Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #26 Skrevet 11. september 2014 Er det nå samme dama som snakker om Paleo i hver eneste mat-tråd her eller?.... Anonymous poster hash: e9b00...a4d Det er fler en vi aner som er paleo-interesserte. Fler og fler får øynene opp får paleo Anonymous poster hash: 25b16...ac9
Gustav Klitt Skrevet 11. september 2014 #27 Skrevet 11. september 2014 Er det nå samme dama som snakker om Paleo i hver eneste mat-tråd her eller?.... Anonymous poster hash: e9b00...a4d Det er fler en vi aner som er paleo-interesserte. Fler og fler får øynene opp får paleo Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Det er helt sikkert flere enn jeg aner, men jeg tror det er signifikant færre enn det _du_ aner.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #28 Skrevet 11. september 2014 Er det nå samme dama som snakker om Paleo i hver eneste mat-tråd her eller?....Anonymous poster hash: e9b00...a4d Det er fler en vi aner som er paleo-interesserte. Fler og fler får øynene opp får paleo Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Akkurat som blodtypedietten er paleodietten ikke basert på forskning, men er en trend som vil gå over. Anonymous poster hash: e1dff...96b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #29 Skrevet 11. september 2014 Du vet vel at usunn mat er billigere? Det er derfor at fattige i USA, Mexico osv er så feite. De spiser mye høykarbo og høyfettmat. Pasta, potetgull i store posjonspakker osv (billigere)... McDonalds hvis de går ut og spiser. Sunn mat, som sushi er jo mye dyrere. Fullkornspasta er dyrere enn vanlig pasta, laks er dyrere enn familiedeig som er full av mettet fett. Dessverre. Anonymous poster hash: e1dff...96b Mettet fett som er animalsk er sunt. Animalsk fett er det sunneste fettet man kan spise. Det meste av laks som selges er oppdrettslaks og den er ikke sunn. De sprøyter den med bl.a antibiotika og mye annet svada. Den er slett ikke naturlig Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Blir fint for miljøet hvis alle spiser kjøtt hele tiden, og kutter ut tilbehør som brød, poteter osv. Slutt å prek i hver mattråd og la voksne mennesker bestemme selv hva de ønsker å spise! Hvorfor mener du at det er skadelig for miljøet å spise kjøtt? Poteter går fint an å spise av og til, men hvis man er overvektig bør man holde det på et minimum, da den er stappet med stivelse. Selvfølgelig skal folk få spise hva de vil, men det som er unødvendig er at mange mennesker rundt omkring klager over at de er slappe, har hodepine, må spise ofte, er ofte syk, har lite energi m.m og så ser jeg at de propper i seg skvip som brød, pasta, ris m.m, men hvis jeg sier noe til de, blir de drittsur og nekter å ta til seg råd. Anonymous poster hash: 25b16...ac9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #30 Skrevet 11. september 2014 Er det nå samme dama som snakker om Paleo i hver eneste mat-tråd her eller?....Anonymous poster hash: e9b00...a4d Det er fler en vi aner som er paleo-interesserte. Fler og fler får øynene opp får paleo Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Akkurat som blodtypedietten er paleodietten ikke basert på forskning, men er en trend som vil gå over. Anonymous poster hash: e1dff...96b Du har ikke mye peiling, hører jeg. Paleo er for det første ikke en diett, men en livsstil. Handler ikke bare om hva man inntar av mat, men at søvn er viktig, at man ikke bør trene hvis man er sliten pga kroppen brytes ned osv. Dessuten baserer paleo seg på mye forskning. Synes det er merkelig at du uttaler deg om noe du tydeligvis ikke vet/har sjekket ut. Anonymous poster hash: 25b16...ac9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #31 Skrevet 11. september 2014 Er kneippbrød så ille? Hva spiser barna i stedet til frokost f.eks? Anonymous poster hash: 61e9c...409 Det er skremmende hvor lite kunnskap folk har om kosthold. Kneipbrød er billig, mon tro hvorfor? Det inneholder både sukker, salt og mye siktet hvetemel, men alle typer korn er ikke bra for helsen. Legger herved ved utdrag av boka til Sara Lossius, "PALEO, Sunnere, sterkere og slankere med en naturlig livsstil" "Myte nr. 1: Fullkorn er sunnest Korn har som andre planter et innebygget forsvarssystem som skal hindre det i å bli spist og sikre spredning. Kornets anatomi består av kli, endosperm og frøet/kimen. Kli er det fiberrike laget rundt kornet. Kli inneholder fytater, men også vitaminer og mineraler. Endospermen inneholder stivelse og litt ufullstendig protein og står for størsteparten av kornet. Kimen er det som senere skal bli til en ny plante. Dette er den mest næringsrike delen av kornet og inneholder også litt fett. Målet til kornet er at om det først blir spist, skal det komme seg helt gjennom fordøyelsessystemer slik at det skal kunne spire til et nytt korn. Hovedsaklig er det kliet som skal beskytte kornet. I praksis betyr det at fullkornsprodukter kan være tøffere for vårt fordøyelsessytem enn raffinert korn. Myte nr. 2: Korn er en viktig kilde til fiber Fiber deles opp i to ulike kategorier, vannløselige og uløselige fibre. Vannløselige fibre blir fermentert av bakterier vi har i endetarmen. De fleste uløselige fibre blir ikke fermentert av bakterier, og blir dermed fyll til avføringen vår. Spiser du for mye av uoppløselige fibre, kan det binde seg til viktige næringsstoffer, som magnesium, kalsium og jern. Korn inneholder for det meste uløselig fiber i motsetning til frukt og grønnsaker som inneholder en blanding. For mye uløselig fiber i kosten kan føre til forstoppelse vekslet med løs mage. Det gjør problemet vondt verre å fylle på med mer uløselig fiber hvis man har problemer med å gå på do. Nøkkelen til en regelmessig mage er å spise nok sunt fett og grønnsaker og frukt som inneholder begge fibertypene, ikke fiberrike produkter som likner mer på en papplate enn en matvare. Er korn nødvendig for oss? Du trenger ikke korn for å få i deg karbohydrater, vitaminer og mineraler eller protein. Sagt på en enkel måte: Korn er alt annet enn sunt, stikk i strid med hva vi er oppvokst til å tro. Men hva med glutenfrie produkter? Det finnes mange glutenfrie alternativer: Pizza, kakemiks, brød og vafler. Disse produktene inneholder ikke gluten, men de er langt fra sunne likevel. Dette er ingrediensene til et glutenfritt kakeprodukt: Stivelse (mais,potet), risbakermel, druesukker, salt, hevemiddel (kalsiumfosfat,natriumhydrogenkarbonat), rapsolje, stabilisator (xantangummi). Enkelt forklart: Raske karbohydrater og usunn olje. Godt for helsen? Nei. I Norge er det syv-åtte prosent av befolkningen som ikke tåler gluten. Innen denne gruppen varierer tilstandene fra å være sensitiv til gluten til å ha sterk allergi. Det antas at mange reagerer på gluten uten å forstå at det er gluten som er problemet. Noen eksempler på tilstander som forbindes med gluten, er diare og/eller forstoppelse (disse to henger ofte sammen), luftproblemer og vondt i magen, hovenhet i kroppen, i tillegg til slapphet og vondt i hodet. Det er heller ikke uvanlig å oppleve å ikke ha symptomer. For kvinner kan uregelmessig menstruasjon, PMS eller problemer med å bli gravid henge sammen med glutensensitivitet, siden inntak av gluten for disse kvinnene kan føre til ubalanserte østrogennivåer i kroppen. Gluten kan hindre opptak av næringsstoffer i kroppen, i tillegg til at proteinet kan irritere tarmveggen. Dette kan skape betennelse i kroppen. Den beste måten å teste ut om du er sensitiv til gluten på er å holde deg helt unna alle matvarer som inneholder gluten i flere uker. Føler du deg bedre uten, og ikke så bra hvis du tester et glutenholdig produkt igjen, er valget enkelt." Anonymous poster hash: 25b16...ac9
LittLykkelig Skrevet 11. september 2014 #32 Skrevet 11. september 2014 Alt med måte sier nå jeg. Har nå lært at porsjonen middag skal være balansert med en del kjøtt/fisk, en del potet/pasta/ris og dobbel del grønt. Variert kosthold er også viktig. Når det gjelder matbudsjett bruker vi mye fordi vi kjøper sunn mat (rent kjøtt, fersk fisk, grønt, frukt, grovbrød), men klart vi kunne brukt mindre på godis.. 😋
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #33 Skrevet 11. september 2014 Alt med måte er ikke veien til god helse. Da spiser man ofte halvt om halvt sunt/ikke sunt og dermed blir det ikke komplett. Paleo = variert kosthold, har bare eliminert matvarer som ikke er bra for helsa. Rent kjøtt, fersk fisk, grønnsaker og frukt er supersunt Hvor mye bruker dere på godteri? Anonymous poster hash: 25b16...ac9
Luksusdyret Skrevet 11. september 2014 #34 Skrevet 11. september 2014 Alt med måte er ikke veien til god helse. Da spiser man ofte halvt om halvt sunt/ikke sunt og dermed blir det ikke komplett. Paleo = variert kosthold, har bare eliminert matvarer som ikke er bra for helsa. Rent kjøtt, fersk fisk, grønnsaker og frukt er supersunt Hvor mye bruker dere på godteri? Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Jaaa, så til neste bursdagsselskap skal jeg servere kålstuing til kaffen i stedet for kaffe Både bursdagsbarnet og gjestene blir kjempeglad. Og hvis du ikke vet hvorfor det ikke er bra for miljøet at flere og flere spiser mer kjøtt, så er du dessverre hjernevasket og lite oppdatert på miljødebatten.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #35 Skrevet 11. september 2014 Er kneippbrød så ille? Hva spiser barna i stedet til frokost f.eks? Anonymous poster hash: 61e9c...409 Skikkelig grovbrød, selvsagt! Kneippbrød er nesten loff og man blir overhodet ikke mett av det! Anonymous poster hash: f99f6...267
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #36 Skrevet 11. september 2014 Alt med måte er ikke veien til god helse. Da spiser man ofte halvt om halvt sunt/ikke sunt og dermed blir det ikke komplett. Paleo = variert kosthold, har bare eliminert matvarer som ikke er bra for helsa. Rent kjøtt, fersk fisk, grønnsaker og frukt er supersunt Hvor mye bruker dere på godteri? Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Jaaa, så til neste bursdagsselskap skal jeg servere kålstuing til kaffen i stedet for kaffe Både bursdagsbarnet og gjestene blir kjempeglad. Og hvis du ikke vet hvorfor det ikke er bra for miljøet at flere og flere spiser mer kjøtt, så er du dessverre hjernevasket og lite oppdatert på miljødebatten. Hvorfor nevner du kaffe? Kaffe er da sunt i små mengder, inneholder antioksidanter. "hjernevasket og lite oppdatert på miljødebatten", må si det var veldig saklig av deg å kalle meg hjernevasket fordi at jeg ikke har fulgt med på debatten om kjøtt og dermed ikke har fått med meg konkret hva det dreier seg om. Det er vel heller du som ikke husker hva den handler om og dermed ikke kan fortelle meg det heller. Anonymous poster hash: 25b16...ac9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #37 Skrevet 11. september 2014 Er kneippbrød så ille? Hva spiser barna i stedet til frokost f.eks? Anonymous poster hash: 61e9c...409 Skikkelig grovbrød, selvsagt! Kneippbrød er nesten loff og man blir overhodet ikke mett av det! Anonymous poster hash: f99f6...267 Ja, enig at kneippbrød er nesten loff og at man ikke blir mett av det. Fullkorn blir man mett av, men det er ikke dermed sagt at det er bra for helsa, snarere tvert i mot. Anonymous poster hash: 25b16...ac9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #38 Skrevet 11. september 2014 Kan du, paleo damen, roe deg litt? Det er ekstremt irriterende. Opprett heller en egen tråd om emnet. Anonymous poster hash: fe2fe...bc2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #39 Skrevet 11. september 2014 Tar det som et kompliment å bli kalt "paleodame" Jeg roer meg ikke når det er noe som engasjerer meg så mye Jeg har før vært akkurat som dere Anonymous poster hash: 25b16...ac9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #40 Skrevet 11. september 2014 Kan du, paleo damen, roe deg litt? Det er ekstremt irriterende. Opprett heller en egen tråd om emnet. Anonymous poster hash: fe2fe...bc2 Hvis du blir så irritert, er det ikke bra for helsa Prøv og roe deg ned Anonymous poster hash: 25b16...ac9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #41 Skrevet 11. september 2014 Du vet vel at usunn mat er billigere? Det er derfor at fattige i USA, Mexico osv er så feite. De spiser mye høykarbo og høyfettmat. Pasta, potetgull i store posjonspakker osv (billigere)... McDonalds hvis de går ut og spiser. Sunn mat, som sushi er jo mye dyrere. Fullkornspasta er dyrere enn vanlig pasta, laks er dyrere enn familiedeig som er full av mettet fett. Dessverre. Anonymous poster hash: e1dff...96b Mettet fett som er animalsk er sunt. Animalsk fett er det sunneste fettet man kan spise.Det meste av laks som selges er oppdrettslaks og den er ikke sunn. De sprøyter den med bl.a antibiotika og mye annet svada. Den er slett ikke naturlig Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Blir fint for miljøet hvis alle spiser kjøtt hele tiden, og kutter ut tilbehør som brød, poteter osv. Slutt å prek i hver mattråd og la voksne mennesker bestemme selv hva de ønsker å spise! Hvorfor mener du at det er skadelig for miljøet å spise kjøtt? Poteter går fint an å spise av og til, men hvis man er overvektig bør man holde det på et minimum, da den er stappet med stivelse. Selvfølgelig skal folk få spise hva de vil, men det som er unødvendig er at mange mennesker rundt omkring klager over at de er slappe, har hodepine, må spise ofte, er ofte syk, har lite energi m.m og så ser jeg at de propper i seg skvip som brød, pasta, ris m.m, men hvis jeg sier noe til de, blir de drittsur og nekter å ta til seg råd. Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Hvor mange kilo korn tror du går med til å produsere en kilo kjøtt...? Kjøttproduksjon er lite bærekraftig. Anonymous poster hash: dc1d8...86a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #42 Skrevet 11. september 2014 Du er ikke akkurat som meg. Jeg er veldig opptatt av ernæring og kosthold, trener tung styrke 3-4 ganger i uken, og har gode kunnskaper om trening og helse. Gir gjerne råd når noen spør, men sånn "ny-frelst" propaganda som du holder på med, uten et eneste spørsmål eller oppfordring fra noen, er veldig slitsomt. Fint at du endelig har funnet noe som fungerer for deg, men det får da være grenser. Anonymous poster hash: fe2fe...bc2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #43 Skrevet 11. september 2014 Du er ikke akkurat som meg. Jeg er veldig opptatt av ernæring og kosthold, trener tung styrke 3-4 ganger i uken, og har gode kunnskaper om trening og helse. Gir gjerne råd når noen spør, men sånn "ny-frelst" propaganda som du holder på med, uten et eneste spørsmål eller oppfordring fra noen, er veldig slitsomt. Fint at du endelig har funnet noe som fungerer for deg, men det får da være grenser. Anonymous poster hash: fe2fe...bc2 Har ikke sagt det heller. Paleo er ikke noe nytt. De levde slik i steinalderen. Dessuten har både jeg og flere jeg kjenner resultater å vise til mtp forbedringer etter oppstart paleo. Er også en hel del forskere, vanlige personer osv som holder foredrag om paleo Hvis Paleo-Sara ikke har resultater å vise til, da har ingen det: http://www.paleoliv.no/author/sara/. Dessuten spurte HI om tips til noen som har peiling på kosthold, noe jeg har, har lest utallige kostholdsbøker, vært på konferanser og prøvd ut selv m.m. Anonymous poster hash: 25b16...ac9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #44 Skrevet 11. september 2014 Du er ikke akkurat som meg. Jeg er veldig opptatt av ernæring og kosthold, trener tung styrke 3-4 ganger i uken, og har gode kunnskaper om trening og helse. Gir gjerne råd når noen spør, men sånn "ny-frelst" propaganda som du holder på med, uten et eneste spørsmål eller oppfordring fra noen, er veldig slitsomt. Fint at du endelig har funnet noe som fungerer for deg, men det får da være grenser. Anonymous poster hash: fe2fe...bc2 Har ikke sagt det heller. Paleo er ikke noe nytt. De levde slik i steinalderen. Dessuten har både jeg og flere jeg kjenner resultater å vise til mtp forbedringer etter oppstart paleo. Er også en hel del forskere, vanlige personer osv som holder foredrag om paleo Hvis Paleo-Sara ikke har resultater å vise til, da har ingen det: http://www.paleoliv.no/author/sara/. Dessuten spurte HI om tips til noen som har peiling på kosthold, noe jeg har, har lest utallige kostholdsbøker, vært på konferanser og prøvd ut selv m.m. Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Du er klar over at folk i steinalderen døde da de var rundt 25 år? Hvis "alle" plutselig skulle gått over på en høy protein lav karbo diett ville du trengt å øke kjøttproduksjonen mye. For å produsere nok kjøtt til å mette alle som plutselig ikke vil spise korn, trenger du mer mat til dyrene enn det er plass til å dyrke, sånn helt enkelt forklart. Pluss at store mengder dyr på den størrelsen vil forurense jorda mer enn kornproduksjonen gjør nå. Anonymous poster hash: 3d84a...161
ROFL Skrevet 11. september 2014 #45 Skrevet 11. september 2014 Du er ikke akkurat som meg. Jeg er veldig opptatt av ernæring og kosthold, trener tung styrke 3-4 ganger i uken, og har gode kunnskaper om trening og helse. Gir gjerne råd når noen spør, men sånn "ny-frelst" propaganda som du holder på med, uten et eneste spørsmål eller oppfordring fra noen, er veldig slitsomt. Fint at du endelig har funnet noe som fungerer for deg, men det får da være grenser. Anonymous poster hash: fe2fe...bc2 Har ikke sagt det heller. Paleo er ikke noe nytt. De levde slik i steinalderen. Dessuten har både jeg og flere jeg kjenner resultater å vise til mtp forbedringer etter oppstart paleo. Er også en hel del forskere, vanlige personer osv som holder foredrag om paleo Hvis Paleo-Sara ikke har resultater å vise til, da har ingen det: http://www.paleoliv.no/author/sara/. Dessuten spurte HI om tips til noen som har peiling på kosthold, noe jeg har, har lest utallige kostholdsbøker, vært på konferanser og prøvd ut selv m.m. Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Du er klar over at folk i steinalderen døde da de var rundt 25 år? Hvis "alle" plutselig skulle gått over på en høy protein lav karbo diett ville du trengt å øke kjøttproduksjonen mye. For å produsere nok kjøtt til å mette alle som plutselig ikke vil spise korn, trenger du mer mat til dyrene enn det er plass til å dyrke, sånn helt enkelt forklart. Pluss at store mengder dyr på den størrelsen vil forurense jorda mer enn kornproduksjonen gjør nå. Anonymous poster hash: 3d84a...161 http://www.gronnhverdag.no/nor/Bakgrunn/Kjoett
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #46 Skrevet 11. september 2014 Du er ikke akkurat som meg. Jeg er veldig opptatt av ernæring og kosthold, trener tung styrke 3-4 ganger i uken, og har gode kunnskaper om trening og helse. Gir gjerne råd når noen spør, men sånn "ny-frelst" propaganda som du holder på med, uten et eneste spørsmål eller oppfordring fra noen, er veldig slitsomt. Fint at du endelig har funnet noe som fungerer for deg, men det får da være grenser. Anonymous poster hash: fe2fe...bc2 Har ikke sagt det heller. Paleo er ikke noe nytt. De levde slik i steinalderen. Dessuten har både jeg og flere jeg kjenner resultater å vise til mtp forbedringer etter oppstart paleo. Er også en hel del forskere, vanlige personer osv som holder foredrag om paleo Hvis Paleo-Sara ikke har resultater å vise til, da har ingen det: http://www.paleoliv.no/author/sara/. Dessuten spurte HI om tips til noen som har peiling på kosthold, noe jeg har, har lest utallige kostholdsbøker, vært på konferanser og prøvd ut selv m.m. Anonymous poster hash: 25b16...ac9 Du er klar over at folk i steinalderen døde da de var rundt 25 år? Hvis "alle" plutselig skulle gått over på en høy protein lav karbo diett ville du trengt å øke kjøttproduksjonen mye. For å produsere nok kjøtt til å mette alle som plutselig ikke vil spise korn, trenger du mer mat til dyrene enn det er plass til å dyrke, sånn helt enkelt forklart. Pluss at store mengder dyr på den størrelsen vil forurense jorda mer enn kornproduksjonen gjør nå. Anonymous poster hash: 3d84a...161 Ikke korrekt. Folk i steinalderen døde da de var rundt 60 år. Som nevnt tidligere, eksisterte ikke livsstilssykdommer og de var frisk helt til de døde. Grunnen til at de døde tidligere var at de ikke hadde tilgang på medisiner slik vi har i dag. Anonymous poster hash: 25b16...ac9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #47 Skrevet 11. september 2014 Tar det som et kompliment å bli kalt "paleodame" Jeg roer meg ikke når det er noe som engasjerer meg så mye Jeg har før vært akkurat som dere Anonymous poster hash: 25b16...ac9 "Jeg har før vært akkurat som dere" Ser du ikke hvor nedlatende denne setningen er? Anonymous poster hash: eecc1...a57
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #48 Skrevet 12. september 2014 Åååja ja. Så klart. Alle tjukke er jo helt like. Da må de jo ha akkurat likt matbudsjett også. Akkurat som de under 60 kilo alltid bruker 1000 kr per pers. Anonymous poster hash: 72851...480
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #49 Skrevet 12. september 2014 Huff. Enkelte tråder her er så stygge at jeg ønsker trådstarter dit peppern gror... Jeg er overvektig, men jeg lever ikke på junk food og sjokolade fordi. Jeg spiser stort sett sunn mat. Baker grovbrød og spiser mye frukt og grønt. Har et vanlig matbudsjett. Overvekten kommer fra tidligere, og jeg sliter veldig med den. Så slike holdninger tar mere og mere motet ifra meg. Sårende er det. Kan dere ikke fokusere på dere selv istedet for å hetse overvektige hele tiden!!!! Anonymous poster hash: 3dfd9...2c7 Hvis du spiser mye grovt brød og frukt, legger du et grunnlag for overvekten. Inneholder mye karbohydrater og brød er ikke sunt for noen av oss. Jeg er ikke ute etter å hetse overvektige. Jeg er heller ikke den som går rundt og tror at alle overvektige er late. Det er nok heller kostholdet det skorter på. Sara Lossius har nettopp gitt ut bok om paleo livsstil. Hun var litt lubben før, men etter at hun endret til paleo kosthold, har hun samme kroppsfasong som hun hadde på videregående (hun er nå 33 år). Siden hun lever paleo, ble hun gravid på første forsøk med begge barna, sier jo litt om hvor mye sunt kosthold har å si for helsa. Boka er super, så den kan jeg anbefale på det sterkeste, dessuten er den veldig folkelig skrevet. Anonymous poster hash: 25b16...ac9 "siden hun lever på paleo ble hun gravid på første forsøk med begge barna" Er du seriøs? Jeg har blitt gravid uten å prøve en gang med alle mine tre barn. Har ikke levd på paleo akkurat. Dette var en merkelig slutning å trekke. Jeg er forresten helt normalvektig om du lurte på det, og spiser (nå) mest grønnsaker, frukt, kjøtt, fisk. Lite brød, men gjerne pasta eller poteter til middagen og tar en bolle i ny og ne. Anonymous poster hash: 9aa8d...9b7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #50 Skrevet 12. september 2014 Haha, hvorfor ikke bare spørre om hvilken bmi folk har og hva de bruker på mat i mnd? Så finner du fort ut hva "feite" og "tynne" bruker... Jeg er forøvrig 48 kg og "tynn" og bruker sikkert 7000,- på matbutikken i mnd.. for å holde meg tynn kjøper jeg en del lett produkter, såkalte slankebarer, vitaminer, lettbrus, energidrikk uten kcal osv.. Det er dyrt.. Anonymous poster hash: daedf...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå