Gå til innhold

Sjekk iq´en din :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette fikk jeg til svar: "Din IQ ligger nedenfor området testen er beregnet på. Vi regner med å utvide dette området så snart vi har samlet mer data. Husk at det er lurt å trene på å ta slike tester - det finnes mange å velge mellom og du finner en del av dem på forumet vårt"

Haha så jeg har så lav iq at den ikke kan måles?

Anonymous poster hash: 0a597...748

Fikk også den, men jeg stoppa etter oppgave 15. Er nok for de som ikke fullfører den?

Anonymous poster hash: 50c15...9eb

Jeg fullførte den, men var noen oppgaver jeg hoppet over.

Måtte ta den på nytt. Kan ikke leve med forrige resultat. Nå fikk jeg 115. Så får unnskylde meg med at jeg var trøtt i går! Hehe;)

Haha! Plager meg også at jeg ikke fullførte den skikkelig, så tror jeg jaggu også må ta den på nytt:p

Resultatet ditt var jo slettes ikke ille, min blir vel halvparten av din :)

Anonymous poster hash: 50c15...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk 110.

Det kan jeg vel leve med 😊

Anonymous poster hash: 8c938...6ee

Skrevet

Jeg fikk 135 på den testen da jeg tok den, så bestemte meg for å ta den organiserte testen til Mensa. Venter på svar nå, superspent :)

Det er spennende! Du får oppdatere her ;) Hvordan foregår den organiserte testen til Mensa?

HI

Anonymous poster hash: b90aa...c05

Man sitter i et klasserom med MENSA-folk som kontrollerer at alt går riktig for seg. Har 20 minutter til å svare på 45 oppgaver, men mange av dem var lettere enn de på denne online-testen. Testen har maksimum på 135, tror jeg, så er man smartere enn det, må man finne det ut med en annen test. 

MENSA har en egen testkalender http://www.mensa.no/iq/iqtester/ hvor man kan se når/ hvor neste test er og melde seg på. Det koster 300 kr.

Skal få svar etter omkring to-tre uker. Jeg tok min lørdagen for halvannen uke siden, så følger veldig med på posten nå om dagen ;) 

Skrevet

Fikk 110 jeg :-) får være fornøyd, med tanke på at 2 åringen hjalp meg veldig! Over gjennomsnittet (pittelitt) så helt greit da ;-)

Anonymous poster hash: 8bfdd...249

Skrevet

Er ikke gjennomsnittet i befolkningen 100? Det er i så fall rart at så mange ligger langt over hundre.

Anonymous poster hash: 14a13...043

Er nok ikke helt tilfeldig hvem som svarer. Heller ikke hvem som tar disse testene i utgangspunktet. 😉

Anonymous poster hash: 7b895...aee

Skrevet

Fikk 115

Anonymous poster hash: 8bfdd...249

Skrevet

137....

Da får du også ta en organisert test og bli medlem!

Skrevet

Hjemmetesten er og bare en indikator, så selv om man ligger litt under, så er det fortsatt fullt mulig at man er kvalifisert. Grensa på hjemmetesten er forøvrig 85-145, snitt er på 100. Ift Mensa regnes man for å være i topp 2% når man er mer enn 2 standardavvik over. I Mensa sine tester er sd på 15, ergo er grensa 131. Andre tester kan ha andre grenser, altså er det ikke kun tallverdien man ser på.

Julie (: Krysser fingrene, kanskje ser jeg deg om ikke så lenge på medlemssida :)

Anonymous poster hash: 19626...52c
Skrevet

Æsj asså. Når jeg hadde brukt tjue og løst hele testen så får jeg ikke opp score? Noe feil med sida? Eller er jeg for dum?

Anonymous poster hash: b9413...2c3

Skrevet

122, men ble så sliten og fikk så vondt i hodet at jeg bare trykket i vei på de siste oppgavene, skjønte ingenting. Slik er livet som hjerneoperert.... leeeei!

Anonymous poster hash: 4a6eb...99c

Skrevet

Hvilken nettside tar dere testen på?

Anonymous poster hash: 97f97...b08

Skrevet

Hehe, slike Mensa-saker er så kleine...

Husker jeg ble testet som tenåring etter problemer på skolen, og fikk beskjed om at jeg hadde en IQ på rundt 150. (Husker ikke lenger direkte tall, bare at det var over 150, men under 160) 
Moren min tenkte det ville vært en god idé å bli medlem hos Mensa, så jeg kunne snakke med "likesinnede".

For meg ble hele opplegget idiotisk. "Hei, se på oss, vi er smartere enn alle azza, la oss lage en klubb!" 

Anonymous poster hash: d949d...c5a
Skrevet

Jeg fikk 131, men var litt kjapp på de siste 10 spm. De var også de vanskeligste synes jeg.

Anonymous poster hash: b9413...2c3

Skrevet

Husker jeg ble testet som tenåring etter problemer på skolen, og fikk beskjed om at jeg hadde en IQ på rundt 150. (Husker ikke lenger direkte tall, bare at det var over 150, men under 160) 

Moren min tenkte det ville vært en god idé å bli medlem hos Mensa, så jeg kunne snakke med "likesinnede".

For meg ble hele opplegget idiotisk. "Hei, se på oss, vi er smartere enn alle azza, la oss lage en klubb!" 

Men hvis du har høy IQ, har du aldri følt det sånn at du har bedre "connection" med andre folk med høy IQ? Står litt om det på denne linken.

http://www.nt.ntnu.no/users/ystenes/vitenskap/barn/kjennetegn/voksne

Skrevet

Men hvis du har høy IQ, har du aldri følt det sånn at du har bedre "connection" med andre folk med høy IQ? Står litt om det på denne linken.

http://www.nt.ntnu.no/users/ystenes/vitenskap/barn/kjennetegn/voksne

For meg har det heller vært slik at jeg ikke kjenner en tilhørighet med noen. 

Uansett finner jeg venner blant de som deler mine interessefelt, ikke basert på IQ-score ;)

Skrevet

Du verden, så mange dibbere som er Mensa-materiale! Flotte greier!

Anonymous poster hash: adb00...263
Skrevet

125 fikk jeg. Gjettet på rundt 10 av oppgavene.

Anonymous poster hash: 9a9d4...e27
Skrevet

Ser det går fordommer om hva man faktisk gjør.

For meg handler det om et miljø hvor man kan diskutere mange forskjellige ting. Hvor det er helt greit å være stolt av noe du har fått til, men også fint lov å spørre om noe du ikke skjønner. Det er også å møte andre som har kjent på de samme frustrasjonene i skole/jobb. Jeg har ikke møtt på noen som ser ned på andre.

Anonymous poster hash: 19626...52c
  • 2 uker senere...
Skrevet

Lovte å oppdatere dere her. Fikk endelig svar fra Mensa i dag . Det tok jammen litt tid... Gjorde det dårligere enn på hjemmetesten, men fikk IQ på 131, altså akkurat nok til medlemskap :)

Skrevet

Hvilken nettside tar dere testen på?Anonymous poster hash: 97f97...b08

sorry, klarer ikke å la være:

haha, du kan umulig være den skarpeste kniven i skuffen! :-D les HI sitt hovedinnlegg du vennen, så finner du svaret du leter etter(tips: Mensa)

Anonymous poster hash: 66756...3a1

Skrevet

Jeg fikk 138. Skjønte ikke oppgave 32 og 35, og usikker på om jeg skjønte 33. Noen som har en forklaring?

Anonymous poster hash: 957b9...087
Skrevet

Fikk 121, men ble jammen trett i hodet av å konsentrere meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...