Gå til innhold

Da var jeg lei- klipte jentungen

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 åringen har fått flere advarsler og i dag klipte jeg det. Hun hadde langt hår til livet og har nektet å stelle det skikkelig, så i dag tok jeg saksen og klippet det av til ørene. Nå er hun selvsagt fly forbanna på meg.... Sukk.

Anonymous poster hash: 2a0cd...68d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å fy faan. Dette vil jeg rett og slett kalle psykisk mishandling. Stakkars lille jenta. :( Skam deg!!!!!!! Årets dritt mor....

Skrevet

Skjønner jeg veldig godt. Håpløst med så langt hår når hun ikke vil stelle det altså. Det vokser ut igjen og i mellomtiden får hun lære seg å kjemme og vaske håret. 

Anonymous poster hash: a934f...94f
Gjest MammaTilFelix
Skrevet

Fra livet, til ørene.. Ingen mellomting? Jaja, det vokser ut igjen!

Skrevet

Det syns jeg var slemt. Kunne du ikke tatt akkurat så mye at hun bare ble littegrann misfornøyd?

Skrevet

Du er moren, du bestemmer, nå lærte hun å følge reglene ?

Anonymous poster hash: 73bfb...845

Skrevet

Jeg har truet med og er veldig klar for å gjøre det samme! Vil hun ha langt hår må hun også godta å stelle det ordentlig..

Skrevet

Hehe.

Mamma gjorde det med meg.

Jeg lærte ikke en dritt. Så ut som Peter Pan i ett år. :P

Det ble folk av meg også og har ingen arr etter hendelsen. ;)

Anonymous poster hash: f44e1...0c0

Skrevet

Derfor fikk jeg ikke lov til å ha langt hår før jeg var passert 6 år og i stand til å godta det som følger med langt hår. Har helt rett, glatt hår som trenger å bli børstet for ikke å få masse floker, og om ikke det er klippet riktig ser man med en gang at det skeivt. Min mor hadde vett nok til å vite at en 4-åring ikke var moden no til å utsette seg til det nødvendige stellet. Jeg var i hvert fall ikke det.

Det er barn det er snakk om, ikke dukker, og hør vokser igjen

Anonymous poster hash: 522c3...41e

Skrevet

Hmm lurer på om jeg gjorde feil - nå har hun ikke snakket til meg siden jeg klippet henne - snakker kun med faren og overhører alt jeg sier.

Skrevet

Fornuftig gjort. Så langt hår er både hemmende i lek, smertefullt å holde pent og direkte farlig i en del situasjoner (klatring, maskiner ol). Noen ganger må man gjøre ting ungene ikke liker for å være en god mor. La henne få furte fra seg og gi henne masse komplimenter om hvor fin hun er nå.

Anonymous poster hash: f53a4...fb2

Skrevet

Hmm lurer på om jeg gjorde feil - nå har hun ikke snakket til meg siden jeg klippet henne - snakker kun med faren og overhører alt jeg sier.

Så deilig. Du har fått en miniferie.

Min kompis snakket ikke til mora si på 25 dager når han var fire år. Han hadde ramla på isen og mente det var hennes skyld.

Skrevet

Det samme gjorde vi. Eller hun forsto at hun ikke kunne ha langt hår når hun ikke ville ta vare på det. Nå er hun 9 år og sparer til langt igjen.

Anonymous poster hash: 0913e...e6c
Skrevet

Hadde jeg nå kunnet si hun er fin, men fet har vært ubørstet siden jeg klipte, og klipte ikke ferdig - fikk klippet av men rakk ikke mer. Hun ser ut som en hulder og nekter å gjøre noe som helst med det.

Skrevet

Ufint å klippe det så kort syns jeg.

Og jada- hår vokser ut igjen. Gjør det på voksne også, så regner med at om dere ikke var istand til å gre det selv en periode så var det greit at mannen snauet dere?

Anonymous poster hash: 5b658...bc6

Skrevet

Hadde jeg nå kunnet si hun er fin, men fet har vært ubørstet siden jeg klipte, og klipte ikke ferdig - fikk klippet av men rakk ikke mer. Hun ser ut som en hulder og nekter å gjøre noe som helst med det.

Huff. Føler med deg. En lei situasjon. Samtidig så synes jeg hele situasjonen er litt komisk.

Skrevet

Hadde jeg nå kunnet si hun er fin, men fet har vært ubørstet siden jeg klipte, og klipte ikke ferdig - fikk klippet av men rakk ikke mer. Hun ser ut som en hulder og nekter å gjøre noe som helst med det.Anonymous poster hash: 2a0cd...68d

Da ber du faren om å gre og klippe resten.

Anonymous poster hash: f53a4...fb2

Skrevet

Hahah! Fantastisk. Prøv å få tatt en ordentlig prat med henne om det i løpet av kvelden eller morgendagen da, selv om hun ikke nødvendigvis svarer. Hårda bud, men jeg støtter denne fullt ut! 

Anonymous poster hash: 77a47...1fa
Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor barnehagebarn skal ha så himla langt hår, det er da bare i veien.

Jentene mine har hatt hår til skuldrene og kort lugg til de har begynt på skolen, etter det har de fått bestemme selv. 2.klassingen har nå hår til skulderbladene og sparer til lang lugg, og skjønner at langt hår krever jevnlig vask, balsam og daglig børsting og stell.

Anonymous poster hash: ee2f8...7ba

Skrevet

Skjønner virkelig ikke problemet med små barn og langt hår. Har to jenter der minste er 3 år. Begge har langt hår. Har aldri vært noe problem med børsting og vasking. Og det er heller aldri i veien da jeg setter det opp i fletter og haler.

Skrevet

Skjønner virkelig ikke problemet med små barn og langt hår. Har to jenter der minste er 3 år. Begge har langt hår. Har aldri vært noe problem med børsting og vasking. Og det er heller aldri i veien da jeg setter det opp i fletter og haler.

Har du ikke fått med deg at ikke alle unger er like?

Anonymous poster hash: 0913e...e6c

Skrevet

Null stress. Hår er hår.

Anonymous poster hash: 51cbd...632
Skrevet

Min kompis snakket ikke til mora si på 25 dager når han var fire år. Han hadde ramla på isen og mente det var hennes skyld.

En fireåring som ikke snakker med sin mor på 25 dager?!? Og det ble folk av ham?

Anonymous poster hash: 1b68e...8ab

Skrevet (endret)

Har du ikke fått med deg at ikke alle unger er like? Anonymous poster hash: 0913e...e6c
Nå svarte ikke jeg Hi, men noen svar lenger ned. Endret av Honningmelon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...