Gå til innhold

Sjekk iq´en din :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

www.mensa.no/iq/hjemmetest

 

Denne testen finner man på mensa sine egne sider, og jeg har tatt testen før, men det er nok 15 år siden. For 15 år siden hadde jeg 127 i iq (jeg var 17 år den gangen), nå fikk jeg 123. Jeg blir tydeligvis dummere med alderen :fnise:



Anonymous poster hash: b90aa...c05
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok nettopp denne. 127 var min score. Lettere sjokkert ;)

Skrevet

IQ'en går faktisk nedover når man blir eldre. Tror det snur når man er 16-18, om jeg husker rett. Var det på Typisk deg på TVNorge de sa det, kanskje?



Anonymous poster hash: 46126...c40
Skrevet

 

IQ'en går faktisk nedover når man blir eldre. Tror det snur når man er 16-18, om jeg husker rett. Var det på Typisk deg på TVNorge de sa det, kanskje?

 

Anonymous poster hash: 46126...c40

 

Er det sant? Er man på topp når man er 16-18 år? Hehe, da er jo ikke jeg så unormal likevel som hadde høyere iq som 17 åring enn 32-åring :P

 

HI

 

Anonymous poster hash: b90aa...c05

Skrevet

Tok nettopp denne. 127 var min score. Lettere sjokkert ;)

Det er jeg ikke sjokkert over. Du framstår som veldig oppegående på forumet og at det gjenspeiler seg i logikk/intelligens, forundrer ikke meg ;)

 

HI

 

Anonymous poster hash: b90aa...c05

Skrevet

Jeg fikk 130. Ett poeng for lite for å kunne bli medlem av Mensa. Noe som ikke planlegger meg. Ingen som kjenner meg vet at jeg har høy IQ. Holder det for meg selv. Men det har hjulpet meg å gjøre det bra på skolen og senere som student, med minimalt med innsats.

 

Anonymous poster hash: b64b8...cff

Skrevet

 

 

IQ'en går faktisk nedover når man blir eldre. Tror det snur når man er 16-18, om jeg husker rett. Var det på Typisk deg på TVNorge de sa det, kanskje?

 

Anonymous poster hash: 46126...c40

 

Er det sant? Er man på topp når man er 16-18 år? Hehe, da er jo ikke jeg så unormal likevel som hadde høyere iq som 17 åring enn 32-åring :P

 

HI

 

Anonymous poster hash: b90aa...c05

 

Ja, det er visst det :P 

Selv var jeg mensakvalifisert som 14-åring, men da jeg skulle sjekke igjen for en stund tilbake var jeg akkurat under grensen. Ikke at jeg tror jeg går glipp av noe, men jeg ble nesten litt trist av å tenke på det :P 

 

 

 

Anonymous poster hash: 46126...c40

Skrevet

Jeg fikk 135 på den testen da jeg tok den, så bestemte meg for å ta den organiserte testen til Mensa. Venter på svar nå, superspent :)

Skrevet

Sist jeg tok mensatest på nett fikk jeg 132. Må nesten ta en ny en og se om jeg har blitt dummere :P

 

Anonymous poster hash: fcdc5...f9d

Skrevet

Jeg fikk 135 på den testen da jeg tok den, så bestemte meg for å ta den organiserte testen til Mensa. Venter på svar nå, superspent :)

Det er spennende! Du får oppdatere her ;) Hvordan foregår den organiserte testen til Mensa?

 

HI

 

Anonymous poster hash: b90aa...c05

Skrevet

Dette fikk jeg til svar: "Din IQ ligger nedenfor området testen er beregnet på. Vi regner med å utvide dette området så snart vi har samlet mer data. Husk at det er lurt å trene på å ta slike tester - det finnes mange å velge mellom og du finner en del av dem på forumet vårt"

 

Haha så jeg har så lav iq at den ikke kan måles?😫

 

Anonymous poster hash: 0a597...748

Skrevet

125 :)



Anonymous poster hash: 1ac40...fd2
Skrevet

Dette fikk jeg til svar: "Din IQ ligger nedenfor området testen er beregnet på. Vi regner med å utvide dette området så snart vi har samlet mer data. Husk at det er lurt å trene på å ta slike tester - det finnes mange å velge mellom og du finner en del av dem på forumet vårt"

 

Haha så jeg har så lav iq at den ikke kan måles?😫

 

Anonymous poster hash: 0a597...748

Hehe😜 Aner ikke hvor grensene går. Logisk sans er kanskje ikke din sterkeste side😊

 

Anonymous poster hash: b90aa...c05

Skrevet

Ha ha... Jeg fikk 117. Hadde engang ganske mye mer. Lurer på om det er alderen ja. 



Anonymous poster hash: 18bef...63c
Skrevet

 

 

Tok nettopp denne. 127 var min score. Lettere sjokkert ;)

Det er jeg ikke sjokkert over. Du framstår som veldig oppegående på forumet og at det gjenspeiler seg i logikk/intelligens, forundrer ikke meg ;)

 

HI

 

Anonymous poster hash: b90aa...c05

DEN kommentaren likte jeg bedre enn scoren min 😘

Skrevet

Fikk 115 når jeg kun gjetta i full fart. orka ikke bruke mer enn 10 minutter på testen siden jeg er sliten 



Anonymous poster hash: b3dd0...ebb
Skrevet

 

 

IQ'en går faktisk nedover når man blir eldre. Tror det snur når man er 16-18, om jeg husker rett. Var det på Typisk deg på TVNorge de sa det, kanskje?

 

Anonymous poster hash: 46126...c40

 

Er det sant? Er man på topp når man er 16-18 år? Hehe, da er jo ikke jeg så unormal likevel som hadde høyere iq som 17 åring enn 32-åring :P

 

HI

 

Anonymous poster hash: b90aa...c05

 

Nei, det er ikke riktig. Eller, det kommer kanskje an på testen, men den normerte testen som brukes mest i Norge er WAIS (for voksne) og der er man ikke på topp så tidlig i livet. Har det ikke helt klart nå, men tror man er på topp et sted rundt 35 på den. 

Skrevet

Jeg har blitt testet ved flere anledninger og ligger på rundt 140. Samboeren min ligger på 160.

 

Anonymous poster hash: 4149e...e46

Skrevet

Dette fikk jeg til svar: "Din IQ ligger nedenfor området testen er beregnet på. Vi regner med å utvide dette området så snart vi har samlet mer data. Husk at det er lurt å trene på å ta slike tester - det finnes mange å velge mellom og du finner en del av dem på forumet vårt"

 

Haha så jeg har så lav iq at den ikke kan måles?

 

Anonymous poster hash: 0a597...748

Fikk også den, men jeg stoppa etter oppgave 15. Er nok for de som ikke fullfører den?

 

Anonymous poster hash: 50c15...9eb

Skrevet

Huff... Jeg brukte 6 minutter. Fikk 110... SHEMPEBRA....

 

Anonymous poster hash: bd997...f99

Skrevet

 

 

Dette fikk jeg til svar: "Din IQ ligger nedenfor området testen er beregnet på. Vi regner med å utvide dette området så snart vi har samlet mer data. Husk at det er lurt å trene på å ta slike tester - det finnes mange å velge mellom og du finner en del av dem på forumet vårt"

 

Haha så jeg har så lav iq at den ikke kan måles?

 

Anonymous poster hash: 0a597...748

Fikk også den, men jeg stoppa etter oppgave 15. Er nok for de som ikke fullfører den?

 

Anonymous poster hash: 50c15...9eb

Jeg fullførte den, men var noen oppgaver jeg hoppet over.

 

Anonymous poster hash: 0a597...748

Skrevet

 

 

 

Dette fikk jeg til svar: "Din IQ ligger nedenfor området testen er beregnet på. Vi regner med å utvide dette området så snart vi har samlet mer data. Husk at det er lurt å trene på å ta slike tester - det finnes mange å velge mellom og du finner en del av dem på forumet vårt"

 

Haha så jeg har så lav iq at den ikke kan måles?

 

Anonymous poster hash: 0a597...748

Fikk også den, men jeg stoppa etter oppgave 15. Er nok for de som ikke fullfører den?

 

Anonymous poster hash: 50c15...9eb

Jeg fullførte den, men var noen oppgaver jeg hoppet over.

 

Anonymous poster hash: 0a597...748

Måtte ta den på nytt. Kan ikke leve med forrige resultat. Nå fikk jeg 115. Så får unnskylde meg med at jeg var trøtt i går! Hehe;)

 

Anonymous poster hash: 0a597...748

Skrevet

131



Anonymous poster hash: 9a405...245
Skrevet

Er ikke gjennomsnittet i befolkningen 100? Det er i så fall rart at så mange ligger langt over hundre.

 

Anonymous poster hash: 14a13...043

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...