de det? Anonymous poster hash: 2fa99...954 I ingressen. Kan sammenlignes med rovdyr som angriper mennesker og dyr, konkluderer politiet i Rogaland. Anonymous poster hash: 95a0d...e57 "Kan sammenlignes" er ikke det samme som "gjorde rett i". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Kverultant. Anonymous poster hash: 95a0d...e57
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #12 Skrevet 11. september 2014 "Hadde rett til" er ikke det som "gjorde rett". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Til og med politiet understreker at han gjorde rett i å drepe bikkja for det var det samme som et villdyr som kom for å angripe saueflokken hans. Les artikkelen før du uttaler deg! Anonymous poster hash: 95a0d...e57 Hvor understreker de det? Anonymous poster hash: 2fa99...954 I ingressen. Kan sammenlignes med rovdyr som angriper mennesker og dyr, konkluderer politiet i Rogaland. Anonymous poster hash: 95a0d...e57 San sammenlignes betyr slett ikke at det var rett. I denne saken betyr utfallet kun at politiet har for få vitner og da må det komme tiltalte til gode, som de selv sier. At saken blir henlagt på bevisets stilling betyr ikke at tiltalte er uskyldig, bare at politiet ikke klarer å bevise at han er skyldig. Hadde politiet kunnet bevise at an var uskyldig vill henleggelsen blitt kodet annerledes. Anonymous poster hash: 43bef...fe5
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #13 Skrevet 11. september 2014 "Hadde rett til" er ikke det som "gjorde rett". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Til og med politiet understreker at han gjorde rett i å drepe bikkja for det var det samme som et villdyr som kom for å angripe saueflokken hans. Les artikkelen før du uttaler deg! Anonymous poster hash: 95a0d...e57 Hvor understreker de det? Anonymous poster hash: 2fa99...954 I ingressen. Kan sammenlignes med rovdyr som angriper mennesker og dyr, konkluderer politiet i Rogaland. Anonymous poster hash: 95a0d...e57 "Kan sammenlignes" er ikke det samme som "gjorde rett i". Anonymous poster hash: 2fa99...954 Kverultant. Anonymous poster hash: 95a0d...e57 Kanskje. Jeg var ikke der, så kan umulig si noe om bonden gjorde rett i eller ikke. Du sier bonden "gjorde rett i", men det står ingen steder. Saken ble henlagt på grunn av to forskjellige forklaringer og ingen bevis. Anonymous poster hash: 2fa99...954
mamma_til_verdens_beste Skrevet 11. september 2014 #14 Skrevet 11. september 2014 Politiet i Rogaland virket ikke helt vel bevarte, ikke bonden heller. Glad jeg ikke bor der! Og bonden hadde flaks som ikke møtte på rette vedkommende som tok hagla ut av hånda hans og skøyt han i stedet!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #15 Skrevet 11. september 2014 Politiet i Rogaland virket ikke helt vel bevarte, ikke bonden heller. Glad jeg ikke bor der! Og bonden hadde flaks som ikke møtte på rette vedkommende som tok hagla ut av hånda hans og skøyt han i stedet! Herregud. Du virker som en smarting. Anonymous poster hash: c70f6...c06
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #16 Skrevet 11. september 2014 Riktig nei, det er ikke riktig å gå bort til en hund å skyte den. Akkurat som man ikke kan gå bort til mennesker og skyte dem, selvom andre mennesker stjeler hønene dine..... Anonymous poster hash: 7e1c4...1e8
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #17 Skrevet 11. september 2014 Hadde det vært min hund han hadde skutt, så hadde han sittet i rullestol i dag. Så enkelt hadde det vært, og det hadde ikke vært jeg som hadde gjort det! Anonymous poster hash: 416ee...691
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #18 Skrevet 11. september 2014 Riktig nei, det er ikke riktig å gå bort til en hund å skyte den. Anonymous poster hash: 7e1c4...1e8 Jo, det er riktig å skyte en løs hund som er i ferd med å drepe ens sauer. Anonymous poster hash: 95a0d...e57
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #19 Skrevet 11. september 2014 Politiet i Rogaland virket ikke helt vel bevarte, ikke bonden heller. Glad jeg ikke bor der! Og bonden hadde flaks som ikke møtte på rette vedkommende som tok hagla ut av hånda hans og skøyt han i stedet! Du slutter aldri å forundre, din bikkjegærne skrulle. Anonymous poster hash: defb5...d2e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #20 Skrevet 11. september 2014 Hadde det vært min hund han hadde skutt, så hadde han sittet i rullestol i dag. Så enkelt hadde det vært, og det hadde ikke vært jeg som hadde gjort det! Anonymous poster hash: 416ee...691 Er det en trussel? For i så fall må jeg melde innlegget ditt til PST så de kan finne ut av hvem du er og registrere det, i tilfelle noen en dag gjør så bonden havner i rullestol. Da vil du bli kalt inn til et møte hos politiet, det skjønner du? Uavhengig av om du er skyldig eller ei. Blir sikkert kos det, tenker jeg, når politiet møter opp på jobben din og tar deg med til avhør. Da har du noe å forklare sjefen din og alle de andre på jobben din. Du får håpe ingen er så dum at de skader bonden da. Anonymous poster hash: 95a0d...e57
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #21 Skrevet 11. september 2014 Hadde det vært min hund han hadde skutt, så hadde han sittet i rullestol i dag. Så enkelt hadde det vært, og det hadde ikke vært jeg som hadde gjort det! Anonymous poster hash: 416ee...691 Og da hadde du sittet inne. Det er noe virkelig bondsk, uskolert og flaut over måten du uttaler deg. Anonymous poster hash: c70f6...c06
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #22 Skrevet 11. september 2014 Bonden kjenner vel noen i politiet da. Anonymous poster hash: 4a877...c9e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #23 Skrevet 11. september 2014 Bonden kjenner vel noen i politiet da. Anonymous poster hash: 4a877...c9e Irrelevant. Bonden fulgte loven når han skjøt i selvforsvar en løshund som angrep saueflokken hans. Han visste ikke hvem som eide hunden. Han visste bare at en løshund holdt på å drepe sauene hans. Hundeeieren, derimot, brøt loven om båndtvang når han lot bikkja få jakte sauene hei vilt på noen annens eiendom. Anonymous poster hash: 95a0d...e57
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #24 Skrevet 11. september 2014 Bonden kjenner vel noen i politiet da. Anonymous poster hash: 4a877...c9e Irrelevant. Bonden fulgte loven når han skjøt i selvforsvar en løshund som angrep saueflokken hans. Han visste ikke hvem som eide hunden. Han visste bare at en løshund holdt på å drepe sauene hans. Hundeeieren, derimot, brøt loven om båndtvang når han lot bikkja få jakte sauene hei vilt på noen annens eiendom. Anonymous poster hash: 95a0d...e57 Hvor står det, med helt håndfaste bevis, at den angrep? Anonymous poster hash: 2fa99...954
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #25 Skrevet 11. september 2014 Nå var det jo ikke bonden som skjøt da, men sønnen hans, som skal bli bonde en dag. Men ikke bonde enda. Anonymous poster hash: 9d7d7...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå